Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2019, 16:00   #2061
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het zou goed zijn een beperkte legerdienst weer in te voeren
Ondenkbaar. Stel je voor dat je nu aan een jongere toesnauwt wat wij te horen kregen ??
Als je nu aan een jongere zegt dat hij of zij wat zou moeten doen aan zijn gewicht kom je voor de rechtbank. Stel je voor dat een sergeant nu aan een jongere zegt dat het een dikke vetzak is met het verstand van een garnaal?
Stel je voor dat ze soldaten nu achter in een camion laten zitten in de winter en zonder gordels ? Of een nacht buiten staan in de winter ?
Het klein kasteeltje mag nu zelfs niet meer voor asielzoekers (terwijl het al is verbouwd voor hun) en jij zou daar terug soldaten in zetten ??

En last but not least nu zou een legerdienst ook moeten voor meisjes. Want die gaan dat ook willen doen want ze willen niet gediscrimineerd worden.

En als het dan zo een legerdienst is waar de soldaten het te vertellen hebben en de leiding hun mond niet mag opendoen heeft het uiteindelijk weinig effect.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2019 om 16:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:16   #2062
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Off topic
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:20   #2063
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bwah ik ging naar zo'n typisch jongens college. Daar kregen we allemaal wel eens ons rammeling ......ik herinner me daar vooral de hilariteit rond....als het niet uw beurt was.
Niemand van ons is daar van gestorven hoor....integendeel we hebben er de beste herinneringen aan. Ik denk dat de jeugd zich vandaag de dag een pak minder amuseert en lacht op school.



Jou ontbreekt vergelijkingsmateriaal.
Je hoorde dan ook niets van jouw kinderen en kleinkinderen daarover.

Ik heb geen tijd voor verdedigers van leraarspedofilie en fysieke leraarsterreur

Overigens ook off topic.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:20   #2064
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan de huidige samenleving te zien was dat misschien wel de juiste pedagogie. Toen was de leraar nog de meester en niet omgekeerd zoals nu.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als intern van een college weet ik wat kletsen krijgen was en soms met de ijzeren lineaal hard op de knoken. Toen ik later naar het leger ging was dat club med voor mij. Al die andere mamas kindjes zaten te janken en te neuten.
Ik heb die Slechte Oude Tijd dat machtswellustelingen hun macht misbruikten en met alles wegkwamen ook nog gekend. Ik heb er de rest van mijn leven een afkeer en wantrouwen voor Het Gezag aan over gehouden. Ik vind het prima dat pedo's en lompe bruten in machtposities (school, kerk, politie, leger) daar tegenwoordig niet meer mee wegkomen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 maart 2019 om 16:24.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:23   #2065
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ondenkbaar. Stel je voor dat je nu aan een jongere toesnauwt wat wij te horen kregen ??
Als je nu aan een jongere zegt dat hij of zij wat zou moeten doen aan zijn gewicht kom je voor de rechtbank. Stel je voor dat een sergeant nu aan een jongere zegt dat het een dikke vetzak is met het verstand van een garnaal?
Stel je voor dat ze soldaten nu achter in een camion laten zitten in de winter en zonder gordels ? Of een nacht buiten staan in de winter ?
Het klein kasteeltje mag nu zelfs niet meer voor asielzoekers (terwijl het al is verbouwd voor hun) en jij zou daar terug soldaten in zetten ??

En last but not least nu zou een legerdienst ook moeten voor meisjes. Want die gaan dat ook willen doen want ze willen niet gediscrimineerd worden.

En als het dan zo een legerdienst is waar de soldaten het te vertellen hebben en de leiding hun mond niet mag opendoen heeft het uiteindelijk weinig effect.
Dat zou vandaag inderdaad niet meer werken. Vroeger kon dit alleen maar werken door mensen dom en klein te houden. Tegenwoordig hebben ze internet en weten kinderen en kleinkinderen vaak meer dan hun ouders en grootouders op dezelfde leeftijd. En ik vind dit prima.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:27   #2066
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dat zou vandaag inderdaad niet meer werken. Vroeger kon dit alleen maar werken door mensen dom en klein te houden. Tegenwoordig hebben ze internet en weten kinderen en kleinkinderen vaak meer dan hun ouders en grootouders op dezelfde leeftijd. En ik vind dit prima.
Eigenlijk weten ze niks meer. Ze zijn nog niet op de hoek van de straat en ze moeten al aan papa en mama op hun schermpje hebben. Neem hun dat schermpje af en ze weten of kunnen niks meer ( daar zijn bewijzen genoeg over) Parate kennis is 0,0.

Telkens ik met jongeren praat ben ik echt versteld dat ze eigenlijk bijna niks meer weten....totaal niks. Enkel nog wat oppervlakkigheden.

Hier om u een bult te lachen met wat kinderen allemaal (niet) weten.

https://www.hln.be/bizar/het-leukste...nkel~aeaabb92/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2019 om 16:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:28   #2067
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dat zou vandaag inderdaad niet meer werken. Vroeger kon dit alleen maar werken door mensen dom en klein te houden. Tegenwoordig hebben ze internet en weten kinderen en kleinkinderen vaak meer dan hun ouders en grootouders op dezelfde leeftijd. En ik vind dit prima.
Die mensen zijn daar nadien wel heel groot en slim van geworden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:29   #2068
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jou ontbreekt vergelijkingsmateriaal.
Je hoorde dan ook niets van jouw kinderen en kleinkinderen daarover.

Ik heb geen tijd voor verdedigers van leraarspedofilie en fysieke leraarsterreur

Overigens ook off topic.
Waar verdedig ik leraarspedofilie ?




__________________

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2019 om 16:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:33   #2069
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Alles was vroeger beter.

Dus pedofiele en kinderen afranselende zwartrokken en ayatollahs en lijfstraffende leraars moeten terug vrijuit gaan.
Dat zoudt gij graag hebben, hé?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:37   #2070
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat zoudt gij graag hebben, hé?
Volgens mij droomt hij daar van ?

Toen ik hier kwam wonen was de minimum huwelijkse leeftijd en toestemming voor seksuele contacten met minderjarigen een ongelooflijke ...13 jaar

Dat is ondertussen gewijzigd.

Citaat:
Actualmente se permite contraer matrimonio a los menores a partir de 16 años, que es también la edad m?*nima de consentimiento sexual.2 mrt. 2018
Over dromen zegt de wet niets.
__________________
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:38   #2071
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ondenkbaar. Stel je voor dat je nu aan een jongere toesnauwt wat wij te horen kregen ??
Als je nu aan een jongere zegt dat hij of zij wat zou moeten doen aan zijn gewicht kom je voor de rechtbank. Stel je voor dat een sergeant nu aan een jongere zegt dat het een dikke vetzak is met het verstand van een garnaal?
Stel je voor dat ze soldaten nu achter in een camion laten zitten in de winter en zonder gordels ? Of een nacht buiten staan in de winter ?
Het klein kasteeltje mag nu zelfs niet meer voor asielzoekers (terwijl het al is verbouwd voor hun) en jij zou daar terug soldaten in zetten ??

En last but not least nu zou een legerdienst ook moeten voor meisjes. Want die gaan dat ook willen doen want ze willen niet gediscrimineerd worden.

En als het dan zo een legerdienst is waar de soldaten het te vertellen hebben en de leiding hun mond niet mag opendoen heeft het uiteindelijk weinig effect.
En laat nu iedereen verbaasd zijn (of botweg ontkennen) dat de toenmalige generatie over het algemeen tegen veel meer bestand was, veel meer kon en presteerde dan de jeugd vandaag de dag. Het zou om te lachen zijn, als het niet zo om te huilen was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 19 maart 2019 om 16:38.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:41   #2072
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij droomt hij daar van ?

Toen ik hier kwam wonen was de minimum huwelijkse leeftijd en toestemming voor seksuele contacten met minderjarigen een ongelooflijke ...13 jaar

Dat is ondertussen gewijzigd.

Citaat:
Actualmente se permite contraer matrimonio a los menores a partir de 16 años, que es también la edad m?*nima de consentimiento sexual.2 mrt. 2018
Over dromen zegt de wet niets.
__________________
Hij had het tijdens zijn elucubraties (of waren het hallucinaties) toch over dromen van stoeien met 14-jarigen. Voeg daaraan toe dat de minimale huwelijksleeftijd 13 was toen hij op zijn tochtige berg kwam, en een causaal verband kan niet meer worden uitgesloten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:43   #2073
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het zou goed zijn een beperkte legerdienst weer in te voeren
Je bent in Belgie, daar is geen geld voor.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:44   #2074
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jou ontbreekt vergelijkingsmateriaal.
Je hoorde dan ook niets van jouw kinderen en kleinkinderen daarover.

Ik heb geen tijd voor verdedigers van leraarspedofilie en fysieke leraarsterreur

Overigens ook off topic.
1. Gij? Geen tijd? Ge zit toch de ganse dag te elucubreren over vegane rotzooi met twijfelachtige houdbaarheidsdatum? Of over bepaald dromen van bepaald voorliefdes?
2. Gij tegen pedofilie? Uw dromen zeggen toch wat anders?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:44   #2075
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent in Belgie, daar is geen geld voor.
En VDB is niet meer voor de duurste goedkope socissen te leveren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:47   #2076
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb die Slechte Oude Tijd dat machtswellustelingen hun macht misbruikten en met alles wegkwamen ook nog gekend. Ik heb er de rest van mijn leven een afkeer en wantrouwen voor Het Gezag aan over gehouden. Ik vind het prima dat pedo's en lompe bruten in machtposities (school, kerk, politie, leger) daar tegenwoordig niet meer mee wegkomen.
Ik heb er een gehard karakter aan overgehouden. Jezuïeten in die tijd waren echte mentors en menners. Wij werden ingepompt dat dat we de leiders, elk in zijn gebied, van de toekomst waren. Zwakheden of laisser aller werden niet getolereerd. Ik heb er een harde discipline voor mezelf aan overgehouden. Als ik in België ben zal ik nooit een seconde later dan 8 uur s' morgens op het bedrijf zijn, ook al ben ik ziek. Ik ben ook geen gemakkelijke op professioneel gebied. Wie mij een antwoord geeft dat iedereen kan fouten maken staat al met een voet buiten. Si c'était a refaire zou ik exact dezelfde school kiezen maar die bestaan helaas niet meer.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 maart 2019 om 16:48.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:49   #2077
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En VDB is niet meer voor de duurste goedkope socissen te leveren.
Ja, we zijn ver gekomen.

Toen ik bij het leger was werd je gestraft als je niet je (uniforme) legermateriaal droeg/bijhad.

Nu zie je militairen op straat en daar hebben geen twee hetzelfde aan. Je krijgt dan als uitleg, die jongens moeten dat zelf kopen, want het leger heeft er geen geld voor.

Zijn zo van die momenten dat ik denk, "ben ik nu de enige normale nog?"
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:50   #2078
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb er een gehard karakter aan overgehouden. Jezuïeten in die tijd waren echte mentors en menners. Wij werden ingepompt dat dat we de leiders, elk in zijn gebied, van de toekomst waren. Zwakheden of laisser aller werden niet getolereerd. Ik heb er een harde discipline voor mezelf aan overgehouden. Als ik in België ben zal ik nooit een seconde later dan 8 uur s' morgens op het bedrijf zijn, ook al ben ik ziek. Ik ben ook geen gemakkelijke op professioneel gebied. Wie mij een antwoord geeft dat iedereen kan fouten maken staat al met een voet buiten. Si c'était a refaire zou ik exact dezelfde school kiezen maar die bestaan helaas niet meer.
- lol -

De man van staal.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 16:51   #2079
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb er een gehard karakter aan overgehouden. Jezuïeten in die tijd waren echte mentors en menners. Wij werden ingepompt dat dat we de leiders, elk in zijn gebied, van de toekomst waren. Zwakheden of laisser aller werden niet getolereerd. Ik heb er een harde discipline voor mezelf aan overgehouden. Als ik in België ben zal ik nooit een seconde later dan 8 uur s' morgens op het bedrijf zijn, ook al ben ik ziek. Ik ben ook geen gemakkelijke op professioneel gebied. Wie mij een antwoord geeft dat iedereen kan fouten maken staat al met een voet buiten. Si c'était a refaire zou ik exact dezelfde school kiezen maar die bestaan helaas niet meer.
Ik begrijp U volkomen. Maar ja nu wordt iedereen gepest en dat is pas een drama Ben jij nooit gepest dan ? Ik heb er wel veel gepest.....maar zij aan mij ook wel Ge gaf al eens nen boks maar ge kreeg ook al eens ene

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2019 om 16:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 17:10   #2080
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp U volkomen. Maar ja nu wordt iedereen gepest en dat is pas een drama Ben jij nooit gepest dan ? Ik heb er wel veel gepest.....maar zij aan mij ook wel Ge gaf al eens nen boks maar ge kreeg ook al eens ene
Dat is zo een mode woord geworden dat toen nog niet bestond. Maar dat de ene de andere eens klootte was evident en dan viel er al eens een boks. Ik denk moest ge daar toen thuis met afgekomen zijn dat ze u zouden uitgelachen hebben en de vraag stellen of ge wel een vent waart en u niet kon verdedigen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be