Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2020, 19:02   #5241
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Minachting is een emotie die teveel moeite vraagt. En begrijpen waarom de vrijheidsstrijders van Gaza de protesten willen is ook niet moeilijk. Ze moeten resultaten voorleggen of ze worden vervangen door anderen die de pakdepoenshow willen voeren.
Dat laatste heeft u zelf verzonnen . Er is hoe dan ook genoeg reden om te protesteren , en genoeg wanhoop om de risico's te trotseren. De initiatiefnemers van de protesten zijn bekend , ik kan de namen geven , en het zijn geen strijders.

Citaat:
Het enige nutteloze aan een dode is de verloren grondstof. En waar praat ik een nutteloze dode goed?
u weet waar ik op doel !nutteloos omdat ze niet gedood hoefde te worden om zich tegen indringers te verdedigen.

Citaat:
U beweert dat ze geen groot gevaar zijn. Ik beweer het tegendeel, dat zijn mensen die zelfs na een hoop verloren oorlogen en decennia ellende nog steeds komen vragen voor meer slaag en diepere ellende.
Die oude oorlogen hebben ze niet eens meegemaakt , ze zijn aan het protesteren om zeer logische redenen, en niet om aan te vallen. waarom gaat u voorbij aan die logische redenen, u bent er niet mee bekend misschien De bewering dat ze werkelijk gevaarlijk zijn vind ik hilarisch.
Citaat:
Hoe kan je dat geen groot gevaar noemen. Geef die 1 kansje en het gaat echt wel naar de vaantjes.
de veronderstelde dreiging weer vanwege oorlogen een half eeuw terug .

Citaat:
En dat is nu het verschil tussen U en mij. Ik vind veel prima, eigenlijk alles, zolang het mijn comfort niet raakt.
wanneer u het optreden van Israel tijdens de demonstraties verdedigd dan vind u dus niet dat het prima is wat de palestijnen doen.
Citaat:
Ik ga niet beslissen hoe een ander zijn boontjes zou moeten doppen , noch eisen dat die dat zo doet. Misschien als het mij goed uitkomt, dat ik een inzicht, een mening of zelfs advies zou geven.
dit is een discussieplatform waar meningen geventileerd worden, geen database.
Citaat:
Uw mening over de ernst van de situatie is uw mening, zeer belangrijk in de wereld. Laat het goed horen en wees overtuigt.
Whatever
waarom spendeert u zelf tijd aan dit forum eigenlijk.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 20:06   #5242
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat laatste heeft u zelf verzonnen .
Waarom doet de Hamas leiding dan toch enige moeite om de Qatar miljoenen binnen te rijven? Of de moeite om de Iraanse wapens binnen te smokkelen? Om de gewone Gazaan een beter leven te geven?
Er is hoe dan ook genoeg reden om te protesteren , en genoeg wanhoop om de risico's te trotseren.
Citaat:
De initiatiefnemers van de protesten zijn bekend , ik kan de namen geven , en het zijn geen strijders.
Oh het zijn Hamas leiders, figuren die uit de vuurlinie proberen te blijven, tot Israël nog eens een voorbeeld stelt.
Citaat:
u weet waar ik op doel !nutteloos omdat ze niet gedood hoefde te worden om zich tegen indringers te verdedigen.
U bedoeld die Israëli soldaten en politiemensen die in Gaza patrouilleren en regelmatig een deur instampen en dan pas "Aufmachen" brullen. Oh, die zijn er niet, in heel Gaza niet. Of bedoeld u dat al die mensen die in het nu "Groot Israël" leven indringers zijn?
Citaat:
Die oude oorlogen hebben ze niet eens meegemaakt , ze zijn aan het protesteren om zeer logische redenen, en niet om aan te vallen.
Die oude, en nog oudere oorlogen worden wel gebruikt als excuus. Door alle betrokken partijen.
Citaat:
waarom gaat u voorbij aan die logische redenen, u bent er niet mee bekend misschien
Omdat logica van geen belang is voor de betrokken partijen.
Citaat:
De bewering dat ze werkelijk gevaarlijk zijn vind ik hilarisch.
Dat maakt de veronderstelde dreiging niet minder voor de Israëli.
Citaat:
Wanneer u het optreden van Israël tijdens de demonstraties verdedigd dan vind u dus niet dat het prima is wat de Palestijnen doen.
Ik begrijp waarom de Israëli leiders de opdrachten geven, en waarom het Palestijnse kanonnenvoer die taak toch uitvoert. Goedkeuren hoort er niet bij.
Ik keur vooral de primitieve en vooral domme manier van "verzet" door de vrijheidsstrijders niet goed. Net zomin dat ik de methode van Israël om het conflict gaande te houden goedkeur.
U weet ondertussen toch wel dat ik atoomwapens zou gebruiken om mijn gelijk daar te halen. Flits, probleem daar weg.
Citaat:
dit is een discussieplatform waar meningen geventileerd worden, geen database.
Detail, een mening is zoals een aars, iedereen heeft er een. Maar meningen gebaseerd op gevoel, laat me eens glimlachen. U beseft toch dat er nog mensen zijn die menen dat de aarde plat is.
Citaat:
Whatever
waarom spendeert u zelf tijd aan dit forum eigenlijk.
Voor de fun die ik er zelf uit haal. Anders zou ik wel iets anders aan't doen zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 januari 2020 om 20:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 11:41   #5243
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom doet de Hamas leiding dan toch enige moeite om de Qatar miljoenen binnen te rijven? Of de moeite om de Iraanse wapens binnen te smokkelen? Om de gewone Gazaan een beter leven te geven?
Er is hoe dan ook genoeg reden om te protesteren , en genoeg wanhoop om de risico's te trotseren.
Oh het zijn Hamas leiders, figuren die uit de vuurlinie proberen te blijven, tot Israël nog eens een voorbeeld stelt.
ik kan u de namen van de initiatiefnemers geven , ze zijn niet van Hamas. Al jaren houden ze protesten. Zo gaat dat met demonstraties , die komen vanuit bevolkingen overal ter wereld. Dat Hamas demonstraties kan verbieden zegt verder niets over de initiatief nemers. U volgt weer de Israëlische propaganda die tot doel heeft de demonstraties te delegitimeren.

Citaat:
U bedoeld die Israëli soldaten en politiemensen die in Gaza patrouilleren en regelmatig een deur instampen en dan pas "Aufmachen" brullen. Oh, die zijn er niet, in heel Gaza niet. Of bedoeld u dat al die mensen die in het nu "Groot Israël" leven indringers zijn?
dat bedoel ik niet.
Citaat:
Die oude, en nog oudere oorlogen worden wel gebruikt als excuus. Door alle betrokken partijen.
en vooral door u
Citaat:
Omdat logica van geen belang is voor de betrokken partijen. Dat maakt de veronderstelde dreiging niet minder voor de Israëli.
HANDELEN op basis van veronderstellingen , gaat weinig nuttigs opleveren
En kan destructieve gevolgen hebben
Citaat:

Ik begrijp waarom de Israëli leiders de opdrachten geven, en waarom het Palestijnse kanonnenvoer die taak toch uitvoert. Goedkeuren hoort er niet bij.
Ik keur vooral de primitieve en vooral domme manier van "verzet" door de vrijheidsstrijders niet goed. Net zomin dat ik de methode van Israël om het conflict gaande te houden goedkeur.
U weet ondertussen toch wel dat ik atoomwapens zou gebruiken om mijn gelijk daar te halen. Flits, probleem daar weg.
dus gebruik van atoombom door Hamas op Israël is ook goed voor u?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 17:50   #5244
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
ik kan u de namen van de initiatiefnemers geven , ze zijn niet van Hamas. Al jaren houden ze protesten.
Al jaren maakt u de goede zaak aanhankelijk. Helpt niet veel he.
Citaat:
Zo gaat dat met demonstraties , die komen vanuit bevolkingen overal ter wereld.
Dat Hamas demonstraties kan verbieden zegt verder niets over de initiatief nemers.
Zelfs de Chinese overheid heeft het soms moeilijk op dat vlak. Je mag blijkbaar geen demonstranten gebruiken om tankrupsbanden te smeren.
Citaat:
U volgt weer de Israëlische propaganda die tot doel heeft de demonstraties te delegitimeren.
Onzin, ik verbied die demonstraties nergens.
dat Israël die demonstraties niet aan de grens -die u ontkent- wil is gewoon een feit.
Citaat:
dat bedoel ik niet.
Komt het u niet goed uit ofzo?
Citaat:
en vooral door u
Ik geef alleen weer wat de realiteit aanreikt. Ik vind de oude oorlogen vooral interessant voor het technische aspect, niet het menselijke.
Citaat:
HANDELEN op basis van veronderstellingen , gaat weinig nuttigs opleveren
En kan destructieve gevolgen hebben
Zoals we telkens opnieuw zien als Israël het irritante gespeel met vuurwerk "disproportioneel" bestraft
Citaat:
dus gebruik van atoombom door Hamas op Israël is ook goed voor u?
Zeker, maar niet komen zeiken dat de weerbots "disproportioneel" is.
Ik denk dat ik toch duidelijk ben, ze doen maar, zolang mijn comfort niet in gevaar komt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 januari 2020 om 17:53.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 02:10   #5245
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Al jaren maakt u de goede zaak aanhankelijk. Helpt niet veel he.
alsof ik die illusie ooit heb gehad .


Citaat:
Onzin, ik verbied die demonstraties nergens.
dat Israël die demonstraties niet aan de grens -die u ontkent- wil is gewoon een feit.
Dat lijkt mij wel heel duidelijk. Ze kunnen er echter niet mee omgaan , dat is ook een feit .
En wie niets te vertellen heeft over de eigen grenzen heeft geen grens in mijn beleving, en op alle kaarten zien we ook geen grens maar een afscheiding, dus zo vreemd is mijn beleving niet.

Citaat:
Ik geef alleen weer wat de realiteit aanreikt. Ik vind de oude oorlogen vooral interessant voor het technische aspect, niet het menselijke.
maar het menselijke aspect speelt zeker in deze discussie wel een belangrijke rol. emoties van mensen zijn niet minder een realiteit dan bv strategie.

Zodra het de palestijnen betreft gaat uw realisme over boord en komt u met een sterk moreel oordeel, zo blijkt steeds uit de minachting en sarcasme. Die opmerkingen geven helemaal geen feitelijke realiteit maar juist een sterk moreel oordeel.

Wie een bezetting en blokkade decennia lang in stand houd moet tegen de weerbots kunnen en niet net doen of zij zelf het slachtoffer zijn terwijl zij juist veruit de machtigste partij zijn die bijna volledig de koers bepaald. Precies daarom ook richt ik mijn kritiek op Israel.
En als Israel een einde wil maken aan het terrorisme dan kan dat eenvoudig , namelijk door er zelf niet aan mee te doen.
Voorstanders van disproportioneel geweld(pandareus) zijn voorstanders van terrorisme want Disproportioneel geweld = terrorisme, of niet dan?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 00:16   #5246
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
alsof ik die illusie ooit heb gehad .
Iets anders hebt u gewoon niet.
Citaat:
Dat lijkt mij wel heel duidelijk. Ze kunnen er echter niet mee omgaan , dat is ook een feit .
Israël als staat "lijkt" het toch beter te doen om welvaart dan de buren. Misschien dat Jordanië op eenzelfde niveau kan geraken.
Citaat:
En wie niets te vertellen heeft over de eigen grenzen heeft geen grens in mijn beleving, en op alle kaarten zien we ook geen grens maar een afscheiding, dus zo vreemd is mijn beleving niet.
Toch is die niet bestaande grens een "killing field" voor Palestijnen die in een "droog moeras met rondvliegend schroot" willen spelen.
Citaat:
maar het menselijke aspect speelt zeker in deze discussie wel een belangrijke rol. emoties van mensen zijn niet minder een realiteit dan bv strategie.
Het menselijke aspect speelt ook voor mij een belangrijke rol. Hoe kan ik er zoveel mogelijk voordeel uit trekken voor mezelf en mijn eigen comfort
Citaat:
Zodra het de palestijnen betreft gaat uw realisme over boord en komt u met een sterk moreel oordeel, zo blijkt steeds uit de minachting en sarcasme. Die opmerkingen geven helemaal geen feitelijke realiteit maar juist een sterk moreel oordeel.
Waarom dichten u en uw soortgelijken me steeds een moreel oordeel toe?
Citaat:
Wie een bezetting en blokkade decennia lang in stand houd moet tegen de weerbots kunnen en niet net doen of zij zelf het slachtoffer zijn terwijl zij juist veruit de machtigste partij zijn die bijna volledig de koers bepaald.
Tot nader order is de ergste weerbots wat debiel afgestoken vuurwerk. Waarna echte wapens duidelijk maken dat het vuurwerkaanstekers echt wel debiel zijn.
Citaat:
Precies daarom ook richt ik mijn kritiek op Israel.
uw kritiek is gehoord en verworpen door Israël.
En ik, ik neem nog een goed handvol popcorn.
Citaat:
En als Israel een einde wil maken aan het terrorisme dan kan dat eenvoudig , namelijk door er zelf niet aan mee te doen.
Dat is uw interpretatie. Mijn interpretatie is heel anders. En wat Israël doet is daartussenin. maar de Palestijnen, die mogen blijven rotten in hun kampen en ghetto's, kanonnenvoer leverend.
Citaat:
Voorstanders van disproportioneel geweld(pandareus) zijn voorstanders van terrorisme want Disproportioneel geweld = terrorisme, of niet dan?
Nope. Asymmetrische oorlogsvoering stoelt op het idee zo veel mogelijk resultaat te halen met zo min mogelijke investering. En dat is bijna aan het lukken voor de Palestijnse vrijheidsstrijders.
Israël moet veel meer middelen gebruiken om de gebruikte "beschermings"politiek te handhaven in verhouding tot de middelen die vrijheidsstrijders gebruiken om Israëli burgers te terroriseren.
De enige redenen waarom dit nog steeds in het voordeel van Israël uitdraait is het feit dat Israël een veel nuttigere bevolking heeft, en diplomatiek de juiste vrienden heeft kunnen "bevredigen".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 20:17   #5247
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Dat lijkt mij wel heel duidelijk. Ze kunnen er echter niet mee omgaan , dat is ook een feit .
En wie niets te vertellen heeft over de eigen grenzen heeft geen grens in mijn beleving, en op alle kaarten zien we ook geen grens maar een afscheiding, dus zo vreemd is mijn beleving niet.
Rare bewering... Israel toont 365 op 365 dagen dat ze hun grens met Gaza als een topprioriteit zien, en ze spenderen een fortuin om deze te beveiligen tegen intrusies en aanvallen van eender welke orde.
Wat 'jouw beleving' van een grens is, zal hoogstens eens een glimlachje kunnen veroorzaken maar speelt verder in de echte wereld geen rol.

Voor mocht je toch nog enige twijfel hebben of het een echte grens is : stap hem eens af, en probeer hem te overschrijden vanuit het buitenland (= Gaza). Daarna ben je een ervaringsdeskundige.


Citaat:
maar het menselijke aspect speelt zeker in deze discussie wel een belangrijke rol. emoties van mensen zijn niet minder een realiteit dan bv strategie.
Dat is zowat de grootste fout die men kan maken in het bekijken van een geostrategisch machtsspel. De illusie dat het gaat om mensen, om mensen hun belang, hun veiligheid, hun geluk. Die assumptie gaat enkel op als het gaat over de eigen mensen, hun eigen belang, hun eigen veiligheid en hun eigen geluk. Wat er met derden daardoor kan of zal gebeuren is een extern gegeven.


Citaat:
Zodra het de palestijnen betreft gaat uw realisme over boord en komt u met een sterk moreel oordeel, zo blijkt steeds uit de minachting en sarcasme. Die opmerkingen geven helemaal geen feitelijke realiteit maar juist een sterk moreel oordeel.
Wat je hier schrijft is echt onbegrijpelijk, elke 'morele' insteek in dit veiligheidsvraagstuk waar israel mee worstelt is zinloos en zonder voorwerp. De militaire en technische superioriteit met dewelke ze hun grens met buur 'land' Gaza bewaken maakt dat ze mits voldoende inzet van middelen hun eigen bevolking voor 99,9% kunnen beveiligen. Op dat moment gaat elke staat redeneren dat ze goed bezig zijn en aan de vraag van de bevolking voldoen.
Als de terroristen van Hamas iets extra willen, gaan ze moeten inleveren tijdens de onderhandelingen met egypte en met Mladov. Of hopen ze misschien dat Quatar ad infinitum gaat maandelijks valiezen vol dollars binnenbrengen om de Sinwar-kliek financieel tevreden te houden ?


Citaat:
Wie een bezetting en blokkade decennia lang in stand houd moet tegen de weerbots kunnen en niet net doen of zij zelf het slachtoffer zijn terwijl zij juist veruit de machtigste partij zijn die bijna volledig de koers bepaald. Precies daarom ook richt ik mijn kritiek op Israel.
En als Israel een einde wil maken aan het terrorisme dan kan dat eenvoudig , namelijk door er zelf niet aan mee te doen.
Omkering van oorzaak en gevolg, het blijft een grappig fenomeen.

Dat het al sinds 2005 zonder enig voorwerp is, speelt blijkbaar geen enkele rol.
Nu ja, Israel kan dit zonder probleem nog tientallen jaren volhouden als Hamas nooit wil toegeven.

Kan Gaza dat nog tientallen jaren verdragen ?


Citaat:
Voorstanders van disproportioneel geweld(pandareus) zijn voorstanders van terrorisme want Disproportioneel geweld = terrorisme, of niet dan?
Onzin.
Militair geweld inzetten kan best disproportioneel hard omdat men moet vertrekken vanuit de aanname dat het dient om de tegenstander definitief uit te schakelen/of technisch kreupel te maken. Dat doe je niet door een mortieraanval te beantwoorden met één raketje vanuit een helicopter, maar wel door direct een hele militaire basis van Hamas tot puin te herleiden.

Disproportioneel geweld als antwoord op extern terrorisme is gewoon de zoektocht naar de maximale efficiëntie in de beveiliging van de eigen bevolking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 januari 2020 om 20:29.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 20:31   #5248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Disproportioneel geweld als antwoord op extern terrorisme is gewoon de zoektocht naar de maximale efficiëntie in de beveiliging van de eigen bevolking.
Rechtmatig en rechtvaardig verzet door een in het nauw gedreven bevolking is slechts vanuit een heel grote vooringenomenheid te omschrijven als "terrorisme". De Britten zagen de Ierse vrijheidsstrijd ook op een gelijkaardige manier.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 21:02   #5249
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Rechtmatig en rechtvaardig verzet door een in het nauw gedreven bevolking is slechts vanuit een heel grote vooringenomenheid te omschrijven als "terrorisme". De Britten zagen de Ierse vrijheidsstrijd ook op een gelijkaardige manier.
Rechtmatig en rechtvaardig volgens wie en vanuit welk oogpunt dan wel ? Wat is er 'rechtmatig en rechtvaardig' aan het afvuren vanuit het buitenland door terroristen van raketten op steden in Israël ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 21:05   #5250
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rechtmatig en rechtvaardig volgens wie en vanuit welk oogpunt dan wel ? Wat is er 'rechtmatig en rechtvaardig' aan het afvuren vanuit het buitenland door terroristen van raketten op steden in Israël ?
Van dezelfde orde als het Ierse volk dat zich soms met (nu) moreel twijfelachtige middelen verzette tegen een oppermachtige Britse bezetter. Israël heeft zichzelf opgezadeld met een enorme morele schuld door grondgebied te bezetten en de bevolking ervan te onderdrukken en zelfs te verdrijven. Het heden mag nooit losgekopppeld worden van de historische aanloop van dit conflict.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 21:20   #5251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Van dezelfde orde als het Ierse volk dat zich soms met (nu) moreel twijfelachtige middelen verzette tegen een oppermachtige Britse bezetter. Israël heeft zichzelf opgezadeld met een enorme morele schuld door grondgebied te bezetten en de bevolking ervan te onderdrukken en zelfs te verdrijven. Het heden mag nooit losgekopppeld worden van de historische aanloop van dit conflict.
Hallo... Israel bezet nul komma nul vierkante meter van Gaza... Ze hebben bij de disengagement in 2005 zelfs de eigen 'settlers' die niet wilden vertrekken manu militari gedwongen om gaza te verlaten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:27   #5252
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hallo... Israel bezet nul komma nul vierkante meter van Gaza... Ze hebben bij de disengagement in 2005 zelfs de eigen 'settlers' die niet wilden vertrekken manu militari gedwongen om gaza te verlaten.
Als je een gebied op die manier insnoert, kom het op hetzelfde uit als bezetting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:35   #5253
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je een gebied op die manier insnoert, kom het op hetzelfde uit als bezetting.
Belegering. Bezetting wil zeggen laarzen op de grond en gebonk op deuren met de gevleugelde woorden "Aufmachen".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:48   #5254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Belegering. Bezetting wil zeggen laarzen op de grond en gebonk op deuren met de gevleugelde woorden "Aufmachen".
Spraken de Russen dan Duits toen ze de Baltische staten bezetten en een deel van Finland bij de Sovjet-Unie voegden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:50   #5255
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Spraken de Russen dan Duits toen ze de Baltische staten bezetten en een deel van Finland bij de Sovjet-Unie voegden?
Geen idee, maar zeer twijfelachtig. Maar u begrijpt het verschil tussen blokkade/belegering en bezetting.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:51   #5256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen idee, maar zeer twijfelachtig. Maar u begrijpt het verschil tussen blokkade/belegering en bezetting.
Het resultaat kan echter op hetzelfde neerkomen. Daar gaat het dan uiteindelijk over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 22:55   #5257
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het resultaat kan echter op hetzelfde neerkomen. Daar gaat het dan uiteindelijk over.
Het verschil is dat er geen soldaten op de deur komen kloppen. Alleen goed gemikte "intelligente" wapens als er een stel debielen weer eens vuurwerk in de brievenbus van de buren propten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 23:12   #5258
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het verschil is dat er geen soldaten op de deur komen kloppen. Alleen goed gemikte "intelligente" wapens als er een stel debielen weer eens vuurwerk in de brievenbus van de buren propten.
Een kat in het nauw doet raar. Als je mensen op de knieën duwt, ze voortdurend vernedert en ze ook nog eens op allerlei andere vlakken kraakt, grijpt de kleine mens tot wanhopige acties.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 23:21   #5259
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een kat in het nauw doet raar. Als je mensen op de knieën duwt, ze voortdurend vernedert en ze ook nog eens op allerlei andere vlakken kraakt, grijpt de kleine mens tot wanhopige acties.
Klopt, en hoe verandert dat feit de realiteit? Oftewel, u preekt hier tot het koor.

Israëls huidige methodiek zorg niet voor een eindoplossing.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 23:49   #5260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, en hoe verandert dat feit de realiteit? Oftewel, u preekt hier tot het koor.

Israëls huidige methodiek zorg niet voor een eindoplossing.
Laat het nu zo zijn dat Israël het probleem is van bij het begin. Hoe kan het ook anders? Na WO II wordt over de hoofden van de mensen een stuk land toegewezen aan een bevolking die daar voor het grootste deel al eeuwen niet meer woont. Dat is gewoonweg voor problemen vragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be