Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2015, 15:27   #761
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fredje, het is hier geen kleuterklas he, voor dit soort reacties ben je veel te oud!
U gunt anderen precies ook niet veel, hé ?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 15:36   #762
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zo begrijpt u ook niet dat het werk wat vroeger gezinnen deden om de oogst binnen te halen, of de fabrieken waar vrouwen achter het weeftoestel stonden, helemaal niets zegt over de toegankelijkheid van een arbeidsmarkt voor vrouwen, opnieuw een foutje in uw softwarepakket?
Mij lijkt dat u best geholpen wordt door een neuropsychiater om eens uw software te bekijken, want mensen die eigen handelen enkel zien als oorzaak en gevolg, zonder daar eigen verantwoordelijkheid voor te dragen zijn levensgevaarlijk.
Mijn tijd krijgt u echter wel niet meer.
Je moet dat wel bezien in de context van je hele eigen fysiologie waar je niet de baas over bent. Of bent u geen slaaf van je driften, je fysiologie, je psychologie, je chemie ?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 21:42   #763
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je moet dat wel bezien in de context van je hele eigen fysiologie waar je niet de baas over bent. Of bent u geen slaaf van je driften, je fysiologie, je psychologie, je chemie ?
Zeker...maar dat was de discussie niet, wel het al of niet bestaan van vrije wil.Invloeden betekenen niet dat er geen sprake meer zou zijn van vrije wil.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 22:12   #764
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fredje, het is hier geen kleuterklas he, voor dit soort reacties ben je veel te oud!
Ik begin mij al af te vragen of sommige mensen nog iets te zeggen zouden hebben als men zou stoppen anderen te vernoemen.
Ben ik dan zoveel interessanter dan hen? In zulke korte tijd? Jezus Christus.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 23:14   #765
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je moet dat wel bezien in de context van je hele eigen fysiologie waar je niet de baas over bent. Of bent u geen slaaf van je driften, je fysiologie, je psychologie, je chemie ?
Zowel mannen als vrouwen hebben zo wie zo hun eigen fysiologische gedragskenmerken maar of dit rechtstreeks ingaat tegen de "vrije wil" waarbij je de keuze hebt net die gedragskenmerken onder controle te hebben, als je die controle niet hebt ben je overgeleverd aan dat gedrag waaraan dat lichaam verslaafd is, in zekere zin kun je dat los van elkaar koppelen.

De meeste mensen denken onterecht dat er geen "vrij wil" is, ze hebben er alleen maar een abstracte subjectieve ervaring in waarbij het denken ingaat tegen het gedrag dat een natuurlijk verschijnsel is en perfect beheersbaar is, iemands geest kan oppositie lichaam zijn, de controle om niet overgeleverd te zijn aan het gedrag dat impliceert dat je niet gedwongen wordt om dat gedrag dan ook openlijk, in het openbaar te uitten.

Mensen die zeggen dat er geen vrije wil bestaat, kennen niet de vrijheid om in te gaan tegen de collectieve geest dat beweert dat iedere mens geprogrammeerd is om te doen wat een normaal gedrag is maar geen aandacht heeft voor zijn/haar eigen oorzaken-gevolgen strategie !

Ik mag zijn wie ik wil zijn, ik wil zijn wat ik in mijn waarheid ben, anderen mogen denken wat ze willen over mij maar ik ben niet wat ze denken dat ik ben, dus is die invloed van de anderen minder van tel omdat ik weet dat zij (anderen) gemakkelijker onterechte vermoedens hebben die geen uitstaans heeft met wat ik ben, want mijn geest heeft invloed op wat ik doe en wat ik wil maar kan dat met de wet van "vrije wil" niet opleggen aan anderen of dat dwingen aan anderen wat ik wil wat zij willen dat ze zich daaraan onderwerpen !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 6 juli 2015 om 23:34.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 23:47   #766
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Heel veel mensen kunnen heel moeilijk omgaan met kritische kanttekeningen, en denken hierover niet verder na. Het probleem is telkens weer hetzelfde patroon dat verschillende levens bestrijkt tot je doorhebt hoe het werkt, en mag je hetgeen goedmaken wat nooit de bedoeling is geweest om dat dan ook expliciet te doen, hangt nauw samen met je eigen spirituele beleving van de manier hoe je gedrag en/of socialiteit ervaart, invloed heeft op je leven en de lessen die je hieruit leert waarmee je aangeeft de kansen en mogelijkheden te benutten die nodig zijn om een volwaardige volwassene te zijn die zijn/haar eigen gedrag in de hand heeft (onder controle).
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 15:53   #767
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb alle begrip voor de personen die zich "in het verkeerde lichaam" bevinden, maar is dat nu opgelost als men zijn haar laat groeien, twee plastieken boobs installeert en zijn penis erafhaalt?

Het is Germaine Greer die in één van haar boeken me erop wees dat je geen "vrouw" bent omdat je plastieken boobs hebt en lang haar.

Waar is het tweede "X" chromosoom? waar is de baarmoeder?

Men is "M" als men XY chromosomen heeft, en "V" als men XX chromosomen heeft. En alle schakeringen tussenin mogen zich van mij voelen zoals ze willen, en zich verkleden zoals ze willen, maar den man die zich heeft laten ombouwen, omdat hij zich "vrouw" voelt, is geen XX kandidate Miss Vlaanderen.

Net zomin als Mijnheer Worst een vrouw is.

Als een omgebouwde man nu als voorbeeldmodel gaat dienen voor de vlaamse XX meisjes, mèt baarmoeder en vrouwelijke heupen, dan zijn we ver afgedwaald. Straks ga ik me nog "man" voelen en meedoen met Mister Universe!
Kan men niet zo een plastieken baarmoeder uitvinden ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 07:11   #768
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De doorsnee gezinsman weet dan ook niet veel van wat er zich echt buiten afspeelt he Jan...

Ga eens langsheen de parking staan van de E 40 in Heverlee tussen 17 en 18 uur......maar hou best je deuren van je auto op slot.

Dat zijn allemaal keurige nette gezinsmannen die daar uit zijn op een vluggertje met andere mannen.
Keurig ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 14:47   #769
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Die mannen die dat doen horen in den bak en dat meen ik.
Ik heb een slogan voor uw campagne binnenkort aan den E40

Citaat:
Zak vol Kak = In den Bak

Zet bordjes aan de afritten naar de parkings en G-d zal u lonen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:28   #770
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Na outing van Franky in Thuis: waarom transgenders in 2015 geen 'freaks' meer zijn

Franky (uit de Eén-reeks Thuis) die bekent dat hij binnen enkele maanden een vrouw zal zijn, Miss België-kandidate Céline Van Den Bossche die onthulde dat ze vier jaar geleden nog een jongen was, de voormalige Amerikaanse atleet Bruce Jenner die nu door het leven gaat als Caitlyn... Het taboe rond transgenders bestaat nog steeds, maar lijkt wel stilaan bespreekbaar te worden. Transgenders zijn geen freaks meer, nu in 2015 de Europese Raad een resolutie over hun identiteit heeft doorgevoerd.

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...eer-zijn.dhtml

Bon, na de normalisering van het homohuwelijk het volgende item om door onze strot te duwen? De VRT zal vroeger mogen opstaan om mij mee te krijgen met de verdwazing, maar bij ons arm Vlaanderen zal het er wel ingaan als zoete koek, allicht. Zolang we maar lief zijn voor elkaar, toch?
Drukazz. Heb je een seksleven ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be