Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2009, 21:23   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
In zeer grote dosissen, en dan nog niet helemaal goed.

Die Pavlovianen toch.
waarom gaat niet iedereen altijd pakweg met vliegertjes gooien in de klas? omdat men angst heeft om straf te krijgen natuurlijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:26   #22
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom gaat niet iedereen altijd pakweg met vliegertjes gooien in de klas? omdat men angst heeft om straf te krijgen natuurlijk.
Zie onderschrift.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:48   #23
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zie onderschrift.
Dat .... zeg je ...

Nadat we met z'n allen een paar eeuwen in 't gelid liepen uit angst voor de hel, de duivel en de pastoor .........

?

__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:56   #24
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat .... zeg je ...

Nadat we met z'n allen een paar eeuwen in 't gelid liepen uit angst voor de hel, de duivel en de pastoor .........

?

...en diep vanbinnen droomden we over de wildste orgiefeesten met succubi, nymfen en (zelfs) harpijen, en wanneer er weer eens oorlog was leefden we ons weer helemaal uit.

Maar: ja. Mensen kunnen soms gebroken worden. Over die mensen heb ik het niet.
Ik bedoel maar: waarom gooit men met propjes in de klas?

Antwoord: omdat het niet mag.

In de klas heerst een apart sfeertje. De puberende jongens, die zichzelf ontdekken. De aanwezige meisjes, om wiens aandacht men probeert te strijden.
De machtsverhoudingen tussen de jongens. De populaire jongen, zijn hired goons, de meelopers, de "gewone gasten", de seuten, de outsiders.
De uren verveling. Dag in, dag uit.
Het gezag van de leerkracht. Op't eerste zicht irrationale regeltjes.

Een vreemde dynamiek ontwikkelt zich. Ik durf te zweren op mijn pet dat de grootste extases van humor en rebellie, in de klaslokaal worden beleefd.
Men weet dat dingen verboden zijn. Dat met propjes gooien niet mag. Dat men gepakt kan worden en een strafstudie kan krijgen...

Juist dat maakt het zo vreselijk spannend. Het wordt een soort van extreme sport, die men bovendien kan nuanceren door je volledige creativiteit erin uit te leven (propjes gooien wordt snel ontoereikend, een walkie-talkie meesleuren en dan vanuit de klas de concierges via radio de meest absurde orders geven ).

De jongen die mij vertelt dat hij in't middelbaar nooit iets uithaalde, vertrouw ik voor geen haar.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 23:56   #25
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

[quote=Flanelcondoom;4085045 ..... Over die mensen heb ik het niet.
....[/QUOTE]

Goe, die nuance heb je dan correct gelegd.

Dus .. de oplossing is .... 1 2 3 ... deus ex machina ....

Maak kennis 'terug' de 'verboden vrucht' zoals in de middeleeuwen. Laat jongeren maar 'werken' voor de kennis die ze 'eventueel' willen.

Nu ja, dat is een andere verpakking voor 'her-eliteren' van 't onderwijs? Iets dat ik tot mijn gruwel hier al eerder gelezen heb?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 00:02   #26
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Goe, die nuance heb je dan correct gelegd.

Dus .. de oplossing is .... 1 2 3 ... deus ex machina ....

Maak kennis 'terug' de 'verboden vrucht' zoals in de middeleeuwen. Laat jongeren maar 'werken' voor de kennis die ze 'eventueel' willen.

Nu ja, dat is een andere verpakking voor 'her-eliteren' van 't onderwijs? Iets dat ik tot mijn gruwel hier al eerder gelezen heb?
Oh, dat van de verboden vrucht was slechts een dromerige afdwaling.

Maar inderdaad, het her-eliteren is strict noodzakelijk voor goed onderwijs. Of ja, hangt ervan af wat je bedoelt met eliteren.

Nu moet ik toevoegen dat ik ofwel utopisch, ofwel pragmatisch kan spreken. En mijn utopische visie durft soms sterk te verschillen van mijn pragmatische visie.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 00:09   #27
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Oh, dat van de verboden vrucht was slechts een dromerige afdwaling.

Maar inderdaad, het her-eliteren is strict noodzakelijk voor goed onderwijs. Of ja, hangt ervan af wat je bedoelt met eliteren.

Nu moet ik toevoegen dat ik ofwel utopisch, ofwel pragmatisch kan spreken. En mijn utopische visie durft soms sterk te verschillen van mijn pragmatische visie.
En waarom werkt dat niet in de Islamitische landen ? (in de hoop dat ge mij niet gaat dwingen om 'islamitisch land' te definiëren)

Ik bedoel. Daar moet je 'vechten' om een beetje kennis te vergaren. Niet ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 00:11   #28
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
En waarom werkt dat niet in de Islamitische landen ? (in de hoop dat ge mij niet gaat dwingen om 'islamitisch land' te definiëren)

Ik bedoel. Daar moet je 'vechten' om een beetje kennis te vergaren. Niet ?
Wel, ik zal je moeten dwingen om zo'n definitie eens te geven.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 15:51   #29
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wel, ik zal je moeten dwingen om zo'n definitie eens te geven.
Tsja, dat was dus ijdele hoop. Maar dwingen kan je me niet. Naaaa na na naaaaaaaaaaa na.

Je bent dus ook vrij om de aangeboden 'goedkope' uitweg te nemen.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 20:02   #30
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Tsja, dat was dus ijdele hoop. Maar dwingen kan je me niet. Naaaa na na naaaaaaaaaaa na.

Je bent dus ook vrij om de aangeboden 'goedkope' uitweg te nemen.
Goedkope uitweg: het gaat hier om een geloof dat een paradigma vormt dat geen kennisevoluties toelaat.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 20:50   #31
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Goedkope uitweg: het gaat hier om een geloof dat een paradigma vormt dat geen kennisevoluties toelaat.
Een 'geloof' kan geen paradigma zijn. Een paradigma is de 'muren' die men bewust of onbewust bouwt rond een 'geloof'. 'Kennis' is niet verschillend van 'geloof'. En evolutie is onvermijdelijk, met of zonder paradigma.

Bijt je zelf eens in 't Horizonprobleem vast. Je zal volledig 'mee' zijn.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 20:51   #32
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Een 'geloof' kan geen paradigma zijn. Een paradigma is de 'muren' die men bewust of onbewust bouwt rond een 'geloof'. 'Kennis' is niet verschillend van 'geloof'. En evolutie is onvermijdelijk, met of zonder paradigma.

Bijt je zelf eens in 't Horizonprobleem vast. Je zal volledig 'mee' zijn.
Zal ik doen. Alleen heb ik nu hoofdpijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 23:21   #33
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Een 'geloof' kan geen paradigma zijn. Een paradigma is de 'muren' die men bewust of onbewust bouwt rond een 'geloof'. 'Kennis' is niet verschillend van 'geloof'. En evolutie is onvermijdelijk, met of zonder paradigma.

Bijt je zelf eens in 't Horizonprobleem vast. Je zal volledig 'mee' zijn.
Aangezien paradigmata allesbepalend zijn (dus ze regelen ook zichzelf) is een gradatie.

Een paradigma is steeds een constante, rigide structuur. Alle nieuwe kennis dat men binnenkrijgt krijgt "stickers" en wordt gerangschikt in de "alfabetische lijst". Incoherentie tussen nieuwe kennis en een paradigma zorgt ervoor dat deze laatste instort, na het bereiken van een kritische massa.

Maar paradigmata kunnen door hun innerlijke proporties de val vergemakkelijken. bepalen. Een paradigma gestoeld op het feit dat paradigma dienen te vallen zal sneller leiden tot het op een catalytische manier vergaren en verwerken van informatie.

Paradigmata die de ingebouwde mechanismen hebben om kennis af te stoten en zichzelf steeds te bevestigen, zullen moeilijker zijn om te slopen.

Kennis is ook een geloof, ja. Hoewel ik niet zeker ben over wat er gebeurt telkens een paradigma geboren wordt, ook ben ik de getuige en subject geweest van meerdere van zulke geboorten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be