Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2020, 06:36   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard Moslims mogen Fransen doden (oud premier Maleisië).

Oud-premier Maleisië: moslims mogen Fransen doden
Deze oude gek heeft wel 1,5 miljoen volgers hé.
Als er daar een paar tussen zitten ...


KUALA LUMPUR - Twitter heeft een bericht van de voormalige premier van Maleisië verwijderd waarin deze Mahathir Mohamad schrijft dat moslims het recht hebben om Fransen te vermoorden.

Mahathir, die van 2018 tot 1 maart 2020 premier was, refereerde aan de moord op de Franse docent Samuel Paty, maar zei niets over de aanval in Nice eerder op de dag.
In de verwijderde tweet was te lezen: „Moslims hebben het recht om boos te zijn en om miljoenen Fransen te vermoorden voor alle slachtpartijen in het verleden.” In eerste instantie voegde Twitter een waarschuwing toe aan het bericht, waarin stond dat de tweet de regel van het ’verheerlijken van geweld’ schond, maar dat het mogelijk in het algemeen belang was dat de tweet toegankelijk bleef. Later werd het bericht toch verwijderd.
In een ander bericht schreef de 95-jarige Mahathir dat de Fransen in de geschiedenis ’miljoenen mensen hebben gedood, veel daarvan waren moslims’. Wel schreef hij daarbij dat moslims het ’oog-om-oog’-principe zoals genoemd in de Bijbel niet onderschrijven, maar dat ze het recht hebben om Fransen ’te straffen’, omdat Frankrijk alle moslims de schuld heeft gegeven van de daad van één persoon.
Ook twitterde Mahathir naar zijn 1,3 miljoen volgers dat de Fransen ’hun kinderen zouden moeten leren hoe ze de gevoelens van anderen respecteren’.
Hij stak een betoog af waarin hij de westerse waarden bekritiseerde. Europa is alleen nog in naam christelijk, zegt hij, maar heeft in feite het geloof afgezworen. Dat is te zien aan vrouwen die ’alleen nog in een string’ of soms naakt op het strand zitten, aldus Muhathir. Dat normaliseren moet het westen ’niet aan anderen opdringen’.
Mahathir zette de berichten online nadat in Nice een terreuraanslag had plaatsgevonden waarbij drie doden vielen. Hij hekelde de terrorisme-aanpak van de Franse president Emanuel Macron, die zich fel heeft uitgesproken tegen islamitisch extremisme.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 08:48   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Oud-premier Maleisië: moslims mogen Fransen doden
Deze oude gek heeft wel 1,5 miljoen volgers hé.
Als er daar een paar tussen zitten ...


KUALA LUMPUR - Twitter heeft een bericht van de voormalige premier van Maleisië verwijderd waarin deze Mahathir Mohamad schrijft dat moslims het recht hebben om Fransen te vermoorden.

Mahathir, die van 2018 tot 1 maart 2020 premier was, refereerde aan de moord op de Franse docent Samuel Paty, maar zei niets over de aanval in Nice eerder op de dag.
In de verwijderde tweet was te lezen: „Moslims hebben het recht om boos te zijn en om miljoenen Fransen te vermoorden voor alle slachtpartijen in het verleden.” In eerste instantie voegde Twitter een waarschuwing toe aan het bericht, waarin stond dat de tweet de regel van het ’verheerlijken van geweld’ schond, maar dat het mogelijk in het algemeen belang was dat de tweet toegankelijk bleef. Later werd het bericht toch verwijderd.
In een ander bericht schreef de 95-jarige Mahathir dat de Fransen in de geschiedenis ’miljoenen mensen hebben gedood, veel daarvan waren moslims’. Wel schreef hij daarbij dat moslims het ’oog-om-oog’-principe zoals genoemd in de Bijbel niet onderschrijven, maar dat ze het recht hebben om Fransen ’te straffen’, omdat Frankrijk alle moslims de schuld heeft gegeven van de daad van één persoon.
Ook twitterde Mahathir naar zijn 1,3 miljoen volgers dat de Fransen ’hun kinderen zouden moeten leren hoe ze de gevoelens van anderen respecteren’.
Hij stak een betoog af waarin hij de westerse waarden bekritiseerde. Europa is alleen nog in naam christelijk, zegt hij, maar heeft in feite het geloof afgezworen. Dat is te zien aan vrouwen die ’alleen nog in een string’ of soms naakt op het strand zitten, aldus Muhathir. Dat normaliseren moet het westen ’niet aan anderen opdringen’.
Mahathir zette de berichten online nadat in Nice een terreuraanslag had plaatsgevonden waarbij drie doden vielen. Hij hekelde de terrorisme-aanpak van de Franse president Emanuel Macron, die zich fel heeft uitgesproken tegen islamitisch extremisme.
Dat is nog geen klein beetje oproer kraaien wat die oude man, ex-premier van Maleisië, doet.

Link naar een pagina

De opruiende teksten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 oktober 2020 om 08:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 15:29   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Heb de tweet gerapporteerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 15:44   #4
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Dementerende ouwe dwaas. Dat hij maar rap het tijdelijke voor het eeuwige wisselt. Moest ik ooit eens Maleisie bezoeken (zeer onwaarschijnlijk) dan zal ik uit eerbetoon eens op zijn graf pissen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:15   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.628
Standaard

Zulke praat heb ik hier in Antwerpen bij moslims, 'linksen' en 'progressieven' die ik ken al veel gehoord hoor de laatste maanden. Het is het westen zijn eigen schuld ze moeten boeten voor het verleden. Dat wordt dan ook aan onze universiteiten in de sociale richtingen gedoceerd: dekolonisatie. Slechts kritiek en haat voor het westen. Dat het westen ook een bijna niet te geloven welvaart in grote delen van de wereld heeft voortgebracht wordt volledig buiten beschouwing gelaten. De slang bijt in haar staart. De 'progressieven' zijn totaal reactionair geworden. Het westen heeft het aards paradijs vernietigd en moet boeten en al wie dat zo niet ziet is altright. De psyche van de westerling moet gekraakt worden door identiteitspolitiek. Bah.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:16   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dementerende ouwe dwaas. Dat hij maar rap het tijdelijke voor het eeuwige wisselt. Moest ik ooit eens Maleisie bezoeken (zeer onwaarschijnlijk) dan zal ik uit eerbetoon eens op zijn graf pissen.
Helaas luisteren hele gebrainwashte meutes naar oude demente dwazen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:18   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.628
Standaard

Maleisië en Indonesië. De twee voorbeeldige moslimlanden volgens velen. Toen ik er was werd er gewoon in het openbaar geld opgehaald voor Al Qaida.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:18   #8
Eike
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 oktober 2020
Berichten: 15
Standaard

Ge zou toch denken dat ge op zo'n hoge leeftijd toch wat tot bedaren gekomen zijt. Maar kijk, als het zot er in zit, krijgt het er blijkbaar niet altijd uit.
Eike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:20   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heb de tweet gerapporteerd.
Heb je dan ook de post van Panda waarin hij voorstelt VB' ers te vergassen dan ook gerapporteerd?
Had hij zijn ban dan aan jou te danken?

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 oktober 2020 om 16:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 16:27   #10
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zulke praat heb ik hier in Antwerpen bij moslims, 'linksen' en 'progressieven' die ik ken al veel gehoord hoor de laatste maanden. Het is het westen zijn eigen schuld ze moeten boeten voor het verleden. Dat wordt dan ook aan onze universiteiten in de sociale richtingen gedoceerd: dekolonisatie. Slechts kritiek en haat voor het westen. Dat het westen ook een bijna niet te geloven welvaart in grote delen van de wereld heeft voortgebracht wordt volledig buiten beschouwing gelaten. De slang bijt in haar staart. De 'progressieven' zijn totaal reactionair geworden. Het westen heeft het aards paradijs vernietigd en moet boeten en al wie dat zo niet ziet is altright. De psyche van de westerling moet gekraakt worden door identiteitspolitiek. Bah.
Selectieve verontwaardiging. De invasie van Spanje door de Umayyaden, de afgeslagen invasie in Gallie gestopt door Karel Martel, de invasie vd Balkan, het beleg van Wenen (2x), het bloedbad van Chios in 1922, de Barbarijse piraten die Europeanen verhandelden als slaven ... daar wordt zedig over gezwegen. Iemand die recht in zijn schoenen staat vermeldt steeds het volledige plaatje. Slechts halve waarheden verkondigen stinkt verdacht veel naar propaganda en doet een grote stinkende beerput vermoeden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 17:53   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Helaas luisteren hele gebrainwashte meutes naar oude demente dwazen.
1.500.000 aanhangers heeft die oude dwaas.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 17:55   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heb de tweet gerapporteerd.
Welke tweet aan wie?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 03:06   #13
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke tweet aan wie?
Aan Knuppel, tiens. Aan wie anders?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 03:09   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Maleisië en Indonesië. De twee voorbeeldige moslimlanden volgens velen. Toen ik er was werd er gewoon in het openbaar geld opgehaald voor Al Qaida.
Amaai, en lieten ze je dat doen?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 03:12   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dementerende ouwe dwaas. Dat hij maar rap het tijdelijke voor het eeuwige wisselt. Moest ik ooit eens Maleisie bezoeken (zeer onwaarschijnlijk) dan zal ik uit eerbetoon eens op zijn graf pissen.
Ik kom daar wel veel.
"Kwam" in feite, maar 't was Covid en niet Mahathir die me er doet wegblijven voor 't ogenblik.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 03:26   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heb de tweet gerapporteerd.
Jack Dorsey vindt 't geen overtreding van de gebruikersvoorwaarden.

Hij vindt 't onder VvM vallen, omdat je 't in context moet lezen (de hele thread).
Volgens hem èh.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:31   #17
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jack Dorsey vindt 't geen overtreding van de gebruikersvoorwaarden.

Hij vindt 't onder VvM vallen, omdat je 't in context moet lezen (de hele thread).
Volgens hem èh.
Dat moet nogal serieus veel context zijn dan. Zodanig veel dat het verdacht veel op gelul gaat lijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:19   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat moet nogal serieus veel context zijn dan. Zodanig veel dat het verdacht veel op gelul gaat lijken.
Uiteindelijk hebben twitter en facebook alsnog besloten om de gewraakte posting(s) te verwijderen.

Citaat:
6. FB and Twitter had then requested the administrators of my Facebook and Twitter accounts to remove the postings. Despite attempts to explain the context of the posting, they were removed.
https://twitter.com/chedetofficial/s...589308416?s=19
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:33   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Ware aard Islam

Of het allemaal klopt wat er geschreven staat dat laat ik ieder voor zichzelf uitmaken maar toch ...

p.s.

Ware woorden van Viktor Orbán.

Een site die blokletterde: Wahre Worte von Viktor Orbán: Wenn wir Fälle wie in Nizza nicht sehen wollen, dürfen wir sie nicht reinlassen.

"Afrikanen zouden in Afrika een toekomst moeten hebben", zei Orbán over de terreuraanslag in Nice, en hij voegde er aan toe: "Zodra we ze binnenlaten, moeten we met hen leven, en ons aanpassen. Als we ons echter niet willen aanpassen, kunnen we maar één ding doen: ze niet binnenlaten."
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 oktober 2020 om 12:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:44   #20
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Uiteindelijk hebben twitter en facebook alsnog besloten om de gewraakte posting(s) te verwijderen.


https://twitter.com/chedetofficial/s...589308416?s=19
Ze konden het gelul niet uitgelegd krijgen. Toch wel een mooie geste vh eerst te hebben geprobeerd. Maar ja, oproep tot genocide ligt een beetje moeilijk. Ook al heeft het doelwit het juiste kleurtje.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 31 oktober 2020 om 12:44.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be