Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2002, 17:52   #1
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Nu China lid is geworden van de WHO is er natuurlijk meer import/export tussen China en Europa. Op het eerste zicht een goede ontwikkeling. Maar hoe is het gesteld met de verdere democratizering ? China is nog altijd koploper wat betreft de executies. Soms worden er om en bij de 800 Chinezen geexecuteerd in een campagne.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 18:59   #2
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Nu China lid is geworden van de WHO is er natuurlijk meer import/export tussen China en Europa. Op het eerste zicht een goede ontwikkeling. Maar hoe is het gesteld met de verdere democratizering ? China is nog altijd koploper wat betreft de executies. Soms worden er om en bij de 800 Chinezen geexecuteerd in een campagne.
Ja en dan?
Als je morgen alle landen die geen democratie zijn gaat buitengooien uit de WHO, hoeveel leden zullen er dan nog over zijn denk je?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 19:43   #3
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Nu China lid is geworden van de WHO is er natuurlijk meer import/export tussen China en Europa. Op het eerste zicht een goede ontwikkeling. Maar hoe is het gesteld met de verdere democratizering ? China is nog altijd koploper wat betreft de executies. Soms worden er om en bij de 800 Chinezen geexecuteerd in een campagne.
Mja,

eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 20:47   #4
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Nu China lid is geworden van de WHO is er natuurlijk meer import/export tussen China en Europa. Op het eerste zicht een goede ontwikkeling. Maar hoe is het gesteld met de verdere democratizering ? China is nog altijd koploper wat betreft de executies. Soms worden er om en bij de 800 Chinezen geexecuteerd in een campagne.
Ja en dan?
Als je morgen alle landen die geen democratie zijn gaat buitengooien uit de WHO, hoeveel leden zullen er dan nog over zijn denk je?
Ik spreek toch niet over buiten gooien ? Heb ik dat dan gezegd ? Misschien kan men via de WHO druk uitoefenen op het bewind in China?
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 00:21   #5
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Weet wat ik nu zo triest vind. De laatste tijd gaat het hier nogal veel over hoeveel last we hier hebben met migranten van allerlei origine. Het enige waar ze nooit last mee hebben is met Chinezen. Maar nee, zeggen ze hier, het wordt tijd dat we ons d�*�*r ook eens gaan moeien. De boel daar wat gaan "verwesteren"
Let maar op. Binnen 20 jaar gaan de debatten hier over, hoe we Chinese terroristen moeten aanpakken.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 16:07   #6
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Weet wat ik nu zo triest vind. De laatste tijd gaat het hier nogal veel over hoeveel last we hier hebben met migranten van allerlei origine. Het enige waar ze nooit last mee hebben is met Chinezen. Maar nee, zeggen ze hier, het wordt tijd dat we ons d�*�*r ook eens gaan moeien. De boel daar wat gaan "verwesteren"
Let maar op. Binnen 20 jaar gaan de debatten hier over, hoe we Chinese terroristen moeten aanpakken.
Maar nee Steve, volgens economische studies zal binnen dit en 10 �* 15 jaar de Chinese economie de Amerikaanse economie in omvang hebben voorbijgestoken.

En die Chinezen zijn al zo westers als het maar zijn kan. Dat wil zeggen, ze zijn mens gebleven. Dus daar moeten we ons helemaal geen zorgen over maken.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 16:37   #7
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
Communisme in China? China heeft het communisme al lang achter zich gelaten.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 20:37   #8
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Weet wat ik nu zo triest vind. De laatste tijd gaat het hier nogal veel over hoeveel last we hier hebben met migranten van allerlei origine. Het enige waar ze nooit last mee hebben is met Chinezen. Maar nee, zeggen ze hier, het wordt tijd dat we ons d�*�*r ook eens gaan moeien. De boel daar wat gaan "verwesteren"
Let maar op. Binnen 20 jaar gaan de debatten hier over, hoe we Chinese terroristen moeten aanpakken.
Maar nee Steve, volgens economische studies zal binnen dit en 10 �* 15 jaar de Chinese economie de Amerikaanse economie in omvang hebben voorbijgestoken.

En die Chinezen zijn al zo westers als het maar zijn kan. Dat wil zeggen, ze zijn mens gebleven. Dus daar moeten we ons helemaal geen zorgen over maken.
Zeer juist Darwin. Ik bedoelde het een beetje ironisch, dat zal je wel gemerkt hebben denk ik. Het was vooral bedoelt om te reageren tegen diegenen die vinden dat we de "druk" moeten uitoefenen op China.
Zeer zeker gaat de Chinese economie in de toekomst de meest omvangrijke op de wereld worden. Daarom dat het belangrijk is voor Europa dat de Chinezen een goede relatie, of beter gezegd, een betere relatie hebben met ons dan met de VS. Voor als het ooit op kiezen tussen de 2 zal komen.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 21:24   #9
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
Communisme in China? China heeft het communisme al lang achter zich gelaten.
Klopt ! Ze zijn nog altijd hun wonden aan het likken. Ik ga zeker niet ontkennen dat er verandering is gekomen na de studenten opstand. Er is nog veel werk aan de winkel. Vooral op gebied van persoonlijke hygiene.
Het communisme is altijd een rem geweest op de ontwikkeling van het individu. Daar moet nu verandering in komen.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 21:33   #10
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Weet wat ik nu zo triest vind. De laatste tijd gaat het hier nogal veel over hoeveel last we hier hebben met migranten van allerlei origine. Het enige waar ze nooit last mee hebben is met Chinezen. Maar nee, zeggen ze hier, het wordt tijd dat we ons d�*�*r ook eens gaan moeien. De boel daar wat gaan "verwesteren"
Let maar op. Binnen 20 jaar gaan de debatten hier over, hoe we Chinese terroristen moeten aanpakken.
Wat is er mis mee om internationale druk uit te oefenen op een bewind dat nog altijd grootschalig executies toepast? Of vind je dat tot de Chinese kultuur behoren ?

De boel verwesteren daar heb ik ook mijn bedenking bij. Laat de Chinezen gerust hun thee drinken! Spijtig genoeg zullen ze na de olympische spelen hun rijke thee cultuur overboord gooien om over te schakelen op coca cola produkten.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 00:01   #11
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Wat is er mis mee om internationale druk uit te oefenen op een bewind dat nog altijd grootschalig executies toepast? Of vind je dat tot de Chinese kultuur behoren ?

De boel verwesteren daar heb ik ook mijn bedenking bij. Laat de Chinezen gerust hun thee drinken! Spijtig genoeg zullen ze na de olympische spelen hun rijke thee cultuur overboord gooien om over te schakelen op coca cola produkten.
Waarom oefenen we dan niet meer internationale druk uit op de VS?
Die behoren nu toch al tot onze cultuur.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 13:39   #12
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Omdat die geen 800 executies doen per maand.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 14:15   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Mja,

eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
Thomas,
vanwaar die blinde haat tegen een systeem waar jij zelfs hoegenaamd nooit last van kan gehad hebben?
Wie indoctrineert jou om zo frenetiek anti-communistisch te ageren?
Wat zijn jouw theoretische bezwaren tegen een systeem dat een soort gelijkberechtiging op economisch vlak van elk individu voorstaat?
Ik wil grif toegeven dat in de praktijk dergelijke systemen al eens te wensen overlieten, maar als je de uitwassen van het kapitalisme eens objectief onder ogen zou zien (naar 3e en 4e wereld toe b.v.) dan zou je misschien al wat objectiever hierover kunnen gaan denken.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2002, 23:16   #14
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Mja,

eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
Thomas,
vanwaar die blinde haat tegen een systeem waar jij zelfs hoegenaamd nooit last van kan gehad hebben?
Wie indoctrineert jou om zo frenetiek anti-communistisch te ageren?
Wat zijn jouw theoretische bezwaren tegen een systeem dat een soort gelijkberechtiging op economisch vlak van elk individu voorstaat?
Ik wil grif toegeven dat in de praktijk dergelijke systemen al eens te wensen overlieten, maar als je de uitwassen van het kapitalisme eens objectief onder ogen zou zien (naar 3e en 4e wereld toe b.v.) dan zou je misschien al wat objectiever hierover kunnen gaan denken.
Het stoort mij ook dat het systeem an sich, zo vaak wordt bekritisseerd, louter verwijzend naar de "individu's" die het misbruikten.
Een communistische staat met Superstaaf aan de macht, zou best te doen zijn, he Staaf?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 08:36   #15
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Dat bewijst dat het systeem an sich zich leent om dictators aan de macht te brengen. Iets wat ik in een kapitalistisch - democratisch systeem niet kan vaststellen. Wat niet willen zeggen dat ik pro kapitalistisch ben.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 23:42   #16
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Dat bewijst dat het systeem an sich zich leent om dictators aan de macht te brengen. Iets wat ik in een kapitalistisch - democratisch systeem niet kan vaststellen. Wat niet willen zeggen dat ik pro kapitalistisch ben.
Klopt. Maar men kan ook een systeem bijschaven he.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2002, 18:46   #17
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Mja,

eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
Thomas,
vanwaar die blinde haat tegen een systeem waar jij zelfs hoegenaamd nooit last van kan gehad hebben?
Wie indoctrineert jou om zo frenetiek anti-communistisch te ageren?
Wat zijn jouw theoretische bezwaren tegen een systeem dat een soort gelijkberechtiging op economisch vlak van elk individu voorstaat?
Ik wil grif toegeven dat in de praktijk dergelijke systemen al eens te wensen overlieten, maar als je de uitwassen van het kapitalisme eens objectief onder ogen zou zien (naar 3e en 4e wereld toe b.v.) dan zou je misschien al wat objectiever hierover kunnen gaan denken.
Superstaaf,

het feit dat daar landen aan ten onder zijn gegaan, dat mensen hun werklustigheid hebben kwijtgespeeld, dat landen nu achterstand hebben op de economie door het communisme. Het communisme heeft gefaald! Objectief? Dit is objectief, ik zie dat het communisme niks goed heeft gedaan, uitroeien van het kapitalisme? Misschien een anders-kapitalisme. Maar ik wil blijven leven in een handels kapitalisme.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2002, 22:05   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
het feit dat daar landen aan ten onder zijn gegaan,
Elke beschaving kent zijn 'rise and fall'
Dat heeft nooit voor 100% te maken met hun economisch systeem.
De afrikaanse naties die tenondergaan, of nooit helemaal erbovenop geraakt zijn, zijn zeker niet allemaal communistisch.
Ons land, België, willen ze ook de dieperik inkrijgen door het op te splitsen, is dat communisme?


Citaat:
te maken met h dat mensen hun werklustigheid hebben kwijtgespeeld,
Welke mens die eerlijk is met zichzelf, durft beweren dat hij graag werkt?
Wij zijn daar niet voor gemaakt!
Waarom denk je dat vrouwen langer leven dan mannen?
De meeste oudere vrouwen hebben nooit gewerkt enzijn minder snel versleten.
Hoeveel mannen gaan er niet kapot door zwaar en ongezond werk te verrichten?
Geloof me vrij, je krijgt nog wel een andere visie op arbeid.

Citaat:
Maar ik wil blijven leven in een handels kapitalisme.
Voor een derde tweede huis aan te schaffen,
Om eindeloos te consumeren, tot je vergaat in je prullaria?
Geef mij dan maar een systeem waar alles eerlijk verdeeld is, zowel de middelen, als het werk: van alles een beetje, en van niets teveel.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 17:30   #19
henk
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 december 2002
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
eerst moet het communisme voledig uitgeroeid zijn voor mij!

Thomas
Communisme in China? China heeft het communisme al lang achter zich gelaten.
Klopt ! Ze zijn nog altijd hun wonden aan het likken. Ik ga zeker niet ontkennen dat er verandering is gekomen na de studenten opstand. Er is nog veel werk aan de winkel. Vooral op gebied van persoonlijke hygiene.
Het communisme is altijd een rem geweest op de ontwikkeling van het individu. Daar moet nu verandering in komen.

De aanzet tot verandering was er eigenlijk al veel vroeger, met name in 1978. De hervormingen gingen gewoon door tot in 1986 (de eerste studentenopstanden), en lagen dan voor een tijdje in de koelkast, zeker na de opstanden van 1989 in Beijing.
Alle hervormingen lagen dus jarenlang stil na de studentenopstanden. Ook binnen de communistische partij is er altijd discussie geweest over de te kiezen richting, en verdere hervormingen promoten was op dat moment gewoon politieke zelfmoord.
Halfverwege '92 is men dan opnieuw begonnen met de economische hervormingen. Een grote misopvatting in het westen is altijd geweest dat de economische hervormingen gepaard zouden gaan met grote politieke hervormingen, en dat is dus tot op heden niet echt het geval.

Dat China het communisme achter zich heeft gelaten is niet enkel een ecomonisch feit. Deng Xiaoping vond een 'gatje' in de chinese communistische ideologie en dat heeft hij handig gebruikt voor het promoten van economische hervormingen. In zijn vroegere jaren stelde Marx namelijk dat het communisme dient voorafgegaan te worden door een kapitalistische fase, en dat doen ze nu in China snel eens over. Da's alvalst hoe ze het ideologisch verklaren, want in een land als China kan je het roer niet zomaar omgooien zonder er een mooie uitleg aan kan geven.

Eigenlijk kan je stellen dat China langzaam van koers verandert en zich geleidelijk aan in een steeds kapitalistischer vaarwater begeeft. Op zich is dat geen slecht gegeven (ik heb het hier dan over de traagheid van de overgang, niet zozeer over de overgang in se). Vergelijk even met Rusland. Economisch ineengestuikt, en of het bestuur er zoveel verbeterd is, daar spreek ik me niet eens over uit. De levenstandaard in China steeg de laatste 20 jaar ononderbroken. Cijfers voor het 'democratische' Rusland zijn me onbekend, maar ik vrees ervoor. Als China erin slaagt een geleidelijke transformatie succesvol door te voeren, dan zal dit het enige grote land zijn dat erin slaagde deze bocht van 180 graden min of meer succesvol te maken. Later komt misschien in geschiedenisboekjes hoe Rusland faalde in zijn overgang van plan naar markteconomie, en daarnaast komt dan een beschrijving van hoe China het deed, zonder grote brokken te maken dan weliswaar. Maar dat er brokken gemaakt worden, dat valt moeilijk te vermijden.

En wat betreft de doodstraf, die wordt in zowat alle Aziatische landen toegepast. Ook in het 'westerse' Singapore bijvoorbeeld: 21 ter dood veroordeelden in 2001 op een bevolking van 9 miljoen, dat zou overeenkomen met 2920 op China's bevolking van 1.25 miljard. Het waren er volgens Amnesty 2468, maar in Singapore gaat men zelden preken over mensenrechten, niet? Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat mensenrechten nie belangrijk zijn of zo, maar het feit dat China steeds met de vinger gewezen wordt terwijl andere landen in dit debat schijnen vrijuit te gaan, dit werkt niet enkel de Chinezen zelf op de zenuwen.
henk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:37   #20
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Ik ben zowiezo tegen de doodstraf. Vanwege het onderwerp heb ik mij alleen uitgelaten over China. Ik weet dat er in China oa campagnes gehouden worden tegen drugssmokkel. Als je betrapt wordt dan maakt een kogel een einde aan je leven. Niet dat ik pleit voor drugs maar ik vind dat nogal overdreven. 800 per maand !!!!!
Ik geloof niet dat wanneer ik daar over praat ik daar de Chinezen mee op de zenuwen werk. Ze maken er trouwens geen geheim van. Ik heb foto`s gezien van veroordeelden met een bordje waarop stond "drugshandelaar" en dan een naam die doorstreept is. Die foto stond in de krant........
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be