Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari Unie is een centrumpartij voor de Belgische Unie. Dit kartel bestaat uit drie unitaristische/Belgisch gezinde politieke groeperingen: BEB-n , de Liberale Alliantie en Unie.

 
 
Discussietools
Oud 21 februari 2007, 15:40   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Het beeld dat mij ingelepeld werd is dat die tegen dan al pro Belgisch waren en tegen de Duitse aanwezigheid waren.
Dat beeld gaat op voor de Overmaas. Vergeten we immers niet dat ook die gebieden bij het Duitse Rijk werden aangehecht en daar de mensen als Volksduitsers aanzien, terwijl ze zich niet als Duitsers identificeren (wat wel het geval was in de Oostkantons). Deze inwoners hebben tijdens WO II onder de Duitse wapens gestreden, wat niet al te goed aankwam. In de Overmaas lopen ze niet hoog op met, zoals ze daar nog steeds zeggen, "den Pruus".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 februari 2007, 15:42   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
zou al meer dan genoeg zijn , zodat ieder zijn voordelen kan uiten voor een onafhankelijk Vlaanderen of voor een geldverslindend belgie
Nu ja... dit is al zo'n vraagstelling die allesbehalve objectief is. Je kan ook positieve alternatieven bieden om met België verder te willen. Het concept België an sich is niet geldverslindend, je moet het concept alleen goed indelen en dat is voor rede vatbaar.

Citaat:
trouwens ik gaan u nog een toffe beginne vinden
Ik voel me helemaal blij worden.
Kim is offline  
Oud 21 februari 2007, 17:14   #43
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nu ja... dit is al zo'n vraagstelling die allesbehalve objectief is. Je kan ook positieve alternatieven bieden om met België verder te willen. Het concept België an sich is niet geldverslindend, je moet het concept alleen goed indelen en dat is voor rede vatbaar.


.

dat is het probleem juist , als men in belgie de geldstromen van Vlaanderen naar wallonie zou willen stoppen , men direct vannuit waalse hoek een hevig protest zou horen met een splitsing van belgie tot gevolg .
@BuRnS is offline  
Oud 21 februari 2007, 17:43   #44
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
dat is het probleem juist , als men in belgie de geldstromen van Vlaanderen naar wallonie zou willen stoppen , men direct vannuit waalse hoek een hevig protest zou horen met een splitsing van belgie tot gevolg .
Ach, het volstaat het federalisme af te schaffen. Daar zal zowat iedereen het wel mee eens zijn en we gaan er veel meer mee verdienen.
Hans1 is offline  
Oud 21 februari 2007, 18:16   #45
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ach, het volstaat het federalisme af te schaffen. Daar zal zowat iedereen het wel mee eens zijn en we gaan er veel meer mee verdienen.
Fijn dat u zulke zever durft schrijven in een forumsessie met een "concurrent". Denkt u nu echt dat ik op BUB zou stemmen als ik moest kiezen tussen UNIE en BUB?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 24 februari 2007, 20:18   #46
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ach, het volstaat het federalisme af te schaffen. Daar zal zowat iedereen het wel mee eens zijn en we gaan er veel meer mee verdienen.
Beste Hans,

Unitarisme is niet de toverformule tegen alle problemen.

De transfers afschaffen, daar vind ik me niet in, uiteraard. Ik vind wel dat men doorzichtiger te werk moet gaan, de transfergelden op een open manier rationeel gebruiken, en d�*�*r gebruiken waar ze nodig zijn, of dit nu voor nederlandstaligen of franstaligen is, daar lig ik niet wakker van, zolang ze maar niet dienen om bepaalde partijen machtiger te maken.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 25 februari 2007, 06:15   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
De transfers afschaffen, daar vind ik me niet in, uiteraard. Ik vind wel dat men doorzichtiger te werk moet gaan, de transfergelden op een open manier rationeel gebruiken, en d�*�*r gebruiken waar ze nodig zijn, of dit nu voor nederlandstaligen of franstaligen is, daar lig ik niet wakker van, zolang ze maar niet dienen om bepaalde partijen machtiger te maken.
Even opmerken dat Vlaamsgezinden ook menen dat, zolang we binnen het Belgisch kader leven, er ook transfers mogen zijn en in bepaalde gevallen moeten zijn. Alleen moeten die doorzichtig, beleidsmatig en controleerbaar gebeuren.

Dus niet zoals nu: mistig, institutioneel verankerd en nooit achteraf getoetst op hun doeltreffendheid.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 18:00   #48
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Even opmerken dat Vlaamsgezinden ook menen dat, zolang we binnen het Belgisch kader leven, er ook transfers mogen zijn en in bepaalde gevallen moeten zijn. Alleen moeten die doorzichtig, beleidsmatig en controleerbaar gebeuren.

Dus niet zoals nu: mistig, institutioneel verankerd en nooit achteraf getoetst op hun doeltreffendheid.
Wat zeg ik nu net?
Cedric Vloemans is offline  
Oud 25 februari 2007, 18:04   #49
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Wat zeg ik nu net?

Het zal wel niets belangrijks of interessants zijn daar u meent dat er geen cultuurverschil tussen Vlamingen en Walen bestaat...
MaXiMuS is offline  
Oud 25 februari 2007, 18:06   #50
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Het zal wel niets belangrijks of interessants zijn daar u meent dat er geen cultuurverschil tussen Vlamingen en Walen bestaat...
Maximus, wil u aub de moeite nemen om mijn posts nog eens na te lezen? Zoals u dan zal merken, ben ik een verdediger van de cultuurgemeenschappen. Dit is niet omdat ik geloof dat er géén cultuurverschillen zijn hé...
Cedric Vloemans is offline  
Oud 25 februari 2007, 18:11   #51
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Maximus, wil u aub de moeite nemen om mijn posts nog eens na te lezen? Zoals u dan zal merken, ben ik een verdediger van de cultuurgemeenschappen. Dit is niet omdat ik geloof dat er géén cultuurverschillen zijn hé...

Dan spreekt u blijkbaar zichzelf tegen. Zie andere topic waarin u om een citaat vraagt.
MaXiMuS is offline  
Oud 25 februari 2007, 18:15   #52
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat denk ik niet. De nazi's waren meedogenloos, maar de Belgische staat was dat ook.

Na WO II hadden de Duitsers niets in eigen land te zeggen... En na de oorlog heeft men aan de Duitstaligen niets gevraagd.
Bent U nog altijd van mening dat de duitsers in hun land niets te zeggen hebben ? De repressie van de Belgische overheid/de verontwaardigde
niet-geregeerde volksmassa's bij het einde van WO II waren een peulschil vergeleken met de systematische moordzucht van de Nazi's. De inwoners van de oostkantons, waar die waarschijnlijk na WO I niet erg belgicistisch aren, is na WO II zeker in het voordeel van de "kunstmatige belgische staat" veranderd.

Mijn moeder heeft haar huwelijk met een belg altijd gezien als een bevrijdende afwijzing van de duitse nationaliteit. Een systeem waarin de Gestapo komt huiszoeking doen om "etartete negermusik" te vinden
& dat zijn "eigen volk" dwangarbeid oplegt is niet van aard om overdreven vaderlandsliefde op te wekken. De opluchting bij het duitse volk was nogal groot toen de Nazi's uiteindelijk verslagen waren.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 26 februari 2007, 16:51   #53
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, kunt u eens ophouden met uw persoonlijke problemen uit te vergroten naar anderen?! U heeft problemen blijkbaar met het Duits. Ik niet, en met mij vele anderen.

Duits mag natuurlijk een wat prominentere plaats in het onderwijs innemen (bijvoorbeeld wat meer uren dan nu of iets vroeger in taalgerichte richtingen), maar een taal leert men hoofdzakelijk door die te gebruiken. Kijk naar Duitse tv-zenders bijvoorbeeld. Dat kan allemaal uit eigen initiatief gebeuren.
Idd, alleen is er nog een groot verschil tussen omgangstaal en geschreven taal.
Nu indien je wenst mag je ons altijd helpen bij de vertalingen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 26 februari 2007, 18:17   #54
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Idd, alleen is er nog een groot verschil tussen omgangstaal en geschreven taal.
Nu indien je wenst mag je ons altijd helpen bij de vertalingen
Ik begin meer zin te krijgen om BUB te helpen met een Duitse versie. Zodat ze eindelijk eens weten in het oosten wat BUB denkt van het statuut van hun taal.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be