Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Ruben Cottenjé (Belgische Alliantie) (13 t.e.m 19 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ruben Cottenjé (Belgische Alliantie) (13 t.e.m 19 april) Zoals Ruben het zelf verwoordt: "De BUB heeft zich afgesplitst van haar voorzitter, maar zag zich door de rechten op de (domein)naam genoodzaakt om een andere naam te kiezen". Iedereen deed aanvankelijk wat meewarig over de Belgische Alliantie, een afsplitsing van zowat de kleinste partij van dit land. Maar nu laat de Belgische Alliantie zien dat ze in alle delen van het land een kern heeft opgebouwd en lijsten indient voor elke regio.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2009, 22:25   #21
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

En waarom zou een President geen buitenlandse handelsmissies kunnen doen?

Ik neem aan dat een president in het buitenland meer respect krijgt dan bv. een van Rompuy (of opnieuw, een koning) die eigenlijk nooit verkozen is door het volk...
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 22:29   #22
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

Kijk, moet een Koning doen we zo'n 40 jaar.
waarom in feite maar 40jaar?
Kunnen we geen systeem op poten zetten waar hij voor eeuwig en 3 dagen in functie blijft? Nog goedkoper.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 april 2009 om 22:30.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 22:49   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

kunnen we niet gewoon de democratie afschaffen? Al die parlementariërs die op pensioen gaan, al die verkiezingen organiseren, da's toch veel te duur?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 20:03   #24
Oberon
Partijlid
 
Oberon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
De Belgische Alliantie wil de Monarchie geen geweld aandoen. Wij kiezen dan ook resoluut voor het behoud van de Monarchie en waarderen het omwille van zijn politieke neutraliteit.

Tegelijk onderstreept de Belgische Alliantie ook dat de Monarchie zichzelf onderhoud gezien de inkomsten van de buitenlandse handelsmissies, die duidelijk hoger liggen dan de dotaties.

Het Zwitsers model is niet echt van toepassing op België omdat Zwitserland op vele vlakken een appart statuut heeft dan om het even welk land.(financiëel)

Uit ons programma:
"BELANG VAN DE BELGISCHE MONARCHIE
De Belgische Alliantie erkent en apprecieert de rol van het Belgische Koningshuis. De Monarchie heeft zeker in de naoorlogse periode een onvervangbare rol gespeeld als factor van stabiliteit, van maatschappelijke verantwoordelijkheidszin en van grensoverschrijdende dialoog tussen alle Belgen. Tal van politieke crisissen werden mede door de discrete en wijze invloed van Laken overwonnen. De Belgische Alliantie wil deze unieke factor dan ook behouden en kansen geven. Het blijft nodig dat de Monarchie op de door de grondwet aangewezen momenten een politiek neutrale rol kan spelen ten behoeve van alle Belgen.

Ook bij buitenlandse handelsmissies en in de diplomatieke relaties moet het Koningshuis zijn rol kunnen blijven spelen. Voor het buitenland is de Monarchie eveneens een herkenbare factor die houvast biedt."

Beste Ruben,

Als koning der Elfen wil in de Belgische koning ook geen geweld aandoen.

Ik stel mij wel vragen bij zijn democratrische legitimiteit. Hij is Koning bij gratie van een artikel in onze Grondwet.

Zelfs al kost een president meer, ik zou het er voor over hebben mocht ik mijn staatshoofd regelmatig kunnen kiezen. Mocht dit staatshoofd nu en dan verantwoording moeten afleggen.

U beweert zelf dat de Koning een onvervangbare rol speelt. Ah ja ? Vanwaar haalt hij dan de democratische legitimiteit om die rol te spelen ? Ik hoop dat u het begrip democratische legitimiteit kan plaatsen.

Wat mij betreft moet zijn rol zich beperken tot een loutere protocolaire functie. Daar wordt hij zeer goed voor betaalt. In alles wat daar bovenop komt gaat hij mijn inziens zijn boekje te buiten, want daarvoor bezit hij geen democratische legitimiteit.

Oberon, koning der Elfen.
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 21:05   #25
Ruben Cottenjé
Burger
 
Ruben Cottenjé's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2009
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Beste Ruben,

Als koning der Elfen wil in de Belgische koning ook geen geweld aandoen.

Ik stel mij wel vragen bij zijn democratrische legitimiteit. Hij is Koning bij gratie van een artikel in onze Grondwet.

Zelfs al kost een president meer, ik zou het er voor over hebben mocht ik mijn staatshoofd regelmatig kunnen kiezen. Mocht dit staatshoofd nu en dan verantwoording moeten afleggen.

U beweert zelf dat de Koning een onvervangbare rol speelt. Ah ja ? Vanwaar haalt hij dan de democratische legitimiteit om die rol te spelen ? Ik hoop dat u het begrip democratische legitimiteit kan plaatsen.

Wat mij betreft moet zijn rol zich beperken tot een loutere protocolaire functie. Daar wordt hij zeer goed voor betaalt. In alles wat daar bovenop komt gaat hij mijn inziens zijn boekje te buiten, want daarvoor bezit hij geen democratische legitimiteit.

Oberon, koning der Elfen.
De koning is voorbereid op zijn taak, van bij de dag van zijn geboorte. Zijn eed komt dan ook alle Belgen ten goede.
Ruben Cottenjé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 21:16   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
De koning is voorbereid op zijn taak, van bij de dag van zijn geboorte. Zijn eed komt dan ook alle Belgen ten goede.



De koning is een hypocriete zak!!!

Meende even de bevolking op de waarden en normen van het gezin te moeten wijzen om nadien zelf grandioos door de mand te vallen toen het uitkwam dat hij zelf al jaren naast de pot piste.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 21:55   #27
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De koning is een hypocriete zak!!!

Meende even de bevolking op de waarden en normen van het gezin te moeten wijzen om nadien zelf grandioos door de mand te vallen toen het uitkwam dat hij zelf al jaren naast de pot piste.
Aub, hou het wat beschaafd!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:05   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Aub, hou het wat beschaafd!
Tegen hypocriete zakken, en daarmee bedoel ik u niet hoor, kan ik niet beleefd of beschaafd zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:19   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Inderdaad niet. Een monarchie is een aanfluiting van de democratie en verdient daarom ook door het slijk gehaald te worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 09:54   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Talking kern

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ruben,


wat denkt u over Hare Majesteit Koningin Fabiola?
Wat denkt u over de kritiek op Haar royale erg dotatie's die Zij elk jaar ontvangt?

Hoe denkt u over de Koning?
Moet de Koning meer macht hebben?
Wanneer wenst u de Hertog van Brabant op de troon?
Moet de huidige Koning op een gegeven moment abdiceren, of moet Hij tot Zijn dood Zijn ambt blijven uitvoeren?

Wat is uw standpunt betreffende de huidige Koningin? En wat denkt u over de toekomstige Koningin?

Wat denkt u over het feit dat nu de eerstgeborene de volgende Vorst wordt, ondanks het feit dat Zij meerdere broers heeft?
Dit zogenaamd om niet aan discriminatie van sekse's te doen. Maar is er nu geen discriminatie de jongere kinderen ten voordele van de eerstgeborene?


Mvg,

MaGNiFiCaT.
Ruben,
In de inleiding stelt u dat er overal een "kern" is. De kern van de eerste alliantie is al gesplitst. Kernsplitsing is iets waarmee je voorzichtig moet omspringen...
Catje: er zal geen discriminatie meer zijn na Albert. Besef jij dat niet ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 10:00   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard Zwitserland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
En je vergeet nog het ergste, patriot: nl. de pensioenen dat die mannen moeten hebben. die royale pensioenen.

Kijk, moet een Koning doen we zo'n 40 jaar.
In diezlefde tijdspanne hebben we zo'n 10 presidenten.
Die 10 presidenten moeten allemaal pensioenen hebben, levenslang, dus vaak nog 40 jaar lang, terwijl de Koning normaalgezien regeert tot Zijn dood, dus géén pensioen voor de Koning. Enkel voor de Koningin-weduwe, indien die er is.


Dus dat lijkt me hé-le-maal-niet-te-on-der-schat-ten!
Het is hier al gezegd: we hebben, zoals in de Zwitserse federale staat, alleen een eerste minister nodig. De rest is bijzaak !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:24   #32
Ruben Cottenjé
Burger
 
Ruben Cottenjé's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2009
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De koning is een hypocriete zak!!!

Meende even de bevolking op de waarden en normen van het gezin te moeten wijzen om nadien zelf grandioos door de mand te vallen toen het uitkwam dat hij zelf al jaren naast de pot piste.
Mag ik een beetje respect vragen voor ons staatshoofd. Zelf beledig ik ook niemand.

De koning en de koningin hebben de zaak besproken in besloten familiekring en hebben afspraken gemaakt die tot de sereniteit van hun familie behoren.

De koning heeft aan de natie zelfs toegegeven en dat is op zich een moedige daad, waarmee hij als mens en staatshoofd ook het voorbeeld geeft dat er "fouten" kunnen worden gemaakt en dat er binnen de waarden en normen van het gezin nog altijd plaats moet zijn voor een weliswaar privé-dialoog en vergevingsgezindheid.

Président Mitterand daarentegen snauwde destijds de pers toe omtrent de geruchten over zijn buitenechtelijke escapades met de legendarische woorden "et alors". Ook hij had gelijk, want zijn privéleven heeft geen uitstaans met zijn te vervullen publieke taak als président.

Laatst gewijzigd door Ruben Cottenjé : 16 april 2009 om 16:34.
Ruben Cottenjé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:31   #33
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

Preken en zelf vloeken, en het blijft maar duren.

Moeien en beinvloeden met macht die ondemocratisch verworven is.

Mensen in de adelstand verheffen om ze te besmetten en de mond te snoeren.

Maar goed dat de Walen denken via hem belgique samen te houden, want anders was het waarschijnlijk heel snel fini.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 23:57   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
De koning heeft aan de natie zelfs toegegeven en dat is op zich een moedige daad, .

Iet toegeven pas nadat het in een boek verscheen is geen moedige zaak maar een schuldbekentenis. Een groot verschil.
Je kan dan evengoed een bekentenis van een dief moedig vinden nadat hij betrapt is, dat is juist hetzelfde.
Het moraalriddertje spelen en zelf flagrant in de fout gaan is hypocriet, en daar blijf ik bij.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 10:30   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
De koning is voorbereid op zijn taak, van bij de dag van zijn geboorte.
Prins Flupke bewijst dat dit helemaal niets wilt zeggen.

Citaat:
Zijn eed komt dan ook alle Belgen ten goede.
Zijn eed komt alleen enkele machtsgeile mensen ten goede. De koning is en blijft aangesteld dankzij discriminatie op basis van afkomst.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 10:31   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Aub, hou het wat beschaafd!
De monarchie hoort in een beschaafd land niet thuis.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:41   #37
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

En dit, Dauphin?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Goed. Nu we het erover eens zijn dat een monarchie niet noodzakelijk goedkoper is dan een republiek, kunnen we overgaan tot het volgende punt:
de democratische legitimiteit van het staatshoofd.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 17:15   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

"voorbereid op zijn taak, van bij de dag van zijn geboorte"

is eigenlijk een eufemisme voor "hij mag van zijn geboorte tot aan zijn dood aan de vetpotten zitten".
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 17:20   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ja, dus je wil het staatshoofd laten verkiezen door het parlement?

Enfin, mij maakt het niet uit hoor. Het financiële argument vind ik persoonlijk het allerzwakste argument voor de monarchie, eigenlijk is het zelfs geen argument.
Welk zijn dan de sterke argumenten?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 14:17   #40
Ruben Cottenjé
Burger
 
Ruben Cottenjé's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2009
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Prins Flupke bewijst dat dit helemaal niets wilt zeggen.



Zijn eed komt alleen enkele machtsgeile mensen ten goede. De koning is en blijft aangesteld dankzij discriminatie op basis van afkomst.
Als basis van afkomst wordt veroordeeld dan begeven we ons op glad ijs en moeten we dit "recht" in heel onze samenleving aanvechten...
- We zien vele zonen en dochters (Joachim Coens, Bruno Tobback, Jean-Jacques De Gucht, Marijke Dillen,...)van politici op verkiesbare plaatsen...op basis van hun afkomst.
- We zien vele zonen en dochters hun vaders opvolgen in vele ondernemingen op basis van hun afkomst.
- Wat doen we met erfenissen ?
Ruben Cottenjé is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be