Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2019, 14:32   #321
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is dan toch al minstens 20% die uit handen van de zwarte markt is gehaald. Geen slecht begin denk ik dan.
Of vind jij dat een zwarte markt die $80 verdient niet wenselijker dan eentje die $100 verdient misschien?
Zwarte markt gaat er altijd zijn, maar terugdringen kan mogelijks door meer staten te laten legaliseren:


But the fix for the healthy black market is not necessarily on the supply side, said Brauchler. Criminals are “like water: they find a way,” he said. As long as marijuana fetches exponentially more money out of state, Colorado’s black market will never be stopped. The only thing that will quell demand is for more states to legalize it, and meet the demand themselves.

src

Even if marijuana became legal on a federal level, it’s likely that a black market would persist, similar to how cheap cigarettes are illegally trafficked into cities with high tobacco taxes, like New York. But as more states vote to accept recreational weed — there are 11 plus the District of Columbia — Lloyd says his work has become less profitable than it once was. He’s seen many of his peers “succumb to getting a 9-to-5.”
src

en lagere prijzen
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 augustus 2019 om 14:32.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:19   #322
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blijkbaar niet! Despite legalizing cannabis for all uses in 2016, California still has a thriving black market that includes growers and sellers. According to research from New Frontier Data, as much as 80% of the cannabis sold in California comes from the illegal black market. Los van het feit dat ge nooit heb kunnen bewijzen dat er een oorzakelijk verband is tussen een onooglijk wetje, en de zwarte markt in Colorado, wat is dan het probleem in California?
California: vanaf 1 januari 2018 is recreatieve verkoop en gebruik legaal
80% van de lokale overheden: we laten geen legale cannabiswinkels toe
California: we laten thuislevering toe, ook in die gemeenten waar er geen shop is zodat consumenten toch legaal aan cannabis kunnen geraken
lokale overheden: ah nee eh, dat willen we niet, see you in court State of California

geert: 80% komt uit het zwarte circuit, ziedetwel dat legalisatie niet werkt...

__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:20   #323
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
da's raar, want ge reageert op elke post van mij, terwijl ik u 90% negeer.

Hahaha ben je stoned ? Ik reageer nooit op uw posts nooit never jamais niemals

Gij kent het verschil niet tussen zeveren en reageren hahahaha Wat zou een mens nu moeten reageren op larie en apekolen

Als het ooit nog eens gaat over uw imaginaire vriend dan wil ik nog wel eens reageren in plaats van te zeveren

Man man onvoorstelbaar. Zelfs een goudvis heeft dat sneller door.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2019 om 17:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:42   #324
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
California: vanaf 1 januari 2018 is recreatieve verkoop en gebruik legaal
80% van de lokale overheden: we laten geen legale cannabiswinkels toe
California: we laten thuislevering toe, ook in die gemeenten waar er geen shop is zodat consumenten toch legaal aan cannabis kunnen geraken
lokale overheden: ah nee eh, dat willen we niet, see you in court State of California

geert: 80% komt uit het zwarte circuit, ziedetwel dat legalisatie niet werkt...

Typisch.

Hij hoort ergens in de verte een belletje rinkelen en begint daar onmiddellijk allerlei conclusies aan vast te hangen hoewel hij geen flauw idee heeft waarover dat belletje nu eigenlijk rinkelt.

Zo roept hij ook al maanden dat de zwarte markt nog steeds (afhankelijk van de temperatuur en de windrichting in zijn woonplaats) 80 tot 90% van de markt in handen heeft.

Als je hem er dan op wijst dat dat wil zeggen dat de zwarte markt al minstens 10 tot 20% van zijn omzet kwijtgespeeld is en dus per definitie krimpt, krijg je weer vanalles op je bord (leugens!! bron? Hahaha! Dien boecht...) wat totaal niets met de kwestie van doen heeft.

En zo is enige deftige conversatie met hem gewoon onmogelijk.
Het enige wat je met hem in een discussie doet is zijn fouten rechtzetten, zijn conclusies ontkrachten, zijn veronderstellingen verwerpen, zijn leugens aanduiden,... Om dan te verzeilen in nog meer van die fouten, veronderstellingen, conclusies en leugens.

En over de grond van de zaak? Daar gaat het al sinds pagina 2 niet meer over.

Waarom ik er dan tegen in blijf gaan? Omdat ik het hem niet gun dat hij mij met zijn getoeter van draden als deze weg kan houden en hij ongestoord zijn valselijke propaganda kan blijven verspreiden.
De ene verzamelt postzegels, de andere...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 20:56   #325
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is dan toch al minstens 20% die uit handen van de zwarte markt is gehaald. Geen slecht begin denk ik dan.
Of vind jij dat een zwarte markt die $80 verdient niet wenselijker dan eentje die $100 verdient misschien?
De andere blowers lezen dit ja , zelfs alice) en denken: nééééééééééééééééééééé! maak het die stoute geertvdb toch niet zo gemakkelijk!

Als de markt 130% groeit na legalisatie, is de zwarte markt in absolute cijfers ook niet gegroeid?

Denkt er is over na.

Overleg het eens met uw bomma.

Stel u voor dat ge 'gelijk' hebt.
De zwarte markt is nu nog 80% van wat ze ervoor was.
Is het dan wel al die moeite waard? Gaat de overheid met die 20% al zijn kosten kunnen dekken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Het probleem is wederom dat jij blijkbaar harder focust op de titel dan op het hele artikel.
79% van de handel is in handen van de zwarte markt. Jaja, dat klopt.
Maar vorige kwartaal was dat nog 90%.
Dit is niet het antwoord op mijn punt. Ik verwierp gewoon met 2 voorbeelden (California en canada) uw stelling dat in Colorado de zwarte markt enkel succesvol is door 1 wet uit 1990.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als dat geen onomstootbaar bewijs is dat de zwarte markt krimpt weet ik het ook niet meer.
Ha néé hé!

Denk er nog eens over na.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Dus volgens jou bestaat er ergens een quotum op het aantal manieren om te ontspannen? En zodra dat quotum bereikt is moet het stoppen.
Dat moet ge aan alice voorleggen. Haar argument voor legalisatie was: cannabis ontspant..
Dat is een belachelijk argument want ongetwijfeld vond Breivik het ook ontspannend om 59 kinderen af te schieten op een noors eiland.


Dat iets een ontspannen gevoel geeft IS GEEN REDEN OM HET TE LEGALISEREN!

it's like shooting fish in a barrel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht



Ik zei al, in het belachelijke trekken kan je wel maar antwoord nu eens op de grond van de zaak?

HAHAHAHAHA! Ik ben de enige die dat doet!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 augustus 2019 om 21:07.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:00   #326
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zwarte markt gaat er altijd zijn, maar terugdringen kan mogelijks door meer staten te laten legaliseren:]


Dit is weeral zo hilarisch!

Voor ge iets schrijft, denk eens eerst na!


Ik ga u op pad helpen:

1. probleem (allez, zogezegd): zwarte markt
2; oplossing: eerst de oorzaak vinden!

Is de oorzaak het feit dat er niet in alle staten legalisatie is? nee, hé!
De oorzaak is dat blowers liever op de zwarte markt kopen. Gij ook!


Oplossing: …. denk denk denk

Overleg het eens met uw bomma.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 augustus 2019 om 21:00.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:03   #327
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
California: vanaf 1 januari 2018 is recreatieve verkoop en gebruik legaal
80% van de lokale overheden: we laten geen legale cannabiswinkels toe
California: we laten thuislevering toe, ook in die gemeenten waar er geen shop is zodat consumenten toch legaal aan cannabis kunnen geraken
lokale overheden: ah nee eh, dat willen we niet, see you in court State of California

geert: 80% komt uit het zwarte circuit, ziedetwel dat legalisatie niet werkt...

Hier is er een map van alle wiet shops in California

happy shopping!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:04   #328
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hahaha ben je stoned ? Ik reageer nooit op uw posts nooit never jamais niemals:
het is zelfs zo dat gij meerdere reacties post op 1 post van mij.

Buiten die extreem rechtse noachiet is er niemand zo needy op dit forum.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 augustus 2019 om 21:09.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:07   #329
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Typisch.

Hij hoort ergens in de verte een belletje rinkelen en begint daar onmiddellijk allerlei conclusies aan vast te hangen hoewel hij geen flauw idee heeft waarover dat belletje nu eigenlijk rinkelt.

Zo roept hij ook al maanden dat de zwarte markt nog steeds (afhankelijk van de temperatuur en de windrichting in zijn woonplaats) 80 tot 90% van de markt in handen heeft.

Als je hem er dan op wijst dat dat wil zeggen dat de zwarte markt al minstens 10 tot 20% van zijn omzet kwijtgespeeld is en dus per definitie krimpt, krijg je weer vanalles op je bord (leugens!! bron? Hahaha! Dien boecht...) wat totaal niets met de kwestie van doen heeft.

En zo is enige deftige conversatie met hem gewoon onmogelijk.
Het enige wat je met hem in een discussie doet is zijn fouten rechtzetten, zijn conclusies ontkrachten, zijn veronderstellingen verwerpen, zijn leugens aanduiden,... Om dan te verzeilen in nog meer van die fouten, veronderstellingen, conclusies en leugens.

En over de grond van de zaak? Daar gaat het al sinds pagina 2 niet meer over.

Waarom ik er dan tegen in blijf gaan? Omdat ik het hem niet gun dat hij mij met zijn getoeter van draden als deze weg kan houden en hij ongestoord zijn valselijke propaganda kan blijven verspreiden.
De ene verzamelt postzegels, de andere...
Ik wacht nog steeds op antwoorden op volgende kwesties:

1. uw mening over het expertise centrum zelfverwonding
2; Uw mening over de broers die zich doodreden tegen een boom in Wijnegem
3. Uw mening over de man met de nazi tattoo die ontslagen werd door de MIVB
4. Uw mening over de wet die cafehouders straft als ze klanten alcohol schenken in kennelijke dronken toestand.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:30   #330
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is niet het antwoord op mijn punt. Ik verwierp gewoon met 2 voorbeelden (California en canada) uw stelling dat in Colorado de zwarte markt enkel succesvol is door 1 wet uit 1990. Ha néé hé!
hoe de legalisatie geregeld wordt wordt bepaald op staatnivo Geert. Net omdat het nog niet op federaal nivo is gelegaliseerd.
De reden waarom er nog een zwarte markt is in Colorado hoeft niet noodzakelijk dezelfde te zijn als waarom er nog een zwarte markt zou zijn in California, net omdat de regulering verschilt.
Hetzelfde geldt voor Canada overigens, waar de provincies bepalen hoe ze de recreatieve markt reguleren.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:51   #331
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De oorzaak is dat blowers liever op de zwarte markt kopen. Gij ook!
Ik ga steeds hier om mijn gerief, een paar keer per jaar.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:57   #332
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik ga steeds hier om mijn gerief, een paar keer per jaar.
laatste keer dat ik daar was hing daar een briefje op de deur dat ze van overheidswege enkel maar mochten verkopen aan Nederlanders wegens overlast. Mogen ze gewoon weer verkopen aan iedereen?

Heerlijke dames trouwens
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 26 augustus 2019 om 21:57.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 22:15   #333
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
laatste keer dat ik daar was hing daar een briefje op de deur dat ze van overheidswege enkel maar mochten verkopen aan Nederlanders wegens overlast. Mogen ze gewoon weer verkopen aan iedereen?

Heerlijke dames trouwens
Denk het wel, de laatste keer was ergens midden juni.
Niks gemerkt.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 22:18   #334
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Overleg het eens met uw bomma.
Ik heb het reeds overlegd met jouw madam.
Ze vond m'n gekweekte paddo's trouwens zalig!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 augustus 2019 om 22:24.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 06:30   #335
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De andere blowers lezen dit ja , zelfs alice) en denken: nééééééééééééééééééééé! maak het die stoute geertvdb toch niet zo gemakkelijk!

Als de markt 130% groeit na legalisatie, is de zwarte markt in absolute cijfers ook niet gegroeid?
Met je eerste alinea heel de geloofwaardigheid van de rest van je post om zeep helpen. Je moet het maar doen.

De markt is geen 130% gegroeid. Bijlange na niet zelfs. Waar haal je dat nu weer? Een of andere facebookpoll?

Meer nog; in tegenstelling wat jij hier alweer wekenlang ligt te roepen is in Colorado het gebruik helemaal niet sterker gestegen na 2012 of 2014.
Voor alle duidelijkheid: cannabisgebruik is er legaal sinds dec. 2012, legale verkoop startte er in jan. 2014.

Het gebruik stijgt al jaar en dag.
Laten we eens kijken naar de 3 jaar voor de legale verkoop startte en de 3 jaar nadat de legale verkoop startte.

Voor legalisatie percentage gebruikers, per leeftijd tussen 2011 en 2014:
18 tot 25j: 11% -> 15,1% (=+4,1%)
26 en ouder: 7,5% -> 12,4% (=+4,9%)
jonger dan 18: 10,3% -> 12,5% (=+2,2%)

Na legalisatie percentage gebruikers, per leeftijd tussen 2014 en 2017
18 tot 25: 15,1% -> 17,1% (=+2%)
26 en ouder: 12,4% -> 14,8% (=+2,4%)
jonger dan 18:12,4% -> 9,0% (=-3,4%)

Drie vraagjes:
1)Waar haal jij in godsnaam je toename van 130%?
2)Wat is je commentaar op het feit dat het gebruik al van voor de legale verkoop stijgt maar dat de stijging na de legale verkoop minder steil gaat?
3)Wat is je commentaar op het feit dat het gebruik bij minderjarigen na legale verkoop zelfs daalt! Zelfs al was het al jaren aan't stijgen?

Check de grafieken in deze Bron


Denkt er is over na of overleg het eens met uw bomma.

Citaat:
Stel u voor dat ge 'gelijk' hebt.
De zwarte markt is nu nog 80% van wat ze ervoor was.
Is het dan wel al die moeite waard? Gaat de overheid met die 20% al zijn kosten kunnen dekken?
Stel dat ik gelijk heb? Kijk eerst nog eens hierboven voor je begint te toeteren over 'gelijk hebben'.
En dan: over welke kosten heb je het? Hoe hoog lopen die op? Waar haal je die bedragen vandaan?


Citaat:
Dit is niet het antwoord op mijn punt. Ik verwierp gewoon met 2 voorbeelden (California en canada) uw stelling dat in Colorado de zwarte markt enkel succesvol is door 1 wet uit 1990. Ha néé hé!
Over welke wet uit 1990 heb je het nu weer? Cannabis is legaal sinds 2012 maar er zouden dus al wetten bestaan rond legale cannabis sinds 1990?

Jongen, als je niet beter weet waarover je toetert, zwijg dan gewoon. En kom niet af met "ik vergiste me" zoals met je verkiezingen.
Je lult maar wat in't rond in de hoop dat niemand gaat checken wat je nu eigenlijk lult. Jammer genoeg check ik jou bullshit wel.
En 't is weer van dat. Al twee keer in deze post. Een stijging van 130% en een legale cannabiswet uit 1990...
Zwijg gewoon, dan maak je je minder belachelijk dan dat je nu doet.

Citaat:
Denk er nog eens over na. Dat moet ge aan alice voorleggen. Haar argument voor legalisatie was: cannabis ontspant..
Ik vind dat een goed argument. Niet hét argument maar wel een aannemelijk.

Citaat:
Dat is een belachelijk argument want ongetwijfeld vond Breivik het ook ontspannend om 59 kinderen af te schieten op een noors eiland.
Niet het argument is belachelijk, wel uw vergelijking.
Iemand die een jointje rookt ontspant zonder dat hij daar iemand last mee bezorgt. En van Breivik daden kan je moeilijk zeggen dat hij niemand last heeft bezorgd.

Ik ben trouwens van mening dat je gedachten behoorlijk ziekelijk zijn als je denkt dat Breivik die kinderen neerschoot 'ter ontspanning'.


Citaat:
Dat iets een ontspannen gevoel geeft IS GEEN REDEN OM HET TE LEGALISEREN!
Nee, maar het kan er wel eentje zijn tussen vele anderen.

Citaat:
HAHAHAHAHA! Ik ben de enige die dat doet!
Nee, maar jij bent wel de enige die enkel iets in het belachelijke gaat trekken als je er geen normaal antwoord op weet.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 27 augustus 2019 om 06:43.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 06:34   #336
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht


Dit is weeral zo hilarisch!

Voor ge iets schrijft, denk eens eerst na!


Ik ga u op pad helpen:

1. probleem (allez, zogezegd): zwarte markt
2; oplossing: eerst de oorzaak vinden!

Is de oorzaak het feit dat er niet in alle staten legalisatie is? nee, hé!
De oorzaak is dat blowers liever op de zwarte markt kopen. Gij ook!


Oplossing: …. denk denk denk

Overleg het eens met uw bomma.
En waar haal je het bewijs dat blowers liever op de zwarte markt kopen?

Van een blowster die graag de taxen op cannabis zou zien dalen, die een facebookgroep opstart om dat te bewerkstelligen en dan onder de eensgezinde leden van die facebookgroep een poll houdt.

Daar haal jij je info vandaan.
En dan zouden wij met onze bomma moeten gaan overleggen??
Vraag eerst maar eens aan uw bomma wat "geloofwaardigheid" betekent.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 06:40   #337
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op antwoorden op volgende kwesties:

1. uw mening over het expertise centrum zelfverwonding
2; Uw mening over de broers die zich doodreden tegen een boom in Wijnegem
3. Uw mening over de man met de nazi tattoo die ontslagen werd door de MIVB
4. Uw mening over de wet die cafehouders straft als ze klanten alcohol schenken in kennelijke dronken toestand.
Ik wacht al meer op een jaar op uitleg over de gortige leugens die jij over mij rondstrooide.
En die kreeg ik tot nu toe nergens.

In tegenstelling op de antwoorden op uw vragen.
Want die heb je wel degelijk gekregen.
Nu wat liggen zagen dat je die antwoorden niet gekregen hebt omdat je met die antwoorden geen blijf weet gaat niet pakken hoor.

Je stelde ze me omdat je van mening was dat ik, zodra het over cannabis gaat, een heel andere mening was toegedaan dan wanneer het over iets anders gaat.
"Mijn lijf, mijn beslissing" zou ik alleen toepassen op cannabis.

En om mij daar proberen in vast te praten kwam je met vragen over (ik verzin dit niet!!) mijn buurman en zijn wapens, over mensen die aan zelfverminking doen, een MIVB-chauffeur, een anorexia-patient, een expertisecentrum en een stel broers die zich te pletter reden in hun Porsche.
Ja, echt waar, al die dingen haal jij boven in je zielige pogingen mij iets te doen zeggen waarop je me kan pakken.

Soit; ik heb op al die absurde stellingen geantwoord. Als je mijn antwoorden gemist hebt: "Wie scrollt die vindt!!"
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 06:41   #338
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Voor ge iets schrijft, denk eens eerst na!
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 09:12   #339
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht


Dit is weeral zo hilarisch!

Voor ge iets schrijft, denk eens eerst na!


Ik ga u op pad helpen:

1. probleem (allez, zogezegd): zwarte markt
2; oplossing: eerst de oorzaak vinden!

Is de oorzaak het feit dat er niet in alle staten legalisatie is? nee, hé!
De oorzaak is dat blowers liever op de zwarte markt kopen. Gij ook!


Oplossing: …. denk denk denk

Overleg het eens met uw bomma.
Zelfs mijn bomma weet dat u totale nonsens verkoopt...
Wanneer er nog een zwarte markt is, komt dit natuurlijk niet omdat gebruikers liever op die markt kopen, maar dat een aantal gebruikers nog geen toegang heeft tot het legale circuit.
Die hypothese is veel logischer dan wat u als conclusie trekt.

Eigenlijk, want natuurlijk mag u cannabis rotzooi vinden gaat het over vrijheid van anderen, die u blijkbaar geen ruimte kunt bieden, omwille van uw psychische problemen met het onderwerp? Want op basis van uw mening moet je dit toch concluderen, u reageert bijzonder emotioneel, zonder rationele argumenten, blijkbaar heeft u dus een diep geworteld probleem met het onderwerp?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 09:27   #340
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zelfs mijn bomma weet dat u totale nonsens verkoopt...
Wanneer er nog een zwarte markt is, komt dit natuurlijk niet omdat gebruikers liever op die markt kopen, maar dat een aantal gebruikers nog geen toegang heeft tot het legale circuit.
Die hypothese is veel logischer dan wat u als conclusie trekt.

Eigenlijk, want natuurlijk mag u cannabis rotzooi vinden gaat het over vrijheid van anderen, die u blijkbaar geen ruimte kunt bieden, omwille van uw psychische problemen met het onderwerp? Want op basis van uw mening moet je dit toch concluderen, u reageert bijzonder emotioneel, zonder rationele argumenten, blijkbaar heeft u dus een diep geworteld probleem met het onderwerp?
Voor California, red tape, hoge prijzen en beschikbaarheid :

There are various explanations for the persistence of the black market. In California, the problem stems from a mix of high taxes and a limited number of legal dispensaries. The state imposes a 15% excise tax on all cannabis sales in addition to local taxes that, when added up, can put more than a 45% markup on legal cannabis products. Additionally, there’s the problem of ‘cannabis deserts,’ or wide swaths of the state where there are no dispensaries. As of last April, fewer than one in three cities in California (144 out of 482) allowed any kind of cannabis sales within their borders. That means that people who want to use cannabis, especially for medical reasons, have to resort to the black market. Massachusetts is dealing with similar issues of high taxes and few legal outlets.

But the more fundamental reason for the strength of the black market in California — and what sets the state apart from others — is the huge surplus of pot. Since medical marijuana was made legal in California more than two decades ago, the cannabis industry flourished with minimal oversight. Now many cannabis businesses are reluctant to go through the cumbersome and costly process to obtain the licenses that became mandatory last year.


Voor Colorado, export:

Black market growers have also taken up residence in Colorado. Although the state has the most established legal cannabis market in the country, with more than 500 licensed dispensaries, lax enforcement around cannabis farming has made it easy for crime syndicates to grow cannabis in Colorado and illegally export the plants to other states.

Nu, legalisatie is nu ook eenmaal geen ja/neen situatie.
Gelijk Geert reeds aanhaalde, de wetten rond roken en alcoholgebruik worden na zoveel jaren legaal ook nog aangepast, dus die situatie niveleert zich wel.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be