Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2009, 10:00   #41
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Kregen we maar een thuisland, dat zou ons veel ellende besparen. Ik denk dat vele blanke Zuid-Afrikanen liever een echt omgekeerd apartheidsregime met autonome thuislanden hadden gehad dan de huidige ANC-onderdrukking en hun complete wanbestuur.
Ik was lange tijd voor een zogenaamde volksstaat gewonnen, maar ik ben van standpunt gewijzigd, omdat ik achter ben gekomen dat een volksstaat alle niet-Afrikaners uitsluit en een 100% blanke samenleving inhoudt. Bovendien zijn Afrikaners op 2 dorpen en de stad Pretoria na overal een minderheid, dus er is geen legitieme claim voor een soevereine staat. Liever zie ik een federaal Zuid-Afrika met veel autonomie voor de provincies (vergelijkbaar met Spanje) of anders een herstelde onafhankelijke kaapprovincie.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 2 mei 2009 om 10:03.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 10:17   #42
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Alleen, indien je 'apartheid' beschouwt zonder de negatieve voorbeelden als enig en zaligmakend te beschouwen... wat dan?

Stel dat de Australische regering een heel plan op poten zou zetten om de aboriginals eindelijk uit de negatieve spiraal te halen, een serie maatregelen en wetten dus enkel bestemd voor één bevolkingsgroep (de essentie van apartheid) dan vindt u dat dus verwerpelijk?

Dat is dus zonder conotatie apartheid. Niet positief niet negatief...
Gewoon een systeem dat elke bevolkingsgroep van aparte regels voorziet.
Gebeurt dit met slechte bedoelingen dan is dit uiteraard slecht.
Maar wanneer het met goede bedoelingen gebeurt? Is het dan nog slecht?
Gisteren had ik niet meer zoveel tijd en zin om hierop nog te reageren. Ik begrijp niet op welke manier een systeem van rassensegregatie, dat gestoeld is op vooroordelen en altijd leidt tot de ongelijkwaardigheid in voorzieningen van de bevolkingsgroepen in kwestie, positief kan zijn. Je vraag of zogenaamde rechtstellende actie niet onder rassendiscriminatie valt, is wel terecht. Zelfs Nelson Mandela maakte bezwaar tegen de instelling van die politiek.
Ik wil hier toch nog even aanvullen dat rechtstellende actie niet hetzelfde is als apartheid zoals Joris beweert. Ik vraag mij af wat hij juist onder apartheid verstaat, wanneer ik de rest van zijn posts lees.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 15:29   #43
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
toch nog eens over nadenken als ik jou was. Probeer anders eens een voorbeeld te vinden hoe je dan, om in je partijtraditie te blijven, het politieke en sociaal systeem Holocaust wel positief zou kunnen aanwenden.
Heb je ook nog een serieuze opmerking of vraag?
Ik zie niet direct een verband tussen Voorpost en de holocaust maar kom...
De Holocaust was gewoon een massamoord en wie daar een politiek of ideologisch systeem in ziet is een idioot.

Net zoals de massamoord die door de Turken gepleegd werd en in België tot op vandaag door zetelende parlementairen wordt ontkend.
Misschien kan je daar eens tegen gaan ageren, ik deed dat al verschillende malen. Het VB klaagde dit zelfs al aan in het parlement...
Maar misschien is jou verontwaardiging over volkerenmoorden iets selectiever...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 16:56   #44
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De Holocaust was gewoon een massamoord en wie daar een politiek of ideologisch systeem in ziet is een idioot.
Nee, het ging per ongeluk zeker.

Kom, start nog eens een draadje op over Oostfronters en dat met wat u nu weet toch met de nazi's zou meevechten. Zeg nog eens een keer dat u apartheid veroordeelt en tegelijktijd dat u verschillende wetten voor verschillende groepen goedkeurt... En leg nog eens een keertje uit waarom u met FN-ers samenwerkt om de ''Vlaamse eigenheid'' te bewaren.

Ik denk dat An Michiels en andere VB-ers errug blij zijn met uw 'hulp' in deze draad.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 17:53   #45
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Ik heb een poos in Zuid-Afrika gewoond toen apartheid daar nog als norm gold. En ik
vond het hele systeem absoluut onverdragelijk. We werden er min of meer uitgeschopt
(hoewel we -mijn man en ik- vast geen activisten waren maar we vertikten het gewoon
ons aan de toen daar heersende normen te houden en hielden daar onze mond ook niet
over.)
Dat het nu niet beter gaat in dat land is gewoon omdat er een nieuwe vorm van apartheid werd opgericht.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 18:05   #46
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik heb een poos in Zuid-Afrika gewoond toen apartheid daar nog als norm gold. En ik
vond het hele systeem absoluut onverdragelijk. We werden er min of meer uitgeschopt
(hoewel we -mijn man en ik- vast geen activisten waren maar we vertikten het gewoon
ons aan de toen daar heersende normen te houden en hielden daar onze mond ook niet
over.)
Dat het nu niet beter gaat in dat land is gewoon omdat er een nieuwe vorm van apartheid werd opgericht.
Ge paste u dus niet aan aan de heersende normen en waarden...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 20:01   #47
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Dat het nu niet beter gaat in dat land is gewoon omdat er een nieuwe vorm van apartheid werd opgericht.
Was dat maar het enige probleem. Zuid-Afrika speelt voor democratie, maar voor democratie is een kritisch kiezerspubliek nodig dat slecht bestuur/corruptie/enz. afstraft door op een andere partij te stemmen. De meeste Zwarte Zuid-Afrikanen hebben echter een verknipt loyaliteitsgevoel jegens het ANC en zullen tot in de eeuwigheid op die corrupte boevenbende blijven stemmen. De onderdrukking van blanken mag dan verstrekkende gevolgen hebben voor de blanken in Zuid-Afrikanen en dmv van de vlucht van hooggeschoolden de neergang van ZUid-Afrika versnellen, het is niet de hoofdoorzaak van het instorten van de maatschappij aldaar. De vriendjespolitiek en corruptie in alle lagen van het bestuur maakt voor de doorsnee inwoner veel meer kapot dan het racistische overheidsbeleid.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 20:08   #48
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De Holocaust was gewoon een massamoord en wie daar een politiek of ideologisch systeem in ziet is een idioot.
dus er zat geen politiek systeem en mechanisme achter de holocaust?
mja.
ik denk dat mijn vraag duidelijk was. beginnen over de Armeense genocide doet echt niet ter zake.
blijf je bij je stelling dat bepaalde mensonterende politieke systemen/besluiten/mechanismen (apartheid, holocaust, Stasi,...) niet slecht zijn maar dat het afhangt vd politieke machthebbers?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
joris haalt ook aan dat het niet zo is dat een bepaald politiek of sociaal systeem slecht is omdat het door een bepaald regime ooit op een negatieve wijze gebruikt is.
gewoon om je geheugen op te frissen. ik herhaal mijn vraag
op welke manieren kun je apartheid, holocaust, ... op positieve wijze gebruiken

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 mei 2009 om 20:10.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 16:10   #49
Donar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 718
Standaard

Holocaust: ze gingen op kamp
apartheid: eindelijk wat tijd voor jezelf

zo misschien
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 16:22   #50
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee, het ging per ongeluk zeker.

Kom, start nog eens een draadje op over Oostfronters en dat met wat u nu weet toch met de nazi's zou meevechten. Zeg nog eens een keer dat u apartheid veroordeelt en tegelijktijd dat u verschillende wetten voor verschillende groepen goedkeurt... En leg nog eens een keertje uit waarom u met FN-ers samenwerkt om de ''Vlaamse eigenheid'' te bewaren.

Ik denk dat An Michiels en andere VB-ers errug blij zijn met uw 'hulp' in deze draad.
Wat is er mis met FN?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 19:33   #51
Patrik
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 januari 2007
Berichten: 366
Standaard

[QUOTE=Fallen Angel;4082743





Vlaams Belang is anti-democratisch. Dat weet iedereen.


Ik wist en weet dat niet.

Ik heb de grondbeginselen en het programma van het VB goed gelezen
en nergens vond ik anti-democratische uitingen.

Kan Fallen Angel mij sommige programmapunten uitwijzen die zijn
stelling kracht bijzet.

Laatst gewijzigd door Patrik : 21 mei 2009 om 19:34.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 21:55   #52
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
De Holocaust was gewoon een massamoord en wie daar een politiek of ideologisch systeem in ziet is een idioot.

dus er zat geen politiek systeem en mechanisme achter de holocaust?
mja.
ik denk dat mijn vraag duidelijk was. beginnen over de Armeense genocide doet echt niet ter zake.
blijf je bij je stelling dat bepaalde mensonterende politieke systemen/besluiten/mechanismen (apartheid, holocaust, Stasi,...) niet slecht zijn maar dat het afhangt vd politieke machthebbers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
joris haalt ook aan dat het niet zo is dat een bepaald politiek of sociaal systeem slecht is omdat het door een bepaald regime ooit op een negatieve wijze gebruikt is.


gewoon om je geheugen op te frissen. ik herhaal mijn vraag
op welke manieren kun je apartheid, holocaust, ... op positieve wijze gebruiken
Apartheid, Holocaust, Stasi...
Het eerste en laatste zijn systemen, het middenste is een eigennaam voor een uniek gebeuren. En ook al zijn daar plannen voor gemaakt en uitgevoerd dan maakt dat dat nog niet tot een politiek ideologisch systeem.
Net zoals de landing in Normandie voorbereid en uitgevoerd werd volgens een heel nauwgezet plan ook geen politiek ideologisch systeem vormt.

Ik zei in dezelfde draad ook al dat ik persoonlijk een tegenstander ben van apartheid omdat dit (in zijn pure ideologische vorm, niet in dat éne geval waar jij je opzettelijk blind op staart) teveel neigt naar discriminatie.
De term apartheid houdt namelijk in dat je op verschillende bevolkingsgroepen binnen één staatkundig gegeven verschillende wetten en beleidsmaatregelen toepast.
Een voorbeeld daarvan is het systematisch niet buizen van jonge mannelijke studenten uit een bepaalde bevolkingsgroep omdat de door hen opgelopen achterstand als gevolg van het niet 'passen' in de schoolcultuur aan hun cultuur gebonden zou zijn en hen dus 'geen schuld treft'.
Klinkt allemaal mooi maar is het niet.
Het gevolg hiervan is namelijk dat de kwaliteit in heel het onderwijssysteem naar beneden moet omdat je studenten blijft doorsturen die de stof die nodig is om uberhaupt te kunnen volgen in het hogere jaar niet meester zijn en je dus deze groep eerst moet bijbenen voor je met je onderwijs verder kunt. Het gevolg hebbende dat de studenten die wel kunnen volgen de eerste twee drie maanden met hun vingers zitten te draaien, niets bijleren en erger, het stramien van het studeren en bijleren verliezen.
Voila, mooi voorbeeldje van goedbedoelde apartheid die negatief uitdraait zonder kleurtjes of zuidafrika te noemen.
Toch niet zó moeilijk hé?

Stasi is dan weer iets dat niets met ideologie te maken heeft tenzij je tirannie onder ideologie klaseert (dat zou meer over jou zeggen dan over het onderwerp).
Dat is heel simpelweg het misbruiken van instellingen die voor interne en externe veiligheid van de bevolking zouden moeten zorgen om net die bevolking te onderdrukken...
Zowat elk land heeft een politiemacht en een geheime dienst. Mijn inziens in de huidige situatie trouwens onontbeerlijk om de veiligheid te waarborgen. Alleen een ideologisch verblinde idioot kan dit in twijfel trekken.
Ik hoop ten zeerste voor jou dat jij niet één van die idioten bent...
We zien ze weer meer en meer vanonder de stenen kruipen, ultralinks en anarchist heet dat.
Om verder te gaan over dit onderwerp.
Een politiemacht (en eender welke andere macht, leger, spionage, economie enzoverder) is maar zo goed of zo slecht als de besturende overheid er van.
Onder Mao, Hitler, Stalin, Castro en andere fascisten was dat rampzalig.
Zelfs onder de best komen hier en daar wel eens misbruiken voor, maar eerlijk.
Staat politie volgens jou dan echt altijd gelijk met machtsmisbruik en willekeur.
Zelfs al kan je bepaalde uitschieters noemen zoals wij mochten ondervinden op een 11 septemberbetoging?
Die instellingen op zich zijn niet 'slecht' en ook de leden er van niet per definitie, wel de machthebbers die ze voor 'slechte' doeleinden gebruiken.
En opletten wat je 'slecht' en 'goed' noemt vriend.
Het waren jou geloofsgenoten die de stelling 'controle is beter dan ideologie' proclameerden, wat de rechtstreekse aanleiding was voor alles waarvoor de Stasi berucht was niet?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 09:57   #53
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Apartheid, Holocaust, Stasi...
Het eerste en laatste zijn systemen, het middenste is een eigennaam voor een uniek gebeuren. En ook al zijn daar plannen voor gemaakt en uitgevoerd dan maakt dat dat nog niet tot een politiek ideologisch systeem.
Net zoals de landing in Normandie voorbereid en uitgevoerd werd volgens een heel nauwgezet plan ook geen politiek ideologisch systeem vormt.
En nog veel meer..
Wat een gedraai, goedpraterij en onzin in één bericht. Goed bezig, Joris.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be