Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2019, 14:45   #901
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is wel nog steeds zo dat je een mannetje en een vrouwtje nodig hebt om je voort te planten.

We gaan bij het adopteren van kinderen teveel uit van de rechten van het koppel, wat de samenstelling ook moge zijn.

Ik zou veel liever uitgaan van de rechten van het kind.
Kan technisch perfect in vitro gebeuren door een donor of draagmoeder buiten het koppel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:01   #902
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk mag hij dat vinden, daar dit helemaal niet ter discussie staat. Wel wijs ik op de cirkelredenering: "Ik vind het "té vér", omdat het "té vér gaat".
Is dat weer zo'n loutere 'vrije meningsuiting' van jou, Jan ?
Kan je de desbetreffend post misschien quoten waar dien poster zijn mening 'ge gaat te vér' kracht bijzette door het argument 'omdat het té vér gaat'
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:05   #903
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar bleef u toch!
Tjah beste alice ... een geval van overmacht
Ik merkte dat Jan al aardig gebruik gemaakt heeft van die korte absentie

Citaat:
Misschien mogen we nu hopen op het antwoord van Jan waarom homoseksualiteit een psychische afwijking is op dezelfde lijn als pedofilie!
Hoop doet leven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:21   #904
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, volgens mij gaat, "Jezus is God," en "Jezus is profeet van Allah," niet geheel en al samen.

Want dan zou de christelijke God, die Jezus volgens de christenen duidelijk is, tegelijk als mohammedaanse profeet ondergeschikt zijn aan Allah.

Dat lijkt me een onoverkomelijke tegenstelling te zijn.
Waarom niet ?
Dat is enkel een contradictie ( en dan nog... ge weet wel religie kan dat altijd 'uitleggen' ) als je die "Jezus is God" ( btw dat is niet geheel wat men met die triniteit* bedoelt ) dan gaat gebruiken in den Islam waar men dat duidelijk niet zo ziet

triniteit*
christenen geloven in één God, die zich op drie verschillende manieren laat ‘zien’, die op drie manieren kan ontmoet worden:

- in de schepping God is de Schepper van het leven, de natuur, het heelal. Hij ligt aan de basis van al wat is. Daarom wordt Hij Vader genoemd.

- in Jezus Christus In al wat Hij zei, in al wat Hij deed, hebben mensen God herkend. Hij wordt de ‘Zoon van God’ genoemd.

Dus die binaire (=) logica is er misschien net teveel aan en vooral man-made uit een tijdsgeest (paradigma) toen men wereldlijks zo eng dacht
Ondertussen weten we wel beter, denkelijk

- in de deugden Met 'wijsheid, liefde, enthousiasme, standvastigheid, doorzettingsvermogen, geduld, zachtmoedigheid' ... inspireert de Geest van
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:30   #905
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is wel nog steeds zo dat je een mannetje en een vrouwtje nodig hebt om je voort te planten.
Niet geheel maar kom

en so ?

Citaat:
We gaan bij het adopteren van kinderen teveel uit van de rechten van het koppel, wat de samenstelling ook moge zijn.
Er bestaat geen recht op adoptie enkel recht om je als kandidaat te stellen

Citaat:
Ik zou veel liever uitgaan van de rechten van het kind.
Jaaaa die hoor ik zoveel

Uiteraard bestaan er rechten van het kind maar er bestaat niet zoiets als een recht op een mama & papa ... want daar zinspeel je op, niet ?

Dus da's enkel het wensdenken van mensen ( lees volwassen ) die vinden dat er zulk een recht zou moeten zijn
Vrij contradictorisch niet ?
Want dan spreekt je al over 'rechten' van anderen om te gaan bepalen wat wel en niet een recht van het kind zou mogen zijn en wie er recht zou mogen hebben of niet om zich kandidaat adoptie-ouder te stellen.

Vertel me eens..
Waarom zou er naast een vermeend 'recht op een mama & papa' niet zoiets als een 'recht op twee papa's' geopperd kunnen worden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:37   #906
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kan technisch perfect in vitro gebeuren door een donor of draagmoeder buiten het koppel.
en dan nog...
Is totaal niet relevant met betrekking tot ouderschap.

Bovendien nog niet opgevallen dat al die drogredenen zich voornamelijk richten tot homo-koppel kandidaat adoptie ouders en veel minder als het zou gaan om bv twee vrouwen.
Als ge dat opmerkt zwaait men onmiddellijk weer met andere drogredenen dat dat méér normaal zou zijn omdat vrouwen nu eenmaal diegenen zijn die kinderen baren en opvoeden ( de meest elementaire en eerste fase) in de natuur.
Gek
Want dan moeten diezelfde zeveraars pleiten voor opvoedingcellen louter bestaande uit één of meer vrouwen hé...geen mannen dus
Derhalve zou een hetero-koppel als ouders vanuit diezelfde drogredenen natuur etc z louter een socio-culturele constructie zijn en maar best te vermijden als we enkel kijken naar het welzijn van het kind

Laatst gewijzigd door praha : 16 juni 2019 om 15:37.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:39   #907
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niet geheel maar kom

en so ?
Volgens mij wel of bestaat er al kunstmatig sperma?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:57   #908
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens mij wel of bestaat er al kunstmatig sperma?
de kwestie ( het zo gezegde 'argument' ) was of ge een mannetje en een vrouwtje zou nodig hebben om voort te planten.

Buiten deze nogal vage link naar man & vrouw om aan de beschikbaarheid van de twee soorten geslachtscellen te voldoen dien je daar dus niet de exclusieve fysieke aanwezigheid van de twee natuurlijke producenten voor te hebben.

Bovendien is die vereiste niet eens meer nodig, daiwa...mits wat knutselwerk kan je perfect van eender welke twee personen ( zelfs meerdere : primeurke ) het nodige dna extraheren
Sterker nog ... ge hoeft zelfs geen geslachtscellen te nemen
Blijft nog alleen het praktische stukje : baarmoeder

btw ps: 'kunstmatig' sperma ( tenminste de inhoud dan ) is een makkie hé : da's knippen

Laatst gewijzigd door praha : 16 juni 2019 om 16:03.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 15:57   #909
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens mij wel of bestaat er al kunstmatig sperma?
Kunstmatig sperma is niet nodig bij 2 homo's.

Kunstmatige eicellen wel, maar die gaan dan gewoon naar de kunstmatige eicellen-bank zeker?

Alwaar ook aan kunstmatige baarmoeder-verhuur wordt gedaan.

Gat in de markt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 16:00   #910
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je wilde kinderen adopteren om kindergeld op te trekken.
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 16:07   #911
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kunstmatig sperma is niet nodig bij 2 homo's.

Kunstmatige eicellen wel, maar die gaan dan gewoon naar de kunstmatige eicellen-bank zeker?

Alwaar ook aan kunstmatige baarmoeder-verhuur wordt gedaan.

Gat in de markt.
Ook dat is in de maak

Dát zulke futuristisch gerommel bij mensen uitblijft ligt meer aan de ethische kwestie waaruit de verschillende restricties komen eerder dan het technische kantje.
ALS ge niet moogt rotzooien bij een mens dan ga je ook nooit geen mogelijkheden hebben om het bij mensen op punt te stellen

Laatst gewijzigd door praha : 16 juni 2019 om 16:10.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 16:24   #912
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niet geheel maar kom

en so ?


Er bestaat geen recht op adoptie enkel recht om je als kandidaat te stellen


Jaaaa die hoor ik zoveel

Uiteraard bestaan er rechten van het kind maar er bestaat niet zoiets als een recht op een mama & papa ... want daar zinspeel je op, niet ?

Dus da's enkel het wensdenken van mensen ( lees volwassen ) die vinden dat er zulk een recht zou moeten zijn
Vrij contradictorisch niet ?
Want dan spreekt je al over 'rechten' van anderen om te gaan bepalen wat wel en niet een recht van het kind zou mogen zijn en wie er recht zou mogen hebben of niet om zich kandidaat adoptie-ouder te stellen.

Vertel me eens..
Waarom zou er naast een vermeend 'recht op een mama & papa' niet zoiets als een 'recht op twee papa's' geopperd kunnen worden ?
Dat recht is er dus is dit hier feitelijk een retorische discussie. In België kan perfect een man van een homokoppel een draagmoeder in vitro laten bevruchten. Er mag alleen geen vergoeding aan de draagmoeder gestort worden. Juridisch loopt België wel achter op andere landen omdat het homokoppel een adoptieprocedure moet doorlopen voor het kind waarvan één van hen nochtans de natuurlijke vader is. Deze procedure is zelfs niet verboden voor een single man.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 16:34   #913
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat recht is er dus is dit hier feitelijk een retorische discussie. In België kan perfect een man van een homokoppel een draagmoeder in vitro laten bevruchten. Er mag alleen geen vergoeding aan de draagmoeder gestort worden. Juridisch loopt België wel achter op andere landen omdat het homokoppel een adoptieprocedure moet doorlopen voor het kind waarvan één van hen nochtans de natuurlijke vader is. Deze procedure is zelfs niet verboden voor een single man.
klopt.. vrij waanzinnig in feite
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 19:59   #914
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat is een "ongelijke" relatie?
Welke basis heeft die "ongelijkheid"?
Uiteindelijk is het verschil tussen kind en volwassene een leeftijdsverschil / levenservaringsverschil. Ik denk niet dat er in dat "tijdsbereik" harde / biologisch gedefinieerde mijlpalen zijn. De ene X jarige kan meer levenservaring hebben dan een andere X jarige. De ene kan al wat gemakkelijker worden bedonderd / gemanipuleerd dan de andere, op elke leeftijd.
Die "gelijkheidsbasis" van Staat (wet / straf ), in het algemeen / elk onderwerp aanzie ik als nep. Mensen zijn nu eenmaal verschillend, in kunnen en ook in willen, en dat heeft altijd ook verschillende gevolgen die voor de 1 wat meer of minder positief/negatief zijn dan voor de andere.
Bijgevolg aanzie ik "strafbaarheid" als een zero argument.

Ik maak geen enkel verschil tussen aantrekking tot gelijke geslacht, en kinderen, beide vind ik ver genoeg afwijken van gemiddeld gedrag van populatie, en bijgevolg "raar". U gebruikt het woord "variatie", maar variaties die ver van het gemiddelde liggen zijn randwaarden, en worden eerder "extreem" genoemd.

Net zo uw verwijt van "stigmatiserend en discriminerend", dat zijn gewoon negatief / beschuldigend klinkende termen die u erop plakt.

Bijgevolg is er ook geen motief, ik zeg deze zaken op basis van mijn mening, resulterende uit voorgaande denkwijze. Ik heb in tegenstelling tot wat u insinueert met uw vraag, geen doel met wat ik zeg.
Bvb, die "parades" door sommigen binnen de fractie homoseksuelen, beschouw ik als even belachelijk als een groep apen die elk met een roze tutu zijn aangekleed door hun menner.
De andere binnen de fractie homoseksuelen van de populatie, daar heb ik gewoon geen mening over, ik hanteer dat kenmerk niet in beoordelingen als het niet relevant is. Bvb ik heb geen probleem met een homoseksueel als collega op 't werk, als hij zich ook inzet/moeite doet. Dat belet me niet om het raar te vinden, maar who cares - ik heb er geen last van als er ook geen punt van wordt gemaakt.
En dat laatste is waar het naar mijn mening soms schort: sommigen maken er een mega-punt van, alsof het wèl belangrijk is. Het is dat NIET.
Tenslotte, ik vind dat niemand privileges op basis van dwang mag hebben. Werkgevers mogen van mij werknemers voortrekken of weigeren op elke basis, ook als die niet relevant is (zoals homoseksualiteit). Die werkgevers moeten dan concurreren met werkgevers die die basis niet hanteren, zo zijn er ook, en elke dwang kan enkel conflict in de hand werken, en vergroten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn antwoord:Wanneer u niet weet dat een seksuele relatie tussen een kind en volwassene per definitie ongelijk is kan ik enkel hopen dat niemand u kinderen toevertrouwd.
Uw antwoord is geen antwoord, maar een herhaling van eerdere bewering. Herhalingen maken iets niet "waarder".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U pleit voor discriminatie, op basis van uw gebrek aan kennis, dat lijkt me uw probleem en niet het mijne.
Ik pleit niet voor discriminatie, ik pleit voor concurrentie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je seksuele geaardheid ( om u toch wat op weg te helpen) is aangeboren, of vertel anders eens over de dag waarop je besloot hetero te zijn wat evengoed dus een andere keuze had kunnen zijn?
Domheid is ook aangeboren. Alleen wordt er geen punt van gemaakt, terwijl sommigen met rare seksuele aantrekkingen dat wel doen. Meer zelfs: ze pleiten voor dwang. Zo sociaal zijn ze.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar u in de buurt van kinderen? Nee met uw opvattingen toch liever niet.
Een loos verwijt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 20:09   #915
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar bleef u toch!
Misschien mogen we nu hopen op het antwoord van Jan waarom homoseksualiteit een psychische afwijking is op dezelfde lijn als pedofilie!
Ik gaf u nochtans uitleg:

Psychisch: in het hoofd.
Afwijking: rariteit.

Seksuele aantrekking = psychisch.
Seksuele aantrekking tot kinderen en zelfde geslacht = rariteit.

Beide psychische afwijkingen van de norm.

Zeker dat u "hoopt" op een antwoord?
Want u negeert die.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 21:03   #916
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
goed maar reageer nu eens op de opmerking : "De andere mogen ook wat discrimineren dus waarom wij niet"
Dat wordt plots eens zo interessant als je net komt te stellen dat de andere dat niet mogen en het het VB dat aankaart
Dat is bij manier van spreken.
Als zelfs de overheid mag discrimineren ……...
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 21:06   #917
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zult geen enkele rechter vinden die deze redenering volgt als het gaat om bijbel, koran... of enig ander religieus of historisch document.
Dat is juist het schijnheilige !!

Kap er een religieus sausje over en dan mag je wel ongestraft oproepen tot vervolging, geweld en moord.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 21:46   #918
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik gaf u nochtans uitleg:

Psychisch: in het hoofd.
Afwijking: rariteit.

Seksuele aantrekking = psychisch.
Seksuele aantrekking tot kinderen en zelfde geslacht = rariteit.

Beide psychische afwijkingen van de norm.

Zeker dat u "hoopt" op een antwoord?
Want u negeert die.
maar dat klopt niet hé
In het hoofd en afwijking, in de louter statistische zin ( = afwijking ) volstaan niet om over een psychische aandoening te spreken
Ge vergeet daarbij dat het moet gaan om een aandoening ('ziekte') waarmee men een afwijking van de gezonde toestand van lichaam of geest bedoelt.
Een hele mond vol maar zeker iets dat niet echt aan ons is om dat uit te maken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 21:48   #919
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is bij manier van spreken.
okay
Citaat:
Als zelfs de overheid mag discrimineren ……...
Klopt _ net als de rest dat niet mag _ maar daar wordt dan ook op geageerd.
Dus niet verschieten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 21:55   #920
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
okay

Klopt _ net als de rest dat niet mag _ maar daar wordt dan ook op geageerd.
Dus niet verschieten
Maar er wordt niet geageerd als de overheid dat doet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be