Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2019, 18:32   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.

In Australië zijn ze toch blijkbaar al voorstander.

There is no basis for cannabis to be listed among the schedule of prohibited poisons. It's non toxic and demonstrably safer than either tobacco or alcohol, both of which are legal for adults to consume. We are calling on Australia's parliaments to bring about the necessary legislative changes needed to legalise cannabis for all recreational, medicinal, agricultural, culinary and industrial applications.

Join the Pirate Party, the Greens, the Liberal Democrats and more as we unite to rally around this senseless prohibition!
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 19:37   #182
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Vandaag op Viceland TV een programma over koken met cannabis.

Ziet er lekker uit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 21:05   #183
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Ik wacht nog altijd op dat partij programma.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 05:51   #184
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
dat vindt gij! Dat is uw persoonlijke individuele opinie. Héél veel mensen vinden dat niet, en die hebben ook gelijk.

Het probleem bij u is dat gij denkt dat uw mening de objectieve waarheid is.
dat vindt gij! Dat is uw persoonlijke individuele opinie. Héél veel mensen vinden dat niet, en die hebben ook gelijk.
Gaan we er nu helemaal een zothuis van maken ja?
Waar slaat deze onzin op seg?

Tuurlijk is het mijn persoonlijke individuele mening. Dat is het al zolang ik hier over cannabis discussieer. Ik geef mijn mening en als anderen een mening hebben waar ik het niet mee eens ben geef ik aan waarom ik het daar niet mee eens ben.

Wat begin jij nu plots te bazelen over 'gelijk'? Voor zover ik weet ben jij het vooral die hier te pas en te onpas ligt te roepen dat je 'altijd gelijk hebt'.

Het gaat mij helemaal niet over gelijk hebben. Het gaat mij om mijn mening. Die ik uiteenzet en verdedig als ze aangevallen wordt.

Besef jij eigenlijk wel dat je op een discussieforum zit waar iedereen zijn mening geeft en iedereen het eens of oneens is met anderen hun mening?

Citaat:
Het probleem bij u is dat gij denkt dat uw mening de objectieve waarheid is.
In godsnaam vent, hou nou toch eens op met te denken dat jij een alwetende godheid bent. Of toon me aan waar ik ooit heb gezegd dat mijn mening de objectieve waarheid is.

Sinds ik in terug in deze draad aan't posten ben heb jij nog niks anders gedaan dan dit. Dingen veronderstellen, denken dat je dingen weet en heel die van de pot gerukte onzin voor mijn voeten gooien.

Ik zou het bijna zielig beginnen vinden maar het is veel erger dan dat.


Citaat:
Mogen we weten welke? want zolang gij geen vb geeft, heb ik gelijk.
Jaja, gij hebt gelijk hoor.
Ik zit hier precies voor een kleuterklas.
Grow up. Je kinderachtig gebleit helpt je hier geen stap vooruit.

Citaat:
Weten we ook, mogen we weten waar ge tegen een verbod zijt, los van cannabis?.
Ik dacht dat het in deze draad over cannabis ging. Sorry eh.

Citaat:
ik ik ik mij mij mij
Mama heeft visjes gebakken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 05:55   #185
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik doe dat altijd als ik een forummer vermeld. kwestie van duidelijkheid.
alice begon over de buurman, en ik heb dat gecorrigeerd. uw argumentatie gaat over u zelf. wat cannabis betreft. ongetwijfeld hebt u er geen probleem mee als uw buurman opgepakt wordt als er illegale wapens in zijn garage worden gevonden (waarmee hij toch niemand kwaad doet!) Inderdaad, en dus NIET uw buurman. legt gij het nog eens uit aan [b]alice[/B
En nog maar weer eens!!
Dingen veronderstellen en mij die bullshit voor de voeten gooien.
Jij weet juist geen hol over mij dus hou maar op met te denken dat je alles over mij weet.

En nogmaals; mijn argumentatie gaat over mezelf ja. Ik beargumenteer waarom ik voor de legalisatie van cannabis ben. Onvoorstelbaar dat jij nu plots een probleem begint te maken over een forummer die zijn persoonlijke mening geeft.

Echt, dit gaat alle idiotie voorbij.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:06   #186
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.
Hier zagevent: van hun Facebookpagina. Uit 2013. Van net voor de verkiezingen toen jij ze zo geweldig vond.
Ik heb voor de gezelligheid even in't vet gezet waar ze mijn standpunten nagenoeg letterlijk herhalen.

En hop: nu terug naar je hol en huilen maar...

Citaat:
Het huidige standpunt van de Belgische Piraten over Drugs:
De maatschappij is nooit drugsvrij geweest, en zal het nooit zijn. Het idee om de maatschappij drugsvrij te maken is niet realistisch. De piraten willen zeker het gebruik van drugs niet promoten, maar willen de hypocrisie rond het onderwerp aanklagen. Nu is het demoniseren van drugs een belangrijke oorzaak van de romantisering en de aantrekkelijkheid ervan.
De piraten zijn voorstander van zelfbeschikking, en verwerpen net om die reden verslavingen. Verslavingen beperken mensen hun keuzevrijheid, en dus hun vrijheid tout court. Maar, de manier om deze verslavingen tegen te gaan is niet het bannen van het product zelf. We moeten ons richten op verslavingen zelf. Dit is mogelijk door mensen te informeren over de effecten van drugs, zowel de goede als de slechte, en over het voorkomen van verslavingen.
De Piratenpartij is geen voorstander van een puriteinse samenleving die plezier verwerpt, maar wil pleiten voor de mogelijkheid tot bewust en recreatief middelengebruik, en voor de keuzevrijheid voor individuen. We moeten de romantisering en verheerlijking die rond veel middelen hangt doorprikken (groepsdruk, mythe dat het de creativiteit of het libido zou stimuleren). We willen duidelijk maken dat het gebruik van verslavende middelelen bijna altijd een slecht idee is: ze zijn ongezond en hebben langetermijnseffecten die niet onderschat mogen worden, zoals mogelijke verslaving. We willen een realistisch perspectief bepleiten, met een focus op preventie. 'Hte beste' is de vijand van 'het goede', dus geniet maar met mate. Naast aandacht voor drugs, willen we ons ook toeleggen op andere verslavende middelen of handelingen: gok-, sex- of koopverslavingen bv, alsook de verslaving aan medicijnen of andere legale drugs (sigaretten, koffie, ...)
Daarom stellen we voor dat wens focussen op de verslaving, niet op de repressie van de verslavende middelen-er voor zorgen dat de beschikbare drugs van hoge kwaliteit is, met een bijbehorende kwaliteitscontrole, zodat je weet wat je koopt en je kan omgaan met drugs in een gezondere manier-het verbieden van publiciteit op verslavende middelen-zorgen voor voorwaarden waarin een individu, in functie van zijn verlangens en karakter, zijn roes kan kiezen en de mogelijkheid krijgt om zijn verslaving onder controle kan houden.-het beleid niet focussen op het straffen van de slachtoffers van een verslaving, maar het zou als hoofddoel moeten hebben om hen te helpen.-op het individuele leren te focussen en op de soort drugs waar ze om mee kunnen gaan, met een focus op zelf-bewustzijn en verantwoordelijkheid. Het is meer over hoe individuen omgaan en reageren op drugs, dan op het compleet bannen van bepaalde drugs.

Soit; ik had eigenlijk evengoed heel het citaat in't vet gezet.

Nu gij weer.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:08   #187
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op dat partij programma.
Lees hierboven.
Jij vraagt, ik draai.

Nu een tegenprestatie; ik vraag, jij draait.

Als eens gedacht aan verontschuldigingen en een rechtzetting ivm de gore leugens die je hier over mij rondstrooide? Je weet wel; ik die verkrachtingen goed zou keuren.
Daar wacht ik ondertussen al meer dan een jaar op.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 augustus 2019 om 06:11.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:10   #188
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 07:41   #189
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hier zagevent: van hun Facebookpagina. Uit 2013. Van net voor de verkiezingen toen jij ze zo geweldig vond.
Ik heb voor de gezelligheid even in't vet gezet waar ze mijn standpunten nagenoeg letterlijk herhalen.

En hop: nu terug naar je hol en huilen maar...




Soit; ik had eigenlijk evengoed heel het citaat in't vet gezet.

Nu gij weer.
Een bericht uit 2013!
13 likes en 3 keer gedeeld!
Sindsdien , van 2013 tot en met 2019, geen enkel bericht meer over cannabis. Noppes!

Ik heb pas in 2017 voor de piraten partij gestemd, en toen stond dit NIET meer in hun partij programma. precies zijn ze van gedacht veranderd.

Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over cannabis.

Véél succes!

Maar dank u voor het oprakelen van dat bericht, ik ga voor de veiligheid toch voor de NVA stemmen, just to be on the safe side.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 07:44   #190
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En nog maar weer eens!!
Dingen veronderstellen en mij die bullshit voor de voeten gooien.
Jij weet juist geen hol over mij dus hou maar op met te denken dat je alles over mij weet.

En nogmaals; mijn argumentatie gaat over mezelf ja. Ik beargumenteer waarom ik voor de legalisatie van cannabis ben. Onvoorstelbaar dat jij nu plots een probleem begint te maken over een forummer die zijn persoonlijke mening geeft.

Echt, dit gaat alle idiotie voorbij.
Maar ipv mist te spuiten:
Antwoordt dan op deze vraag:

Stel dat bij uw buurman illegale wapens gevonden worden, en de politie valt binnen en hij wordt opgepakt, gaat u dan daar bezwaren tegen hebben?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 11:03   #191
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
het gaat NIET over de buurman. BigF zit te klagen over zichzelf! wat de buurman mag of niet mag, dat interesseert hem geen knijt.
lees zelf zijn posten, het gaat altijd over 'ik ik ik mij mij mij.

Hij wil het recht om zelf te beslissen over zijn lichaam. en de overheid mag daar niet in tussenkomen wat cannabis betreft. Over al de andere gevaarlijke zaken, daar heeft hij geen problemen mee. daar mag de overheid wel in tussenkomen, dat interesseert hem niet.
Inderdaad het gaat niet over de buurman maar uw bizarre opvattingen.
Over anderen beginnen zeuren waardeer ik echt niet, bovendien beweert u zaken die nergens te lezen vallen.
Ik maak me geen zorgen over een buurman die op de bank zit met een blowtje maar wel over een buurman op de bank met een wapen. Hoop niet te moeten uitleggen aan u wat het verschil is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:27   #192
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een bericht uit 2013!
13 likes en 3 keer gedeeld!
Sindsdien , van 2013 tot en met 2019, geen enkel bericht meer over cannabis. Noppes!

Ik heb pas in 2017 voor de piraten partij gestemd, en toen stond dit NIET meer in hun partij programma. precies zijn ze van gedacht veranderd.

Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over cannabis.

Véél succes!

Maar dank u voor het oprakelen van dat bericht, ik ga voor de veiligheid toch voor de NVA stemmen, just to be on the safe side.
Dus je stemde voor een partij waarvan je eigenlijk niet wist of ze nu voor of tegen waren ? En dit terwijl dit punt voor U van levensbelang is ?
Als ze er voor waren en er daarna niet meer op terugkwamen zou ik denken dat ze net niet van gedacht zijn veranderd dat lijkt me iets logischer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 augustus 2019 om 12:27.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 13:25   #193
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een bericht uit 2013!
Ja en? Het staat er nog steeds dus ze hebben het al zes jaar onveranderd laten staan. Lijkt mij duidelijk dat ze er nog steeds zo over denken.
Citaat:
13 likes en 3 keer gedeeld!
Dus als niemand die pagina bekijkt is hetgeen er in vermeld staat niet juist?

Citaat:
Sindsdien , van 2013 tot en met 2019, geen enkel bericht meer over cannabis. Noppes!
Jawel; nogmaals, dat bericht uit 2013 staat er nog steeds steeds.

Citaat:
Ik heb pas in 2017 voor de piraten partij gestemd, en toen stond dit NIET meer in hun partij programma. precies zijn ze van gedacht veranderd.
Als ze van gedacht veranderd zouden zijn hadden ze vast hun facebookpagina aangepast. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze zijn dus blijkbaar niet van gedacht veranderd.

Citaat:
Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over cannabis.
Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over een verbod op cannabis.

Citaat:
Véél succes!
Insgelijk.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 13:27   #194
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ipv mist te spuiten:
Antwoordt dan op deze vraag:

Stel dat bij uw buurman illegale wapens gevonden worden, en de politie valt binnen en hij wordt opgepakt, gaat u dan daar bezwaren tegen hebben?
Nee ventje, niks mist spuien. Kotsmisselijk worden van jou ziekelijk getrol.

Wat lig je nu weer te zagen over mijn buurman en wapens??

Inhoudelijk discusieren over cannabis lukt je niet echt eh?

Trouwens; mijn buurman vraagt of je wil stoppen met hem van allerlei dingen te beschuldigen.

Trouwens: verkrachting, arbeidscontract, smerige leugens,...
Hoe zit het?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 13:32   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
...
Dus als niemand die pagina bekijkt is hetgeen er in vermeld staat niet juist?


...
Dat is een moeilijke.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 13:54   #196
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee ventje, niks mist spuien. Kotsmisselijk worden van jou ziekelijk getrol.

Wat lig je nu weer te zagen over mijn buurman en wapens??

Inhoudelijk discusieren over cannabis lukt je niet echt eh?

Trouwens; mijn buurman vraagt of je wil stoppen met hem van allerlei dingen te beschuldigen.

Trouwens: verkrachting, arbeidscontract, smerige leugens,...
Hoe zit het?
Ik kan het me niet laten maar ik zie steeds onze trol zich een bult en twee korte armen lachen terwijl hij zijn zoveelste toeter rolt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 13:59   #197
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een moeilijke.
Shit, nu je het zegt ja...
Doet me zelfs een beetje aan een bekende kat in een doos denken...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 15:43   #198
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad het gaat niet over de buurman maar uw bizarre opvattingen.
Over anderen beginnen zeuren waardeer ik echt niet, bovendien beweert u zaken die nergens te lezen vallen.
Ik maak me geen zorgen over een buurman die op de bank zit met een blowtje maar wel over een buurman op de bank met een wapen. Hoop niet te moeten uitleggen aan u wat het verschil is!
ontwijk maar de vraag!

Ik zal ze opnieuw stellen in een andere vorm.

stel u voor dat uw buurman verboden exotische dieren houdt, en u hebt daar nooit iets van gemerkt. als hij wordt opgepakt, gaat u daar dan bezwaren tegen maken?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 15:43   #199
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus je stemde voor een partij waarvan je eigenlijk niet wist of ze nu voor of tegen waren ? En dit terwijl dit punt voor U van levensbelang is ?
Als ze er voor waren en er daarna niet meer op terugkwamen zou ik denken dat ze net niet van gedacht zijn veranderd dat lijkt me iets logischer.
Ik wist alles, ik heb ik 2017 het partijprogramma gelezen op hun website. Niks te lezen over cannabis.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 15:46   #200
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Trouwens; mijn buurman vraagt of je wil stoppen met hem van allerlei dingen te beschuldigen.

Trouwens: verkrachting, arbeidscontract, smerige leugens,...
Hoe zit het?
Maar ik beschuldig uw buurman nergens van. Ik zeg : STEL ...

stel dat hij jaren een chimpansee heeft, en 1 of andere dienst valt binnen, gaat gij dan bezwaren maken? gaat gij eisen dat hij die chimp mag houden?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be