Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei) Als zoon van Rwandese ouders werd Van Bellingen geadopteerd door een Vlaams gezin, vader bij Volksunie. Hij is een voormalig ambtenaar en de eerste zwarte schepen in Vlaanderen te Sint-Niklaas. Hij kwam in het nieuws toen enkele koppels weigerden om door hem te worden getrouwd. Voorheen bij spirit (nadien VlaamsProgressieven, nu SLP). Hij komt op als onafhankelijke op de lijst van de sp.a.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2009, 12:11   #1
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Cool GFT-containers

Onder SPA-bestuur werd heel Sint-Niklaas 'voorzien' van GFT-containers.

Wat we nu vaststellen is, dat tijdens de 14-daagse ophalingen de stank in de straten niet uit te houden is, en dat deze walgelijke stank van rottend gras enz. lange tijd blijft hangen.

Het is dus mogelijk dat de mensen deze containers, vanwege de stank, steeds minder zullen gaan gebruiken, en zeker omdat daarbovenop nog eens extra moet betaald worden per ophaling.

Aangezien we hier met containers zitten die weliswaar de zelfde kleur hebben als de milieuboxen destijds, maar deze containers x-aantal keer groter zijn, vrees ik, dat we hier met een nieuw, en veel groter milieuboxenschandaal zitten opgescheept. Een 'project' van het SPA-bestuur dus.

Wouter?
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 13:40   #2
cdekeule
Burgemeester
 
cdekeule's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Onder SPA-bestuur werd heel Sint-Niklaas 'voorzien' van GFT-containers.

Wat we nu vaststellen is, dat tijdens de 14-daagse ophalingen de stank in de straten niet uit te houden is, en dat deze walgelijke stank van rottend gras enz. lange tijd blijft hangen.

Het is dus mogelijk dat de mensen deze containers, vanwege de stank, steeds minder zullen gaan gebruiken, en zeker omdat daarbovenop nog eens extra moet betaald worden per ophaling.

Aangezien we hier met containers zitten die weliswaar de zelfde kleur hebben als de milieuboxen destijds, maar deze containers x-aantal keer groter zijn, vrees ik, dat we hier met een nieuw, en veel groter milieuboxenschandaal zitten opgescheept. Een 'project' van het SPA-bestuur dus.

Wouter?
De lucht is inderdaad slecht, maar ben je zeker dat het van die containers komt is? Hoe weet je dat het niet van de industrie en auto verkeer komt, zoals overal elders?
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 13:49   #3
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
De lucht is inderdaad slecht, maar ben je zeker dat het van die containers komt is? Hoe weet je dat het niet van de industrie en auto verkeer komt, zoals overal elders?
Als het naar rotte groenten stinkt, komt het niet uit een schoorsteen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 13:49   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

iedereen heeft toch GFT-containers?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 15:41   #5
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
iedereen heeft toch GFT-containers?
Ik composteer

Ik vind wel dat een ophaling om de 14 dagen nogal krap is (niet alleen voor GFT, maar ook restafval). Zeker in de zomermaanden. Maar dat zal lang niet alleen in Sint-Niklaas zo zijn.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 27 april 2009 om 15:42.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 15:44   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik composteer

Ik vind wel dat een ophaling om de 14 dagen nogal krap is (niet alleen voor GFT, maar ook restafval). Zeker in de zomermaanden. Maar dat zal lang niet alleen in Sint-Niklaas zo zijn.
wij moeten hem zo om de 2-3 maanden buiten zetten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 16:25   #7
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Ik heb deze stinkbak óók geweigerd, gelukkig maar!
Wij komposteren óók (twee kompostvaten), en met een klein tuintje is dit goed te doen, zónder die walgelijke stank.

Als dit systeem van ophaling net zoals destijds met de milieuboxen inderdaad over héél België 'gelanceerd' is... dan moet dit gouden 'zaakje' dus een VLD-SPA initiatief geweest zijn.

Mijn vraag aan de mensen die niet van Sint-Niklaas zijn en die dit soort container al een tijdje gebruikt hebben is, of het bij hen op straat tijdens de ophaling, en daarna thuis met die bak in de garage, ook zo walgelijk stinkt?

Of stinkt het alleen in Sint-Niklaas?
Zou Wouter hier een antwoord op weten?

In ieder geval... vóór de lancering van die stinkboxen... stonk het niet in Sint-Niklaas.
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:27   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Het stinkt alleen in Sint-Niklaas, op een ander kuisen de mensen hun containers af en toe eens uit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:58   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Ik heb deze stinkbak óók geweigerd, gelukkig maar!
Wij komposteren óók (twee kompostvaten), en met een klein tuintje is dit goed te doen, zónder die walgelijke stank.

Als dit systeem van ophaling net zoals destijds met de milieuboxen inderdaad over héél België 'gelanceerd' is... dan moet dit gouden 'zaakje' dus een VLD-SPA initiatief geweest zijn.

Mijn vraag aan de mensen die niet van Sint-Niklaas zijn en die dit soort container al een tijdje gebruikt hebben is, of het bij hen op straat tijdens de ophaling, en daarna thuis met die bak in de garage, ook zo walgelijk stinkt?

Of stinkt het alleen in Sint-Niklaas?
Zou Wouter hier een antwoord op weten?

In ieder geval... vóór de lancering van die stinkboxen... stonk het niet in Sint-Niklaas.
ik weet echt niet wat jullie daarmee doen, maar bij ons stinkt dat niet hoor. je moet hem natuurlijk af en toe eens uitkuisen, uiteraard.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 09:35   #10
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Aangezien dit soort ophaling bij ons nog maar in een beginstadium zit, is het dus mogelijk dat de mensen zich zullen 'aanpassen' aan de ophaling en noodgedwongen op den duur die stinkbakken wel zullen uitkuisen.

Nu de 'commerciële" kant even bekijken, en graag zou ik Wouter zijn antwoord hierover horen, wat die blijft precies maar stilletjes. Of moeten zijn antwoorden soms 'voorgekouwd' worden door zijn big chief FW?

1) Vroeger werd dit afval gewoon wekelijks opgehaald in de vuilniszakken.
Die moesten ook betaalt worden, dus op dit gebied blijven de inkomsten gelijk.
2) Aangezien de tijd tussen de ophalingen nu twee weken of langer is, en dit vroeger wekelijks gebeurde heeft de inhoud de tijd om te 'rotten' en te gaan 'stinken'. Aangezien dit tegen de regels van hygiëne is, en de huisvuilophaling juist bedoeld is om de stad vrij te houden van broeihaarden voor ratten en ander ongedierte, zorgt de SPA, met haar nieuw ophalingsysteem er voor, dat de stad op hygiënisch vlak terug achteruit boert en er overal broeinesten van ongedierte en aanverwante ziekten kunnen ontstaan.
3) De ophaling met de klassieke vuilniszakken ging veel gemakkelijker en praktischer, zowel voor de burgers als voor de ophalers. Waarom dan die lompe grote bakken?
4) In deze tijd van crisis, bijna onbetaalbaar water, gebrek aan tijd enz. worden de mensen (wegens de stank) verplicht om 'extra' water(+ reinigingsproducten) aan te kopen en te verspelen, om op regelmatige basis die stinkbakken uit te kuisen...

Wouter?
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 09:46   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Marc,

kan jij mij uitleggen waarom dat nergens een probleem is, behalve bij jou?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 10:06   #12
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Marc,

kan jij mij uitleggen waarom dat nergens een probleem is, behalve bij jou?
Ik gebruik die stinkbakken niet, maar moet wel de stank inademen als deze opgehaald worden.
En inderdaad ben ik niet de enige die met dit stankprobleem zit opgescheept. Ik leef midden in een stad waarvan de straten tijdens de ophalingsdagen vol van die stinkbakken staan en waar de stank gewoon lange tijd blijft hangen in de straten. Het is wél opgevallen dat de ophalers veel deksels laten open staan...
Dat is iets anders dan 'op den buiten' of in een dorp, waar hier en daar een huis met hier en daar een stinkbak staat en de stank gemakkelijk kan vervliegen op korte tijd.
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 17:13   #13
Wouter Van Bellingen
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 25
Standaard

Beste Marc,

Ten eerste. Ik snap niet zo goed wat uw vraag met de Vlaamse verkiezingen te maken heeft.
Ten tweede is dit geen SPA-bestuur, maar wel een coalitie van SPA-SPIRIT-GROEN en CD&V - NV-A.
Ten derde zijn de bevoegde schepenen van milieu en reinigingsdienst van de CD&V als ook de verantwoordelijke van de MIWA die verantwoordelijk voor de GFT-containers.
Ten vierde is selectieve ophaling verplicht en is de bevoegde minister ook van CD&V
signatuur.
Ten vijfde resulteert selectieve ophaling in minder afval en betekend dit ook een financiële besparing omdat je zo minder huisvuilzakken gebruikt.
Ten zesde als je regenwater gebruikt om je GFT-container uit kuisen kost je dit niks.
En ten slotte zet in de toekomst eerst je feiten op een rij en ga dan pas in discussie.
Wouter Van Bellingen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 19:58   #14
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Van Bellingen Bekijk bericht
Beste Marc,

Ten eerste. Ik snap niet zo goed wat uw vraag met de Vlaamse verkiezingen te maken heeft.
Ten tweede is dit geen SPA-bestuur, maar wel een coalitie van SPA-SPIRIT-GROEN en CD&V - NV-A.
Ten derde zijn de bevoegde schepenen van milieu en reinigingsdienst van de CD&V als ook de verantwoordelijke van de MIWA die verantwoordelijk voor de GFT-containers.
Ten vierde is selectieve ophaling verplicht en is de bevoegde minister ook van CD&V
signatuur.
Ten vijfde resulteert selectieve ophaling in minder afval en betekend dit ook een financiële besparing omdat je zo minder huisvuilzakken gebruikt.
Ten zesde als je regenwater gebruikt om je GFT-container uit kuisen kost je dit niks.
En ten slotte zet in de toekomst eerst je feiten op een rij en ga dan pas in discussie.


Wouter,

Ik zal hier chronologisch antwoorden op uw(?) ten eerste, ten tweede enz.

Ten eerste: Waarom zou ik hierover niet aan u een vraag mogen stellen in dit forum dat bedoeld is om uw persoonlijke mening te vragen op dingen waar de burger graag antwoord op heeft?

Ten tweede: Maakt u óók deel uit van het bestuur dat die beslissingen heeft genomen, en zelf als 'schepene'.

Ten derde: Dit zijn zaken die moeten goedgekeurd worden door de gemeenteraad waarvan u als 'schepene' één der belangrijkste zetels bezet.

Ten vierde: De selectieve ophaling bestaat al van vorige eeuw, maar het aantal keer dat het huisvuil wordt opgehaald ligt in de handen van het gemeentebestuur dat tenslotte verantwoordelijk is voor de hygiëne(volksgezondheid) van de gemeente. Het halveren van het aantal ophalingen is een daad tégen de volksgezondheid. Blijkbaar is het geld dat het gemeentebestuur hier kan achteroverslaan dus belangrijker dan de volksgezondheid, voor het bestuur waar 'jij' deel van uitmaakt.

Ten vijfde: De mensen sorteren al jaren en brengen al jaren (uit noodzaak omdat het gemeentebestuur dit niet wil laten ophalen) op eigen kosten, hun gesorteerd glas, oud ijzer, kapotte toestellen enz. naar het containerpark. Wat betreft het aantal huisvuilzakken kan ik u niet goed volgen. Omdat jij besluit om het aantal ophalingen met de helft te verminderen, denk je dat de mensen de helft minder huisvuilzakken zullen/kunnen gebruiken? Een verstandig mens weet toch dat wanneer iemand elke week 1 volle huisvuilzak heeft, dit om de twee weken dus twéé volle huisvuilzakken oplevert! Stel dat je maar één keer op een jaar wil ophalen, dan zal op dat moment niet één vuilniszak aan mijn deur staan, maar het zullen er 52 zijn, ratten en ander ongedierte niet meegeteld.

Ten zesde: Hoe moeten de mensen die geen tuintje hebben of op een appartement of kamertje wonen, 'gratis regenwater' opvangen om hun stinkbakken uit te kuisen? Een emmertje op de vensterbank zetten?

---------------------------------------------------
Als ik dit antwoord vergelijk met uw andere antwoorden op dit forum, zowel qua zinsbouw, inhoud als structuur, kan ik de gedachte niet van mij afzetten, dat uw antwoord van iemand 'anders' komt, of dat iemand 'anders' dit u 'voorgekouwd' heeft en jij het briefje gewoon moest overschrijven.
Ik zal geen namen noemen, maar heb wel een 'sterk' vermoeden wie uw tekstje heeft 'opgesteld'.

U bent goed bezig dus!
---------------------------------------------------
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 30 april 2009 om 20:01.
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 10:46   #15
Wouter Van Bellingen
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 25
Standaard

Beste Marc,

Er zijn nu blijkbaar mensen die het leven steeds langs de negatieve kant bekijken. Ik ben zo niet.
Wouter Van Bellingen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 08:55   #16
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Van Bellingen Bekijk bericht
Beste Marc,

Er zijn nu blijkbaar mensen die het leven steeds langs de negatieve kant bekijken. Ik ben zo niet.

Beste Wouter,
U spreekt nu net de zelfde woorden als uw 'menner' onze vriend Freddy Willockx.
Die heeft mij ook eens een briefje toegestuurd waarin hij me klasseert bij de groep 'verzuurde' Sint-Niklazenaars(mensen die niet akkoord gaan met zijn volksbedrog).
Eerlijke mensen noemt hij 'achterbakse' mensen.
Ik kan u verzekeren dat ik het leven langs de 'positieve' kant bekijk, en dat deze 'positieve' kijk de oorzaak is van mijn strijd tégen het 'negatieve' in het leven.
Als u, net zoals uw menner 'positieve' mensen aanziet als 'negatieve' mensen, dat staat u aan de 'verkeerde' zijde en weet u niet wat 'positiviteit' in feite betekent.
Spijtig voor u, want als u de voorkeur geeft om u te laten onderdrukken/misbruiken door een machtsmisbruiker, moet u maar een triestig zelfbeeld hebben...
Laat u niet beetnemen door een volksbedrieger die overtuigd over zichzelf zegt "Ik ben de crème de la crème van de Belgische intelligentia" ... "Ik ben één van die weinigen die bekwaam is dit land te besturen" ... enz.
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 3 mei 2009 om 09:05.
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 08:06   #17
Marloes Grave
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 1
Standaard Er is een oplossing voor die stank

Ik zie nu jullie discussie en moet zeggen dat ik sinds kort de oplossing heb gevonden. Bij ons komt nu eens in de 4 weken een bedrijf die de groene bakken en city box reinigt en nog een aangename geur achterlaat. Ik moet zeggen dat die geur toch wel efkes blijft hangen. dat bedrijf noemt VIP en je kunt het vinden op www.vipcontainercleaning.be.

Succes verder

Marloes
Marloes Grave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 10:12   #18
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marloes Grave Bekijk bericht
Ik zie nu jullie discussie en moet zeggen dat ik sinds kort de oplossing heb gevonden. Bij ons komt nu eens in de 4 weken een bedrijf die de groene bakken en city box reinigt en nog een aangename geur achterlaat. Ik moet zeggen dat die geur toch wel efkes blijft hangen. dat bedrijf noemt VIP en je kunt het vinden op www.vipcontainercleaning.be.

Succes verder

Marloes
thx !
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 08:04   #19
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Wij hebben ook een GFT container maar wij wachten (zeker in de zomer niet) niet tot hij vol is. Het afval wordt gewogen en zodoende betaal je enkel voor hetgeen er in zit en niet voor het volume-gewicht. Persoonlijk vind ik het een prima systeem want de (gft)zakken zijn zo fragiel waardoor ze dadelijk scheuren met alle gevolgen vandien en een ander alternatief (voor ophaling) ken ik niet.

En om er een groot complot of fraude achter te gaan zoeken, dat is misschien mogelijk maar is dat niet te makkelijk?
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 14:32   #20
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Hier in de Ardennen kan men alles GRATIS naar om het even welk containerpark brengen.
Geen gezwoeg met containers.

Bovendien zijn de containers zo geplaatst dat je geen trappen op of af moet (ze staan op een verdieping lager)

Je vindt hier dan ook merkelijk minder zwerfvuil langs de wegen, wat in Vlaanderen niet kan gezegd worden.

Mijn idee is nog altijd dat men mensen moest belonen om hun vuil naar het containerpark te brengen ipv te straffen door te moeten betalen.

Dit resulteert immers in een vermindering van het opgehaalde vuil door de vuilniskar en bovendien een vermindering van de kosten voor het opruimen van zwerfvuil!!

Beperk het gewicht van de ophaling en stimuleer het storten op het containerpark , volgens mij levert dat een besparing op voor elke gemeente. Containerparken zijn geen kost,ze zijn meer dan zelfbedruipend.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be