Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2012, 13:26   #41
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Ondanks veel gestoef , zijn zuiver netto lonen van 1200 € geen uitzondering als mensen met een loon van 1200 € 600 € huur en 300 € aan verzekeringen -elektriciteit - water- gas en Internet zitten hebben ze nog amper 300 € over voor eten en kledij .
zijn ze met twee en hebben 2400 € per maand en hebben een auto dan moet men zich erg schrap zetten om 200 € per maand te sparen .

Vb de boiler is kapot , en nog wat extra materiaal 1200 € materiaal en 400 € werk , dan heb je 1600 € , de loodgieter is eens een haf dagje geweest en een koppel moet 8 maand spraren om het te kunnen samenkrijgen . ben je verwonderd ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 00:59   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien dat het businessmodel van dure boetiek en veel te dure snob luxe kledij afgedaan heeft, en dat de "crisis" niks anders is in dit geval om dat diets te maken ?
Nee dat is het niet. ochere god weet wat je zegt hé.
Alles draait om een zekere luxe maar degenen die het zich kunnen permiteren slaan een paar beurten over en wie het zich niet kan permiteren slaat ze allemaal over.
Wat overblijft in de stocks gaat naar de solden waar het aan -70% wordt aangeboden zoals nu januari geweest.
Hun omzet en ik spreek uit zeer betrouwbare bron van vele winkeliers samen....gemiddeld even hoog als de voorgaande zeer kalme november maand.

We zitten op enkele maanden met vertraging af te stevenen op griekse toestanden en je weet ook wel wat daar bezig is in de handel momenteel.
Zo goed als alles is daar failliet aan gebrek aan voldoende omzet.

En als de handel stilvalt is het goodbey belgium.
Het scheelt dat europa onze schulden zal kwijtschelden allicht.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 maart 2012 om 01:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:14   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ondanks veel gestoef , zijn zuiver netto lonen van 1200 € geen uitzondering als mensen met een loon van 1200 € 600 € huur en 300 € aan verzekeringen -elektriciteit - water- gas en Internet zitten hebben ze nog amper 300 € over voor eten en kledij .
zijn ze met twee en hebben 2400 € per maand en hebben een auto dan moet men zich erg schrap zetten om 200 € per maand te sparen .

Vb de boiler is kapot , en nog wat extra materiaal 1200 € materiaal en 400 € werk , dan heb je 1600 € , de loodgieter is eens een haf dagje geweest en een koppel moet 8 maand spraren om het te kunnen samenkrijgen . ben je verwonderd ?
Exact.

De meeste mensen die werken verdienen netto ergens tussen de 1200 en 1500 euro.
En degenen die meer verdienen hebben na aftrek van belastingen ook niet zoveel meer.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:27   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als er geld te kort is dan is het te kort hé?

Winkels gaan failliet omdat mensen geld te weinig hebben. Nooit andersom.
Ja.
En die mensen die te weinig geld hebben, waar werken die, vanwaar komt hun inkomen? Die winkels of de leveranciers van die winkels.
Volgens de 'trickle down'theorie uit de Reaganomics moest er worden ingeleverd door werknemers zodat de werkgevers meer winst kunnen maken en meer werknemers beter betalen. Dus inkomens van 1200 �* 1500 netto. En de werkgevers waren content.

Helaas pindakaas werkte die theorie niet. De winst bleef plakken en Mercedes verkocht wat dure bakken meer, de zeedijk in Knokke werd volgebouwd, mevrouw kocht meer merkkledij (cash betaald natuurlijk, je moet je zwart geld toch op één manier uitgeven en langs de bank is't gevaarlijk want dat laat sporen)

Maar de massa stopte met kopen. Ze moesten wel. Zeeman of Wibra ipv Inno of boetiekjes. Eerst Lada, nu Dacia, ipv Opel en Ford.

De kip met de gouden eieren was geslacht.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 01:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:41   #45
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja.
En die mensen die te weinig geld hebben, waar werken die, vanwaar komt hun inkomen? Die winkels of de leveranciers van die winkels.
Volgens de 'trickle down'theorie uit de Reaganomics moest er worden ingeleverd door werknemers zodat de werkgevers meer winst kunnen maken en meer werknemers beter betalen.

Helaas pindakaas werkte die theorie niet. De winst bleef plakken en Mercedes verkocht wat dure bakken meer, de zeedijk in Knokke werd volgebouwd, mevrouw kocht meer merkkledij (cash betaald natuurlijk, je moet je zwart geld toch op één manier uitgeven en langs de bank is't gevaarlijk want dat laat sporen)
Waarom altijd de schuld toe schrijven aan de kleine zelfstandige ? dat is toch niet juist he , dat zou de moter van de economie moeten zijn .

Het is de geldhonger en verkwisting van het overheidsapparaat en open kraan van de sociale tegemoedkomingen , die een loon van 1200 € aan de werkgever 3000 tot 3600 doet kosten , wat het onmogelijk maakt dat de werkgever die werknemer wat meer zou geven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:48   #46
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja.
En die mensen die te weinig geld hebben, waar werken die, vanwaar komt hun inkomen? Die winkels of de leveranciers van die winkels.
Volgens de 'trickle down'theorie uit de Reaganomics moest er worden ingeleverd door werknemers zodat de werkgevers meer winst kunnen maken en meer werknemers beter betalen.

Helaas pindakaas werkte die theorie niet. De winst bleef plakken en Mercedes verkocht wat dure bakken meer, de zeedijk in Knokke werd volgebouwd, mevrouw kocht meer merkkledij (cash betaald natuurlijk, je moet je zwart geld toch op één manier uitgeven en langs de bank is't gevaarlijk want dat laat sporen)

Maar de massa stopte met kopen. Ze moesten wel. Zeeman of Wibra ipv Inno of boetiekjes. Eerst Lada, nu Dacia, ipv Opel en Ford.

De kip met de gouden eieren was geslacht.
ja , en van winstgevende productiearbeiders zijn we nu overgeschakeld naar de Stanly-mes generatie die enkel noch een katronnen doos kunnen en willen opensnijden in den Ikea en een bestelbonneke invullen . Kwa achteruitgang op vakkundige kennis en expertise kan dat tellen hé

Als je uw neus ophaalt voor echt werk en echte verantwoordelijkheid , moet je ook niet vertselt staan dat de lonen kleiner zijn hé
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:48   #47
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waarom altijd de schuld toe schrijven aan de kleine zelfstandige ? dat is toch niet juist he , dat zou de moter van de economie moeten zijn .

Het is de geldhonger en verkwisting van het overheidsapparaat en open kraan van de sociale tegemoedkomingen , die een loon van 1200 € aan de werkgever 3000 tot 3600 doet kosten , wat het onmogelijk maakt dat de werkgever die werknemer wat meer zou geven .
Niet alléén de kleine zelfstandige, ook (vooral!) de grotere firmas. Hierboven het voorbeeld van de kost van een reparatie aan een CV boiler. D�*t is wel een kleine zelfstandige die er zijn Mercedes mee koopt. De beursgenoteerde firmas leven maar met het oog op de volgende kwartaalresultaten. Mogelijk de balans per 31/12. Om die goed te maken mag de economie gerust kapot.

De 'grote pakken geld' die de overheid int vloeien naar bedrijven en naar lonen van overheidspersoneel dat niet beter betaald wordt dan andere werknemers. Zelfde mechanisme dus. Van sociale tegemoetkomingen kunnen de mensen ook niet bij Inno en boetieken kopen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 01:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:57   #48
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
ja , en van winstgevende productiearbeiders zijn we nu overgeschakeld naar de Stanly-mes generatie die enkel noch een katronnen doos kunnen en willen opensnijden in den Ikea en een bestelbonneke invullen . Kwa achteruitgang op vakkundige kennis en expertise kan dat tellen hé

Als je uw neus ophaalt voor echt werk en echte verantwoordelijkheid , moet je ook niet vertselt staan dat de lonen kleiner zijn hé
Stanleymesarbeiders zijn goedkoper, dus willen en zoeken de bedrijven er geen andere. Een werknemer verantwoordelijkheid geven is bedreigend voor de status van de baas. Dan is de baas minder baas.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 01:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 02:08   #49
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Stanleymesarbeiders zijn goedkoper, dus willen en zoeken de bedrijven er geen andere. Een werknemer verantwoordelijkheid geven is bedreigend voor de status van de baas. Dan is de baas minder baas.
Helemaal niet mee eens , ik kijk al 20 jaar uit om mensen naast mij te hebben ipv onder mij . goede mensen met wilskracht visie en verantwoordelijkheid . en ja om die degelijk te kunnen betalen is de loonlast veel te hoog , en las kleine gernaal is het aantrekken van kwaliteitsmensen bijzonder moeilijk . zeker in een technisch beroep , velen die het kunnen en ambiteus zijn worden ook zelfstandig .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 02:27   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja.
En die mensen die te weinig geld hebben, waar werken die, vanwaar komt hun inkomen? Die winkels of de leveranciers van die winkels.
Volgens de 'trickle down'theorie uit de Reaganomics moest er worden ingeleverd door werknemers zodat de werkgevers meer winst kunnen maken en meer werknemers beter betalen. Dus inkomens van 1200 �* 1500 netto. En de werkgevers waren content.

Helaas pindakaas werkte die theorie niet. De winst bleef plakken en Mercedes verkocht wat dure bakken meer, de zeedijk in Knokke werd volgebouwd, mevrouw kocht meer merkkledij (cash betaald natuurlijk, je moet je zwart geld toch op één manier uitgeven en langs de bank is't gevaarlijk want dat laat sporen)

Maar de massa stopte met kopen. Ze moesten wel. Zeeman of Wibra ipv Inno of boetiekjes. Eerst Lada, nu Dacia, ipv Opel en Ford.

De kip met de gouden eieren was geslacht.
Ik ben blij dat je knokke vernoemd.Wekelijks ben ik daar.
Helaas knokke kreunt momenteel en dat is nochtans zowat het rijkste kwartier van onze steden.
Ik kan u melden dat het dus echt niet goed gaat daar, ondanks de vele dames met bontmantels en zo allemaal.

De mercedes en maserati rijden daar nog altijd rond maar ik heb al lang gezien dat het altijd dezelfde is die je ziet.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 maart 2012 om 02:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 06:07   #51
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Graag even concreet : wat is te groot inzake wagen en huis voor een gezin met een inkomen van 3500-4000 per maand. Spreek maar in de vorm van de afbetaling.
Een totale afbetaling die boven 1500€ komt. (Wagen + huis).
Je moet al zeker een buffer inbouwen tegen ontslag van één van de partners en je moet voldoende opzij kunnen zetten.

De meeste werknemers doen dit niet.
In plaats van een reservepotje op te bouwen geven ze geld uit aan
- een zo groot mogelijke tv om toch maar geen kleinere hebben dan de buren
- dure meubelen om te kunnen stoefen
- reizen naar de meest exotische bestemmingen, met dan ook de meest exotische prijzen
- merkkledij voor de kinderen
- gaan eten in sterrenrestaurants
...

Natuurlijk komen bovenstaande dingen de economie ook ten goede, maar als dit de werknemers in financiële problemen brengen zal dit zich op langere termijn wreken op de samenleving.

- Koop duurzame dingen en dat zijn niet noodzakelijk de duurste.
- Bepaal je vaste kosten en houdt dit al zeker van het budget af.

Een simpel gegeven is dat veel werknemers blijkbaar te dom zijn om maar over een budget na te denken en in het beste geval wel een budget te hebben, maar geen buffer.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:52   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Een totale afbetaling die boven 1500€ komt. (Wagen + huis).
Je moet al zeker een buffer inbouwen tegen ontslag van één van de partners en je moet voldoende opzij kunnen zetten.

De meeste werknemers doen dit niet.
In plaats van een reservepotje op te bouwen geven ze geld uit aan
- een zo groot mogelijke tv om toch maar geen kleinere hebben dan de buren
- dure meubelen om te kunnen stoefen
- reizen naar de meest exotische bestemmingen, met dan ook de meest exotische prijzen
- merkkledij voor de kinderen
- gaan eten in sterrenrestaurants
...

Natuurlijk komen bovenstaande dingen de economie ook ten goede, maar als dit de werknemers in financiële problemen brengen zal dit zich op langere termijn wreken op de samenleving.

- Koop duurzame dingen en dat zijn niet noodzakelijk de duurste.
- Bepaal je vaste kosten en houdt dit al zeker van het budget af.

Een simpel gegeven is dat veel werknemers blijkbaar te dom zijn om maar over een budget na te denken en in het beste geval wel een budget te hebben, maar geen buffer.
Een tv kost tegenwoordig veel minder dan vroeger en is sowieso al een stuk groter + lager verbruik.
Meubelen ga eens in de meeste gezinnen binnen je kan niet zeggen dat ze er veel geld aan uitgegeven hebben. Ik zou al de mensen met meubels uit kringloop winkels de kost niet willen geven tegenwoordig.
Reizen? Tja dat weet ik niet. De doorsnee mens geeft daar niet zoveel aan uit.
Merkkledij voor de kinderen, tja oké je wil niet dat ze als kleine marginaaltjes bekeken worden want in vele gevallen zijn ze dat toch feitelijk.
Gaan eten in sterren restaurants. Geef toe dat de mc donalds nu niet meteen sterren heeft en de meesten zal je daar vinden.

Ik denk dat het algemeen beeld eens moet bijgesteld worden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 18:19   #53
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een tv kost tegenwoordig veel minder dan vroeger en is sowieso al een stuk groter + lager verbruik.
Meubelen ga eens in de meeste gezinnen binnen je kan niet zeggen dat ze er veel geld aan uitgegeven hebben. Ik zou al de mensen met meubels uit kringloop winkels de kost niet willen geven tegenwoordig.
Reizen? Tja dat weet ik niet. De doorsnee mens geeft daar niet zoveel aan uit.
Merkkledij voor de kinderen, tja oké je wil niet dat ze als kleine marginaaltjes bekeken worden want in vele gevallen zijn ze dat toch feitelijk.
Gaan eten in sterren restaurants. Geef toe dat de mc donalds nu niet meteen sterren heeft en de meesten zal je daar vinden.

Ik denk dat het algemeen beeld eens moet bijgesteld worden.
En aangezien die TV uit china komt , zullen al die besparingen zeker niet leiden tot economische groei .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 18:28   #54
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een tv kost tegenwoordig veel minder dan vroeger en is sowieso al een stuk groter + lager verbruik.
Meubelen ga eens in de meeste gezinnen binnen je kan niet zeggen dat ze er veel geld aan uitgegeven hebben. Ik zou al de mensen met meubels uit kringloop winkels de kost niet willen geven tegenwoordig.
Reizen? Tja dat weet ik niet. De doorsnee mens geeft daar niet zoveel aan uit.
Merkkledij voor de kinderen, tja oké je wil niet dat ze als kleine marginaaltjes bekeken worden want in vele gevallen zijn ze dat toch feitelijk.
Gaan eten in sterren restaurants. Geef toe dat de mc donalds nu niet meteen sterren heeft en de meesten zal je daar vinden.

Ik denk dat het algemeen beeld eens moet bijgesteld worden.
In een groeiende economie zou deflatie in plaats van inflatie de normale gang van zaken moeten zijn.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:24   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En aangezien die TV uit china komt , zullen al die besparingen zeker niet leiden tot economische groei .
Neen idd.
Die tv komt van china of korea of zo en vroeger kwam die van bij phillips of een eigen merk hier.
Idem voor al andere electro en lampen en zo.
Zelfs hamburgers in de geliefde hamburger ketens van tegenwoordig komen per pallet binnen van een buitenlandse fabriek als ik me niet vergis.
Ze warmen dat alleen nog eens op.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 02:52   #56
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen idd.
Die tv komt van china of korea of zo en vroeger kwam die van bij phillips of een eigen merk hier.
Idem voor al andere electro en lampen en zo.
Zelfs hamburgers in de geliefde hamburger ketens van tegenwoordig komen per pallet binnen van een buitenlandse fabriek als ik me niet vergis.
Ze warmen dat alleen nog eens op.
Voor mij is onze politiek voor een groot stuk verantwoordelijk voor de groeiende import en het verloren gaan van eigen productie en jobs in de productie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 05:35   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Voor mij is onze politiek voor een groot stuk verantwoordelijk voor de groeiende import en het verloren gaan van eigen productie en jobs in de productie .
Gedeeltelijk natuurlijk, vanwege de hoge lasten. Maar ik denk dat het in werkelijkheid gewoon een evolutie is en dat we ons daar nog niet hebben aan aangepast.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 09:20   #58
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gedeeltelijk natuurlijk, vanwege de hoge lasten. Maar ik denk dat het in werkelijkheid gewoon een evolutie is en dat we ons daar nog niet hebben aan aangepast.
Bestaat er enige timing voor die aanpassing?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 10:15   #59
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gedeeltelijk natuurlijk, vanwege de hoge lasten. Maar ik denk dat het in werkelijkheid gewoon een evolutie is en dat we ons daar nog niet hebben aan aangepast.
En wie had die aanpassing dan wel moeten doen ?

moesten we veel meer inzetten op inovatie ? of neemt die inovatie zoveel tijd in beslag ?

Ik vraag me af of de overheid ooit goed bedoelt heeft de brandstof en energie prijs zo hoog op te drijven met de bedoeling dat industrie - Productie en verbruiker alternatieven zou vinden en er van af stappen ?

Is het mislukt omdat de West Europeaan simpel weg gehandelt heeft . Vb of diesel en benziene nu steigt of niet , " koppig " Ik blijf rijden ? ipv een al veel eerder een voertuig te ontwikkelen met een energie die niet buiten Europa moest worden aangekocht om een miljardenstroom aan olie en gas aankoop in te duiken ?

IPV huizen standaard passief te maken , oei het kost toch nog altijd minder de gaskraan te laten open staan dan zwaar te investeren ?

Als dat seintje nog niet doorgedrongen is , dan wordt het wel hog tijd .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 10:24   #60
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wie had die aanpassing dan wel moeten doen ? moesten we veel meer inzetten op inovatie ? of neemt die inovatie zoveel tijd in beslag ? Ik vraag me af of de overheid ooit goed bedoelt heeft de brandstof en energie prijs zo hoog op te drijven met de bedoeling dat industrie - Productie en verbruiker alternatieven zou vinden en er van af stappen ? Is het mislukt omdat de West Europeaan simpel weg gehandelt heeft . Vb of diesel en benziene nu steigt of niet , " koppig " Ik blijf rijden ? ipv een al veel eerder een voertuig te ontwikkelen met een energie die niet buiten Europa moest worden aangekocht om een miljardenstroom aan olie en gas aankoop in te duiken ? IPV huizen standaard passief te maken , oei het kost toch nog altijd minder de gaskraan te laten open staan dan zwaar te investeren ? Als dat seintje nog niet doorgedrongen is , dan wordt het wel hog tijd.
Tussen het besef dat het hoog tijd is en de volledige omschakeling, kan wel wat tijd overheen gaan.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be