Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Peter Mertens (PVDA) (20 tem 26 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Mertens (PVDA) (20 tem 26 april) partijvoorzitter PVDA, boegbeeld, socioloog en lijsttrekker op de Europese lijst. Schreef recent een boek 'Open mensenmaat'

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2009, 07:32   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard Electronisch stemmen

Beste

als je met de computer de volledige stemming in één seconde foutloos kunt samentellen, waarom moeten wij nog in dat kotje gaan en waarom moeten wij nog met duizenden mensen daar stemmen zitten tellen ?

IK ben vrijwilliger om de query te schrijven die de stemming samentelt. Ik zal het hier zelfs doen voor u , gratis


SELECT sum(stem) FROM Verkiezing2009 GROUP BY partij

Dat is het programma die je nodig hebt om de stemming samen te tellen...
Als je een manier ziet om hier te frauderen mag je het mij zeggen

MVG
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:53   #2
cdekeule
Burgemeester
 
cdekeule's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
Standaard

De juiste vraag is niet HOE we moeten stemmen, maar WAAROM we eigenlijk nog moeten stemmen.

De huidige technologie laat het toe dat burgers op directe wijze kunnen participeren in het beleid, via de electronische ID bijvoorbeeld.

Waarom moeten wij als kiezer elke partij gaan analyseren qua partijprogramma om te zien op welke punten er overeenstemming is en welke niet? Meestal is er zeer weinig overeenstemming en zijn we verplicht om te kiezen voor het minste kwaad.

Dat is toch geen democratie? Democratie is wanneer ik zelf mijn eigen mening kan geven omtrent beleidspunten, zelf kan stemmen over wetsvoorstellen i.p.v. te stemmen voor partijen die eigenlijk allemaal de macht uit handen van de burger willen nemen om hem nadien hun eigen partijprogramma te kunnen opleggen.
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be