Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2004, 00:12   #1
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard Koosjer slachten, wat is dat eigenlijk?

Onderwijs deze onwetende!

Dat varkens taboe zijn voor Moslims weten we allemaal, maar "koosjer" gaat toch veel verder dan dat? Leg het eens uit alstublieft? Wat doet een Joodse of Islamitische slager anders dan een atheïstische?
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 00:24   #2
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Even googlen kan wonderen doen

Hier vindt u ongetwijffeld all info die u nodig hebt.

Algemene regelgeving in Nederland:
http://www.minlnv.nl/thema/dier/welzijn/kerndw04.htm

Islam:
http://www.animalfreedom.org/paginas...tusrivas4.html
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Islam/vlees.html
http://www.monotheist.nl/islammetkoran.html
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 00:28   #3
Brabo
Parlementslid
 
Brabo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2003
Locatie: Erewhon
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Onderwijs deze onwetende!

Dat varkens taboe zijn voor Moslims weten we allemaal, maar "koosjer" gaat toch veel verder dan dat? Leg het eens uit alstublieft? Wat doet een Joodse of Islamitische slager anders dan een atheïstische?
Joden:
http://www.voedsel.net/themas/jodendom2.htm

Moslims:
http://www.voedsel.net/themas/islam.htm

Google:
www.google.be

Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 09:36   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

concreet komt het erop neer dat zowel het kosjer en het islamitisch slachten een ongelooflijk sadistische en wrede manier is om een dier te doden.
enkel de meest vreselijke en pijnlijke manier om te sterven is goed genoeg blijkbaar. slechts dan is het vlees 'eetbaar'. het dier moet immers zolang mogelijk bij bewustzijn blijven (dus geen verdoving) en het moet 'leegbloeden door hartpulsatie'.
dit resulteert in onnoemelijk veel dierenleed, en dat enkel omwille van die achterlijke godsdiensten.
dierenrechtenorganisaties (die de multicul doorgaans erg genegen zijn) knijpen bij deze praktijken vaak een welwillend oogje dicht. zij gaan liever vlaamse veeboeren pesten, dat ligt minder gevoelig.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 12 augustus 2004 om 10:40.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 11:11   #5
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
concreet komt het erop neer dat zowel het kosjer en het islamitisch slachten een ongelooflijk sadistische en wrede manier is om een dier te doden.
enkel de meest vreselijke en pijnlijke manier om te sterven is goed genoeg blijkbaar. slechts dan is het vlees 'eetbaar'. het dier moet immers zolang mogelijk bij bewustzijn blijven (dus geen verdoving) en het moet 'leegbloeden door hartpulsatie'.
dit resulteert in onnoemelijk veel dierenleed, en dat enkel omwille van die achterlijke godsdiensten.
dierenrechtenorganisaties (die de multicul doorgaans erg genegen zijn) knijpen bij deze praktijken vaak een welwillend oogje dicht. zij gaan liever vlaamse veeboeren pesten, dat ligt minder gevoelig.
Je verkoopt hier weer onwetende onzin ~ door de manier van slachten die voorgeschreven staat in hun koran halen ze idd met 1 haal de keel over maar tegelijkertijd ook de zenuw die naar de hersenen de pijnsignalen doorgeeft.
Zoals je misschien wel weet zijn het de hersenen die vertellen dat iets pijn doet. Pijn zou het dier niet voelen.
En net DAAROM moet het dier op die manier geslacht worden volgens de koran, omdat zij GEEN pijn mogen doen en dan pas is het voor hen eetbaar.
Compleet het tegenovergestelde van wat jij beweert.
Doodsangst edm kennen die beesten absoluut wel en daarom volledig af te keuren.
Onze slachtmanieren zijn echter niet beter wat dat betreft.
Ik heb 4 jaar op het kantoor van het antwerpse slachthuis gewerkt, ik kan je verzekeren, de toestanden die je bij ons ziet zijn geen haartje diervriendelijker.
Het is dus hypocriet en wederom van laag niveau om deze dingen zo te verkondigen als jij weeral doet.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 11:35   #6
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Je verkoopt hier weer onwetende onzin ~ door de manier van slachten die voorgeschreven staat in hun koran halen ze idd met 1 haal de keel over maar tegelijkertijd ook de zenuw die naar de hersenen de pijnsignalen doorgeeft.
Zoals je misschien wel weet zijn het de hersenen die vertellen dat iets pijn doet. Pijn zou het dier niet voelen.
natuurlijk, die dieren slapen zachtje in zeker

jongen, ofwel ben jij vreselijk naïef ofwel heb je een knoert van een xenofilie te pakken.
dieren levend de strot oversnijden en laten leegbloeden, en jij komt ons even wijsmaken dat ze daar 'geen pijn bij voelen'? zo'n beetje als bij de tandarts misschien?
grotere dieren zoals runderen zien nog het meest af bij die koosjermanieren. eer dat ze met hun aardappelmesje de keel van zo'n dier hebben overgezaagd zijn we al ettelijke minuten en veel dierenleed verder.

hier een sfeerbeeld.
representatief voor de rituele slachtingen bij joden en islamieten.



smakelijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 11:46   #7
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Zoals in veel landen vindt men ook in Nederland het welzijn van dieren erg belangrijk. Het is bijvoorbeeld niet goed als er tijdens het slachten veel mensen om het dier staan. Daar wordt het dier erg onrustig van. Bovendien is het niet hygiënisch. Ook daarom mag er tijdens het slachten maar één toeschouwer aanwezig zijn.


[size=-1]Oemar begroet Rafiek voor het slachthuis[/size]
[size=-2]Vergrotingen:[/size]</FONT>Oemar heeft net als alle andere rituele slachters regelmatig te maken met keuringsdierenartsen. Ze bekijken of de dieren gezond zijn en controleren na het slachten het vlees.
"Een keuringsdierenarts houdt ook in de gaten of het mes goed scherp is," zegt Oemar. "En of de slachter lang genoeg wacht voordat hij het dier verder slacht. Hij bekijkt of het dier goed ligt want de dieren mogen alleen liggend geslacht worden.
Ik moest er wel aan wennen dat er altijd een keuringsdierenarts bij het slachten staat. Ik voelde me in het begin zelf ook een beetje gecontroleerd. Maar ik ben er nu aan gewend. Bovendien willen we allebei eigenlijk hetzelfde: dat dieren geen onnodige pijn lijden bij het slachten."
[size=-1]Voor de slachting bekijkt de keuringsdierenarts of de dieren goed gezond zijn.[/size]
In Nederland wordt een dier voor de slacht eerst bedwelmd. Dat moet van de wet. Maar voor sommige godsdiensten heeft de regering een uitzondering gemaakt. Zo worden dieren die ritueel geslacht worden niet bedwelmd. Wel moet er dan alles aan gedaan worden om te voorkomen dat het dier pijn lijdt.
Een dier dat niet bedwelmd is," vertelt Oemar, "kan voor of tijdens het slachten ontsnappen. Het kan in paniek raken, een poot breken of andere verwondingen oplopen. Daarom moeten dieren die niet bedwelmd zijn goed vastgezet worden. Dat kan in verschillende vastzetapparaten.
Voor kleine dieren hebben we de restrainer en de burrie waar we het schaap of de geit met z'n tweeën naar toe brengen."

Om het schaap staan de slachter, de keuringsdierenarts en twee personen die het schaap vasthouden.

"Om te voorkomen dat een niet bedwelmd dier toch nog iets voelt van de slacht, heeft de Nederlandse regering een wachttijd ingevoerd. De wachttijd gaat in na de halssnede en duurt 30 of 45 seconden.
Bij schapen, geiten en zelfs kippen moet de slachter na de halssnede 30 seconden wachten," zegt Oemar. "Pas na 30 seconden mag hij verder slachten." Kleine dieren moeten 30 seconden verbloeden voordat er verder geslacht mag worden. Pas na 30 seconden is het dier voldoende leeggebloed en voelt het geen pijn meer.


[size=-1]Schaap in een restrainer. In een restrainer wordt het schaap niet door mensen vastgehouden.[/size]
</FONT>
[size=-1]Een burrie waarin drie schapen naast elkaar geslacht kunnen worden.[/size]

"Grote dieren als runderen en kalveren staan meestal in kantelapparaten," vertelt Oemar. "In een kantelapparaat wordt het dier gedraaid zodat de slachter er goed bij kan. Bij runderen en kalveren moeten we na de halssnede 45 seconden wachten voordat we verder mogen slachten. Eerder kan ook niet omdat een tijdschakelaar het kantelapparaat 45 seconden blokkeert." Een slachter moet grote dieren als runderen en kalveren na de halssnede 45 seconden laten liggen. Deze dieren zijn pas dan voldoende leeggebloed.


[size=-1]Kantelapparaat voor runderen.[/size]
</FONT>In de kantine van het slachthuis praten Oemar en Rafiek over de nieuwe veranderingen bij het rituele slachten. Zo is het ook niet meer toegestaan om organen of de kop van het geslachte dier mee naar huis te nemen. "Dat doet de Nederlandse regering uit voorzorg," zegt Oemar, "omdat mensen er ziek van kunnen worden.

En dan is er de nieuwe regel dat vanaf september 1998 alle slachthuizen waar runderen ritueel geslacht worden een tijdschakelaar op het kantelapparaat of ander vastzetapparaat moeten hebben. Je kunt natuurlijk altijd aan familie in ons land vragen om voor jou een dier te slachten, maar als je dat in Nederland wilt laten doen, moet je ervoor zorgen dat je ruim voor het Offerfeest bij het juiste slachthuis een afspraak hebt gemaakt."


[size=-1]Oemar en Rafiek praten over ritueel slachten in Nederland.[/size]
Voor het welzijn van runderen die bij de rituele slacht niet bedwelmd worden, moeten Nederlandse slachthuizen vóór 1 september 1998 fixatie-installaties mèt een tijdmechanisme hebben.

Informeer ernaar bij uw slachthuis ruim vóór het Offerfeest! De regels voor ritueel slachten gelden voor alle rituele slachtingen, inclusief de Israëlitische

Ik pleit niet vóór ritueel slachten, integendeel, je moet alleen de feiten niet verdraaien en doen alsof de manier waarop WIJ dieren slachten beter is.

In België worden dezelfde richtlijnen als bovenstaande gevolgd. HEt is niet optimaal, ik zou het liever ALLEMAAL afgeschaft zien, maar het gebeurt niet met een aardappelmesje.

en wat jouw foto's betreft, zo kan ik hier tientallen posten met wantoestanden die WIJ, westerlingen dieren aandoen. HEb je ooit dat filmpje gezien hoe ze varkens met een vlammenwerper "bewerken" in naam van de huidtranspalntatie-wetenschap.
Komaan, niet met 2 maten en gewichten meten hee, intellectuele eerlijkheid moet er zijn.
__________________
[size=1]
[/size]

Laatst gewijzigd door oriana : 12 augustus 2004 om 11:48.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 11:50   #8
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

mooi stukje multikulpropaganda.
de bittere waarheid vind je echter op de foto van mn vorige post.
maar je kunt natuurlijk nog altijd opwerpen dat de foto getrukeerd is ofzo...
niets slechts over de multikul hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 12:05   #9
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
mooi stukje multikulpropaganda.
de bittere waarheid vind je echter op de foto van mn vorige post.
maar je kunt natuurlijk nog altijd opwerpen dat de foto getrukeerd is ofzo...
niets slechts over de multikul hé.
Ik ben, zoals velen hier weten, de grootste tegenstander van alle dierenleed.
Ik verdedig het rituele slachten niet, ik haal alleen aan dat jouw "informatie" éénzijdig en subjectief is die niet strookt met de waarheid.
Er zijn nu richtlijnen en die moeten gevolgd worden.
Hoe het er vroeger aan toeging hoef je niet meer mee af te komen want wij zijn ook niet diervriendelijk.
DAT is mijn punt maar dat schijn je niet te snappen.
Wie vrij van zonde is.....
Wat jouw foto betreft, ik zie enkele dode schapen liggen, verschrikkelijk.
Die zijn niet meer of minder dood dan de dieren die wij slachten.
De manier waarop die geslacht zijn is niet zichtbaar dus jij veronderstelt weer vanalles.
Er zullen zeker nog wantoestanden zijn maar dan zijn die in overtreding met de wet en moeten gestraft worden. Simpel.

Het ironische aan heel deze zaak is dat wanneer er richtlijnen worden uitgevaardigd voor oa. circusdieren mensen als jij de eerste zijn om die te bestrijden.
Als het echter gaat om het leed dat een 'vreemdeling' berokkent, oei oei oei dat mag niet.
2 MATEN EN 2 GEWICHTEN

Enneuh :
Citaat:
dierenrechtenorganisaties (die de multicul doorgaans erg genegen zijn) knijpen bij deze praktijken vaak een welwillend oogje dicht. zij gaan liever vlaamse veeboeren pesten, dat ligt minder gevoelig.
Ook weer compleet uit de lucht gegrepen :


[font=Verdana, Helvetica, Arial][size=2]Dierenrechtenorganisatie GAIA heeft beslist klacht in te dienen tegen moslims die in de krant en op de televisie (RTBF) openlijk toegaven dat ze thuis schapen ritueel geslacht hebben. Rituele thuisslachtingen zijn al sinds 1988 verboden. GAIA kan niet tolereren dat de wet straffeloos met de voeten wordt getreden. Dit leidt alleen maar tot nog meer straffeloosheid en totale normvervaging. Eerder diende GAIA bij de Europese Commissie klacht in tegen België omdat ons land te weinig doet tegen verboden rituele thuisslachtingen. . [/size][/font]
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 12:34   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ik ben, zoals velen hier weten, de grootste tegenstander van alle dierenleed.
Ik verdedig het rituele slachten niet, ik haal alleen aan dat jouw "informatie" éénzijdig en subjectief is die niet strookt met de waarheid.
Er zijn nu richtlijnen en die moeten gevolgd worden.
Hoe het er vroeger aan toeging hoef je niet meer mee af te komen want wij zijn ook niet diervriendelijk.
DAT is mijn punt maar dat schijn je niet te snappen.
Wie vrij van zonde is.....
Wat jouw foto betreft, ik zie enkele dode schapen liggen, verschrikkelijk.
Die zijn niet meer of minder dood dan de dieren die wij slachten.
De manier waarop die geslacht zijn is niet zichtbaar dus jij veronderstelt weer vanalles.
Er zullen zeker nog wantoestanden zijn maar dan zijn die in overtreding met de wet en moeten gestraft worden. Simpel.

Het ironische aan heel deze zaak is dat wanneer er richtlijnen worden uitgevaardigd voor oa. circusdieren mensen als jij de eerste zijn om die te bestrijden.
Als het echter gaat om het leed dat een 'vreemdeling' berokkent, oei oei oei dat mag niet.
2 MATEN EN 2 GEWICHTEN

Enneuh :
Ook weer compleet uit de lucht gegrepen :


[font=Verdana, Helvetica, Arial][size=2]Dierenrechtenorganisatie GAIA heeft beslist klacht in te dienen tegen moslims die in de krant en op de televisie (RTBF) openlijk toegaven dat ze thuis schapen ritueel geslacht hebben. Rituele thuisslachtingen zijn al sinds 1988 verboden. GAIA kan niet tolereren dat de wet straffeloos met de voeten wordt getreden. Dit leidt alleen maar tot nog meer straffeloosheid en totale normvervaging. Eerder diende GAIA bij de Europese Commissie klacht in tegen België omdat ons land te weinig doet tegen verboden rituele thuisslachtingen. . [/size][/font]
denk jij dat ze zich daar allemaal aan houden, aan die 'voorschriften' die onze wet oplegt? onze wet is toch wel ondergeschikt aan de heilige voorschriften van hun Grote Religie zeker. en de massale thuisslachtingen die nog steeds gebeuren, daar zullen ze zich nog minder iets aantrekken van onze wetten.

ja, wij zijn ook niet diervriendelijk, ik denk dat geen elk slachthuis 'diervriendelijk' kan genoemd worden, maar hier worden de dieren tenminste volledig verdoofd. bij de moslims en de joden mag dat niet. als een schaap bv. aan de stress bezwijkt voor het geslacht is moet het eerst weer bij bewustzijn komen voor men het gaat slachten. het moest maar eens geen pijn voelen.
kortom, dit zijn barbaarse praktijken en niet meer van deze tijd. net als die hele religieuze onzin trouwens.

btw, ik heb nergens het gebruik van circusdieren verdedigd, en indien die dieren lijden zal ik er ook tegen zijn. ik ben consequent.

gaia heeft zo'n schrik om de moslims rechtstreeks met de vinger te wijzen dat het zijn pijlen dan maar op de 'gemeenten' richt die thuisslachtingen zogezegd 'gedogen'.
wat moet de gemeente doen misschien? bij elk moslimgezin de ganse dag een ambtenaar zetten die een oogje in het zeil houdt?
gaia & co zijn gewoon te laf de echte oorzaken van deze rituele slachtingen te bekritiseren: achterlijke godsdiensten die hier niet thuishoren en hun aanhang.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 12:41   #11
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Ik heb dit allemaal gelezen en ik heb het nu nog niet door. Koosjer slachten, is het wreedaardiger of niet (ik dacht van wel)? Indien niet, moeten we dan maar niet beter massaal koosjer slachten?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 12:49   #12
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

@mitgard

Deze thread is meer een politieke engagement dan zoals u hierboven beweert "onwetend" over koosjer of islamitisch slachten !!!
u kunt beter een andere manier zoeken om uw frustraties te uiten !!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 12:49   #13
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

bon, mensen met een objectieve kijk en een hart voor dieren hebben genoeg gezien en gelezen om hun besluit te trekken denk ik.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:49   #14
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik heb dit allemaal gelezen en ik heb het nu nog niet door. Koosjer slachten, is het wreedaardiger of niet (ik dacht van wel)? Indien niet, moeten we dan maar niet beter massaal koosjer slachten?
Als je leest dat ze 30 seconden moet wachten bij kleine dieren en 45 seconden bij grote, dan is dat economisch al niet mogelijk vrees ik.
Als je dan weet hoe ze aan de lopende band worden geslacht bij ons, en zoals kippen, levend aan haken worden gehangen ~ dan kan je alleen concluderen dat geen van beide methodes diervriendelijk zijn.
Contradictie in termis trouwens slachten <==> diervriendelijk

Ik protesteerde enkel bij de woordkeuze en insinuaties van Mitgard, alsof de dieren pijn MOETEN lijden om gegeten te KUNNEN worden door die achterlijke barbaren zoals hij het omschrijft.
DAT is een foute weergave van de situatie.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:05   #15
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Afgezien van (..) Er zullen tussen mensen en groepen van mensen altijd
kleinere of grotere verschillen zijn die de ene mens walgelijk vind.
Ik herinner me een verhaal over een amerikaanse firma (in de goede oude tijd van de Sjah) die op haar bedrijfsterrein een zwembad aanlegde.
Toen de plaatselijke (islamietische) geestelijkheid er lucht van kreeg dat hierin zowel mannen als vrouwen gingen zwemmen moest het zwembad onmiddelijk gesloten worden...

Zonder zulke grote en kleine probleempjes zou het samenleven op dezelfde
planeet vanzelfsprekend véél gemakkelijker zijn. De meeste gaia adepten
(tenminste diegenen die ik ken) vinden dat iedereen vegetariër of nog beter veganist zou moeten worden & dat is feitelijk ook een probleem
alhoewel het hier niet over islam & joden vs atheïsten en christenen gaat.

Wij gaan volgende week met z'n en zeilen op de friese meren - we koken om beurten en 3 van de 5 zijn vegetariërs - ga ze lekker verplichten vlees te eten (geen afval van de japanse auto-industrie voor mij !).
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:05   #16
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:26   #17
doggy
Parlementsvoorzitter
 
doggy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2004
Berichten: 2.267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Wij gaan volgende week met z'n en zeilen op de friese meren - we koken om beurten en 3 van de 5 zijn vegetariërs - ga ze lekker verplichten vlees te eten (geen afval van de japanse auto-industrie voor mij !).
ik hoop dat ze jou enkel rauwe sojascheuten opdienen als het hun beurt is om te koken!
__________________
goddamn my navel itches
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:29   #18
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
ik hoop dat ze jou enkel rauwe sojascheuten opdienen als het hun beurt is om te koken!
haha ik zat dat ook net te denken, of van die vieze tofu
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:38   #19
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Als je leest dat ze 30 seconden moet wachten bij kleine dieren en 45 seconden bij grote, dan is dat economisch al niet mogelijk vrees ik.
Als je dan weet hoe ze aan de lopende band worden geslacht bij ons, en zoals kippen, levend aan haken worden gehangen ~ dan kan je alleen concluderen dat geen van beide methodes diervriendelijk zijn.
Contradictie in termis trouwens slachten <==> diervriendelijk

Ik protesteerde enkel bij de woordkeuze en insinuaties van Mitgard, alsof de dieren pijn MOETEN lijden om gegeten te KUNNEN worden door die achterlijke barbaren zoals hij het omschrijft.
DAT is een foute weergave van de situatie.
Maar volgens u doet het dus evenveel pijn, ja? Want voor mij maakt dat geen bal uit of dit om godsdienstige redenen is of om wat dan ook, het is het lijden van de dieren die centraal moet staan in deze discussie.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:52   #20
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Maar volgens u doet het dus evenveel pijn, ja? Want voor mij maakt dat geen bal uit of dit om godsdienstige redenen is of om wat dan ook, het is het lijden van de dieren die centraal moet staan in deze discussie.
Je zou het zo denken hee? Dat dat de discussie zou zijn en centraal moet staan, tot deze weer kwam met zijn hatelijke gezwets:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
concreet komt het erop neer dat zowel het kosjer en het islamitisch slachten een ongelooflijk sadistische en wrede manier is om een dier te doden.
enkel de meest vreselijke en pijnlijke manier om te sterven is goed genoeg blijkbaar. slechts dan is het vlees 'eetbaar'. het dier moet immers zolang mogelijk bij bewustzijn blijven (dus geen verdoving) en het moet 'leegbloeden door hartpulsatie'.
dit resulteert in onnoemelijk veel dierenleed, en dat enkel omwille van die achterlijke godsdiensten.
dierenrechtenorganisaties (die de multicul doorgaans erg genegen zijn) knijpen bij deze praktijken vaak een welwillend oogje dicht. zij gaan liever vlaamse veeboeren pesten, dat ligt minder gevoelig.
Volgens dat ik gelezen en gezien heb in documentaires zou die kosjere manier minder pijnlijk zijn. Door het snelle leegbloeden (30 sec) en het oversnijden van bepaalde zenuwbanen die de pijnprikkelingen doorsturen naar de hersenen.
Dan pas wordt het dier echt geslacht, nl gedood en versneden.

Dit is volgens de regels van de koran, kan je gewoon opzoeken op 't net:
bron

<LI>
Het eten van varkensvlees. Het is een onrein dier omdat het uitwerpselen eet. Het kan volgens vele Moslims leiden tot allerlei lichamelijke kwalen en allergieën. Zelfs in de westerse medische sector komen er steeds meer aanwijzingen dat varkensvlees een negatieve invloed op de gezondheid kan hebben.
<LI>
Het eten van dieren die niet ritueel geslacht zijn maar een natuurlijke dood zijn gestorven.
<LI>
Een dier dat door geweld gedood is, of door een wild dier is aangevreten.
<LI>
Een dier dat voor afgoden is geofferd.
<LI>
Een dier waarvan bij het jagen of slachten de naam van Allah niet is uitgesproken.
<LI>
Roofvogels, dieren met klauwen en giftanden, knaagdieren, reptielen en insecten.
<LI>
Bloed. Het kan namelijk verschillende ziekteverwekkers bevatten. Daarom is het van belang dat het ritueel slachten met een zeer scherp mes gebeurt en dat de halssnede zo snel en deskundig mogelijk wordt uitgevoerd. Zodat het bloed zoveel mogelijk en zo snel mogelijk kan wegvloeien. Het dier mag zo min mogelijk pijn lijden.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be