Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2002, 08:55   #41
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Dank zij Mr Duchâtelet denk ik het middel gevonden te hebben om het BROV te laten goedkeuren door alle politiek partijen.

De voorwaarden zijn eenvoudig.
Je moet 1 miljoen handtekeningen hebben voor dat een referendum ter sprake komt.
Je mag geen gebruik maken van de media om je voorstel te promoten.

Ik denk nu dat er geen enkele partij is die nog problemen heeft met het BROV.
Alle politiek partijen kunnen nu in hun programma opnemen dat zij voorstander zijn van de directe democratie.
Leve de democratie.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 11:37   #42
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Mensen die ledenlijsten misbruiken??
Is dit mogelijk? strafbaar?
Wat zijn ledenlijsten, van wie zijn ze, onder welke voorwaarden.
Ledenlijsten van een vereniging zijn alleen te verkrijgen als men over het ledenbestand beschikt dat thuis hoort in de ledenadministratie.
De ledenadministratie zorgt ervoor dat ieder lid op een administratieve manier zijn bewijs van lidmaatschap ontvangt: zijnde 'n lidkaart voor het betreffende lidjaar.
Een lid kan zich via zijn lidkaart legimiteren, en beschikt hiermee over het recht om vergaderingen van de vereniging bij te wonen en zijn zeg te doen.
Een vereniging kan ook weigeren om nieuwe leden aan te nemen, onder voorwaarde zoals dit in haar statuten staat neergeschreven.
Wie is lid van een vereniging: hij of zij die aan bepaalde voorwaarden (lidgeld - afspraak) voldoet, en hiervoor een lidmaatschapsbewijs in ontvangst heeft genomen via de administratie, die op haar beurt dit lidmaatschap heeft neergeschreven in het ledenbestand.
GEEN LIDMAATSCHAPSBEWIJS = GEEN LID VAN EENDER WELKE VERENIGING.
Een vereniging kan maar ingeschreven zijn in een gemeente bv. op basis van herkenbare ledenaantallen: ledenbestand en lidmaatschapsbewijzen voor het betreffende dienstjaar. Geen lidmaatschapsbewijzen = géén leden = géén subsidies = géén vereniging volgens de regels van de wet om subsidies te kunnen ontvangen en deel uit te maken van de culturele raad bv.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 11:41   #43
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
007,
Eindelijk iemand die wat zegt over vivant?
Is dat niet wat weinig om 'n politieke partij te zijn?
Hoeveel leden hebben jullie eigenlijk vandaag?
Hi PO,
Ikzelf heb niet meteen zicht op het totale aantal, als bescheiden lid, maar ik zal wel eens navraag doen als je wil.
Het valt me wel op dat er de laatste tijd nogal wat spontane toeloop is van mensen die steunend lid willen worden.
Wat ik inmiddels wel zeker weet is dat ik lang niet de enige Vivanter ben op dit forum. Een aantal heb ik al herkend, soms tot mijn eigen verrassing .
Ik heb meer de indruk dat er vooral ex-vivanters actief zijn op internet.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 20:45   #44
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik de indruk krijg dat Vivant niet meer dan een rijkeluispeeltje is om Mr Duchâtelet in de publieke belangstelling te brengen. Ik hoop dat wat ik hier zeg niet waar is, maar??
In alle geval is het opmerkelijk dat Vivant leden en Mr Duchâtelet snel verdwijnen als ik begin directe vragen te stellen.
Het bericht met als onderwerp "Vivant is een ultraliberale partij op maat van Melexis" sluit daar in feite perfect bij aan.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 10:49   #45
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Welvaart& veiligheid komt er tenminste voor uit dat ze niet democratisch zijn. Vivant wekt de schein op dat wel te zijn maar is binnen eigen rangen zeker geen voorstander van het BROV of moet het hier BROL (L van Ledeninitiatief) zijn
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 13:55   #46
M60
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Op minstens een rechtstreekse vraag had je wel kunnen antwoorden.
Krijg ik als Vivantlid een ledenlijst van de andere leden.
Als uitvlucht kan je de privaciewetgeving inroepen. Dus stel ik de vraag nog eens anders.
Zoals iedere vereniging heeft Vivant waarschijnlijk wel een tijdschrift.
Kan dit medium gebruikt worden om theorieën te verkondigen die niet in overeenstemming zijn met de wensen-ideeen van het bestuur?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M60
Er zijn binnen Vivant momenteel echter nog te weinig mensen die echt fundamenteel met het BROV bezig zijn, het zou dus heel ondemocratisch zijn om het BROV dan voorop te stellen, vindt u niet?
Interessant.
Hoe weet u dat?
Heeft u hierover een onafhankelijk referendum georganiseerd binnen de leden?
Of is dat iets wat je denkt omdat het nu eenmaal goed in je kraam te pas komt?
Ik merk dat dagelijks binnen Vivant.
M60 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be