Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2019, 12:50   #961
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de meerderheid van de mensen handen heeft met vijf vingers, beschouwt u het dus niet als een afwijking wanneer iemand geboren wordt met vier vingers aan een hand?

we hebben het over moraliteit.

U bent er nl. zelf over begonnen: Dat is dan de discussie over de moraliteit.


Dus ik stel u opnieuw de vraag: ,wat is er immoreel aan 2 mensen van hetzelfde geslacht die de liefde bedrijven?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 14:10   #962
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de meerderheid van de mensen handen heeft met vijf vingers, beschouwt u het dus niet als een afwijking wanneer iemand geboren wordt met vier vingers aan een hand?
Als ik de postings van de meerderheid van de leden van dit forum lees, en daar dan de uwe naast leg, dan zie ik ook een duidelijke afwijking.
En klein is die zelfs helemaal niet te noemen....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 15:44   #963
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar leest u echt niet wat ik schrijf. Ik zal dus maar herhalen: eerder heb ik al bevestigd dat Erw uw vraag beantwoordde en dat dat antwoord volledig spoort met wat ik in andere draden als op gelijkaardige vragen hebt geantwoord.
Toch wel; ERW legt echter niet uit WAAROM U DAT VINDT dat moet u immers zelf doen, niet dat iemand hoopt op een antwoord hoor, maar toch....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 15:46   #964
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
we hebben het over moraliteit.

U bent er nl. zelf over begonnen: Dat is dan de discussie over de moraliteit.


Dus ik stel u opnieuw de vraag: ,wat is er immoreel aan 2 mensen van hetzelfde geslacht die de liefde bedrijven?
Stuur een raaf wanneer je antwoord hebt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 15:48   #965
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als ik de postings van de meerderheid van de leden van dit forum lees, en daar dan de uwe naast leg, dan zie ik ook een duidelijke afwijking.
En klein is die zelfs helemaal niet te noemen....
Het is niet omdat ge de meerderheidsopinie hebt, dat ge ook gelijk hebt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 03:31   #966
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Holebi relaties zullen nooit op hetzelfde niveau kunnen gezet worden als hetero relaties omdat het onnatuurlijk is. Niemand wordt als homo of lesbienne geboren, het is aangeleerd afwijkend gedrag, dat eigenlijk ook weer afgeleerd kan worden.
Wat voor een onzin is dat? Waarop baseer je die kwatsch? Je eigen frustratie misschien? Nu ja, je weet wat ze zeggen van de meeste homohaters. Volgens mij verlang jij stiekem naar een stevige gebalde vuist in je maagdelijke anus...
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:08   #967
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Holebi relaties zullen nooit op hetzelfde niveau kunnen gezet worden als hetero relaties omdat het onnatuurlijk is. Niemand wordt als homo of lesbienne geboren, het is aangeleerd afwijkend gedrag, dat eigenlijk ook weer afgeleerd kan worden.
Zou het ook mogelijk zijn om bijziendheid of allergieën af te leren?

Zouden we iemand die door een afwijking slechts met 4 vingers is geboren ook niet kunnen leren om een vijfde vinger te laten groeien?

Al dat afwijkend gedrag toch...
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:09   #968
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de meerderheid van de mensen handen heeft met vijf vingers, beschouwt u het dus niet als een afwijking wanneer iemand geboren wordt met vier vingers aan een hand?
Zijn er mensen die van iemand die met vier vingers wordt geboren eisen dat ze hun onnatuurlijk gedrag afleveren en een nieuwe vinger laten groeien?



Uiteraard niet, men aanvaardt gewoon dat ze vier vingers hebben en als er bepaalde zaken zijn die ze daardoor niet kunnen, probeert men aanpassingen te doen.

Waarom kan dat niet voor de afwijking (het is uiteraard een afwijking, maar dat hoeft geen negatieve connotatie te hebben) homofilie?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2019 om 08:10.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:22   #969
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zijn er mensen die van iemand die met vier vingers wordt geboren eisen dat ze hun onnatuurlijk gedrag afleveren en een nieuwe vinger laten groeien?



Uiteraard niet, men aanvaardt gewoon dat ze vier vingers hebben en als er bepaalde zaken zijn die ze daardoor niet kunnen, probeert men aanpassingen te doen.

Waarom kan dat niet voor de afwijking (het is uiteraard een afwijking, maar dat hoeft geen negatieve connotatie te hebben) homofilie?
Als homofilie een vast gegeven is in elke bevolkingsgroep over heel de wereld, en in de geschiedenis, en bij andere diersoorten, dan is het geen afwijking zoals geboren worden met 4 vingers. Want dat betekent dat het een vast onderdeel is van heel de genetische bagage die de menselijke soort met zich meedraagt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:53   #970
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als homofilie een vast gegeven is in elke bevolkingsgroep over heel de wereld, en in de geschiedenis, en bij andere diersoorten, dan is het geen afwijking zoals geboren worden met 4 vingers. Want dat betekent dat het een vast onderdeel is van heel de genetische bagage die de menselijke soort met zich meedraagt.
Geboren worden met vier vingers is inderdaad een slechte vergelijking.

Cruciaal verschil is inderdaad dat het ene een afwijking is die ontstaat tijdens de ontwikkeling en de andere een 'afwijking' (louter in de betekenis van: afwijkend van de norm) op genetisch vlak.

Ik wilde echter voortborduren op het voorbeeld van Jan, zonder de discussie te breed te willen trekken. Ik probeerde louter te focussen op de gevolgen die men stelt aan de afwijkingen. Vandaar dat ik niet inging op het verschil.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2019 om 08:56.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 09:36   #971
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

En wat met Gemma?


Gemma was ook best leuk in: Hansel & Gretel: Witch Hunters en Prince of Persia.

Einde homohuwelijk dat kan je nog in vraag stellen in de zin van dat als er mensen zijn die daar voor kiezen om op die manier door het leven willen gaan, who cares?

Of er ook kinderen bij die gezinnen moeten rondlopen, op welke manier dan ook 'gekregen' (adoptie/anders), daar ben ik niet echt een fan van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juni 2019 om 09:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 12:10   #972
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als homofilie een vast gegeven is in elke bevolkingsgroep over heel de wereld, en in de geschiedenis, en bij andere diersoorten, dan is het geen afwijking zoals geboren worden met 4 vingers. Want dat betekent dat het een vast onderdeel is van heel de genetische bagage die de menselijke soort met zich meedraagt.
Uiteraard, je spreekt dan over diversiteit en niet over afwijking maar die term is van Jan, niet dat hij uitlegt waarom of zo, maar goed.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:33   #973
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
we hebben het over moraliteit.

U bent er nl. zelf over begonnen: Dat is dan de discussie over de moraliteit.


Dus ik stel u opnieuw de vraag: ,wat is er immoreel aan 2 mensen van hetzelfde geslacht die de liefde bedrijven?
Correctie: ik heb het niet over de moraliteit gehad. U wil het daarover hebben, wat natuurlijk geen enkel probleem vormt. Wel verwondert het mij, want we hebben het daar in allerlei draden al menigmaal over gehad. Als christen kan ik immers niet anders dan homoseksualiteit als zondig beschouwen. Van dit standpunt heb ik trouwens nooit enig geheim gemaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:34   #974
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch wel; ERW legt echter niet uit WAAROM U DAT VINDT dat moet u immers zelf doen, niet dat iemand hoopt op een antwoord hoor, maar toch....
Toch wel, hij legt dat kernachtig uit. Het rare is evenwel dat u als een gedachteloze papegaai kwebbelt: "Je geeft geen antwoord, je geeft geen antwoord...", maar u schijnbaar niet kunt zeggen wat u er Erws antwoord niet duidelijk zou zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:36   #975
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als homofilie een vast gegeven is in elke bevolkingsgroep over heel de wereld, en in de geschiedenis, en bij andere diersoorten, dan is het geen afwijking zoals geboren worden met 4 vingers. Want dat betekent dat het een vast onderdeel is van heel de genetische bagage die de menselijke soort met zich meedraagt.
Daar zijn we weer met het nepargument. "Het komt voor." Ok, pedofilie komt ook voor. Is dat dan ook "een vast onderdeel van heel de genetische bagage van de menselijke soort"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:52   #976
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel, hij legt dat kernachtig uit. Het rare is evenwel dat u als een gedachteloze papegaai kwebbelt: "Je geeft geen antwoord, je geeft geen antwoord...", maar u schijnbaar niet kunt zeggen wat u er Erws antwoord niet duidelijk zou zijn.
Ik merk op dat u het niet kunt laten, nu ben ik weer een gedachteloze papegaai...kunt u geen discussie aan zonder te beledigen Jan? Dat is een teken van zwakte.

Nee, het is niet omdat een andere forummer zegt," voor mij is homofilie een psychische afwijking" dat u DAAROM TOELICHT WAAROM UW VISIE ZO IS.

Uw gedrag is tergend want nergens beantwoordt u vragen om uw standpunten toe te lichten, maar ondertussen blijft u wel deelnemen aan de discussie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:54   #977
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
we hebben het over moraliteit.

U bent er nl. zelf over begonnen: Dat is dan de discussie over de moraliteit.


Dus ik stel u opnieuw de vraag: ,wat is er immoreel aan 2 mensen van hetzelfde geslacht die de liefde bedrijven?
Jan misschien toch eens overwegen je standpunten toe te lichten door VRAGEN TE BEANTWOORDEN?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:56   #978
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zijn we weer met het nepargument. "Het komt voor." Ok, pedofilie komt ook voor. Is dat dan ook "een vast onderdeel van heel de genetische bagage van de menselijke soort"?
Stelt u daar een vraag? Waarom zou iemand daar nog op antwoorden gezien uw onwil zelf dit te doen. Zeker over zaken die al eerder werden toegelicht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:00   #979
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik merk op dat u het niet kunt laten, nu ben ik weer een gedachteloze papegaai...kunt u geen discussie aan zonder te beledigen Jan? Dat is een teken van zwakte.

Nee, het is niet omdat een andere forummer zegt," voor mij is homofilie een psychische afwijking" dat u DAAROM TOELICHT WAAROM UW VISIE ZO IS.

Uw gedrag is tergend want nergens beantwoordt u vragen om uw standpunten toe te lichten, maar ondertussen blijft u wel deelnemen aan de discussie.
Geen teken van zwakte, beste alice, ik stel slechts vast dat u als een ware papegaai voortdurend hetzelfde herhaalt, maar niet kan aangeven waarom het geen antwoord is op uw vraag.

Daarnaast leest u niet wat er staat, iets wat u nu weer bevestigt als u afkomt met "... u daarom toelicht waarom uw visie zo is". Ik gaf nu al meermaals aan dat Erw dat kort en krachtig heeft uitgelegd en dat ik onderschrijf wat hij stelt. Bij herhaling: het gaat om de benaming "afwijking".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:01   #980
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jan misschien toch eens overwegen je standpunten toe te lichten door VRAGEN TE BEANTWOORDEN?
Alice, mag ik u een tip geven? Probeer eens te lezen wat mensen schrijven. Er staat immers al:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: ik heb het niet over de moraliteit gehad. U wil het daarover hebben, wat natuurlijk geen enkel probleem vormt. Wel verwondert het mij, want we hebben het daar in allerlei draden al menigmaal over gehad. Als christen kan ik immers niet anders dan homoseksualiteit als zondig beschouwen. Van dit standpunt heb ik trouwens nooit enig geheim gemaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be