Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2015, 11:47   #141
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Er zullen nog vele truken van de foor komen.
Door welke toekomstige regering dan ook.

Mijn buikgevoel zegt me dat de financiele situatie in La Belgique onhoudbaar gaat worden.

Gezien de alsmaar stijgende kosten van ziekte , pensioen...
Plus... de vluchtelingen die veel geld gaan kosten en voor veel maatschappelijke problemen gaan zorgen.
Plus... de vakbonden niet vergeten....

Gaat de economie zwaar aantrekken? Ik dacht van niet.
Wie ziet er een oplossing?
Ik.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 15:19   #142
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je begrijpt het niet, demonen.
20u is full-time.

Dus mijn vraag blijft.
Kijk, als heel je argumentatie erop is gestoeld om een 20u-week gelijk te stellen met een voltijdse betrekking (die zoals je weet elders 38u is), dan heb je bij voorbaat de discussie al verloren he, Jack.

Dat is niet hetzelfde, dat is minder.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 18:56   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Niet ik, maar de andere partijen beweren dat.
Ongetwijfeld, alleen: je vraagt aan bedrijf A ook geen objectieve waardebepaling van het product van concurrent C.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 18:59   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
We vroegen Veerle Lunenburg (36) uit Achel wat ze doet en hoeveel ze verdient...

Wat doe je?

Ik ben regentes Frans in het College in Neerpelt. Ik geef les aan het tweede en derde middelbaar.

Doe je je job graag?

Ja, heel graag, je kan echt iets overbrengen op de leerlingen. Je krijgt de kans om de kinderen te zien evolueren.

Zou je van werk veranderen voor een hoger loon?

Nee, ik hou van mijn job en ik heb veel vrije tijd en dat is fijn met mijn kinderen.

Wat verdien je?

1.899 euro netto. Bruto is dat 3.052 euro.

Wat vind je van je loon?

Dat is geen slecht loon. Moeilijk te vergelijken natuurlijk. Het is minder dan bij de politie, maar dan moest ik ook wel 38 uur per week werken, terwijl dat er nu 22 zijn.


http://www.jobat.be/nl/artikels/het-..._content=blok1
Een regentes die slechts 22 uur per week voor haar school werkt, doet haar job niet naar behoren. Dat zou immers betekenen dat ze nooit een lesvoorbereiding opstelt, geen toetsen of huistaken verbetert, geen overleg- en personeelsvergaderingen of deliberaties bijwoont, geen oudercontacten verzorgt, niet aanwezig is op opendagen, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 19:18   #145
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een regentes die slechts 22 uur per week voor haar school werkt, doet haar job niet naar behoren.
Contractueel doet die vrouw wat van haar verlangt wordt nl 22u (1u=50min) per week lesgeven. De rest is irrelevant.
Veel mensen uit de privé nemen ook werk mee naar huis maar worden daar niet voor verloond.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 19:25   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Contractueel doet die vrouw wat van haar verlangt wordt nl 22u (1u=50min) per week lesgeven. De rest is irrelevant.
Veel mensen uit de privé nemen ook werk mee naar huis maar worden daar niet voor verloond.
Onjuist, u spreekt over dingen waarover u niets weet. Iedere regent is decretaal verplicht om bijvoorbeeld naast de lesopdracht ook een schoolopdracht te verrichten. In die schoolopdracht worden de andere zaken beschreven die ik opsomde (daar horen bijvoorbeeld ook drie werkdagen in de grote vakantie bij).

Dus neen, een leraar die in de eerste graad van het middelbaar enkel die uren lesgeeft en ernaast niets doet, schendt zijn of haar onderwijscontract. Je moet trouwens de eerste jaren van je loopbaan al je lesvoorbereidingen kunnen voorleggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 19:26   #147
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Contractueel doet die vrouw wat van haar verlangt wordt nl 22u (1u=50min) per week lesgeven. De rest is irrelevant.
Veel mensen uit de privé nemen ook werk mee naar huis maar worden daar niet voor verloond.
In mijn functiebeschrijving (9 pagina's) staan een hele hoop extra taken....
Mag ik zo'n contract eens zien, demonen?
Dat zou ik echt graag eens aan mijn directeurs tonen!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 19:26.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 23:34   #148
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onjuist, u spreekt over dingen waarover u niets weet. Iedere regent is decretaal verplicht om bijvoorbeeld naast de lesopdracht ook een schoolopdracht te verrichten. In die schoolopdracht worden de andere zaken beschreven die ik opsomde (daar horen bijvoorbeeld ook drie werkdagen in de grote vakantie bij).

Dus neen, een leraar die in de eerste graad van het middelbaar enkel die uren lesgeeft en ernaast niets doet, schendt zijn of haar onderwijscontract. Je moet trouwens de eerste jaren van je loopbaan al je lesvoorbereidingen kunnen voorleggen.
Kerel, wat die vrouw na haar 22 u les doet kan de wetgever geen reet schelen.
Ze wordt betaald om daar 22 u aanwezig te zijn en les te geven of op een stoel te zitten als er geen lesdag is. Zij wordt niet betaald voor wat ze EVENTUEEL thuis zou doen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 00:00   #149
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kerel, wat die vrouw na haar 22 u les doet kan de wetgever geen reet schelen.
Ze wordt betaald om daar 22 u aanwezig te zijn en les te geven of op een stoel te zitten als er geen lesdag is. Zij wordt niet betaald voor wat ze EVENTUEEL thuis zou doen!
Mag ik dat contract eens zien?
Toe, demonen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 01:09   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kerel, wat die vrouw na haar 22 u les doet kan de wetgever geen reet schelen.
Ze wordt betaald om daar 22 u aanwezig te zijn en les te geven of op een stoel te zitten als er geen lesdag is. Zij wordt niet betaald voor wat ze EVENTUEEL thuis zou doen!
Onjuist, bij iedere contractueel vastgelegde functiebeschrijving in het onderwijs horen nog een pak andere zaken dan enkel het lesgeven. U weet echt niet waarover u spreekt.

In in tegenstelling tot wat u denkt, houdt de overheid zich daar mee bezig. In het lager onderwijs spreken we over prestatieregeling die opgesplitst wordt in een zogenaamde school- en een hoofdopdracht. De hoofdopdracht omvat o.m. het lesgeven waarvan het aantal bij ons op 28 lestijden staat.

Decretaal zijn er een aantal aspecten van de schoolopdracht vastgelegd (dus ja, de overheid heeft daar wel een hand in) buiten de eigenlijk lesopdracht. Het gaat om bijvoorbeeld aantal dagen schoolaanwezigheid in de vakantieperiodes, over de tijd voor en na de aanvang van de lessen, over oudercontacten, enzovoort.

Daarnaast lijst iedere inrichtende macht een hele reeks bijkomende schoolopdrachten in het contract. Dat laatste kan dus van school tot school wel wat wisselen. Dan spreken we over infoavonden, aantal overlegmomenten, algemene personeelsvergaderingen, pedagogische studiedagen, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 01:10   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kerel, wat die vrouw na haar 22 u les doet kan de wetgever geen reet schelen.
Ze wordt betaald om daar 22 u aanwezig te zijn en les te geven of op een stoel te zitten als er geen lesdag is. Zij wordt niet betaald voor wat ze EVENTUEEL thuis zou doen!
U schijnt het verschil tussen hoofdopdracht en schoolopdracht dus totaal niet te snappen. En neen, dat heeft niets te maken met "wat een leraar eventueel thuis doet".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 01:14   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mag ik dat contract eens zien?
Toe, demonen!
Schijnbaar is dat een school zonder examens, zonder toetsen... Ik zou toch graag de naam van de school weten. Misschien hebben ze ook een lagere afdeling waar de directie buiten de lesuren niets van de leraren vraagt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 10:01   #153
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een regentes die slechts 22 uur per week voor haar school werkt, doet haar job niet naar behoren. Dat zou immers betekenen dat ze nooit een lesvoorbereiding opstelt, geen toetsen of huistaken verbetert, geen overleg- en personeelsvergaderingen of deliberaties bijwoont, geen oudercontacten verzorgt, niet aanwezig is op opendagen, enzovoort.
Daar komen nog wat taakjes bij, maar de getuigenis van die mevrouw is duidelijk. Het grote voordeel van haar huidige job is dat ze veel meer vrije tijd heeft om met haar kinderen te spenderen dan in haar 38u-job.

Herinner je ook de vorige leerkracht uit die rubriek:

"Ik werkte op school 24 uur per week en had erg veel vakantie. Mijn vrouw en ik hebben daardoor heel veel mooie reizen naar alle uithoeken van de wereld kunnen maken."
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...57-euro-netto/

Vergeleken met een normale job is dat deeltijds werk.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 10:03   #154
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar is dat een school zonder examens, zonder toetsen... Ik zou toch graag de naam van de school weten. Misschien hebben ze ook een lagere afdeling waar de directie buiten de lesuren niets van de leraren vraagt.
Ik ben ook nog steeds in blijde verwachting...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be