Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2019, 15:40   #1561
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
U verwacht dat Israël zijn eigen standpunt opgeeft, en enkel vanuit het standpunt van de palestijnen gaat redeneren? Goed bezig...
Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen , ik zeg wel dan hun standpunt crimineel is .

Citaat:
Trouwens, de pot verwijt de ketel weer eens deftig dat hij zwart ziet. U redeneert toch ook enkel vanuit het standpunt van uw palestijnse lievelingen, en Israël kan u gestolen worden. Waarom mag u dat wel? Wederom eens hypocriet en eenzijdig bezig?
Ik verdedig de slachtoffers van dit conflict zonder daarbij een beleid voor te stellen of te accepteren dat de tegenpartij Israel langzaam van de aardbodem moet verdwijnen.

Ik stel vooral voor dat alle regels voor beide partijen gaan gelden , daar is juist niets hypocriet aan. Ik meet niet met 2 maten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 15:45   #1562
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ik ga het nogmaals herhalen.
Geweld is alleen een oplossing als er genoeg van gebruikt wordt, anders wordt het probleem alleen groter.

Op dit moment is het probleem niet groter voor Israël.
Wel voor de Palestijnen, maar dat maakt voor Israël weinig uit.

En elk beetje geweld dat de Palestijnen gebruiken maakt hun problemen alleen maar groter omdat ze er niet genoeg van kunnen gebruiken.

Geef de Palestijnen een atoombom en het probleem is snel weg. Zelfs al laten ze die in Brussel ontploffen.
Daar gaan we weer met de veronderstelde dreiging , in realiteit is die dreiging sterk afhankelijk van het handelen van Israel .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 15:57   #1563
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is gewoon een efficiëntie vraagstuk. Israël wil veilig zijn voor aanvallen en intrusies door zijn buren uit Gaza. Geen aanvallen meer ==> geen retaliaties meer nodig.
Wel nog aanvallen ? ==> totaal vernietigen.
Helaas speelt fascisme ook een rol , veel Israeli vinden niet dat Palestijnen dezelfde rechten verdienen als zij zelf

Citaat:
Pstt, Pandareus, ge mixt Gaza met Palestina...
Dat komt doordat Gaza onderdeel is van de bezette PALESTIJNSE gebieden en helemaal niet als een losstaand gebied beschouwd wordt door de internationale gemeenschap en de gazanen zelf .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 16:34   #1564
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
ER LEVEN GEEN MILJOEN KINDEREN ONDER EEN BLOKKADE ???
Is dat wat u zegt?

[/b]
Ze moeten in gaza maar accepteren dat ze al meer dan 10 jaar in die klote
situatie zitten want dan pas gaat Israel iets veranderen( wat dat is , blijft
onduidelijk.)[/b]

Hamas kan nooit garanderen dat er geen enkele gazaan iets zal ondernemen
tegen Israel , ook niet als ze het strafbaar stellen , en mensen oppakken .
Dit is precies wat ook al geprobeerd is .
En aangezien een brandend vliegertje al als een terroristsche aanval wordt gezien door Israel is uw eis een fabeltje.

In werkelijk elk betoog van u laat u de bevolking en de blokkade/ bezetting compleet buiten beschouwing , geheel in lijn met de Israelische propaganda .
Maar het is natuurlijk juist de grootste misdaad die wordt begaan samen met het "mowing the lawn" om de paar jaar.

Moord op journalisten , op hulpverleners , en burgers + echte infiltratie (door leger), het opsluiten van minderjarigen enz en u komt zeuren over een brandend vliegertje of vuurpijl
Jawel hoor, er leven 1,8 mio mensen in Gaza onder een blokkade georganiseerd door de 2 buren. Dat ontkent toch niemand ? In tegendeel zelfs : de blokkade is de lichtst mogelijke vorm van dwang die Israël kan toepassen tgo hun buren.
De andere opties zijn : tijdelijke invasie om Hamas uit te roeien, nog minder wenselijk is de optie om het grondgebied definitief te bezetten en er is het scenario dat niemand wenst.


En ja, Hamas is het enige gezag in Gaza (zowel het civiele bestuur als het politionele en het 'militaire' zit volledig in hun handen). Dus is het hun verantwoordelijkheid als sommigen zouden een aanslag plegen of de grens compromiteren. Klopt als een bus.

Wat je erbij 'vergeet' te vermelden is dat Hamas de cellen die brandende kites uitstuurt wel degelijk financieel en hiërarchisch aanstuurt en organiseert.

Je kunt al je dramatiek en die nutteloze pogingen om er een emo show van te maken hebben blijven herhalen, maar zelfs een blinde zou toch moeten kunnen zien dat het niets uithaalt ?

Israël kijkt maar naar 1 ding en dat is de veiligheid van Israël. Al de rest vegen zij hun charels aan. Het is puur een efficiëntie afweging : wat wil onze bevolking ? ==> 100% veiligheid. Wat zal de regering hen bezorgen ? ==> 100% veiligheid. (ok, 99,5% is ook al niet slecht, er is in 2018 jammer genoeg 1 dode gevallen langs israëlische kant v/d grens met gaza)

Hamas zou beter zijn tijd en energie steken in onderhandelingen met Egypte om de crossing ook open te stellen voor goederenverkeer, import en export.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 16:39   #1565
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen , ik zeg wel dan hun standpunt crimineel is.
En dus moeten ze hun standpunt volledig opgeven volgens u, teneinde niet meer crimineel te zijn?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik verdedig de slachtoffers van dit conflict zonder daarbij een beleid voor te stellen of te accepteren dat de tegenpartij Israel langzaam van de aardbodem moet verdwijnen.

Ik stel vooral voor dat alle regels voor beide partijen gaan gelden , daar is juist niets hypocriet aan. Ik meet niet met 2 maten.
1. Dat laat u niet echt uitschijnen in uw posts. Daar schijnt u het enkel en alleen te hebben over palestijnen die slachtoffers zijn.
2. De slachtoffers van dit conflict zijn bijlange niet enkel palestijnen, iets dat u maar al te snel en te graag uit het oog verliest. Toch heeft u het uitsluitend daarover.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 16:47   #1566
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Helaas speelt fascisme ook een rol , veel Israeli vinden niet dat Palestijnen dezelfde rechten verdienen als zij zelf
Je weet even goed als ik dat het deel van de publieke opinie dat oprecht een vredesakkoord wil met de west bank en daarvoor bereid is om concessies te doen in minder dan 10 jaar enorm verschrompelde en al jaren minoritair is. De roep naar harde actie is hetgeen momenteel de publieke opinie beheerst en dat vertaalt zich in klachten dat Netanyahu te "soft" is tgo Hamas, en de roep naar het leger toe dat zij het probleem definitief moeten oplossen. Lees : Hamas fysiek elimineren.
De arbeiderspartij is nog maar een schim van wat ze 15 jaar geleden was, en de rechterzijde domineert volledig.



Citaat:
Dat komt doordat Gaza onderdeel is van de bezette PALESTIJNSE gebieden en helemaal niet als een losstaand gebied beschouwd wordt door de internationale gemeenschap en de gazanen zelf .
En wat koopt de inwoner van Gaza daarvoor ? Niets...
Wat lost dat op ? Niets... Dat is leuk voor de NGO industrie, een bezigheid therapie voor wat diplomaten en een doekje voor het bloeden om toch maar de groooote solidariteit te kunnen aantonen met de palestijnse zaak.
De waarheid is natuurlijk dat quasi niemand (ik bedoel : landen ) nog bezig is met wat ooit een oplossing zou kunnen worden.
Jordanië zal zijn grens nooit meer openstellen voor de west bank broeders nadat ze hen in de jaren '80 stripten van hun nationaliteit.

En om terug te keren tot Gaza, echt veel animo zie ik bij Egypte ook niet om de broeders uit Gaza te verenigen met hun eigen armlastige Sinai regio.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 17:25   #1567
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Daar gaan we weer met de veronderstelde dreiging , in realiteit is die dreiging sterk afhankelijk van het handelen van Israel .
Voor 2005 veel aanslagen vanuit Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Na 2005 steeds minder en minder, en nu zijn we gekomen tot Thaise lampionnen en molotovvliegers.
Is dat omdat de heroïsche vrijheidsstrijders niet meer willen, of niet meer kunnen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 17:25   #1568
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

@ atmosphere, ik weet nog altijd niet of je echt niet begrijpt hoe machtspolitiek functioneert of dat je doet alsof.

Maar een recent voorbeeld over hoe 'macht' werkt in de regio van het MO en dan meer specifiek in en rond Israël kregen we de laatste 24 u te zien.

Er is al jaren een militaire opbouw van Iran in Syrië, en evenveel jaren een clandestiene poging van Israël om hen daar terug buiten te bombarderen omdat zij geen vooruitgeschoven leger van Iran aan HUN grens willen en zullen accepteren. De russen weten dat, maar zijn pragmatisch en kijken enkel naar hun eigen belang : zolang de russische belangen veilig zijn en het syrische regime niet teveel last heeft van bombardementen zal het hun laatste zorg zijn dat IDF daar de milities en wapenopslagplaatsen van Iran en Hezbollah tot bomkraters omvormt. En dan zie je enkele maanden geleden plots een akkoord waarbij er overeengekomen is dat Iran geen wapensystemen mag opstellen op een afgesproken afstand tegenover de grens met Israël.
Probleem opgelost ? Neen, natuurlijk niet. Gisteren heeft Iran toch een raket afgeschoten op de Golan, richting een mondain ski resort in Israël. Totaal milukt, interceptie met Iron Dome. Maar dan krijg je als retaliatie een redelijk massale operatie waarbij IDF magazijnen, basissen en enorm veel materiaal van Iran in 1 klap uitschakelde.

Zo werkt het. Elke aanval disproportioneel beantwoorden, efficiënter zijn dan de vijand en zelf onwankelbaar zijn. Ze hebben de lading van een 'burger'vliegtuig dat wapengeleidingssystemen leverde samen met heel het magazijn vernietigd en het tweede 'burger'vliegtuig is halsoverkop teruggevlogen naar Iran.

En valt het je niet op hoe stil Hezbollah is, nu hun aanvalstunnels waar ze bijna 10 jaar aan gewerkt hebben allemaal gevonden zijn en vol betonspecie gepompt zijn ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 17:31   #1569
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor 2005 veel aanslagen vanuit Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Na 2005 steeds minder en minder, en nu zijn we gekomen tot Thaise lampionnen en molotovvliegers.
Is dat omdat de heroïsche vrijheidsstrijders niet meer willen, of niet meer kunnen?
Het zal wachten zijn tot de volgende zomer opdat de Gazoense pyromanen opnieuw aan de slag kunnen. Momenteel is het te koud, het regent, er staat niks op de velden om af te branden... Dan is het niet zo leuk voor de vredevolle demonstranten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 18:11   #1570
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aangezien het toch achterlijke onzin is, dan moet u perfect in staat zijn mijn schrijfsel te ontkrachten.
Hoe moet ik uw ultra libertaire wereldvisie zoals deze ontkrachten:
'stop ze allemaal in een stolp en laat ze het uitvechten' of
'eten of gegeten worden'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Om het u gemakkelijk te maken, de puntjes op een rijtje.
En hier komt het afleidingsmaneuver ... Ik ben niet van gisteren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
  • Is Israël niet bezig het gebied "Westelijke Jordaanoever" in te palmen?
  • Heeft Jordanië geen afstand gedaan van claims op dat gebied?
  • Heeft Israël geen betere landbouwmethodes bedacht en in gebruik genomen voor die gebieden?
Klopt, en dat zal zo blijven tot die situatie daar ten gronde is uitgeklaard.

Helaas heb ik in die hele situatie exact niets te zeggen.
Helaas???
in vergelijking met uw wereldvisie is Trump een linkse seut.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ja, feiten kunnen walgelijk zijn.
en uw visie daarop is nog walgelijker.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik ga dan ook niet over ethiek of moraliteit.
het gaat over het gebrek eraan in uw posten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 18:20   #1571
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hoe moet ik uw ultra libertaire wereldvisie zoals deze ontkrachten:
'stop ze allemaal in een stolp en laat ze het uitvechten' of
'eten of gegeten worden'?
Helaas???
in vergelijking met uw wereldvisie is Trump een linkse seut.
Ik heb mijn visie, en u mag die walgelijk vinden. Maar ik ben geen wereldleider en heb die ambitie niet.
Citaat:
En hier komt het afleidingsmaneuver ... Ik ben niet van gisteren.
Dat is helemaal geen afleidingsmaneuver, dat zijn de punten die ik aanhaalde in mijn schrijfsel. Ik geef u de mogelijk die te ontkrachten. Maar helaas, uw bijdrage is gewoon op de man spelen als een klein jochie dat geen snoepje krijgt.
Citaat:
en uw visie daarop is nog walgelijker.Het gaat over het gebrek eraan in uw posten.
Ik ben er tenminste eerlijk over.

En dan blijft het punt, Israël doet gewoon verder. En daar mag uw teer zieltje nog zo van walgen, noch mijn, noch uw mening doen er toe.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 januari 2019 om 18:20.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 18:22   #1572
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nochtans is dat iets wat mensen constant doen, inschatten wat er zal gebeuren.

Als ik vanavond tien Duvels drink, denk ik dat ik de volgende dag een kater zal hebben. Ik hoef daar niet alwetend voor te zijn.

Maddox denkt dat x gaat gebeuren. Dat is op zich nog geen goedkeuring of afkeuring van x.

Misschien dat 'objectieve weergave' niet correct is verwoord.
Dat is inderdaad verkeerd verwoord. Objectieve toekomstvoorspellingen bestaan niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat ik bedoel is dat Maddox (in die post) schrijft wat hij denkt dat gaat gebeuren, niet wat hij hoopt dat gaat gebeuren (hoewel het uiteraard goed mogelijk is dat hij dat daadwerkelijk hoopt).
Natuurlijk hoopt hij dat dat gaat gebeuren. de wens is de vader van de gedachte. En het gaat niet enkel over de 'feiten', het gaat ook over de verwoording.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht




We hebben al eens een lange discussie gehad over Hitchens. Ik heb u toen proberen duidelijk maken dat ik het niet met elk van zijn standpunten eens hoef te zijn. Ik denk zelfs niet dat er een persoon op aarde is waarmee ik het op alle vlakken eens ben.

Mijn profielafbeelding bestaat uit vier personen. Denkt u dat ze alle vier over elk onderwerp hetzelfde denken?
hitchens is de John Lennon van die 4. Hij de enige die telt. Hebt gij de solo platen van Ringo Starr in huis?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

De profielafbeelding verwijst louter naar wat de personen in kwestie schrijven over atheïsme en dergelijke.
Awel, Hitchen zijn mening (terwijl hij zelf Jood is NB!) is perfect gebaseerd op zijn atheisme en scepticisme. een land dat gebaseerd is op een mythe in een 2500 boek vol opperwezens en tovenarij is belachelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Vermits ik Israël haar bestaansrecht niet gun omdat het in de Bijbel staat (of om eender welke andere religieuze reden), zie ik het probleem niet.
het probleem is natuurlijk dat Israel dat zelf wel doet. En de kolonisten die land inpikken doen dat zeker.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Dat sommige/veel joden wél een religieuze argumentatie geven voor het bestaansrecht van Israël is niet mijn probleem.
Nee, trek u zeker niets aan van de miserie van andere mensen. Denk gerust alleen aan u zelf!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

In ieder geval ben ik niet van plan om opnieuw met u pagina's te discussiëren over mijn profielafbeelding.
Dat moogt gij gerust doen. Negeer elke post van mij zoveel ge wilt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 07:19   #1573
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is inderdaad verkeerd verwoord. Objectieve toekomstvoorspellingen bestaan niet.
Klopt. Ik schets alleen maar een mogelijkheid gebaseerd op feiten. Waar u als een kakkerlak in een verlichte kamer van wegkrabbeld.
Maar ik geef u nog eens de kans om uit te leggen wat er fout is aan de dingen die ik aanbracht in deze draad.
  • Is Israël niet bezig het gebied "Westelijke Jordaanoever" in te palmen?
  • Heeft Jordanië geen afstand gedaan van claims op dat gebied?
  • Heeft Israël geen betere landbouwmethodes bedacht en in gebruik genomen voor die gebieden?
Ik ga er iets aan toevoegen om het nog beter in de draad te laten passen.
  • Zonder vernietigingskampen of andere manieren om hele stammen/clans/steden tegelijk af te maken.
Citaat:
Natuurlijk hoopt hij dat dat gaat gebeuren. de wens is de vader van de gedachte.
Kan u gedachten lezen? Ik dacht het niet.
Wat mijn wensen, dromen of hoop zijn, dat kan u niet weten. Indien wel, wat zijn de lottocijfers voor komende trekking?
Citaat:
En het gaat niet enkel over de 'feiten', het gaat ook over de verwoording.
Ocharme, een beetje brute verwoording van de realiteit en het sneeuwvlokje smelt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 11:04   #1574
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb mijn visie, en u mag die walgelijk vinden.
Niet "walgelijk' maar 'WAL-GE-LIJK'. er is een verschil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ik ben geen wereldleider en heb die ambitie niet.
Uw pesoonlijke ambities interesseren mij geen knijt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Dat is helemaal geen afleidingsmaneuver, dat zijn de punten die ik aanhaalde in mijn schrijfsel. Ik geef u de mogelijk die te ontkrachten. Maar helaas, uw bijdrage is gewoon op de man spelen
Totaal niet, ik hebt enkel een waardeoordeel over uw wereldvisie inzake Israel. Al de rest van wat uw schrijft op dit forum, daar heb ik nog nooit op gereageerd. En u als persoon , dat is volkomen irrelevant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
als een klein jochie dat geen snoepje krijgt.
Dit is dan weer wel op de man spelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik ben er tenminste eerlijk over.
en dan? Ik ben 'oneerlijk' als ik uw wereldvisie WAL-GE-LIJK vind, of wat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

En dan blijft het punt, Israël doet gewoon verder. En daar mag uw teer zieltje nog zo van walgen
Ik heb geen teer zieltje (weer een persoonlijke aanval), ik heb morele principes. het is voor ultra libertairen nogal moeilijk om beide te onderscheiden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
, noch mijn, noch uw mening doen er toe.
Waarom schrijft ge alle Israel draden dan vol?
wat is uw motivatie? Wees eens eerlijk voor 1 keer, en geef eens toe waarom ge zo fanatiek achter Israel staat.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 13:06   #1575
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Niet "walgelijk' maar 'WAL-GE-LIJK'. er is een verschil. Als ik uw wereldvisie WAL-GE-LIJK vind, of wat?
Dat mag u eens verklaren.
Citaat:
Ik hebt enkel een waardeoordeel over uw wereldvisie inzake Israel. Al de rest van wat uw schrijft op dit forum, daar heb ik nog nooit op gereageerd. En u als persoon , dat is volkomen irrelevant.
Dit is dan weer wel op de man spelen. En dan?
U hebt tot nu toe niet anders gedaan dan lege teksten zonder enige visie te posten, en op de man spelen. Maar da's niet onbekend.
Citaat:
Ik ben 'oneerlijk'
Ik denk dat er een hoop mensen akkoord gaan met dit schrijfsel.
Citaat:
Ik heb geen teer zieltje (weer een persoonlijke aanval), ik heb morele principes.
Maar u vind woorden wel walgelijk.
Citaat:
het is voor ultra libertairen nogal moeilijk om beide te onderscheiden.
Weet wat u wil. ben ik nu extreem rechts, of ultra libertariër? Het zijn 2 visies die haaks op elkaar staan.
Citaat:
Waarom schrijft ge alle Israel draden dan vol?
wat is uw motivatie? Wees eens eerlijk voor 1 keer, en geef eens toe waarom ge zo fanatiek achter Israel staat.
Ik kan dit gemakkelijk samenvatten. Welkom in de 21ste eeuw.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 14:13   #1576
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Dat Israel gewoon doorgaat met hun idiote beleid is nu juist waar de kritiek zich op richt dat is geen argument dat het beleid rechtvaardigt.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 14:23   #1577
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat Israel gewoon doorgaat met hun idiote beleid is nu juist waar de kritiek zich op richt dat is geen argument dat het beleid rechtvaardigt.
Het aantal slachtoffers in Israël geeft u ongelijk Atmosphere.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 15:16   #1578
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat Israel gewoon doorgaat met hun idiote beleid is nu juist waar de kritiek zich op richt dat is geen argument dat het beleid rechtvaardigt.
Dat is een efficiëntie vraag : zijn er nu minder doden en gewonden in Israël door terreur vanuit Gaza dan vroeger ? Aangezien het antwoord manifest een 'ja' is, is het beleid van Israël zeer goed. Welke andere rechtvaardiging zou de regering moeten hebben tegenover haar bevolking en haar parlement ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 10:30   #1579
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Het hadden er nog veel minder kunnen zijn ! Het conflict beëindigen had nog
veel meer opgeleverd. Israël kiest er steeds voor het conflict te continueren
omdat veiligheid voor de bevolking niet de enigste drijfveer voor hun beleid is .
Ideologie speelt ook een belangrijke rol.

Bovendien levert het beleid in totaal meer doden op , een slecht beleid dus.
Wie het een goed beleid vind is een aardig gestoorde Israel freak , met een tunnelvisie.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 januari 2019 om 10:40.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 11:13   #1580
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het hadden er nog veel minder kunnen zijn ! Het conflict beëindigen had nog
veel meer opgeleverd. Israël kiest er steeds voor het conflict te continueren
omdat veiligheid voor de bevolking niet de enigste drijfveer voor hun beleid is .
Ideologie speelt ook een belangrijke rol.

Bovendien levert het beleid in totaal meer doden op , een slecht beleid dus.
Wie het een goed beleid vind is een aardig gestoorde Israel freak , met een tunnelvisie.

Ik heb je in een vroeger antwoord al een overzicht gegeven jaar per jaar van het aantal raketaanvallen + het aantal casualties en ga dat niet opnieuw voor jouw LOL terug opzoeken.
Een snel overzicht kun je hier vinden. Wie het aantal honderden raketten jaar per jaar vergelijkt met het aantal casualties in Israël kan er niet naast kijken dat hun aantal slachtoffers spectaculair daalde en nu echt minimaal is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Palest...acks_on_Israel

2017 : geen doden
2018 : 1 palestijns (!) slachtoffer door een raket

De blokkade werkt dus perfect en IDF slaagt er in om zowel de grens hermetisch te beveiligen, de mollen onder de grond te elimineren, infiltraties via de zee onmogelijk te maken en het overgrote deel van de raket en mortieraanvallen via Iron Dome uit te schakelen.

Hoe kunnen ze nul komma nul slachtoffers nog verminderen volgens jou ?
En waarom zouden ze een systeem dat quasi perfect werkt gaan aanpassen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be