Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2012, 17:18   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Nieuw Pensioen voorstel

Het is een beetje frustrerent , ik had graag reacties gehad op een volgend voorstel en graag to de point en niet afdwalen na 5 woorden , kan dat in dit forum ?


Voorstel voor pensioen

Basis pensieon voor iedereen gelijk 1400 € maar met persoonlijke activiteits aanpassing . Bijdrage vb 6 % van je bruto loon ( moet berekend worden )
Wat moet je gedaan hebben om 1400 basispensoen te krijgen .... gewerkt hebben van je 25 jaar tot je 60 jaar - ziekte of invaliditeit tellen uit solidariteit mee als gewerkt jaar . Ben je tussen u 25 jaar en 60 jaar 5 jaar werkloos of op wereldreis , dan word je pensioen met 3 % per jaar verlaagd dus - 15 % of 1190 €
werk je voor je 25 ste 2 jaar extra dan komt er 3 % per gewerkt jaar bij
Werk je na je 60 ste dan komt er eveneens 3 % per jaar bij .
een pensioenkas gecontroleerd door de overheid , zonder franjes en met laage explotatiekosten , en geen risico beleggingen .en eerlijk naar prestatie .
Je vaste bijdrage periode is dus 35 jaar tussen je 25 en 60 jaar .
Je moet dus 3 jaar werken vooralleer je pensoen begint op te bouwen . vb voor nieuwkomers of goelevers . Ben je pas 12 jaar in Belgie en 12 jaar aan het werk dan ontvang je 9 x 3 % of 27 % van je Basis pensioen van 1400 €
voor iedereen gelijk en solidair
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 17:27   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

DubbeldrAAD
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 18:23   #3
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
DubbeldrAAD
Wat kan je anders met mensen zoals U in een forum , je blijft nooit bij het onderwerp .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 18:37   #4
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Waarom niet het pensioen berekenen op elke gewerkte dag van ieders carriere, en inderdaad vastgestelde ziekte en vastgestelde invaliditeit, mantelzorg moeten logischer wijze als gewerkte dagen beschouwd worden niemand kiest daar immers voor.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 18:57   #5
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is een beetje frustrerent , ik had graag reacties gehad op een volgend voorstel en graag to de point en niet afdwalen na 5 woorden , kan dat in dit forum ?


Voorstel voor pensioen

Basis pensieon voor iedereen gelijk 1400 € maar met persoonlijke activiteits aanpassing . Bijdrage vb 6 % van je bruto loon ( moet berekend worden )
Wat moet je gedaan hebben om 1400 basispensoen te krijgen .... gewerkt hebben van je 25 jaar tot je 60 jaar - ziekte of invaliditeit tellen uit solidariteit mee als gewerkt jaar . Ben je tussen u 25 jaar en 60 jaar 5 jaar werkloos of op wereldreis , dan word je pensioen met 3 % per jaar verlaagd dus - 15 % of 1190 €
werk je voor je 25 ste 2 jaar extra dan komt er 3 % per gewerkt jaar bij
Werk je na je 60 ste dan komt er eveneens 3 % per jaar bij .
een pensioenkas gecontroleerd door de overheid , zonder franjes en met laage explotatiekosten , en geen risico beleggingen .en eerlijk naar prestatie .
Je vaste bijdrage periode is dus 35 jaar tussen je 25 en 60 jaar .
Je moet dus 3 jaar werken vooralleer je pensoen begint op te bouwen . vb voor nieuwkomers of goelevers . Ben je pas 12 jaar in Belgie en 12 jaar aan het werk dan ontvang je 9 x 3 % of 27 % van je Basis pensioen van 1400 €
voor iedereen gelijk en solidair

Lijkt mij wel wat.

Ten eerste zou onze slimste econoom + wiskundige + filosoof er eens moeten over denken of 't getalmatig wel klopt.
Ten tweede zit je wel -ondanks hoe goed ik 't verder vind- wel nog 100% in dat monetair systeem.
Nèt dat systeem is volgens mij de start van alle miserie.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 19:56   #6
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Zelfverklaarde filosofen word het nat in de broek als ze een "gedacht" krijgen.

Veel meer dan zever en een spaarlamp komt er niet uit,daarom stak men hen al in brand in het oude verleden.

Onaneer maar verder filosofen
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 20:06   #7
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Zelfverklaarde filosofen word het nat in de broek als ze een "gedacht" krijgen.

Veel meer dan zever en een spaarlamp komt er niet uit,daarom stak men hen al in brand in het oude verleden.

Onaneer maar verder filosofen
Aai.

Da's er los op.

Maar heu... hoe zie jij de toekomst dan?
Of ben jij één van die paar gelukkigen (die denkt dat) die de crisis niet zal raken?

En als het was op de 'filosoof' in specifiek mijn post;
ik bedoelde ermee dat, normaliter, in een degelijk functionerende maatschappij het een gedegen econoom + filosoof en een wiskundige zouden moeten zijn die over zulke materie zouden moeten nadenken, ipv
gladde advocaten, zoontjes van politici en schatplichtige economen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 20:14   #8
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Ik ben ver van een gegoed persoon,moet erg men best doen om te kunnen eten,na de kosten te hebben betaald van de kanker,en dagelijkse zorgen voor mijn echtgenote.

Ik stuikte hier namelijk niet binnen uit een Afrikaans land,gewoonweg uit de buik van een westvlaamse,die hard gewerkt hebben voor NIETS.

Wel voor gans de wereld,niet voor die dat dit land gemaakt hebben,mercie de smeerlappen uit de regering.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:25   #9
Spreken is zilver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 januari 2012
Berichten: 70
Standaard

Pensioen onder de 67 jaar (zelfs 70 jaar) zal in de toekomst niet meer haalbaar zijn.

Spijtig.

Laatst gewijzigd door Spreken is zilver : 4 januari 2012 om 21:26.
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 23:11   #10
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Het zou nochtans allemaal anders kunnen. Gemakkelijk zal de ommezwaai niet zijn, da's zeker. Diegenen met de poen gaan ons zeker en vast niet naar een resource based economy laten overstappen. Dat gaan ze met �*lles wat ze hebben proberen tegenhouden. En ze hebben de politie en ze hebben legers.

Maar als er genoeg mensen op straat staan en zeggen dat het genoeg geweest is. Dan moeten ze plooien.

Lùister toch eens naar deze man;
94 jaar oud en zeker geen dommerik.

Sociaal zouden we, na 2000 jaar van geweld en oorlog, toch ook eens mogen evolueren he? Te meer omdat we nu eens goed zien waar al dat geld-gebaseerd beleid ons naar toe heeft geleid.

http://www.thevenusproject.com/en/th...-project/about


Het kost U maar een half uurtje van je tijd en ik ben er zèker van dat hij nieuwe dingen of inzichten aanreikt.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 4 januari 2012 om 23:11.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 23:23   #11
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Waarom niet het pensioen berekenen op elke gewerkte dag van ieders carriere, en inderdaad vastgestelde ziekte en vastgestelde invaliditeit, mantelzorg moeten logischer wijze als gewerkte dagen beschouwd worden niemand kiest daar immers voor.
als ze vanaf morgen het pensioen berekenen op elke "gewerkte" dag van iemands carrière, dan staat er mij maar één ding te doen.... als de bliksem een jobke versieren op t'één of t'ander ministerie.... of gemeentelijke administratie of zo..... want er is "werken" en "werken" hé.... teneinde in een zo goei mogelijke konditie aan t'pensioen kunnen te beginnen en er zo lang mogelijk te kunnen van genieten nietwaar....

maar gezien ik niet in sprookjes geloof..... zal ik maar keihard blijven werken want er zal binnenkort toch niks meer overschieten in de pensioenskaskes... dus gaan we zélf voor onzen ouwen dag moeten opdraaien ! en dan hebde dus centen nodig hé !
__________________
De toekomst van België is.... dat er géén toekomst is voor Belgique.... het is op.... gedaan fini.....schluss.... point final.... the point of no return is bereikt!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 04:01   #12
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is een beetje frustrerent , ik had graag reacties gehad op een volgend voorstel en graag to de point en niet afdwalen na 5 woorden , kan dat in dit forum ?


Voorstel voor pensioen

Basis pensieon voor iedereen gelijk 1400 € maar met persoonlijke activiteits aanpassing . Bijdrage vb 6 % van je bruto loon ( moet berekend worden )
Wat moet je gedaan hebben om 1400 basispensoen te krijgen .... gewerkt hebben van je 25 jaar tot je 60 jaar - ziekte of invaliditeit tellen uit solidariteit mee als gewerkt jaar . Ben je tussen u 25 jaar en 60 jaar 5 jaar werkloos of op wereldreis , dan word je pensioen met 3 % per jaar verlaagd dus - 15 % of 1190 €
werk je voor je 25 ste 2 jaar extra dan komt er 3 % per gewerkt jaar bij
Werk je na je 60 ste dan komt er eveneens 3 % per jaar bij .
een pensioenkas gecontroleerd door de overheid , zonder franjes en met laage explotatiekosten , en geen risico beleggingen .en eerlijk naar prestatie .
Je vaste bijdrage periode is dus 35 jaar tussen je 25 en 60 jaar .
Je moet dus 3 jaar werken vooralleer je pensoen begint op te bouwen . vb voor nieuwkomers of goelevers . Ben je pas 12 jaar in Belgie en 12 jaar aan het werk dan ontvang je 9 x 3 % of 27 % van je Basis pensioen van 1400 €
voor iedereen gelijk en solidair
Ik weet niet waar dat in de praktijk zou op neerkomen, dus ik zou bij zo'n wetsvoorstel bedenktijd en berekeningen vragen.

Als iedereen €1400 pensioen kreeg, dan is dat een stijging van €180 per maand per gepensioneerde. Dat komt voor rond de twee miljoen gepensioneerden neer op MAXIMAAL 4 �* 4,5 miljard extra uitgaven. Het zal oplopen tot nog meer uitgaven, uitgaande van een stijging van het aantal gepensioneerden.

Naast dat de werkelijke extra uitgaven lager zullen uitvallen dan de maximale, gaat dit model er natuurlijk ook vanuit dat de inkomsten voor de staat zullen stijgen. Het gaat ervan uit dat meer mensen zullen bijdragen? 31 jaar bijdragen volstaat in dit model echter om op het huidige gemiddelde pensioen te geraken. Dat is dus al iets waar ik mijn bedenkingen bij heb. Ook heb ik er mijn bedenkingen bij dat er zomaar meer bijgedragen KAN worden. Als meer mensen werken, dan zullen immers de lonen dalen. (meer concurrentie) Je geeft dan per gewerkt jaar dezelfde extra uitgaven, maar de extra inkomsten stijgen niet even hard per extra gewerkt jaar: minder inkomsten per werkkracht naarmate de concurrentie stijgt.

Dus als je dit invoert, zal je ook een systeem moeten bedenken dat ervoor zorgt dat er geen te lage lonen uitbetaald worden OF een tweede mogelijkheid (meer efficiënt) is de lasten op arbeid te verschuiven naar lasten op dividenden e.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
maar gezien ik niet in sprookjes geloof..... zal ik maar keihard blijven werken want er zal binnenkort toch niks meer overschieten in de pensioenskaskes... dus gaan we zélf voor onzen ouwen dag moeten opdraaien ! en dan hebde dus centen nodig hé !
In het scenario dat pensioenen ineens niet meer kunnen uitbetaald worden, zullen de criminaliteitscijfers omhoog schieten. Als een goede 50% ineens begint te pikken, dan kunnen zij niet meer tegengehouden worden en dan ben je niets meer met je geld.

Anarchie wordt het dan, in de slechte betekenis van het woord. Het wordt dan nemen wat je nemen kan, en zonder toestemming produceren met machines die voordien een eigenaar hadden. Volledige wetteloosheid. Ook geen recht op bezit.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 06:36   #13
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreken is zilver Bekijk bericht
Pensioen onder de 67 jaar (zelfs 70 jaar) zal in de toekomst niet meer haalbaar zijn.

Spijtig.
Dat is inderdaad zo , als je onze economie beheerst zoals we dat nu doen is dat onbetaalbaar , WAT BEDOEL IK !!! Dat we momenteeld luiaarts zijn die niet werken , niets presteren en niets meer fabriceren . amper een 10 % van de werkende bevolking is productief bezig . iets tastbaar waar omzet en winst kan uit gegenereerd wordt , de rest is een kliene % Nuttige en noodzakelijke dienstveling en een groot deel heeft wel een job maar zijn gebakken lucht jobs bezigheitstherepie en luie leegangers . hoe zou je willen dat uit dergelijke jobs kapitaal kan verworven worden om op je 55 met pensioen te gaan . wij zitten in de generatie verwende rotbedorven naive hoogdenkers , verre van idialistische werkers.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 06:46   #14
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik weet niet waar dat in de praktijk zou op neerkomen, dus ik zou bij zo'n wetsvoorstel bedenktijd en berekeningen vragen.

Als iedereen €1400 pensioen kreeg, dan is dat een stijging van €180 per maand per gepensioneerde. Dat komt voor rond de twee miljoen gepensioneerden neer op MAXIMAAL 4 �* 4,5 miljard extra uitgaven. Het zal oplopen tot nog meer uitgaven, uitgaande van een stijging van het aantal gepensioneerden.

Naast dat de werkelijke extra uitgaven lager zullen uitvallen dan de maximale, gaat dit model er natuurlijk ook vanuit dat de inkomsten voor de staat zullen stijgen. Het gaat ervan uit dat meer mensen zullen bijdragen? 31 jaar bijdragen volstaat in dit model echter om op het huidige gemiddelde pensioen te geraken. Dat is dus al iets waar ik mijn bedenkingen bij heb. Ook heb ik er mijn bedenkingen bij dat er zomaar meer bijgedragen KAN worden. Als meer mensen werken, dan zullen immers de lonen dalen. (meer concurrentie) Je geeft dan per gewerkt jaar dezelfde extra uitgaven, maar de extra inkomsten stijgen niet even hard per extra gewerkt jaar: minder inkomsten per werkkracht naarmate de concurrentie stijgt.

Dus als je dit invoert, zal je ook een systeem moeten bedenken dat ervoor zorgt dat er geen te lage lonen uitbetaald worden OF een tweede mogelijkheid (meer efficiënt) is de lasten op arbeid te verschuiven naar lasten op dividenden e.d.



In het scenario dat pensioenen ineens niet meer kunnen uitbetaald worden, zullen de criminaliteitscijfers omhoog schieten. Als een goede 50% ineens begint te pikken, dan kunnen zij niet meer tegengehouden worden en dan ben je niets meer met je geld.

Anarchie wordt het dan, in de slechte betekenis van het woord. Het wordt dan nemen wat je nemen kan, en zonder toestemming produceren met machines die voordien een eigenaar hadden. Volledige wetteloosheid. Ook geen recht op bezit.
En wat zou je dan willen , in sprookjes geloven niet werken niet bijdragen en toch op pensieon kunnen . er zijn nu veel te veel profiteurs met een hoog pensioen die geen economische opbouw hebben gerealiseerd .Mensen die hun hele leven een of niet hebben gewerkt of een job hebben gedaan die niets heeft bijgedragen aan de samenleving . we zijn een generatie die denken dat we heel hard werken en in feite createurs van gebakken lucht
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 07:57   #15
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wat zou je dan willen , in sprookjes geloven niet werken niet bijdragen en toch op pensieon kunnen . er zijn nu veel te veel profiteurs met een hoog pensioen die geen economische opbouw hebben gerealiseerd .Mensen die hun hele leven een of niet hebben gewerkt of een job hebben gedaan die niets heeft bijgedragen aan de samenleving . we zijn een generatie die denken dat we heel hard werken en in feite createurs van gebakken lucht
Heb je je al eens afgevraagd, waarom de nitwits in sport, entertainment en zelfs cultuur, zoveel geld verdienen.
Banken zonder geld sponsoren er met jou geld op los en trekken het dan nog eens af van de belastingen.
Voetbal en wielrennen hetzelfde. De inkomsten zijn voor de ploegen, de uitgaven voor de staat en de gemeenten.
Alle zogenoemde bekende Vlamingen of bij uitbreiding globaal bekenden, worden gebruikt en duur betaald om er een merk van eender welk product op te plakken.
Schijnbaar merkt niemand dat de kostprijs voor deze reclame, volledig in de prijs van het product word geduwd en dus volledig gedragen word door de belastingbetalende consument.
Als je ziet dat een bondscoach 500.000 € in de schoot geworpen krijgt van de voetbalbond, die een deel van dit geld gaat zoeken bij de kleine provinciale ploegen langs de inkom tickets, moet mij eens iemand vertellen, waarom de staat of de gemeenten nog moeten instaan voor de veiligheid bij zulke evenementen.
De meesten van deze grootverdieners zijn er dan ook nog als de kippen bij, om zogezegd te verkassen naar belasting paradijzen.
En dan maar klagen dat er geen geld is voor pensioenen, terwijl ze voor hun kinderen een weekgeld aan voedsel betalen, enkel om ze een paar uur die nitwits te laten bekijken.
En alle media spelen dat spelletje mee.
Een tegen een boom gereden Natalya is belangrijker nieuws dan een aardbeving met 3.000 doden.
Door al deze belachelijke idolatrie, die gebruikt word door al onze media, om de aandacht af te leiden van datgene dat de gewone burger in zijn portemonnee raakt.
En de massa trapt erin.
Iedereen moet zijn idool hebben.
Zelfs in de politiek. Hoe meer ik met mijn tronie in de media verschijn, hoe bekender ik word.
Of ik nu onzin uitkraam of niet is onbelangrijk. Inhoud is onbelangrijk, als men mij maar ziet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 08:09   #16
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb je je al eens afgevraagd, waarom de nitwits in sport, entertainment en zelfs cultuur, zoveel geld verdienen.
Banken zonder geld sponsoren er met jou geld op los en trekken het dan nog eens af van de belastingen.
Voetbal en wielrennen hetzelfde. De inkomsten zijn voor de ploegen, de uitgaven voor de staat en de gemeenten.
Alle zogenoemde bekende Vlamingen of bij uitbreiding globaal bekenden, worden gebruikt en duur betaald om er een merk van eender welk product op te plakken.
Schijnbaar merkt niemand dat de kostprijs voor deze reclame, volledig in de prijs van het product word geduwd en dus volledig gedragen word door de belastingbetalende consument.
Als je ziet dat een bondscoach 500.000 € in de schoot geworpen krijgt van de voetbalbond, die een deel van dit geld gaat zoeken bij de kleine provinciale ploegen langs de inkom tickets, moet mij eens iemand vertellen, waarom de staat of de gemeenten nog moeten instaan voor de veiligheid bij zulke evenementen.
De meesten van deze grootverdieners zijn er dan ook nog als de kippen bij, om zogezegd te verkassen naar belasting paradijzen.
En dan maar klagen dat er geen geld is voor pensioenen, terwijl ze voor hun kinderen een weekgeld aan voedsel betalen, enkel om ze een paar uur die nitwits te laten bekijken.
En alle media spelen dat spelletje mee.
Een tegen een boom gereden Natalya is belangrijker nieuws dan een aardbeving met 3.000 doden.
Door al deze belachelijke idolatrie, die gebruikt word door al onze media, om de aandacht af te leiden van datgene dat de gewone burger in zijn portemonnee raakt.
En de massa trapt erin.
Iedereen moet zijn idool hebben.
Zelfs in de politiek. Hoe meer ik met mijn tronie in de media verschijn, hoe bekender ik word.
Of ik nu onzin uitkraam of niet is onbelangrijk. Inhoud is onbelangrijk, als men mij maar ziet.
Mooi , hoeveel zou Jan Hoet en de Paffs bijdragen tot ons pensioen ? ok het systeem klopt niet . maat er is nog niet veel veranderd
Vroeger zij de burgemeester tegen de pastoor... Hou jij ze dom , k'zal ik ze arm houden , maar nu we daar niet meer zo in trappen , zegt de burgemeester tegen de media , hou jij ze een beetje bezig met onozelheid en wat interessante leugens en verdraaide visie , en net als vroeger , houd de politiek de massa arm , en de rijke vriendjes worden rijker. Socialisme een moderne simpatieke naam voor PLAT Communisme
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 08:23   #17
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mooi , hoeveel zou Jan Hoet en de Paffs bijdragen tot ons pensioen ? ok het systeem klopt niet . maat er is nog niet veel veranderd
Vroeger zij de burgemeester tegen de pastoor... Hou jij ze dom , k'zal ik ze arm houden , maar nu we daar niet meer zo in trappen , zegt de burgemeester tegen de media , hou jij ze een beetje bezig met onozelheid en wat interessante leugens en verdraaide visie , en net als vroeger , houd de politiek de massa arm , en de rijke vriendjes worden rijker. Socialisme een moderne simpatieke naam voor PLAT Communisme
Echt communisme heeft nog nooit bestaan.
Het werd overal direct omgezet in een dictatuur en dan misbruikt om een staatskapitalisme op te zetten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 09:10   #18
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is een beetje frustrerent , ik had graag reacties gehad op een volgend voorstel en graag to de point en niet afdwalen na 5 woorden , kan dat in dit forum ?
Op het eerste zicht klinkt het niet slecht. Maar dat is op zich niet zo'n grote verdienste. Het probleem in deze discussie is
A) een betaalbaar systeem bedenken
B) een manier vinden om van het huidige systeem naar het nieuwe te kunnen overschakelen

En op punt A heb ik de grootste twijfels. Jij spreekt over een normale loopbaan van 35 jaar, en 6% bijdrage op het brutoloon. In het huidige systeem gaat men uit van een loopbaan van 40 jaar, en een bijdrage van 16,36% op je brutoloon (7,5% werknemer + 8,86% werkgever). En het huidige systeem is niet betaalbaar.

Edit: en over punt B lees ik niets.

Laatst gewijzigd door gertc : 5 januari 2012 om 09:11.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 09:58   #19
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is een beetje frustrerent , ik had graag reacties gehad op een volgend voorstel en graag to de point en niet afdwalen na 5 woorden , kan dat in dit forum ?


Voorstel voor pensioen

Basis pensieon voor iedereen gelijk 1400 € maar met persoonlijke activiteits aanpassing . Bijdrage vb 6 % van je bruto loon ( moet berekend worden )
Wat moet je gedaan hebben om 1400 basispensoen te krijgen .... gewerkt hebben van je 25 jaar tot je 60 jaar - ziekte of invaliditeit tellen uit solidariteit mee als gewerkt jaar . Ben je tussen u 25 jaar en 60 jaar 5 jaar werkloos of op wereldreis , dan word je pensioen met 3 % per jaar verlaagd dus - 15 % of 1190 €
werk je voor je 25 ste 2 jaar extra dan komt er 3 % per gewerkt jaar bij
Werk je na je 60 ste dan komt er eveneens 3 % per jaar bij .
een pensioenkas gecontroleerd door de overheid , zonder franjes en met laage explotatiekosten , en geen risico beleggingen .en eerlijk naar prestatie .
Je vaste bijdrage periode is dus 35 jaar tussen je 25 en 60 jaar .
Je moet dus 3 jaar werken vooralleer je pensoen begint op te bouwen . vb voor nieuwkomers of goelevers . Ben je pas 12 jaar in Belgie en 12 jaar aan het werk dan ontvang je 9 x 3 % of 27 % van je Basis pensioen van 1400 €
voor iedereen gelijk en solidair
Nee! een gelijk pensioen in de eerste pijler kan enkel als er een sterkte tweede pijler is om de mensen hun levensstandaard enigzins te behouden. Het pensioen van 1400 lijkt me ook veel te laag om met 6% aan te geraken indien we ons systeem (repartitie) niet omschakelen. Dit systeem omschakelen kost ons indien we een sterke eerste pijler willen handenvol geld is in België onmogelijk omdat we naar een schuldgraad van 60% moeten, niet schulden bijmaken.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:18   #20
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is een beetje frustrerent , ik had graag reacties gehad op een volgend voorstel en graag to de point en niet afdwalen na 5 woorden , kan dat in dit forum ?


Voorstel voor pensioen

Basis pensieon voor iedereen gelijk 1400 € maar met persoonlijke activiteits aanpassing . Bijdrage vb 6 % van je bruto loon ( moet berekend worden )
Wat moet je gedaan hebben om 1400 basispensoen te krijgen .... gewerkt hebben van je 25 jaar tot je 60 jaar - ziekte of invaliditeit tellen uit solidariteit mee als gewerkt jaar . Ben je tussen u 25 jaar en 60 jaar 5 jaar werkloos of op wereldreis , dan word je pensioen met 3 % per jaar verlaagd dus - 15 % of 1190 €
werk je voor je 25 ste 2 jaar extra dan komt er 3 % per gewerkt jaar bij
Werk je na je 60 ste dan komt er eveneens 3 % per jaar bij .
een pensioenkas gecontroleerd door de overheid , zonder franjes en met laage explotatiekosten , en geen risico beleggingen .en eerlijk naar prestatie .
Je vaste bijdrage periode is dus 35 jaar tussen je 25 en 60 jaar .
Je moet dus 3 jaar werken vooralleer je pensoen begint op te bouwen . vb voor nieuwkomers of goelevers . Ben je pas 12 jaar in Belgie en 12 jaar aan het werk dan ontvang je 9 x 3 % of 27 % van je Basis pensioen van 1400 €
voor iedereen gelijk en solidair
En hoe financier je dat?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be