![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.standaard.be/cnt/dmf20230130_95516080
In zo'n historisch gebouw, een fietsenparking? Wel, ik heb de argumenten van Ratteeuw gelezen en ... ik geef hem gelijk. Echter, de politiek is een harde stiel. We gaan dus meedoen met de tamtam dat het een schande is dat zo'n historisch gebouw geen "betere" bestemming krijgt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie is burgemeester van Gent? Een liberaal. Als hij het kon hij zou het vleeshuis nog verkopen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die groene soy boys zullen een probleem hebben met het woord vlees zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Bakfietseneiland?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230129_97370150 Citaat:
In werkelijkheid manifesteert het (=woke, nvdr) zich als de criminalisering van de westerse beschaving en de verheerlijking van alles wat er afbreuk aan kan doen. (Bart De Wever, ‘Over woke’, 2023) “Burgemeester Bart De Wever (N-VA) werpt zich op als de grote bestrijder van de wokedictatuur. In de praktijk is hij de promotor en gangmaker van de woke-ideologie en de politieke correctheid.” (Filip Dewinter) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de landsbond van de beenhouwers en slachters er hun hoofdkwartier niet in willen vestigen (zouden ze dat wel MOGEN in deze poco tijden?),dan inderdaad,als er iets nuttigs mee kan gedaan worden waardoor men er nog niet de JCB tegen moet zetten....waarom niet hé.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pas een visie op de toekomst.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een fietsenberging mag er ook eens goed uitzien.
De fiets (het rijwiel) is geen marginaal vervoermiddel.
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() vroeger werden er gouden zaken gedaan , nu kunnen ze zich nog amper een fiets veroorloven
![]() |
#12 |
|
![]() Is er oplaadmogelijkheid voor e-fietsen?
![]()
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() goei opmerking
![]() |
#14 |
|
![]() Gents stadspersoneel heeft dat graag, fietsenbergings.
Hoe meer hoe liever. Even graag als vissers visvijvers. Elke week een nieuwe lading velo's te koop in hun kringwinkels. Jaren terug begreep ik dat niet. Je ziet op een dag plots 25 velo's te koop staan in een kringwinkel. In 1 of 2 dagen alle verkocht, zelfs aan prijzen van honderden euro's. Ik vroeg me dan af, wie geeft zijn velo aan een kringwinkel voor niks, als je er zo gemakkelijk nog geld voor krijgt? Tot ik ontdekte dat het Gentse stadspersoneel systematisch fietsenbergingen plundert. Eerst een waarschuwingsbordje deze fietsenstalling wordt geruimd. De week erna, de eigenaars die hun velo daar lieten staan, niet wetende of eender welke reden, die zijn die kwijt. Toen ontdekte ik ook waar ze die fietsen na hun "opruimen" telkens naartoe brachten. Ik zie de hele buit daar telkens staan, tot honderd+ tegelijk. Die kalefateren ze op en de overschot onderdelen als pedalen zadels bagagerekken, surplus tassen, enz die leggen ze dan los te koop. Als hun oogst eens vet is, heb je dan zo een hele week elke dag een rij van 15 in de winkel, dezelfde dag nog verkocht.
SAMEN TEGEN OVERHEID. Het problemen-makende bezigheids-kartel om te kunnen kopen zonder te moeten helpen te produceren. Lees dit: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Voor spaarders: buy when negativism, and sell when positivism rules the media. Niet omgekeerd. Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() op een dag ..
sinds de opkomst van elektrische fietsen messchien !?!
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ouderwets!
Mijn driejarige gewone e-stadsfiets heeft een batterij die in de zomer makkelijk 170 km doet, en in de winter 120. Oplaadpunten voor e-bikes: volledig achterhaald. Je gaat niet riskeren om lader of kabel te laten stelen. Je leest wel goed: in de winter heel wat minder. Voor moderne e-auto's wordt dat deels goed gemaakt, omdat er een warmtepomp bij zit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() het is een stalling , dus ook voor koersfietsen die tijdens de winter ni veel rondtoeren
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, ge moogt daar uw velo gratis parkeren. Goed om weten.