Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2005, 19:28   #41
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Hebt ge nu alweer teveel zitten smoren?
Eerst zegt ge dat de snelheidsbeperkingen in je buurt gezet zijn om meer geld in het laatje te brengen, en dan zeg je dat er nooit flikken te zien zijn.
Dan zegt ge dat er nooit ongevallen gebeuren, maar toch keur je je gemeentebestuur af (tsja, ik zou ook tsjeven afkeuren, maar dan uit politieke overtuiging), terwijl die toch maar de wegenis ingericht hebben dat er geen ongevallen gebeuren, en ook dat de flikken bijgevolg jullie niet ambeteren.

Wat wilt ge nu nog meer ??
Teveel smoren? Hoezo? Kan dat dan?
effe on-topic:
Neen, dat is er om meer geld in't laatje te brengen 'nationaal' gezien ... maar idd, er zijn hier geen controles ... en ongevallen zijn hier niet gebeurd in meer dan 10 jaar, alleen een paar keer met lichte blikschade ... ik keur die sjeven niet alleen af om wat ze aanrichten aan het wegennet alleen (domme bordjes zetten waar niemand naar kijkt, maar de gemeenschap wel hopen geld kosten), ze hebben praktisch geen jeugdbeleid hier, ons jeugdhuis is met er met moeite gekomen en dan nog hebben we haast gn budget, het strikte minimum ... een fuifzaal is er niet, met als gevolg dat hier geen fuiven zijn, buiten de 3 grote (grote verenigingen die jaarlijks een fuif houden in een tent) ... dat alles samen bekeken, dan vind die uitgaven van al die bordjes belachelijk, dat kost zoveel geld en het rendeert niet ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:31   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De kans op overlijden stijgt spectaculair met snelheid. Tegen 30 per uur valt de schade nog mee....tegen 50 is het al heel wat anders.

Dat is echt enigste dat voor mij telt. Als opeens een kind voor de auto opduikt zijt ge blij dat uw remafstand zo klein is bij 30 per uur.....en als er beunen zijn die graag sneller rijden, free money for the government ! En als een gek daar 100 komt rijden en een kind doodrijdt mogen ze die voor mijn part lynchen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:36   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Teveel smoren? Hoezo? Kan dat dan?
effe on-topic:
Neen, dat is er om meer geld in't laatje te brengen 'nationaal' gezien ... maar idd, er zijn hier geen controles ... en ongevallen zijn hier niet gebeurd in meer dan 10 jaar, alleen een paar keer met lichte blikschade ... ik keur die sjeven niet alleen af om wat ze aanrichten aan het wegennet alleen (domme bordjes zetten waar niemand naar kijkt, maar de gemeenschap wel hopen geld kosten), ze hebben praktisch geen jeugdbeleid hier, ons jeugdhuis is met er met moeite gekomen en dan nog hebben we haast gn budget, het strikte minimum ... een fuifzaal is er niet, met als gevolg dat hier geen fuiven zijn, buiten de 3 grote (grote verenigingen die jaarlijks een fuif houden in een tent) ... dat alles samen bekeken, dan vind die uitgaven van al die bordjes belachelijk, dat kost zoveel geld en het rendeert niet ...
Wel, mocht ge wat vaker de aktualiteit volgen, o.a. op dit forum, dan zou je weten dat je gemeentebestuur verplicht werd om die borden te plaatsen. Ze werden daartoe verplicht door de Vlaamse regering. Een burgemeester is de lokale vertegenwoordiger van het hoger bestuur, en is verplicht er gehoor aan te geven. En o.a. een goeverneur - nog zo'n vertegenwoordiger van de regering - moet daarop toezien.
Off topik voor de rest: ge hebt een jeugdlokaal, wat wilt ge nu nog meer: een jaarlijks budget voor een kamionetteke voor naar Holland te rijden ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:39   #44
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
De kans op overlijden stijgt spectaculair met snelheid. Tegen 30 per uur valt de schade nog mee....tegen 50 is het al heel wat anders.

Dat is echt enigste dat voor mij telt. Als opeens een kind voor de auto opduikt zijt ge blij dat uw remafstand zo klein is bij 30 per uur.....en als er beunen zijn die graag sneller rijden, free money for the government ! En als een gek daar 100 komt rijden en een kind doodrijdt mogen ze die voor mijn part lynchen....
Ja, maar het lijkt me belachelijk over bordjes te zetten, zonder dat er controle komt, die borden plaatsen, dat kost heel veel geld en de gemeenten moeten dit betalen ... het rendeert niet echt, want mensen gaan er niet sneller door rijden ofzo ... trouwens, zoals ik al zei er is in mijn gemeente nog nooit een ongeval geweest voor een school (en er zijn er 3) ... trouwens, op hoeveel momenten zijn er kinderen voor een school, voor en na school ne tijdens middagtijd, dan lijkt het mij dom de rest van de tijd daar ook 30 te rijden, en als je variabele snelheidsbeperking gaat invoeren, dan vind ik het al helemaal te gek ... dat kost nogal meer ... dat ze dat geld maar eens steken in fatsoenlijke wegen en fietspaden i.p.v. weeral wat borden bij te zetten waar geen kat naar kijkt ... controle is er toch niet, iedereen rijdt hier te hard, 60 - 70 waar je 50 moogt en makkelijke 80 waar je 70 mag ... ook de bomma's hoor, niet alleen de johnny's met de blinkende velgen!

verkeersveiligheid akkoord, maar besteed dat beetje geld verstandig!
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:42   #45
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wel, mocht ge wat vaker de aktualiteit volgen, o.a. op dit forum, dan zou je weten dat je gemeentebestuur verplicht werd om die borden te plaatsen. Ze werden daartoe verplicht door de Vlaamse regering. Een burgemeester is de lokale vertegenwoordiger van het hoger bestuur, en is verplicht er gehoor aan te geven. En o.a. een goeverneur - nog zo'n vertegenwoordiger van de regering - moet daarop toezien.
Off topik voor de rest: ge hebt een jeugdlokaal, wat wilt ge nu nog meer: een jaarlijks budget voor een kamionetteke voor naar Holland te rijden ?
Ik weet dat ze dat verplicht zijn, maar dat ze dan eens wat mere protesteren hè, 't is toch politiek, neen, die lamers slikken gewoon, dat zijn sjeeven hè ...
ik volg de actualiteit, maar niet op dit forum ... ik kom hier alleen af en toe checken ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:44   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ja, maar het lijkt me belachelijk over bordjes te zetten, zonder dat er controle komt, die borden plaatsen, dat kost heel veel geld en de gemeenten moeten dit betalen ... het rendeert niet echt, want mensen gaan er niet sneller door rijden ofzo ... trouwens, zoals ik al zei er is in mijn gemeente nog nooit een ongeval geweest voor een school (en er zijn er 3) ... trouwens, op hoeveel momenten zijn er kinderen voor een school, voor en na school ne tijdens middagtijd, dan lijkt het mij dom de rest van de tijd daar ook 30 te rijden, en als je variabele snelheidsbeperking gaat invoeren, dan vind ik het al helemaal te gek ... dat kost nogal meer ... dat ze dat geld maar eens steken in fatsoenlijke wegen en fietspaden i.p.v. weeral wat borden bij te zetten waar geen kat naar kijkt ... controle is er toch niet, iedereen rijdt hier te hard, 60 - 70 waar je 50 moogt en makkelijke 80 waar je 70 mag ... ook de bomma's hoor, niet alleen de johnny's met de blinkende velgen!

verkeersveiligheid akkoord, maar besteed dat beetje geld verstandig!
Er zal heus wel een andere weg zijn naar uw bestemming dan juist langs de school door
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:45   #47
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wel, mocht ge wat vaker de aktualiteit volgen, o.a. op dit forum, dan zou je weten dat je gemeentebestuur verplicht werd om die borden te plaatsen. Ze werden daartoe verplicht door de Vlaamse regering. Een burgemeester is de lokale vertegenwoordiger van het hoger bestuur, en is verplicht er gehoor aan te geven. En o.a. een goeverneur - nog zo'n vertegenwoordiger van de regering - moet daarop toezien.
Off topik voor de rest: ge hebt een jeugdlokaal, wat wilt ge nu nog meer: een jaarlijks budget voor een kamionetteke voor naar Holland te rijden ?
off-topic: Wij meoten daarvoor niet speciaal naar holland hoor, we moeten Limburg niet uit, gewoon naar Nederlands Limburg, maar Belgisch Limburg is ook goed voorzien hoor ... onze plaatselijke videotheek is laatst afgebrand ... hij had een plantage op zijn zolder ... en der was kortsluiting mjah, hij vind wel een plekje, en hij is maar toevallig ontdekt, er zijn wel meer plaatsen waar men kweek, je moet niet altijd aan Nederland gaan denken ...
http://www.cannabis-belgie.com/index.php
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 20:16   #48
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ja, maar het lijkt me belachelijk over bordjes te zetten, zonder dat er controle komt, die borden plaatsen, dat kost heel veel geld en de gemeenten moeten dit betalen ... het rendeert niet echt, want mensen gaan er niet sneller door rijden ofzo ... trouwens, zoals ik al zei er is in mijn gemeente nog nooit een ongeval geweest voor een school (en er zijn er 3) ... trouwens, op hoeveel momenten zijn er kinderen voor een school, voor en na school ne tijdens middagtijd, dan lijkt het mij dom de rest van de tijd daar ook 30 te rijden, en als je variabele snelheidsbeperking gaat invoeren, dan vind ik het al helemaal te gek ... dat kost nogal meer ... dat ze dat geld maar eens steken in fatsoenlijke wegen en fietspaden i.p.v. weeral wat borden bij te zetten waar geen kat naar kijkt ... controle is er toch niet, iedereen rijdt hier te hard, 60 - 70 waar je 50 moogt en makkelijke 80 waar je 70 mag ... ook de bomma's hoor, niet alleen de johnny's met de blinkende velgen!

verkeersveiligheid akkoord, maar besteed dat beetje geld verstandig!
De bedoeling van die borden is, Krisis, dat dat mensen er trager gaan door rijden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 20:59   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
off-topic: Wij meoten daarvoor niet speciaal naar holland hoor, we moeten Limburg niet uit, gewoon naar Nederlands Limburg, maar Belgisch Limburg is ook goed voorzien hoor ... onze plaatselijke videotheek is laatst afgebrand ... hij had een plantage op zijn zolder ... en der was kortsluiting mjah, hij vind wel een plekje, en hij is maar toevallig ontdekt, er zijn wel meer plaatsen waar men kweek, je moet niet altijd aan Nederland gaan denken ...
http://www.cannabis-belgie.com/index.php
Laatst had nen gast 120 gram bij op een feesje bij een kameraad. Dusja, vinden doet ge overal in Limburg.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 21:22   #50
peetvangent
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 augustus 2005
Berichten: 58
Standaard

ik vind dit een excellent idee
prachtig , weg met die rotte auto's , lang leve fietsers voetgangers en openbaar vervoer
peetvangent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 10:19   #51
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
De bedoeling van die borden is, Krisis, dat dat mensen er trager gaan door rijden...
dat bedoelde ik ook, 't een vergissing
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 10:22   #52
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetvangent
ik vind dit een excellent idee
prachtig , weg met die rotte auto's , lang leve fietsers voetgangers en openbaar vervoer
LOL, welk openbaar vervoer, als je bvb. in Maaseik of Kinrooi woont dan moet je een half uur met de auto rijden eer je aan een station van de NMBS komt ... openbaar vervoer OK, maar dan meot het wel aanwezig zijn en de busverbindingen trekken ook op niet veel ... die enkele die er zijn ... wat is er zo rot aan een auto ... ik zou eens willen zien hoever je was geraakt zonder ene auto ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 12:11   #53
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Da's allemaal dikke bullshit, 't wordt daar niet veiliger van ... 't is gewoon om meer boetes te kunnen innen, als ik kijk naar mijn dorp, ze hebben hier een half jaar geleden, alle straten nieuwe borden gegeven allemaal 50 (vroeger 70), buiten één hoofdbaan waar je nog 70 mag. Niemand, écht niemand rijd hier 50, der is hier dan ook NOOIT controle, laat staan dat hier een politiewagen rijd, amper 1 keer per week zie je hier een flik passeren ... die uitgaven kosten dan 2 miljoen, al die borden en het plaatsen en al die zever, en het rendeert GEEN ZAK, ondertussen krijgt de jeugd wel maar een beperkt budget en hebben we niet eens een fuifzaal (grootste zaal is voor 250 personen)... terwijl wij een Gemeente van 9000 inwoners zijn... maarja, wat wil je met een schepenen die allemaal lid zijn van CD&V, en alle gementeraadsleden van CD&V... gezinspartij noemen ze dat dan, ze vergeten de kinderen wel ... er hier trouwens nog nooit een ongeval gebeurt aan en van onze 3 lagere scholen, kheb er nog achter gevraagd ... 't is populistische bullshit, verkeersveiligheid OK, maar dat gebeurt niet door wat geld neer te leggen om borden te plaatsen...
oeps, hier klopt iets niet in je redenering.
Ze doen het voor meer boetes te kunnen innen.
En dan doen ze geen controles ?
Hoe schrijf je dan ook alweer boetes uit ?

Wegens de belgische mentaliteit op de weg zie ik maar 1 oplossing:
flitscamera's, tot er geen cm meer onbewaakt overblijft.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 12:28   #54
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Wil je per se een kind dood rijden? Als het een school is, is het een bebouwde kom, waar sowieso reeds 5O km de norm is. Buiten de snelwegen kan en mag 100 nergens - straks wordt alles 7O, en dat is nog te veel. Neem de bus , of de tram, of de fiets en laat uw moordmachine thuis.
Op voorwaarde dat deze met regelmaat rijden.
Een auto op zich is geen moordmachine, het is de chauffeur zijn rijgedrag dat ongelukken kunnen veroorzaaken.
En niet enkel de chauffeur van een auto, ook de onoplettende voetganger, de onvoorzichtige fietser....
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 12:55   #55
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Wegens de belgische mentaliteit op de weg zie ik maar 1 oplossing:
flitscamera's, tot er geen cm meer onbewaakt overblijft.
En geld dit ook voor Wallonië of is het enkel voor den Vlaanders?
Vlaanderen staat VOL flitscamera's, maar daar willen de Walen niet van weten.
Zij willen enkel de opbrengst van die boete's incaseren, maar betalen er zelf zo goed als geen.
Met de 5 flitstoestellen dat ze rijk zijn in Wallonië.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be