Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april) bioingenieur, lid nationaal partijbestuur en lijsttrekker Vlaams-Brabant

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2009, 19:30   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang het vrijblijvend is, en keuzes toelaat, kan dat enkel maar voordelig zijn. Akkoord. Maar het moet dan ook mogelijk zijn om je kleine om 4 uur af te halen als je van mening bent dat je die zelf meer kan bijbrengen dan welke activiteit dan ook. Maar als die die dat wensen, kickboxen willen doen tussen 16 uur en 19 uur, waarom niet. Als dat in de school kan geintegreerd worden, dan is dat inderdaad practisch.
Anders hoeft het voor mij ook niet en mogen ze zelfs de schooluren met de helft in korten.
Tenslotte hebben wij hier enkel een leerplicht en geen schoolplicht, kinderen moeten dus zelf kunnen kiezen welke bijvakken ze willen volgen en de ouders moeten het beslissingsrecht op te volgen bijvakken en aanwezigheidsuren voor deze vakken kunnen bepalen.

Citaat:
Ik zie niet goed hoe dat het huidige lerarencorps zou aanbelangen. Die blijven, neem ik aan, enkel maar hun eigen vakken geven, en met het aantal uren die ze nu geven. Elke verandering daar neem ik heel goed aan dat dat niet aanvaard wordt. Je gaat niet voor hetzelfde loon meer werken, he. Als het meer werk betekent, moet dat ook extra verloond worden en ook op vrijwillige basis gebeuren. Al die andere activiteiten dienen dan door extra personeel (sportmonitoren of andere) uitgevoerd te worden natuurlijk. Die die zich nu bezig houden in de buitenschoolse activiteiten worden dan gewoon getransfereerd naar de onderwijssector, en krijgen dus de lokalen en de materialen in een schoolkader ter beschikking neem ik aan.
Het belangt dus enkel maar de schooldirectie aan die nu een ingewikkelder zaak moet sturen. De gewone leraren blijven de intervenanten voor hun eigen vakmateriaal, aan hun eerdere werkcondities. Anders zou ik ook niet akkoord zijn, hoor, moesten ze me plots komen zeggen dat ik voor hetzelfde loon meer en andere prestaties zou moeten leveren.
Voor het huidige lesgevend personeel in het basisonderwijs zou het zelfs een heuse werktijdverkorting zijn van meer dan 1/3 voor hetzelfde loon.
Voor het secundair onderwijs een betere zekerheid van hun uren die ze jaarlijks moeten geven.
Zelf voor de directies is het een winwin, want zij krijgen plots het personeel en de subsidies van de naschoolse verenigingen er bij en zitten dus niet in overlast.

Ook voor de leerlingen is het een zuivere winwin, want zij verliezen geen tijd meer door verplaatsingen en krijgen zo meer tijd voor spel en gezinsleven.
Voor de ouders is het een zuivere winwin-operatiewant zij moeten zich niet meer naar 101 plaatsen tegelijk begeven en zijn steeds zeker dat hun kinderen veilig op een gecontroleerde plaats onder toezicht zitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be