Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2018, 15:08   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard Bedreigde trekvogels worden massaal uit de lucht geknald

"Bedreigde trekvogels worden massaal uit de lucht geknald boven Middellandse Zee"

Of de ornithologen onder ons daar gelukkig gaan met zijn dat lijkt mij twijfelachtig.

Citaat:
De lector natuurbeheer en biodiversiteit aan de PXL-hogeschool. In een tweet verbaast hij zich erover dat de EU niet ingrijpt, terwijl EU-landen miljoenen euro’s investeren om de soorten te behouden. “Wraakroepend”, noemt hij het.
Het valt inderdaad niet goed te begrijpen.

Of er een geldige reden voor bestaat om dat soort van acties nog 'goed te kunnen praten' dat lijkt mij dan ook ver gezocht.

Wordt naar alle waarschijnlijkheid misschien vervolgd.

Naast dit bericht wilde ik voor de fans even de aandacht vestigen op een uitzending op National Graphic gaande over 'Drain the oceans'

Ik dacht dat ze vanaf 18 Augustus 2018 van start gingen.

Dat lijkt mij best interessant om 'weten'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 augustus 2018 om 15:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 22:01   #2
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

boven de middelandse zee.
Wie dan. Afrikanen?
Het zijn waarschijnlijk Afrikanen. Trekken zich van het milieu geen bal aan en denken alleen aan zichzelf.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:49   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
boven de middelandse zee.
Wie dan. Afrikanen?
Het zijn waarschijnlijk Afrikanen. Trekken zich van het milieu geen bal aan en denken alleen aan zichzelf.
Misschien zochten ze iets om te eten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 11:31   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien zochten ze iets om te eten?
En dachten “vele kleintjes maken ook een groot”.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:55   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En dachten “vele kleintjes maken ook een groot”.
"Beter 1 vogel in de 'hand' dan 10 in de lucht" zullen ze gedacht hebben.

Citaat:
Het zijn waarschijnlijk Afrikanen. Trekken zich van het milieu geen bal aan en denken alleen aan zichzelf.
Die pasten het een beetje aan:

"Met uw vogel in de hand, kom je door ganse land(en)"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 augustus 2018 om 15:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 17:07   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
boven de middelandse zee.
Wie dan. Afrikanen?
Het zijn waarschijnlijk Afrikanen. Trekken zich van het milieu geen bal aan en denken alleen aan zichzelf.
De trekvogels nemen omzeggens altijd een trekroute die zoveel als mogelijk loopt over mediterrane landen. Dus Frankrijk, Italië, Spanje, Malta, Griekenland. Die dieren weten instinctmatig dat uitsluitend boven zee vliegen een risico met zich meebrengt. Die erfelijke kennis hebben ze reeds vele duizenden jaren en dat maakt deel uit van het DNA. Maar de misdadige mediterrane jagers maakt daar een een schandelijk misbruik van. Het afschuwelijke is dat ze in veel gevallen de neergeknalde vogels niet eens opeten. Het is hen louter te doen om een soort sadistisch genoegen om die dieren uit de lucht te schieten. Het is alsof het bij hen om niet meer gaat dan het amusement dat bij ons bestaat bv. bij de boogschuttersverenigingen.
De jagersverenigingen hebben in die landen een veel grotere invloed dan dat bij ons het geval is. In die landen zijn dat hardnekkige lobbygroepen die op de lokale politici een ferme druk kunnen uitoefenen. Je kunt het best vergelijken met de National Rifle Association in de U.S.A.

Blijkbaar hebben de Noord-Europese ornitologische en natuurbeschermings-verenigingen geen vat op dat crapuleuze gedrag. Het is gewoon walgelijk. Een keiharde toerismeboycot zou wel invloed kunnen hebben. Maar ja, voor het klootjesvolk dat voor dertig Euro met Ryanair en consoorten naar de Middellandse zee vliegt zal de vogelbescherming wel het minste van hun zorgen zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be