Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2019, 08:52   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard 'Westen verdwijnt voor onze ogen'

'Westen verdwijnt voor onze ogen'

Citaat:
“Ik kan mijn ongerustheid niet verbergen over een vorm van verdwijning in de wereld vandaag van het Westen."
Ik denk niet dat Sarkozy de enige is waarbij de ongerustheid in stijgende lijn bij gaat.

Citaat:
“Ik kan mijn ongerustheid niet verbergen over een vorm van verdwijning in de wereld vandaag van het Westen. Eeuwenlang lag het middelpunt van de wereld in het Westen, stellen dat dit vandaag naar het Oosten is verschoven, maakt me nog geen declinist. (Declinisme: de idee dat de samenleving in een neerwaartse spiraal zit). Wie dat niet ziet, wil niets zien.
Gelijk heeft Sarkozy maar er zijn er nog steeds velen die het probleem niet willen zien, het gewoon van de baan schuiven.

Zij die het probleem nog steeds niet willen zien doen aan:

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 09:05   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

So what? Dat is het natuurlijke verloop van de menselijke geschiedenis. Imperia vallen en nieuwe ontstaan.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 09:19   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
So what? Dat is het natuurlijke verloop van de menselijke geschiedenis. Imperia vallen en nieuwe ontstaan.
Afleidende uit uw tekst kan u zich best vinden met het verloop?

Met vallen- en opstaan, dan denk ik: Waarom leerde men nooit uit de fouten die eerder gemaakt zijn?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 09:20   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
So what? Dat is het natuurlijke verloop van de menselijke geschiedenis. Imperia vallen en nieuwe ontstaan.
Klopt, geen enkele samenleving of maatschappij blijft eeuwig bestaan.
En zelfs binnen deze die meerdere eeuwen hebben overleefd, zijn er steeds grote veranderingen geweest.

Daarnaast zitten er in Sarkozy zijn verklaringen grote fouten.

Citaat:
Europeanen houden niet meer van elkaar

“We houden niet meer van elkaar. We hebben ons collectief libido verloren. Vijf tot zes jaar na W.O. II was dat er wel. Vandaag zou het nochtans veel makkelijker moeten zijn om van elkaar te houden dan in 1952.”
Dit is zo één van de grote onzinnen die hij verkoopt.
De Europeanen hebben NOOIT van elkaar gehouden.
Ze hebben elkaar getollereerd na WWII uit noodzaak.
Ze hebben deftig samengewerkt omdat ze een gezamelijke vijand hadden en ze als de dood waren voor die vijand.
Omdat ze wisten dat die vijand als een pletwals over hen heen kon lopen als ze niet samenwerkte.

Vandaag omarmen veel politici de gezamelijke vijand en weigeren ze in te zien dat die als een sluipend gif van binnenuit alles aan het vernietigen is en de macht aan het overnemen is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 09:27   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Afleidende uit uw tekst kan u zich best vinden met het verloop?
Het is niet dat men zich kan vinden in het verloop, maar men kan er als enkeling niets tegen beginnen.


Citaat:


Met vallen- en opstaan, dan denk ik: Waarom leerde men nooit uit de fouten die eerder gemaakt zijn?
Omdat de mens een slechte leerling is.
Omdat de mens enkel denkt aan zichzelf, macht en rijkdom.
Eens de mens het te goed heeft, word hij vatsig en lui.
Dan denk hij dat hij het vuile en gevaarlijke werk aan derde kan overlaten en die wel voor zijn veiligheid zal vechten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 09:42   #6
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Afleidende uit uw tekst kan u zich best vinden met het verloop?

Met vallen- en opstaan, dan denk ik: Waarom leerde men nooit uit de fouten die eerder gemaakt zijn?
Best vinden? Noem het berusten.

Men moet ook niet pretenderen dat continentaal Europa de laatste 70 jaar nog iets te betekenen had hé. Amerikaanse of Chinese bazen - veel verschil maakt dat imho niet.

En dat volksdenken, dat samenlevingen zich gedragen als één groot organisme met een collectief doel, laat staan met een collectief verstand, is misschien wel de grootste fout die zich in de geschiedenis herhaalt.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 10:06   #7
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Een reden te meer dat het klimaat mij geen barst kan schelen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 11:37   #8
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
So what? Dat is het natuurlijke verloop van de menselijke geschiedenis. Imperia vallen en nieuwe ontstaan.
Voor mij is het niet allemaal gelijk.
Islam zie ik als een achterlijke cultuur, die ons terugwerpt naar de Middeleeuwen.
Het gaat dus niet zozeer om landsgrenzen, maar om heel de instelling tegenover wetenschap, vooruitgang, vrouwenrechten, enz.
Cultuurrelativisme en lamlendige gelatenheid speelt 100% in de kaart van zij die onze cultuur van de kaart willen vegen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 11:58   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Voor mij is het niet allemaal gelijk.
Islam zie ik als een achterlijke cultuur, die ons terugwerpt naar de Middeleeuwen.
Het gaat dus niet zozeer om landsgrenzen, maar om heel de instelling tegenover wetenschap, vooruitgang, vrouwenrechten, enz.
Cultuurrelativisme en lamlendige gelatenheid speelt 100% in de kaart van zij die onze cultuur van de kaart willen vegen.
De Islam is eigenlijk niet minder achterlijk dan het Christendom.
Het is wel 400 jaar jonger dan het Christendom en staat in zij ontwikkeling dan ook 400 jaar achter.
Vaak word hier vergeten dat zo'n 400 jaar geleden er nog mensen werden vervolgd en vermoord door Christenen, gewoon omdat ze volgens de voorgangers en leiders binnen het Christendom niet paste in hun leefwereld.
Net zoals er nu oorlogen worden gevoerd in naam van de vrijheid en democratie, werden er in het verleden oorlogen gevoerd in naam van het Christendom.
De Islam kent zijn jihadi's, heeft het Christendom zijn kruisvaarders gekend.
Vaak word hier vergeten dat binnen onze maatschappij de vrouwen ook slechts derderangsbugers waren en minder rechten hadden dan een paard of koe.
Ze minder waarde hadden dan een kip of varken.
En dat is nog geen 200 jaar geleden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:09   #10
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Islam is eigenlijk niet minder achterlijk dan het Christendom.
In het stuk dat je erna schrijft bewijs je net het tegenovergestelde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is wel 400 jaar jonger dan het Christendom en staat in zij ontwikkeling dan ook 400 jaar achter.
De discussie is al vaak gevoerd.
Islam kampt zich fundamenteel tegen vooruitgang, en ook tegen herinterpretatie van zijn geschriften.
Maar los daarvan, ik ben atheïst, dus het gaat mij niet over islam vs christendom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vaak word hier vergeten dat zo'n 400 jaar geleden er nog mensen werden vervolgd en vermoord door Christenen, gewoon omdat ze volgens de voorgangers en leiders binnen het Christendom niet paste in hun leefwereld.
Dus moeten we maar eventjes 400 jaar wachten tot de volgelingen van mo ook mee zijn?
We zijn 2019, zij zijn 400 jaar ten achter, dus is het een achterlijke cultuur, punt uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Islam kent zijn jihadi's, heeft het Christendom zijn kruisvaarders gekend.
Die er kwamen als reactie op Islamitische aggressie, moslims zijn goed in het aanpraten van schuldgevoelens aan anderen.
We zien echter met de aanslagen waar de moordlust en barbaarsheid het meest ingebakken zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vaak word hier vergeten dat binnen onze maatschappij de vrouwen ook slechts derderangsbugers waren en minder rechten hadden dan een paard of koe.
Ze minder waarde hadden dan een kip of varken.
En dat is nog geen 200 jaar geleden.
Waar haal je dat?
Ik heb Don Quijote gelezen (boeken van 1605 en 1615).
Dat komt uit de tijd van de ridderromans.
Ik lees daar niet in dat vrouwen als ondergeschikt gezien werden of totaal geen rechten hadden.
Kijk hoe heel de ridderromans de vrouwen als edel en verheven voorstelden.
Dat ze nog niet wettelijk dezelfde rechten hadden als een man, dat klopt.
Maar vergelijkbaar met een koe, zoals bij de moslims is sterk overdreven.

Dus gaan we gewoon 200 jaar wachten, en dan komt het wel goed?
En dan maar hopen dat er weer geen andere achterlijke religie de bovenhand haalt die dan misschien weer 1.000 jaar achter is.
Eventjes wachten tot de volgelingen van Bahaal mee zijn, zeker?

Qua domme voorstellen kan dit toch wel tellen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 mei 2019 om 12:17.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:15   #11
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is niet dat men zich kan vinden in het verloop, maar men kan er als enkeling niets tegen beginnen.




Omdat de mens een slechte leerling is.
Omdat de mens enkel denkt aan zichzelf, macht en rijkdom.
Eens de mens het te goed heeft, word hij vatsig en lui.
Dan denk hij dat hij het vuile en gevaarlijke werk aan derde kan overlaten en die wel voor zijn veiligheid zal vechten
.
Den vlaamsch perfect beschreven.

Zolang ze maar selfies kunnen maken gaat alles goed.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:20   #12
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Den vlaamsch perfect beschreven.

Zolang ze maar selfies kunnen maken gaat alles goed.
Allez, 't is weer een wedstrijdje in linkse zelfhaat.
Gelukkig zijn de Vlamingen de enigen die selfies maken.
Genocides vinden alleen bij blanken plaats.
Die paardenbril staat je voorbeeldig.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:32   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Allez, 't is weer een wedstrijdje in linkse zelfhaat.
Gelukkig zijn de Vlamingen de enigen die selfies maken.
Genocides vinden alleen bij blanken plaats.
Die paardenbril staat je voorbeeldig.
Niet echt.
Het gaat zelfs niet enkel over Vlaanderen.
Maar mensen die niet buiten Vlaanderen komen, kunnen niet vergelijken.

En nee, genocides vinden niet enkel bij Blanken plaats.
Genocides vinden juist plaats door jaloezie.
Vandaag kan je dus stellen dat er in Europa opnieuw een genocide zou kunnen plaats hebben, maar dan uitgevoerd door niet Blanken op de Blanken.

En eigenlijk staan we op dat punt er niet verder vanaf dan Duitsland in de jaren 20 en 30 van vorige eeuw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:37   #14
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet echt.
Het gaat zelfs niet enkel over Vlaanderen.
Maar mensen die niet buiten Vlaanderen komen, kunnen niet vergelijken.

En nee, genocides vinden niet enkel bij Blanken plaats.
Genocides vinden juist plaats door jaloezie.
Vandaag kan je dus stellen dat er in Europa opnieuw een genocide zou kunnen plaats hebben, maar dan uitgevoerd door niet Blanken op de Blanken.

En eigenlijk staan we op dat punt er niet verder vanaf dan Duitsland in de jaren 20 en 30 van vorige eeuw.
Er is geen genocide, ze sterven vanzelf wel uit omdat selfies en ook huisdieren belangrijker zijn.

Maar ja dat is de vlaamsch zijn eigen keuze terwijl het zoveel sneller zou gaan als ze voor euthanasie zouden kiezen , om de rest dat gezeik en huillie huillie te besparen.

Laatst gewijzigd door dpg : 5 mei 2019 om 12:38.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:40   #15
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet echt.
Het gaat zelfs niet enkel over Vlaanderen.
Maar mensen die niet buiten Vlaanderen komen, kunnen niet vergelijken.
Spreek voor jezelf, ik kom regelmatig in het buitenland.
Maar toch raar dat je een sneer naar de Vlaming geeft, en dan zegt dat het niet over de Vlaming gaat.
Zo gehecht aan die zelfhaat, dat maakt u in elk geval tot de typische linkse Vlaming.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Genocides vinden juist plaats door jaloezie.
Ideaal dus voor islam, die tegen vooruitgangsdenken is, en liever rooft en plundert om vooruit te komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vandaag kan je dus stellen dat er in Europa opnieuw een genocide zou kunnen plaats hebben, maar dan uitgevoerd door niet Blanken op de Blanken.
Islam is een religie, en is niet aan huidskleur gebonden.
Maar het past in het linkse zelfhaat prentje, waarbij alles wat Westers is, als 'schuldig' gezien wordt, de rest van de wereld bestaat dan uit volkeren die nog nooit iemand gedood hebben, waar oorlogen onbestaande waren, enz.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En eigenlijk staan we op dat punt er niet verder vanaf dan Duitsland in de jaren 20 en 30 van vorige eeuw.
Vraag is of de cultuurrelativisten niet gewoon vlakaf de moderne collaborateurs zijn...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:51   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Spreek voor jezelf, ik kom regelmatig in het buitenland.
Maar toch raar dat je een sneer naar de Vlaming geeft, en dan zegt dat het niet over de Vlaming gaat.
Zo gehecht aan die zelfhaat, dat maakt u in elk geval tot de typische linkse Vlaming.


Ideaal dus voor islam, die tegen vooruitgangsdenken is, en liever rooft en plundert om vooruit te komen.


Islam is een religie, en is niet aan huidskleur gebonden.
Maar het past in het linkse zelfhaat prentje, waarbij alles wat Westers is, als 'schuldig' gezien wordt, de rest van de wereld bestaat dan uit volkeren die nog nooit iemand gedood hebben, waar oorlogen onbestaande waren, enz.


Vraag is of de cultuurrelativisten niet gewoon vlakaf de moderne collaborateurs zijn...
Ik ben zeker geen linkse met een vals schuldgevoel.

En als je mijn postiingen zou lezen, ook die in andere draden, zou je beter weten.

Dan zou je weten dat ik juist voor een krachtdadig optreden ben tegen alles wat de mensheid hindert in zijn vooruitgang.
Dan zou je weten dat religie voor mij verboden mag worden, dat het linkse sociale gedrag op kosten van de werkende burger voor mij verboden mag worden.

Langst de ander kant, mag de westerling van mij nog eens goed in de problemen geraken, zodat die terug leert dat zelfbehoud geen sociaal gedrag noch medeleiden met minderbegoede verdraagt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 12:56   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde

Vraag is of de cultuurrelativisten niet gewoon vlakaf de moderne collaborateurs zijn...
Je bent hier wel heel vriendelijk voor de moderne collaborateurs.
Je noemt ze enkel relativisten, voor mijn zijn negeren ze gewoon onze cultuur en geschiedenis.
Ze gebruiken enkel wat in hun kraam past om de Blanken ene vals schuldgevoel aan te praten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 13:07   #18
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dan zou je weten dat religie voor mij verboden mag worden, dat het linkse sociale gedrag op kosten van de werkende burger voor mij verboden mag worden.
Ik ben meer voor vrijheid-blijheid, maar vind de tolerantie die tegenover haatdragende religies getoond wordt totaal ongepast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Langst de ander kant, mag de westerling van mij nog eens goed in de problemen geraken, zodat die terug leert dat zelfbehoud geen sociaal gedrag noch medeleiden met minderbegoede verdraagt.
Ik denk dat dit niet werkt.
Enerzijds omdat ik denk dat de linkse intellectuelen gewoon niet willen wakker worden, dan zouden ze immers moeten toegeven dat ze fout zaten, en dat ze het kind met het badwater weggegooid hebben.

Bovendien, het gaat steeds weer om nieuwe generaties, die met een wit blad vertrekken, en weer dezelfde fouten maken als hun voorvaderen.
In theorie zouden ze in de geschiedenislessen moeten leren uit de fouten van de voorgaande generaties, maar wat krijgen ze daar te horen?

Dat wij, de blanke Westerlingen, van alles de schuld zijn.
De kruisvaarten worden niet als een reactie op vijandige aggressie van de moslims voorgesteld, maar als een ongeprovoceerde barbaarse aanval.

Let op, je hoort mij niet zeggen dat de kolonisatie en dergelijke goede zaken waren, dat is mijn punt niet.
Ik denk dat het wel gewoon toeval is dat het Westen uiteindelijk zolang gedomineerd heeft.
Laat het over aan het Oosten en de wereld zal er echter niet beter op worden.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 13:12   #19
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Vrijheid, blijheid, krampachtig vasthouden aan verworven rechten, aan de glorie van een ver verleden en ondertussen aan het uitsterven.

Laatst gewijzigd door dpg : 5 mei 2019 om 13:12.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 13:54   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ben meer voor vrijheid-blijheid, maar vind de tolerantie die tegenover haatdragende religies getoond wordt totaal ongepast.


Elke tolerantie tegenover wat dan ook, dat onze cultuur als minderwaardig beschouwd en die wil vernietigen is ongepast. Wie van onze ontwikkelingen en voortgang wil genieten, moet zich naar onze normen aanpassen en niet omgekeerd.

Citaat:


Ik denk dat dit niet werkt.
Het heeft gewerk na WWI, toen is het volk gaan inzien dat ze niet ondergeschikt zijn aan de adel en ze als de adel gewoon als kanonnenvoer werden gebruikt.
In alle landen waar toen oorlog heeft gewoed, is de adel van zijn troon geworpen.
Het heeft gewerkt na WWII, toen is de burger gaan inzien dat ze geen ondergeschikten zijn van het grootkapitaal, maar het grootkapitaal juist van hen afhankelijk is.

Citaat:

Enerzijds omdat ik denk dat de linkse intellectuelen gewoon niet willen wakker worden, dan zouden ze immers moeten toegeven dat ze fout zaten, en dat ze het kind met het badwater weggegooid hebben.

Bovendien, het gaat steeds weer om nieuwe generaties, die met een wit blad vertrekken, en weer dezelfde fouten maken als hun voorvaderen.
In theorie zouden ze in de geschiedenislessen moeten leren uit de fouten van de voorgaande generaties, maar wat krijgen ze daar te horen?
Nu, ik denk dat de meeste linkse verdomd goed genoeg weten dat ze verkeerd hebben gehandeld, maar datze gewoon weigeren om hun fouten te erkennen.
Daarnaast zit je in België met een troonsopvolging binnen de politiek.
De nieuwe generatie zou dus moeten gaan toegeven dat ze de verkeerde politici opvolgen en hun ouders en grootouders fout hebben gehandeld.
Ze zouden moeten toegeven dat ze niet geschikt zijn als politicus, gewoon omdat ze de verkeerde opvoeding hebben gehad en omdat ze de verkeerde voorgangers opvolgen.


Citaat:


Dat wij, de blanke Westerlingen, van alles de schuld zijn.
De kruisvaarten worden niet als een reactie op vijandige aggressie van de moslims voorgesteld, maar als een ongeprovoceerde barbaarse aanval.

Let op, je hoort mij niet zeggen dat de kolonisatie en dergelijke goede zaken waren, dat is mijn punt niet.
Ik denk dat het wel gewoon toeval is dat het Westen uiteindelijk zolang gedomineerd heeft.
Laat het over aan het Oosten en de wereld zal er echter niet beter op worden.

Dat de blanke Westerling eeuwen lang de rest kon onderwerpen, was enkel te danken aan zijn technische voorsprong op de rest.
Maar vaak word vergeten dat niet enkel de Europeaan bezig is geweest met de rest van de wereld aan zijn cultuur te onderwerpen.
Vaak word vergeten dat het de Mongolen waren die ooit het grootste rijk hadden.
Vandaag word er nog steds geen woord over gerept, dat de Chinezen bezig zijn overal de natuurlijke rijkdommen te roven en de plaatselijke bevolking in armoede en ellende laat zitten. Die zelfs uitbuit om die natuurlijke rijkdom te kunnen roven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be