Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2011, 19:39   #21
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

België is ook nog gekend van in den tijd van Congo he!. Belgie is eens vernoemd in een Hollywood kaskraker namelijk Blood Diamond. De vermelding was het volgende:
De belgen hakten in Congo van elke 100 ste zwarte een hand af om ze in toom te houden.

Onbeschrijfelijk was mijn gevoel van vaderlandsliefde op dat moment, wat een eervolle vermelding.

http://blog.seniorennet.be/wieiswie/....php?ID=901948

In 1908 nam de Belgische regering Kongo, voortaan Belgisch-Kongo, formeel over van de koning, na protesten uit het buitenland over het wanbeheer dat Leopold over de kolonie had gevoerd. De 23 jaar onder het bewind van Leopold II worden gekenmerkt door volkerenmoord, slavernij, ontvoeringen, martelen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemt ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild spreekt van tien miljoen en de Encyclopædia Britannica spreekt van een totale bevolkingsafname van twintig tot dertig miljoen naar acht miljoen. Leopold was zeer trots op zijn kolonie, hij liet er speciaal serres voor bouwen, het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika en zelfs een zaal in het Koninklijk Paleis, de Kongo-Zaal


Leuk hoor. wij BELGEN hebben meegedaan aan een etnische zuivering. Nazaten van deze man hebben nog steeds enig zeggenschap in de Belgische politiek...

Wat ben ik fier om Belg te zijn.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 19:41   #22
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Ik durfde enige jaren geleden niet in het buitenland zeggen dat ik BELG was. de mensen namen vlug hun kindertjes in hun hand. België was immers internationaal bekend door "Dutroux"
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 19:45   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Typerend aan dit forum. Als aanzet woorden die in de mond van de andere partij worden gelegd, om dan volop elkaar gelijk te geven en nog eens goed lachen met de andere groep. Klagen over de weinige argumenten die de andere groep heeft, die steeds herhaald worden, om dan zelf af te komen met alweer een herhaling van dezelfde weinige argumenten van de eigen groep.

Dan zal er uiteindelijk wel één van het vijftal Belgicisten opduiken met een gedeeltelijk weerwoord, zodat die ziekelijke lust naar conflict zoals velen die hier hebben, eens vervuld kunnen worden. Kom, zeg nou zelf, jullie zouden een onafhankelijk Vlaanderen niet aankunnen. Over welke verdrukking zouden jullie dan kunnen zagen? Ik zeg het: jullie klagende kaakslagflaminganten zijn de grootste Belgicisten.
Alléé vooruit, als u het zegt ,nog 4 te gaan dus....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kom, zeg nou zelf, jullie zouden een onafhankelijk Vlaanderen niet aankunnen. Over welke verdrukking zouden jullie dan kunnen zagen? Ik zeg het: jullie klagende kaakslagflaminganten zijn de grootste Belgicisten.
Ach,u bent alvast de eerste om met een non-argument op het appel te verschijnen...

Zonder Vlaanderen als motor was belgiqske allang passé mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 19:45   #24
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ik durfde enige jaren geleden niet in het buitenland zeggen dat ik BELG was. de mensen namen vlug hun kindertjes in hun hand. België was immers internationaal bekend door "Dutroux"
Ik fantaseer gedragingen bij andere mensen uit mijn eigen bekrompenheid, dus België moet splitsen. Allez, hop, we gaan erop vooruit. Na het kaakslagflamingantisme het kaakslagantibelgicisme...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 19:49   #25
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach,u bent alvast de eerste om met een non-argument op het appel te verschijnen...

Zonder Vlaanderen als motor was belgiqske allang passé mijn beste...
Boehoehoe wij arme Vlamingen worden onderdrukt door de kwaadaardige Waal die zijn wettelijke financiële hulp krijgt. 't Is niet dat het verdomme de normaalste zaak ter wereld is dat arme regio's hulp krijgen...

Eigenlijk is het enige argument dat jij uitdraagt: "ik ben een racistische hebzuchtige egoïst".

Ik stop met mezelf als Belgicist te noemen. Ik heb me toch nooit verbonden gevoeld met een hoop mensen wiens voornaamste argument 'Bart Dewever is ne dikke' is. Zo snel mogelijk volledige Europese integratie, zodat er nog meer transfers komen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 december 2011 om 19:55.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 19:56   #26
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Boehoehoe wij arme Vlamingen worden onderdrukt door de kwaadaardige Waal die zijn wettelijke financiële hulp krijgt. 't Is niet dat het verdomme de normaalste zaak ter wereld is dat arme regio's hulp krijgen...

Eigenlijk is het enige argument dat jij uitdraagt: "ik ben een racistische hebzuchtige egoïst".

Ik stop met mezelf als Belgicist te noemen. Zo snel mogelijk volledige Europese integratie, zodat er nog meer transfers komen.


HULP Waalse economisten beweren zelf dat door de transfers de economie in Wallonië in een slaap word gewiegd. Laat ze als regio zelf iets opbouwen en je zal zien dat ze er sterker uitkomen. Op lange termijn is dit in het beste belang voor de Waal.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 19:58   #27
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
HULP Waalse economisten beweren zelf dat door de transfers de economie in Wallonië in een slaap word gewiegd.
Economisten, da's het probleem. Mensen die politieke propaganda voor het liberalisme als opleiding kregen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Laat ze als regio zelf iets opbouwen en je zal zien dat ze er sterker uitkomen. Op lange termijn is dit in het beste belang voor de Waal.
Protectionisme had er moeten gebeuren, voor de industrie. Maar neen, dat past niet in het liberale wereldbeeld. Het liberalisme raapt nu haar vruchten: werkloosheid en armoede.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:02   #28
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Economisten, da's het probleem. Mensen die politieke propaganda voor het liberalisme als opleiding kregen.
Protectionisme had er moeten gebeuren, voor de industrie. Maar neen, dat past niet in het liberale wereldbeeld. Het liberalisme raapt nu haar vruchten: werkloosheid en armoede.
Wat stel jij dan voor als alternatief...? Hoe moet de wereld er dan uitzien volgens jouw?
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:04   #29
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Wat stel jij dan voor als alternatief...?
Op z'n minst protectionisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Hoe moet de wereld er dan uitzien volgens jouw?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:08   #30
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Op z'n minst protectionisme.

Is dat niet een beetje het doel van Flaminganten. Protectionisme in Vlaanderen.
Ons beschermen tegen de massa's geld die naar een bodemloze put vloeien van een ander volk, een andere cultuur, een andere taal.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:14   #31
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Is dat niet een beetje het doel van Flaminganten. Protectionisme in Vlaanderen.
Ons beschermen tegen de massa's geld die naar een bodemloze put vloeien van een ander volk, een andere cultuur, een andere taal.
Kijk, als Vlaanderen "de motor van België" is, en Vlaanderen nog steeds rijker is dan Wallonië, dan is het niet Vlaanderen dat hulp nodig heeft.

Natuurlijk kan het zoals nu niet voort in Wallonië. Er moet dringend wat veranderen, maar dat gaat niet in het huidig systeem, niet zonder het nog erger te maken voor de lagere klassen.

Volkeren? Een volk is een constructie. Cultuur? Die delen wij nog het meest van al met de Walen en de Fransen. Taal? Geef dan Brussel ook maar af...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:17   #32
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kijk, als Vlaanderen "de motor van België" is, en Vlaanderen nog steeds rijker is dan Wallonië, dan is het niet Vlaanderen dat hulp nodig heeft.

Natuurlijk kan het zoals nu niet voort in Wallonië. Er moet dringend wat veranderen, maar dat gaat niet in het huidig systeem, niet zonder het nog erger te maken voor de lagere klassen.

Volkeren? Een volk is een constructie. Cultuur? Die delen wij nog het meest van al met de Walen en de Fransen. Taal? Geef dan Brussel ook maar af...
Volledig akkoord dat Vlaanderen Wallonie moet helpen.
De huidige politieke klasse in Wallonie staat juist voor NUL verandering. Van Vlaanderen wordt gewoon verwacht dat ze geld leveren.
Er moeten structurele veranderingen gebeuren in Wallonie. Vlaanderen moet helpen de economie op gang te krijgen. Maar VOORAL de politiek in Wallonie moet zijn eigen mensen helpen en ze niet bepamperen zo van: Vlaanderen zal je wel onderhouden.

Laatst gewijzigd door knip : 30 december 2011 om 20:20.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:18   #33
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Boehoehoe wij arme Vlamingen worden onderdrukt door de kwaadaardige Waal die zijn wettelijke financiële hulp krijgt. 't Is niet dat het verdomme de normaalste zaak ter wereld is dat arme regio's hulp krijgen...

Eigenlijk is het enige argument dat jij uitdraagt: "ik ben een racistische hebzuchtige egoïst".

Ik stop met mezelf als Belgicist te noemen. Ik heb me toch nooit verbonden gevoeld met een hoop mensen wiens voornaamste argument 'Bart Dewever is ne dikke' is. Zo snel mogelijk volledige Europese integratie, zodat er nog meer transfers komen.
Maar waarom specifiek die arme regio? Ze kosten ons niet alleen geld, maar ook grondgebied en slecht bestuur. Er zijn toch regio's die het veel meer nodig hebben?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:26   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Boehoehoe wij arme Vlamingen worden onderdrukt door de kwaadaardige Waal die zijn wettelijke financiële hulp krijgt. 't Is niet dat het verdomme de normaalste zaak ter wereld is dat arme regio's hulp krijgen...
Natuurlijk,maar dan moeten ze die transferts wel op een transparante basis gebruiken ...

Zelfs in Duitsland zijn de transferts onderling véél minder hoog dan hier...

VLaanderen heeft dit jaar een licht begrotingsoverschot....

En de wallonnekes rijden zoals vrijwel elk jaar dik in het rood,en dit ondanks de transferts...

De tering naar de nering zetten is een loos begrip in het zuiden,zij hangen liever aan de (geld)uier ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Eigenlijk is het enige argument dat jij uitdraagt: "ik ben een racistische hebzuchtige egoïst".
Ach zo,dan is het argument dat u uitdraagt "ik ben een onnozelaar die zonder al te véél verantwoording te willen vragen,graag jaarlijks al die miljarden in de waalse kas te blijven stoppen"....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik stop met mezelf als Belgicist te noemen. Ik heb me toch nooit verbonden gevoeld met een hoop mensen wiens voornaamste argument 'Bart Dewever is ne dikke' is. Zo snel mogelijk volledige Europese integratie, zodat er nog meer transfers komen.
Dan zullen de wallonnekes wel met een open boekhouding moeten werken,en voor elke gekregen euro verantwoording moeten afleggen...

Zoniet zullen ze op een stuk hout mogen kauwen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 december 2011 om 20:26.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:32   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kijk, als Vlaanderen "de motor van België" is, en Vlaanderen nog steeds rijker is dan Wallonië, dan is het niet Vlaanderen dat hulp nodig heeft.

Natuurlijk kan het zoals nu niet voort in Wallonië. Er moet dringend wat veranderen, maar dat gaat niet in het huidig systeem, niet zonder het nog erger te maken voor de lagere klassen.

Volkeren? Een volk is een constructie. Cultuur? Die delen wij nog het meest van al met de Walen en de Fransen. Taal? Geef dan Brussel ook maar af...
Al vanin 1989 met de bijzondere financiëringswet van Dehaene staat de geldkraan richting francofonia rijkelijk open mijn beste....

En het resultaat is dat ze er nu nog slechter voorstaan dan 22 jaar geleden...

Enig idee over hoeveel geld het zou gaan mijn beste.....

Wiens verantwoordelijkheid is dat mijn beste,dat van Vlaanderen met zijn jaarlijkse miljardensteun,of dat van wallonië met zijn urgent gebrek aan een goed beleid...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:34   #36
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
De huidige politieke klasse in Wallonie staat juist voor NUL verandering. Van Vlaanderen wordt gewoon verwacht dat ze geld leveren.
En de Vlaamse politieke klasse doet dat. Voila, iedereen tevreden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Er moeten structurele veranderingen gebeuren in Wallonie. Vlaanderen moet helpen de economie op gang te krijgen. Maar VOORAL de politiek in Wallonie moet zijn eigen mensen helpen en ze niet bepamperen zo van: Vlaanderen zal je wel onderhouden.
Tja, elke mogelijke ingreep die economen zich kunnen inbeelden zal een ramp worden, omdat ze denken binnen het kapitalistische systeem.

Eigenlijk ben ik zelfs een beetje blij met de laksheid van Wallonië. Anders hadden de Vlaamse liberalen misschien al lang onze sociale zekerheid gecastreerd...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:35   #37
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Maar waarom specifiek die arme regio? Ze kosten ons niet alleen geld, maar ook grondgebied en slecht bestuur. Er zijn toch regio's die het veel meer nodig hebben?
Elke arme regio: welvaartsverdeling over geheel Europa.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:39   #38
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zelfs in Duitsland zijn de transferts onderling véél minder hoog dan hier...
Duitsland is natuurlijk ook een land dat helemaal verminkt is door Amerika.

Citaat:
VLaanderen heeft dit jaar een licht begrotingsoverschot....
Voila. What's the problem?

Citaat:
En de wallonnekes rijden zoals vrijwel elk jaar dik in het rood,en dit ondanks de transferts...
Tja. Protectionisme mag niet van de grote kapitalistische bazen hier. En het zou nochtans veel goedkoper zijn dan transfers.

Citaat:
Ach zo,dan is het argument dat u uitdraagt "ik ben een onnozelaar die zonder al te véél verantwoording te willen vragen,graag jaarlijks al die miljarden in de waalse kas te blijven stoppen"....
Als protectionisme niet mag van de kapitalisten, waaronder die in Vlaanderen, dan is het onze plicht om geld te blijven geven.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 december 2011 om 20:39.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:45   #39
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Typerend aan dit forum. Als aanzet woorden die in de mond van de andere partij worden gelegd, om dan volop elkaar gelijk te geven en nog eens goed lachen met de andere groep. Klagen over de weinige argumenten die de andere groep heeft, die steeds herhaald worden, om dan zelf af te komen met alweer een herhaling van dezelfde weinige argumenten van de eigen groep.

Dan zal er uiteindelijk wel één van het vijftal Belgicisten opduiken met een gedeeltelijk weerwoord, zodat die ziekelijke lust naar conflict zoals velen die hier hebben, eens vervuld kunnen worden. Kom, zeg nou zelf, jullie zouden een onafhankelijk Vlaanderen niet aankunnen. Over welke verdrukking zouden jullie dan kunnen zagen? Ik zeg het: jullie klagende kaakslagflaminganten zijn de grootste Belgicisten.
Zijn het er maar een vijftal??? Je kunt weten hoeveel dubbelnicks die mensen gebruiken!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:46   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Natuurlijk kan het zoals nu niet voort in Wallonië. Er moet dringend wat veranderen, ...
De mafia bende PS er uit!

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 december 2011 om 20:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be