Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2006, 16:07   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Hadden we dat al niet gedaan met Australië? Zo educatief zal het ook wel weer niet geweest zijn als je Crocodile Dundee in acht neemt
Ah maar er is een verschil tussen strafkamp en ballingsschap eh. In de film Papillon wordt dat onderscheid duidelijk aangegeven door de beginsituatie in Guyana, en de eindsituatie als hij op dat eiland zit. Educatief hoeft het voor velen niet te zijn, want ze komen toch niet terug.

Citaat:
Voor de privatisering van onderwijs boven basisonderwijs ben ik ook zeer te vinden. Ik heb zelf (door een hersenvliesontsteking) mijn vijfde middelbaar moeten dubbelen, en het werkt heel demotiverend om deels dezelfde lessen te moeten meemaken waar je wel aanwezig en wel geslaagd was. Ik had in de tussentijd best ook wel gewoon wat kunnen bijstuderen of bijklussen op mijn eentje.

Ik ben ook van mening dat in de toekomst ook meer en meer de nadruk op zelfstudie kan komen te liggen, waardoor er niet noodzakelijk meer onderwijs-instituten moeten komen, maar wel instituten die een zekere certifiëring van je "skills" uitreiken. Dit zal trouwens een pak goedkoper zijn dan traditioneel onderwijs volgen aangezien men geen dure leerkrachten meer moet betalen en men rechtstreeks kan gaan voor relatief goedkope tests.
Ik denk dat het internet inderdaad ook een zeer betaalbaar alternatief kan bieden op termijn.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 16:37   #62
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat het internet inderdaad ook een zeer betaalbaar alternatief kan bieden op termijn.
De toekomst is al begonnen:

Cisco Career Certifications


Stanford Classes now available on iTunes


MIT OpenCourseWare

Laatst gewijzigd door netslet : 2 juni 2006 om 16:47.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 17:45   #63
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zeer aangenaam verrast, dat wel.

Maar dit gaat uiteraard enkel over universiteit, he? Er komt eerst nog middelbaar, waar je voorbereid wordt op een latere keuze. Als daar geen private sudiebeurzen gelden...

trouwens, hoe werken die beurzen?
Er is een enorme variëteit van beurzen aan OxBridge.
Er zijn beurzen van overheidswege, beurzen uitgaand van private non-profitorganisaties, bedrijven, researchinstellingen, buitenlandse universiteiten, ... Alleen liggen de vereisten bijzonder hoog; meestal worden (internationale) competities uitgeschreven waarvoor je écht maanden mag zwoegen. In de UK wordt talent in het secundair onderwijs "gespot" en dan zal desb. leerling de weg gewezen worden naar één of ander beurzensysteem. In ons land is vooral de KUL goed gelieerd met OxBridge en stuurt regelmatig een klein aantal studenten via zo'n beurs.

Veel post-graduates worden gesponsord door één of ander bedrijf, waar ze a.h.w. een soort pre-arbeidscontract afsluiten en in ruil een onkostenvergoeding krijgen. Da's natuurlijk ook een manier om te recruteren en in te tappen op het omvangrijke netwerk dat OxBridge heeft.

Resultaat: veel scholars, vaak ook uit minder gegoede middens én de colleges willen liefst zoveel mogelijk scholars want daar staat bijzonder goed in de rankings. (league tables) Op die manier trekken die colleges ook weer veel fondsen aan van allerlei filantropische organisaties wereldwijd.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be