Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 februari 2023, 21:40   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Chauffeurs met "plofwagens" die vergeten te tanken, of verkeerd tanken, dat zijn een speciaal soort chauffeurs die niet zo geïnteresseerd zijn in hun auto.
Chauffeurs van elektrische auto's zijn wel iets meer bewust van hun technieken.

En voor die laatsten: als het zo tegen slaagt, dan mag je toch wel spreken van ernstige kinderziektes.

Herhaling: ik heb al op het punt gestaan, wel drie of vier jaar geleden, om een stekkerhybride te kopen (mitsubishi outlander). Ik ben niet tegen, wel pro, voor de elektrificatie. Maar ze gaven manifest onvoldoende voor mijn oude auto.

Maar ik ben en blijf wel realistisch.

(noot: die outlander hybride is veeleer een elektische auto met een plofmotor, dan omgekeerd. Zolang je beneden de 45 km u reedt, reed je automatisch uitsluitend elektrisch. Desnoods direct elektriciteit geleverd via de plofmotor. Voordeel: geen vitessenbak. Maar mitsubishi trok zich terug uit Europa ..)

(noot: een stekkerhybride is duur want je betaalt en onderhoudt zowel het elektrisch aspect als het plof-aspect ..... maar je geniet dan ook van de voordelen van beiden !!!)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 21:53   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niets.


Zo is het. En in de regel piept er ergens iets heel nadrukkelijk om te laden of te tanken.


Idd, van elentriek hebben vele geen kaas gegeten.

~ 3/4 van de problemen bij ICEs hebben "electrische oorzaken", pannenstatistiek ADAC. Bijna 50% is gewoon al de 12V startbatterij (en 9 kansen op 10 de fout van de eigenaar, een batterij kan men eenvoudig laten checken en-of men is aangesloten bij een vlotte pannendienst, lol)

Kies maar een hoofdstuk eruit: (zoekfunctie werkt goed)
zoals: https://www.mvwautotechniek.nl/sensortypes-en-signalen/
Zouden we dan de mensen die een persoonlijk voertuig met elektrische installaties willen gebruiken, niet beter grondig testen op hun capaciteit om elektrische installaties te begrijpen?

En voor hen die geen elektriciteit willen/kunnen begrijpen, diesels met echte kaarsen laten aanslingeren, of met stoom-auto's laten rijden? Natuurlijk, de carbid lampen zijn ook een goed punt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 22:09   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zouden we dan de mensen die een persoonlijk voertuig met elektrische installaties willen gebruiken, niet beter grondig testen op hun capaciteit om elektrische installaties te begrijpen?
Bij een praktisch rijexamen kan men al wat testen, maar diegene die al een rijbewijs hebben?

Citaat:
En voor hen die geen elektriciteit willen/kunnen begrijpen, diesels met echte kaarsen laten aanslingeren, of met stoom-auto's laten rijden? Natuurlijk, de carbid lampen zijn ook een goed punt.
Als ze met een laptop of een smartphone kunnen omgaan en het laden begrijpen kunnen ze dat toch ook met een BEV?

Als ze hun electrische fiets kunnen laden?

Een BEV heeft wel 2 batterijen en eens de grote hoogspanningsbatterij (tractiebatterij) gebooted is vanuit de kleine 12 V-batterij, dus eigenlijk via zijn wagencomputer gebooted is (zoals een laptop met zijn 5 Volt batterij), dan gaat de DC-DC step down converter (400 Volt naar 14,4 V?) zorgen dat die 12 Volt batterij opgeladen blijft of bijgeladen wordt tijdens het rijden of parkeren zonder de EV "uitgezet te hebben" (of gewoon verlaten hebben)

Zoals bij een vlot rijdende ICE de alternator/spanningsregelaar de 12 V startbatterij bijlaadt.

Wat is eigenlijk moeilijker te weten of te onthouden?

Bij een BEV kan wel niet verkeerd laden, het gaat of het gaat niet, electronen zijn gelijk en aflezen aan hoeveel kW de batterij oplaadt moet wel iedereen kunnen.

Bij een ICE gebeurd het soms wel door de verstrooide Darwin winnaars.

Ik stel de vraag aan quora:
Citaat:
https://www.quora.com/How-do-Electri...ir-12V-battery

How do Electric Vehicles charge their 12V battery?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2023 om 22:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 22:16   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron? Er is geen laad-communicatie nodig als de auto genoeg geladen is volgens de instelling. Wat verbruikt uw lala-communicatie en over welke communicatie heb je het precies?


Que? Bron? Ook met een appje kun je het laden stoppen vanop afstand.


En waarom niet? (bedoelde ik sowieso niet)

je hebt geen bron, dus trol je maar?


Toch opletten dat de benzine niet uit uw tank loopt door te lang tanken. En niet roken.

En uw auto niet in brand steken: https://www.regio8.nl/nieuws/man-aan...uto?category=6
Een elektrische auto heeft zowel een batterijpakket waar op wordt gereden als een accu van 12 Volt, net als andere auto’s. Zodra de laadpaal een connectie maakt met de elektrische auto via de laadkabel, communiceren deze twee met elkaar. Het kan tijdens deze communicatiestroom gebeuren dat het niet lukt om een laadsessie te starten. Deze communicatie kost echter wel energie. Vandaar dat het kan gebeuren dat de accu van 12 Volt leegloopt.’’

Bronnetje
https://www.ad.nl/auto/foutje-laadpa....google.com%2F


Ps: ik verschiet ervan dat jij zo weinig van electriek kent.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 22:23   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een elektrische auto heeft zowel een batterijpakket waar op wordt gereden als een accu van 12 Volt, net als andere auto’s. Zodra de laadpaal een connectie maakt met de elektrische auto via de laadkabel, communiceren deze twee met elkaar. Het kan tijdens deze communicatiestroom gebeuren dat het niet lukt om een laadsessie te starten. Deze communicatie kost echter wel energie. Vandaar dat het kan gebeuren dat de accu van 12 Volt leegloopt.’’

Bronnetje
https://www.ad.nl/auto/foutje-laadpa....google.com%2F
Aha ik wist het al een achterhaalde link van meer dan 4 jaar oud bij achterhaalde laadpalen die toen al opgelost is na een software aanpassing

Je vergat de update te vermelden uit uw bronnetje van 2018:, je laat zowat alles weg wat niet in uw kraam past. ik citeer best de ganse context.
Citaat:
Het lijkt de omgekeerde wereld: sommige laadpalen voor elektrische auto’s trekken de accu van een elektrische auto juist leeg. Het gaat daarbij om de startaccu, een probleem waar vooral elektrische Volkswagens mee worstelen, zo blijkt.

Leo van Marrewijk 27-12-18, 17:00

Voor Marieke Monden was het een bijzondere ervaring: ze laadt haar VW Passat GTE al zo’n 2,5 jaar probleemloos op bij een ‘vaste’ laadpaal in Amsterdam, vlak bij haar huis. Vorige week ging dat fout: ze kon ’s ochtends haar auto niet meer openen. Bij nadere inspectie bleek de accu compleet leeg te zijn. Bij haar dealer A-Point in Amsterdam kreeg ze te horen dat het euvel vaker voorkomt, en ook bij het wagenparkbeheer van haar bedrijf kwamen inmiddels meerdere meldingen binnen. Daarbij gaat het in alle gevallen om elektrische Volkswagens.

Golf
Bij VW is het probleem bekend
. Volgens een woordvoerder komt het laadprobleem voor bij ‘een klein aantal e-Golfs en Golf GTE-modellen’. ,,Het is doorgaans op te lossen met een software-update van de laadpaal.’’


En de oplossing is nabij, beweert het bedrijf: ,,NewMotion heeft de firmware van de eigen laadpalen inmiddels aangepast zodat dit niet of nauwelijks meer gebeurt. Als de laadsessie na een aantal keren niet kan worden gestart, dan stopt de laadpaal hiermee om de accu van 12 Volt te sparen.’’

Update

Gebruikers blijven echter nog met een aantal vragen zitten. Als elektrische rijder weet je immers niet zomaar welke laadpalen kuren kunnen vertonen, zegt Marieke Monden, die haar auto na het ontlaad-incident drie dagen kwijt was voor een update: ,,Ik kreeg het advies om mijn auto in ieder geval niet meer bij die bewuste laadpaal vlak bij mijn huis op te laden. En verder werd me aangeraden om de auto te ontkoppelen als de laadsessie klaar is. Je moet de accu dus niet aan de lader laten als de batterij vol is.’’

Dat klinkt nogal gebruikersonvriendelijk, vindt ook Monden. ,,Ik rijd heel bewust elektrisch voor het milieu, maar dit is gedoe. Zo zou ik bijvoorbeeld overdag de auto moeten gaan ontkoppelen op een parkeerterrein, dat best een stukje verwijderd is van mijn werkplek. En ’s nachts slaap ik liever.’’

Overigens speelde het ‘ontlaadprobleem’ eerder dit jaar ook bij de laadpalen van EVBox in Rotterdam. Ook daar ging het om elektrische Volkswagens. Dit probleem is in april opgelost door middel van een update op alle laadpalen. Sindsdien heeft het bedrijf geen meldingen meer ontvangen.
Citaat:
Ps: ik verschiet ervan dat jij zo weinig van electriek kent.
Ik verschiet er helemaal niet van dat je rare oude koeien uit de gracht blijft zoeken die al meer dan 4 jaar niet meer van toepassing zijn. En toen zelfs uitzondelijk voor kwamen en enkel bij achterhaalde Volkswagens en NewMotion /EVbox palen met toen achterhaalde firmware. Al doende leert men heel snel. Het is maar software, en dat heeft eigenlijk weinig "met electriek" te maken. Maar dat ga ik je niet proberen uit te leggen.

Dat probleempje toen had zelfs niets met E-golf en GTEs te maken, maar enkel een bug in de firmware bij die laadpalen. VW wist ervan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2023 om 22:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 22:24   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij een praktisch rijexamen kan men al wat testen, maar diegene die al een rijbewijs hebben?
Gniffel, ge bedoeld dat iemand een rijbewijs uit verreweggistan aanbied om te laten ruilen...
Of dat iemand al voor de 20ste keer het examen aflegt, en daarmee al 16 anderen een officieel rijbewijs heeft bezorgt?
Citaat:
Als ze met een laptop of een smartphone kunnen omgaan en het laden begrijpen kunnen ze dat toch ook met een BEV?
Als ze hun electrische fiets kunnen laden?
Aan de hoeveelheid branden met zulke zaken te zien....

Citaat:
Een BEV heeft wel 2 batterijen en eens de grote hoogspanningsbatterij (tractiebatterij) gebooted is vanuit de kleine 12 V-batterij, dus eigenlijk via zijn wagencomputer gebooted is (zoals een laptop met zijn 5 Volt batterij), dan gaat de DC-DC step down converter (400 Volt naar 14,4 V?) zorgen dat die 12 Volt batterij opgeladen blijft of bijgeladen wordt tijdens het rijden of parkeren zonder de EV "uitgezet te hebben" (of gewoon verlaten hebben)

Zoals bij een vlot rijdende ICE de alternator/spanningsregelaar de 12 V startbatterij bijlaadt.

Wat is eigenlijk moeilijker te weten of te onthouden?
Voor u en mij is het niet zo'n punt.

Citaat:
Bij een BEV kan wel niet verkeerd laden, het gaat of het gaat niet, electronen zijn gelijk en aflezen aan hoeveel kW de batterij oplaadt moet wel iedereen kunnen.
Ge zou er verbaasd van kunnen zijn ....
Citaat:
Bij een ICE gebeurd het soms wel door de verstrooide Darwin winnaars.
En dat maakt het beter?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 22:43   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aan de hoeveelheid branden met zulke zaken te zien....
Ik ken er geen in de buurt, tenzij brandende ICEs.

Citaat:
Voor u en mij is het niet zo'n punt.

Ge zou er verbaasd van kunnen zijn ....
Niet echt, ik ben op alles onmogelijke voorbereid, zelfs op Mambos escapades.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2023 om 22:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:13   #48
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoeveel tankstations hebben die vandaag nodig ?
Als het een slimme chauffeur is geen enkel. Toch niet de eerste weken.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:16   #49
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En? Begrijp ik niet. Er is immers electriciteit genoeg (anders sluiten ze Tihange x niet zomaar)
Ooit van een zekere wet i.v.m. kernuitstap gehoord?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:19   #50
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De eigenaars van BEV kunnen dat zelfs.
Wat is een BEV?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:21   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat is een BEV?
Een batterij voertuig. Een voertuig bedoeld om voornamelijk batterijen van het ene laadpunt naar het andere te brengen, al dan niet onder toezicht van en persoon.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:23   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ken er geen in de buurt, tenzij brandende ICEs.
Cherry picking, weeral. Je hebt er niet naar gezocht.



Citaat:
Niet echt, ik ben op alles onmogelijke voorbereid, zelfs op Mambos escapades.
Ook op darwin award nominee's in uw buurt?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:25   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aha ik wist het al een achterhaalde link van meer dan 4 jaar oud bij achterhaalde laadpalen die toen al opgelost is na een software aanpassing

Je vergat de update te vermelden uit uw bronnetje van 2018:, je laat zowat alles weg wat niet in uw kraam past. ik citeer best de ganse context.




Ik verschiet er helemaal niet van dat je rare oude koeien uit de gracht blijft zoeken die al meer dan 4 jaar niet meer van toepassing zijn. En toen zelfs uitzondelijk voor kwamen en enkel bij achterhaalde Volkswagens en NewMotion /EVbox palen met toen achterhaalde firmware. Al doende leert men heel snel. Het is maar software, en dat heeft eigenlijk weinig "met electriek" te maken. Maar dat ga ik je niet proberen uit te leggen.

Dat probleempje toen had zelfs niets met E-golf en GTEs te maken, maar enkel een bug in de firmware bij die laadpalen. VW wist ervan.
Beetje verder lezen.
Dan zie je dat te lang opladen ook platte start batterijen veroorzaakt.

Nope software.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:29   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een batterij voertuig. Een voertuig bedoeld om voornamelijk batterijen van het ene laadpunt naar het andere te brengen, al dan niet onder toezicht van en persoon.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:31   #55
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De meeste gaan zelfs geen openbaar laadstation gebruiken.
Wat gaan die dan gebruiken?

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:34   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Cherry picking, weeral. Je hebt er niet naar gezocht.
Dat zoeken naar kersen laat ik aan u over.

Citaat:
Ook op darwin award nominee's in uw buurt?
Die zijn er zeker. Elk dorp zal wel een idioot hebben.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:35   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Beetje verder lezen.
Dan zie je dat te lang opladen ook platte start batterijen veroorzaakt.
Heeft veroorzaakt, lang verleden tijd en enkel die paar VWs en enkel bepaalde laadpalen. Lees nog eens uw eigen link.

Citaat:
Nope software.
Wel software = firmware . Lees nog maar eens goed. Update is sowieso altijd software.
Ik herhaal het 3 keer uit uw link van december 2018 dat was gisteren.

1.
Citaat:
Daarbij gaat het in alle gevallen om elektrische Volkswagens.

Golf
Bij VW is het probleem bekend. Volgens een woordvoerder komt het laadprobleem voor bij ‘een klein aantal e-Golfs en Golf GTE-modellen’. ,,Het is doorgaans op te lossen met een software-update van de laadpaal.’’
2.
Citaat:
,,NewMotion heeft de firmware van de eigen laadpalen inmiddels aangepast zodat dit niet of nauwelijks meer gebeurt. Als de laadsessie na een aantal keren niet kan worden gestart, dan stopt de laadpaal hiermee om de accu van 12 Volt te sparen.’’
En al sinds april 2019 definitief opgelost, uit uw lala tijd met uw e Golf en Golf GTE (hybride), de e Golf die VW sowieso uit productie ging nemen. VW kon ook de laadsoftware aanpassen van die wagens, maar dan was een terugroepactie nodig.
3.
Citaat:
Overigens speelde het ‘ontlaadprobleem’ eerder dit jaar ook bij de laadpalen van EVBox in Rotterdam. Ook daar ging het om elektrische Volkswagens. Dit probleem is in april opgelost door middel van een update op alle laadpalen. Sindsdien heeft het bedrijf GEEN meldingen meer ontvangen.
Oliebril afzetten aub.

Citaat:
Het is over en voorbij voor de elektrische Volkswagen e-Golf. De auto moet plaatsmaken voor de ID. 3 op de productieband. Een Golf, maar dan elektrisch.

24 dec 2020
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2023 om 23:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:37   #58
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die titel met de ... klopt idd van geen kanten, en die titel en vraag stelde ik ook als lokmiddel.
Niet de eerste keer.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:45   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zoeken naar kersen laat ik aan u over.
Ik erken in U de betere kersenplukker.

Citaat:
Die zijn er zeker. Elk dorp zal wel een idioot hebben.
Elk dorp een idioot. Da's uw gedacht.

Naar mijn mening heeft elk dorp een handvol niet-idioten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 23:47   #60
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Chauffeurs met "plofwagens" die vergeten te tanken, of verkeerd tanken, dat zijn een speciaal soort chauffeurs die niet zo geïnteresseerd zijn in hun auto.
Chauffeurs van elektrische auto's zijn wel iets meer bewust van hun technieken.....
80% van de chauffeurs met "plofwagens" hebben tijdens het rijden meer interesse voor de berichtjes op hun smartphone dan voor het verkeer en hun wagen. Als die 80% morgen allemaal met een EV de baan op moeten gaan we nog wat zien.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be