Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2012, 10:13   #1
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard De tjeefste verontwaardiging aller tijden

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...s-dossier.aspx

Citaat:
Vanackere "persoonlijk gekwetst" over aanvallen in Belfius-dossier

Minister van Financiën en CD&V-vicepremier Steven Vanackere zegt enorm ontgoocheld en persoonlijk gekwetst te zijn over de aanvallen die hij te verwerken krijgt over het ACW en de winst die de christelijke arbeidersbeweging via winstbewijzen maakt in Belfius. In De Ochtend (VRT) zegt hij het met het ACW nooit gehad te hebben over die winstbewijzen.
Het ACW kwam de voorbije dagen onder vuur te liggen nadat bekend raakte dat een deel van de winst van Belfius terug naar de beweging stroomt via de zogenaamde winstbewijzen. En dat terwijl de overheid miljarden op tafel legde om Dexia te redden en voor Arco, de coöperatieve pijler van het ACW, een beschermingsregeling uitwerkte die goed is voor 1,5 miljard euro. Daarbij worden de ACW-politici bij de CD&V, onder wie Vanackere, met de vinger gewezen.

"Bijzonder laag"
De vicepremier zegt ontgoocheld en persoonlijk gekwetst te zijn door het amalgaam dat volgens hem gemaakt wordt gemaakt van heel het dossier. "Graaicultuur, onder één hoedje spelen, ... Het is bijzonder laag om dat te beweren", stelt Vanackere.
Hij benadrukt dat in het politiek comité van het ACW nooit met één woord is gerept over winstbewijzen. Ik had daar tot voor kort nog nooit over gehoord, beweert de CD&V'er, die eraan toevoegt dat in het comité wordt geluisterd naar elkaar en wordt gesproken over concrete politieke maatregelen zoals een rechtvaardige fiscaliteit, gelijke kansen of de strijd voor een rechtvaardige samenleving.

Op de vraag wat er met de winstbewijzen gaat gebeuren, reageert Vanackere verontwaardigd. "Wat wil je dat ik daar over zeg? (...) Denk je dat ik tijd heb om me met winstbewijzen bezig te houden? Dat zullen de mensen van het ACW zelf doen. Zij zullen zelf uitmaken wat ze nodig vinden".
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 10:35   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Ik schaam mij dood als ik er aan denk dat de partij van dat krapuul dus identiek dezelfde ethische standpunten heeft als het VB....
Wij moeten binnen het VB toch eens iets gaan moderniseren hoor denk ik dan....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 maart 2012 om 10:35.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 10:51   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Alles wat me te binnenschiet na het lezen van dat stukje tekst mag ik niet zeggen wegens strafbaar
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 10:51   #4
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Vooral frappant dat je zowel in hbvl als de Standaard je "toevallig" daar geen commentaren kan zetten.

Regimepers is weer eens goed bezig. Schrik voor teveel anti-tjeefse posten zo vlak voor de verkiezingen?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 11:21   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De typische schaamteloze comedie spelende CD&V'er aan het woord.

En dat zijn dan de ACV-vrienden van de N-VA.

Dat zijn de mensen waarmee de N-VA de volgende Vlaamse regering mee zal vormen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 11:51   #6
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De typische schaamteloze comedie spelende CD&V'er aan het woord.

En dat zijn dan de ACV-vrienden van de N-VA.

Dat zijn de mensen waarmee de N-VA de volgende Vlaamse regering mee zal vormen.
Xeno, er is wel een verschil tussen ACW en ACV.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:32   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De typische schaamteloze comedie spelende CD&V'er aan het woord.

En dat zijn dan de ACV-vrienden van de N-VA.

Dat zijn de mensen waarmee de N-VA de volgende Vlaamse regering mee zal vormen.
Bron?

Het kan natuurlijk altijd hé maar wij wachten de verkiezingen af.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:36   #8
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De typische schaamteloze comedie spelende CD&V'er aan het woord.

En dat zijn dan de ACV-vrienden van de N-VA.

Dat zijn de mensen waarmee de N-VA de volgende Vlaamse regering mee zal vormen.
Wil wil wil? N-VA wil niets! Alleen de verkiezingen afwachten.
En waarom jij het weer nodig vind om N-VA erbij te betrekken weet ik ook niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:38   #9
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wil wil wil? N-VA wil niets! Alleen de verkiezingen afwachten.
En waarom jij het weer nodig vind om N-VA erbij te betrekken weet ik ook niet.
Ach, in elke discussie wordt het N-VA erbij gesleurd, dan liever door iemand als Xeno en niet door die online kankers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:51   #10
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

In De Standaard staat het volgende te lezen:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120330_020
Politiek comité

Jan Jambon (N-VA) insinueerde vrijdag dat de regeling rond de winstbewijzen werd tussen ACW-toplui en -ministers werd bedisseld in het politiek comité van het ACW. Vanackere ontkende dat met klem.

'Ik zit inderdaad in het politiek comité van het ACW', bevestigde de minister. Daar wordt volgens Vanackere gesproken inderdaad gesproken over politieke en maatschappelijke thema's, 'maar er wordt niet over winstbewijzen gepraat.'

'Ik vind het bijzonder laag om zoiets te beweren', haalde Vanackere uit naar Jambon. 'Ik ben daardoor gekwetst. Men bewijst de democratie met dat soort uitspraken geen diensten!'
En hier hoort je Jambon aan het woord:
http://www.radio1.be/programmas/de-o...g-van-de-storm

En hier Minister Vanackere:
http://internetradio.vrt.be/radiospe.../11_11och1.xml
(vanaf 01:17:40 )

fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:58   #11
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

De gespeelde verontwaardiging van Vanackere



http://www.knack.be/opinie/columns/j...0074507596.htm

Vice premier en minister van Financiën Steven Vanackere vertoeft in Kopenhagen voor de Ecofin-top. In het Radio 1-programma De Ochtend kwam hij aan het woord over die top en over de hoe langer hoe onverkwikkelijker Dexia-Belfius-ACW-zaak. De minister deed enkele uitspraken die minstens merkwaardig zijn. Te meten aan de reacties die op de redactie binnendwarrelen, krijgt de minister stilaan een stevig geloofwaardigheidsprobleem.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 13:51   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De typische schaamteloze comedie spelende CD&V'er aan het woord.

En dat zijn dan de ACV-vrienden van de N-VA.

Dat zijn de mensen waarmee de N-VA de volgende Vlaamse regering mee zal vormen.
Het Blok zou er zelfs niet op ingaan, mochten die tsjeven der tsjeven hen voorstellen om ze van achter het cordon vandaan te halen.


Nu moet ik wel toegeven dat ik een slechte smaak in mijn mond krijg ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 13:57   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het Blok zou er zelfs niet op ingaan, mochten die tsjeven der tsjeven hen voorstellen om ze van achter het cordon vandaan te halen.
Hoezo?
Hoekandana?
Isdanagientjeveraa?
Het cordon wordt volgens Bart toch in stand gehouden door het Blok?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 16:16   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
De gespeelde verontwaardiging van Vanackere



http://www.knack.be/opinie/columns/j...0074507596.htm

Vice premier en minister van Financiën Steven Vanackere vertoeft in Kopenhagen voor de Ecofin-top. In het Radio 1-programma De Ochtend kwam hij aan het woord over die top en over de hoe langer hoe onverkwikkelijker Dexia-Belfius-ACW-zaak. De minister deed enkele uitspraken die minstens merkwaardig zijn. Te meten aan de reacties die op de redactie binnendwarrelen, krijgt de minister stilaan een stevig geloofwaardigheidsprobleem.
Tip voor de mede-forummers om dit knack-artikel toch aan te klikken en te lezen.

Snoeihard !
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 16:32   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Johan Van Overpelt maakt wel een fout:

citaat:

Dit laatste argument slaat natuurlijk nergens op. Arco verwierf die rechten in het verleden en die kwamen via fusies en overnames (BAC, Bacop etc.) in Dexia terecht. Vorig jaar ging Dexia de facto in faling. Slechts massale overheidsgaranties konden de kaduke bank overeind houden. Rechten uit die periode vanuit de failliete Dexia transfereren naar de nieuwe vennootschap Belfius vereist een politieke beslissing. Anders kunnen die winstbewijzen nooit “zomaar” overgaan van Dexia naar Belfius. Iedereen schreeuwt het van de daken sedert weken dat Belfius niks, maar dan ook niks meer te maken heeft met de oude Dexia. Dat geldt dus alvast niet voor de winstbewijzen van ACW.


De winstbewijzen hebben nooit betrekking gehad op de " oude Dexia vennootschap" maar altijd op de vennootschap Dexia Bank België. Die nu door de Belgische overheid uit de Dexia groep is gekocht en Belfius heet. Er is dus geen transfer van de winstbewijzen van de quasi failliete holding naar Belfius. Als Knack zijn eindredactie wat beter zou verzorgen konden ze dat gemakkelijk opmaken uit de jaarverslagen.

Dat neemt niet weg dat de historische winstbewijzen niet het beste zo snel mogelijk geschrapt worden door de raad van bestuur van Belfius, het ACW op wiens naam ze staan, is geen aandeelhouder meer.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 maart 2012 om 16:35.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be