Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het asociale liberale gedachtengoed van Paul Beliën ?
Ja en ik ben lid/kiezer van het Vlaams Belang 10 18,87%
Neen en ik ben lid/kiezer van het Vlaams Belang 11 20,75%
Ja en ik ben lid/kiezer van een andere partij 6 11,32%
Neen en ik ben lid/kiezer van een andere partij 27 50,94%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2005, 10:43   #461
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje
De moord op die zwarte jongen in Liverpool. (om er maar één te noemen)



Welja, lees eens opnieuw wat ik daar geschreven heb! Ik heb gezegd dat ik het niet steun maar wel dat ik het best kan begrijpen dat het gebeurt.
Stel dat je alleen maar geschreven hebt dat je de moord op die zwarte jongen "begrijpt".
Als je zelfs maar een klein beetje begrip kan opbrengen voor 4 kroegklanten die een zwarte jongen (die op de bus staat te wachten) met een bijl te lijf gaan - en uiteindelijk afmaken - om de simpele reden dat hij een andere huidskleur heeft, kan ik niet anders concluderen dan dat u zelf extreem-racistische denkbeelden aanhangt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 03-08-2005 at 11:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje
De moord op die zwarte jongen in Liverpool. (om er maar één te noemen)



Welja, lees eens opnieuw wat ik daar geschreven heb! Ik heb gezegd dat ik het niet steun maar wel dat ik het best kan begrijpen dat het gebeurt.
Stel dat je alleen maar geschreven hebt dat je de moord op die zwarte jongen "begrijpt".
Als je zelfs maar een klein beetje begrip kan opbrengen voor 4 kroegklanten die een zwarte jongen (die op de bus staat te wachten) met een bijl te lijf gaan - en uiteindelijk afmaken - om de simpele reden dat hij een andere huidskleur heeft, kan ik niet anders concluderen dan dat u zelf extreem-racistische denkbeelden aanhangt.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje
De moord op die zwarte jongen in Liverpool. (om er maar één te noemen)



Welja, lees eens opnieuw wat ik daar geschreven heb! Ik heb gezegd dat ik het niet steun maar wel dat ik het best kan begrijpen dat het gebeurt.
Stel dat je alleen maar geschreven hebt dat je de moord op die zwarte jongen "begrijpt".
Als je zelfs maar het minste begrip kan opbrengen voor 4 kroegklanten die een zwarte jongen (die op de bus staat te wachten) met een bijl te lijf gaan - en uiteindelijk afmaken - om de simpele reden dat hij een andere huidskleur heeft, kan ik niet anders concluderen dan dat u zelf extreem-racistische denkbeelden aanhangt.[/size]
[/edit]
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 3 augustus 2005 om 10:44.
Salmon L.A. is offline  
Oud 8 augustus 2005, 08:03   #462
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Tja, de ene begrijpt dat er iets serieus fout kan gaan tussen caféklanten en een zwarte jongen die op de bus staat te wachten, en de andere begrijpt dan weer beter waarom een blanke filmpjesmaker wordt geslacht.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 augustus 2005, 09:49   #463
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tja, de ene begrijpt dat er iets serieus fout kan gaan tussen caféklanten en een zwarte jongen die op de bus staat te wachten, en de andere begrijpt dan weer beter waarom een blanke filmpjesmaker wordt geslacht.
Dus u vergelijkt een onschuldige 19-jarige jongen die op de bus staat te wachten met de auteur van films en verbale brutaliteiten die een hele bevolkingsgroep beledigen?
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 8 augustus 2005, 11:02   #464
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Dus u vergelijkt een onschuldige 19-jarige jongen die op de bus staat te wachten met de auteur van films en verbale brutaliteiten die een hele bevolkingsgroep beledigen?
Dus met andere woorden Theo Van Gogh heeft er zelf om gevraagd, en is bijgevolg minder erg dan de onschuldige zwarte jongen?.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 8 augustus 2005, 11:14   #465
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Dus met andere woorden Theo Van Gogh heeft er zelf om gevraagd, en is bijgevolg minder erg dan de onschuldige zwarte jongen?.
Ik zeg helemaal niet dat hij er zelf om gevraagd heeft, maar ik begrijp de aanslag op zijn leven.
(En lees hierboven een ellenlange discussie over het - door mij erkende - verschil tussen begrijpen en goedkeuren.)
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 8 augustus 2005, 20:38   #466
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Stel dat je alleen maar geschreven hebt dat je de moord op die zwarte jongen "begrijpt".
Als je zelfs maar een klein beetje begrip kan opbrengen voor 4 kroegklanten die een zwarte jongen (die op de bus staat te wachten) met een bijl te lijf gaan - en uiteindelijk afmaken - om de simpele reden dat hij een andere huidskleur heeft, kan ik niet anders concluderen dan dat u zelf extreem-racistische denkbeelden aanhangt.
Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat hij er zelf om gevraagd heeft, maar ik Begrijp de aanslag op zijn leven (lees hierover een ellelange diescussie over het door mij erkende verschil tussen begrijpen en goedkeuren) =SalmonL.A.
Het enige wat U hier duidelijk maakt volgens mij is dat men niet mag of kan begrijpen als het over een onschuldige zwarte jongen gaat en de dader blank is.
En dat het volkomen begrijpbaar is dat men een filmmaker vermoord omdat hij een bepaalde bevolkingsgroep volgens U beledigt.
Dus als het een kleurtje heeft is het rasictisch om te begrijpen
als het geen kleurtje heeft, en de dader een kleurtje heeft is het volkomen begrijpbaar....

Volgens mij is er niemand die de twee gevallen goedkeurt, maar begrijpen is voor elk een verschil...zoals eerder aangehaald.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be