Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2015, 08:15   #41
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Nationaliteiten hebben niets met geloof te zien .
Maar om in uw scheve discussie te stappen , hoeveel percent van onze misdadigers (veroordeeld tot een gevangenisstraf) is Chinees , Japanees , Indieer, Rus of Braziliaan ?
En hoeveel zijn er moslim ?
Moslimnationaliteit, en de natie heet de Oemma. Zo denkt ze wellicht. Vrij onrealistisch.
Weyland is offline  
Oud 24 mei 2015, 09:48   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
"Europa is een schiereiland waar haat, wrok en bitterheid sluimeren"
Het is daarom dat heel de wereld naar dat schiereiland versast waar haat en wrok sluimeren....

De veroorzakers van die haat en wrok zullen wel, vroeg of laat, oorlog veroorzaken. Niets nieuws onder den zon want deze afloop werd al veel eerder voorspeld.

Dat dit eerder laat dan vroeg gebeurt ligt aan de ongemene tolerantie van dat schiereiland vol wrok en haat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 mei 2015, 14:06   #43
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Nationaliteiten hebben niets met geloof te zien .
Maar om in uw scheve discussie te stappen , hoeveel percent van onze misdadigers (veroordeeld tot een gevangenisstraf) is Chinees , Japanees , Indieer, Rus of Braziliaan ?
En hoeveel zijn er moslim ?
Zeg het mij eens. En vertel me ook ineens hoeveel er om of door hun geloof in de gevangenis zitten?
Guinevere is offline  
Oud 24 mei 2015, 14:16   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ziet, gij zijt het, die geroepen wordt ter wille van God (een deel van uw vermogen) te geven, maar er zijn sommigen onder u die vrekkig zijn. En wie vrekkig is, is dit slechts tegen zichzelf. God is Zichzelf - genoeg en gij zijt behoeftig. En indien gij u (van de Waarheid) afwendt, zal Hij een ander volk in uw plaats brengen en dezen zullen uw gelijken niet zijn.
Soera Mohammed 47:38

Het zijn trouwens niet enkel de niet-Europese moslims die zich de cultuur van hun gastland niet volledig eigen maken. Iedereen van buiten Europa behoudt tot iets of wat van zijn of haar eigen plaatselijke cultuur. Moslims worden naar voor geschoven als zondebok maar heel wat anderen, Chinezen, Japanners, Indiërs, Russen, Brazilianen,... doen krak hetzelfde.
Leuk dat u even aanhaalt dat u zakaat dient te betalen, meestal aan de moskee die dan ook ongekende fin bronnen hebben dankzij deze verplichting.
Het gaat helemaal niet over" de cultuur niet volledig eigen maken" want anders dan op grote delen van deze wereld, krijgt u hier de vrijheid al uw grote momenten in uw leven in te vullen, volgens uw eigen levensovertuiging.
Maar het is echter geen toeval dat vooral moslims het economisch slecht doen in deze landen, of massaal voorkomen in onrustwekkende statistieken.
Laat me dit nog wat nuanceren, Turken bijvoorbeeld doen het veel beter dan pakweg Marokkanen, en die Marokkanen die het wel goed doen, lappen grote delen van de strikte geloofsbeleving vrolijk aan hun laars en zorgen dat ze wegkomen van wijken met al te grote " sociale controle" wat wij gewoon de roddelcultuur noemen.
alice is offline  
Oud 24 mei 2015, 15:53   #45
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zeg het mij eens. En vertel me ook ineens hoeveel er om of door hun geloof in de gevangenis zitten?
De juiste hoeveelheid is een staatsgeheim . Om hun geloof 0 , door de leefregels in hun geloof 100 percent .
vlaams realist is offline  
Oud 24 mei 2015, 16:15   #46
Stannis
Burger
 
Geregistreerd: 8 oktober 2014
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De juiste hoeveelheid is een staatsgeheim . Om hun geloof 0 , door de leefregels in hun geloof 100 percent .
De leefregels in hun geloof verbieden nochtans strikt diefstal en drugshandel/-gebruik. Meesten zitten hiervoor in de gevangenis. U praat nonsens.
Stannis is offline  
Oud 24 mei 2015, 18:42   #47
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Vaders schuiven dood jihadi’s in schoenen Staat
AMSTERDAM - Meerdere vaders van Syriëgangers stellen de Nederlandse Staat in een rechtszaak aansprakelijk voor het vertrek, en in sommige gevallen de dood, van hun kinderen.
Hypocriete geldwolven van advocaten hebben weer iets nieuws ontdekt?
Dat men die "vaders" het land uit jaagt wegens het gebrek aan opvoeding en controle op hun "kinderen"! De schaamte nabij...
andev is offline  
Oud 24 mei 2015, 18:46   #48
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ziet, gij zijt het, die geroepen wordt ter wille van God (een deel van uw vermogen) te geven, maar er zijn sommigen onder u die vrekkig zijn. En wie vrekkig is, is dit slechts tegen zichzelf. God is Zichzelf - genoeg en gij zijt behoeftig. En indien gij u (van de Waarheid) afwendt, zal Hij een ander volk in uw plaats brengen en dezen zullen uw gelijken niet zijn.
Soera Mohammed 47:38

Het zijn trouwens niet enkel de niet-Europese moslims die zich de cultuur van hun gastland niet volledig eigen maken. Iedereen van buiten Europa behoudt tot iets of wat van zijn of haar eigen plaatselijke cultuur. Moslims worden naar voor geschoven als zondebok maar heel wat anderen, Chinezen, Japanners, Indiërs, Russen, Brazilianen,... doen krak hetzelfde.
Hoe kun je moslims vergelijken met al die andere groepen die je opsomt!
Moslims veroorzaken meer problemen dan al de anderen samen!
Moslims hebben het begrip "multicul" om zeep geholpen.
andev is offline  
Oud 24 mei 2015, 18:49   #49
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zeg het mij eens. En vertel me ook ineens hoeveel er om of door hun geloof in de gevangenis zitten?
Hun geloof" of iets anders, het zijn vooral moslims die de gevangenissen bevolken. Hun geloof kan ons gestolen worden, het feit dat er zoveel krapuul tussen zit niet.
andev is offline  
Oud 24 mei 2015, 18:51   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
De leefregels in hun geloof verbieden nochtans strikt diefstal en drugshandel/-gebruik. Meesten zitten hiervoor in de gevangenis. U praat nonsens.
Als "de meesten" wegens diefstal en drugshandel in de bajes zitten betekent dit dat deze moslims de regels aan hun laars lappen die hun geloof hen oplegt.

Moslims mogen stelen van "ongelovigen". Ze mogen ongelovigen de kop afhakken en kinderen verkrachten, zoals hun profeet hen dat voordeed. Ze mogen zelfs liegen dat het kraakt volgens hun geloof. (Al Taqiya)

Wie praat bijgevolg nonsens?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 mei 2015, 19:16   #51
Stannis
Burger
 
Geregistreerd: 8 oktober 2014
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als "de meesten" wegens diefstal en drugshandel in de bajes zitten betekent dit dat deze moslims de regels aan hun laars lappen die hun geloof hen oplegt.

Moslims mogen stelen van "ongelovigen". Ze mogen ongelovigen de kop afhakken en kinderen verkrachten, zoals hun profeet hen dat voordeed. Ze mogen zelfs liegen dat het kraakt volgens hun geloof. (Al Taqiya)

Wie praat bijgevolg nonsens?
Wellicht kan u ook eerst wat bronnen hiervoor vermelden, dan denk ik aan legitieme Hadiths of Koranverzen. Taqqiyya is ook een concept dat enkel onder bepaalde (strikte) omstandigheden gebruikt mag worden. Het concept verschilt eveneens tussen Soennieten en Sjieten sterk. Enkel in geval van legitieme zelf-verdediging mogen moslims optreden tegen ongelovigen en niet meer dan nodig is.
Stannis is offline  
Oud 25 mei 2015, 00:04   #52
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
De leefregels in hun geloof verbieden nochtans strikt diefstal en drugshandel/-gebruik. Meesten zitten hiervoor in de gevangenis. U praat nonsens.
Welnee, u heeft het over een geloofsovertuiging van een warlord die zelfs slaven als bezit zag, wanneer je die buitmaakte tijdens rooftochten op anders of ongelovigen.
Menige dealer vindt wat hij doet ok, wanneer je maar aan ongelovigen dealt, niet dat daarom er minder moslims aan drugs zitten.
alice is offline  
Oud 25 mei 2015, 00:06   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
Wellicht kan u ook eerst wat bronnen hiervoor vermelden, dan denk ik aan legitieme Hadiths of Koranverzen. Taqqiyya is ook een concept dat enkel onder bepaalde (strikte) omstandigheden gebruikt mag worden. Het concept verschilt eveneens tussen Soennieten en Sjieten sterk. Enkel in geval van legitieme zelf-verdediging mogen moslims optreden tegen ongelovigen en niet meer dan nodig is.
Ook dit mag je nuanceren, binnen eer en schaamteculturen is liegen heel gewoon, want zolang je niet toegeeft bestaat het immers niet. Vandaar de povere gewetensvorming bij vooral jonge mannelijke moslims.
alice is offline  
Oud 25 mei 2015, 11:28   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
Wellicht kan u ook eerst wat bronnen hiervoor vermelden, dan denk ik aan legitieme Hadiths of Koranverzen. Taqqiyya is ook een concept dat enkel onder bepaalde (strikte) omstandigheden gebruikt mag worden. Het concept verschilt eveneens tussen Soennieten en Sjieten sterk. Enkel in geval van legitieme zelf-verdediging mogen moslims optreden tegen ongelovigen en niet meer dan nodig is.
Flauwe kul.

Taqiya is een concept dat met even groot gemak misbruikt wordt als de moslimwetten die stelen, moorden en verkrachten verbieden.

Dat jij nog naar bronnen DURFT te vragen voor de onthoofdingen, verkrachtingen, tot slavernij gedwongen "ongelovigen", stenigingen, massale diefstal, wrede overheersing, feiten die niet alleen de krijgsheer Mohamed pleegde om zijn rijk te kunnen vestigen, maar die we anno 2015 dag na dag met onze eigen zien plegen in naam van de Islam, ruikt naar negationisme. Zoals de Turken tot op vandaag niet willen geweten hebben dat ze een genocide pleegden op de Armeniërs.

Jij bent ofwel een moslim, ofwel een bekeerling. Wellicht een bekeerling, want dat zijn de fanatiekste moslims.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2015 om 11:30.
Knuppel is offline  
Oud 25 mei 2015, 12:12   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
"Europa is een schiereiland waar haat, wrok en bitterheid sluimeren"
Wie voelt dat zo aan?
Al diegenen die hier eigenlijk niet thuishoren?
Nou, de deur naar andere continenten waar het alle dagen kermis is, en waar men constant lacht en kussen geeft, staat wagenwijd open.
Opzouten!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 25 mei 2015, 13:22   #56
Stannis
Burger
 
Geregistreerd: 8 oktober 2014
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Flauwe kul.

Taqiya is een concept dat met even groot gemak misbruikt wordt als de moslimwetten die stelen, moorden en verkrachten verbieden.

Dat jij nog naar bronnen DURFT te vragen voor de onthoofdingen, verkrachtingen, tot slavernij gedwongen "ongelovigen", stenigingen, massale diefstal, wrede overheersing, feiten die niet alleen de krijgsheer Mohamed pleegde om zijn rijk te kunnen vestigen, maar die we anno 2015 dag na dag met onze eigen zien plegen in naam van de Islam, ruikt naar negationisme. Zoals de Turken tot op vandaag niet willen geweten hebben dat ze een genocide pleegden op de Armeniërs.

Jij bent ofwel een moslim, ofwel een bekeerling. Wellicht een bekeerling, want dat zijn de fanatiekste moslims.
Tja, ik ga ervan uit dat uw bronen hoogstwaarschijnlijk van uiterst tendentieuze sites als wikiislam and religionofpeace.com komen. Over objectiviteit en kritische ingesteldheid gesproken. En wat het Turks negationisme over de Armeense genocide hiermee te maken heeft snap ik al evenmin. Ik zeg niet dat er geen gewelddadige elementen voorkomen in de islam, maar zulke ongenuanceerde uitspraken gaan er bij mij niet in.

En dat grijpen naar een ad-hominem vind ik ook maar laag. Maar om uw nieuwsgierigheid toch te verzadigen, u hebt 2x fout geraden. Ik ben een ex-moslim die heel veel informatie heeft vergaard omtrent dit onderwerp voor ik tot mijn huidige beslissing ben gekomen.
Elementen die me stoorden waren oa. de ongelijkheid van man/vrouw, wetenschappelijk achterhaalde zaken(zoals aardbevingen als straf van god) en bepaalde gewelddadige dingen(zoals het afhakken van de hand van een dief).

Ik 'verdedig' hier zeker niet 'de' islam(ooit al gehoord van stromingen als het soefisme en ibadisme?) maar wil louter correcte en ware zaken aanbrengen. Ik ga niet mee met het ongenuanceerd en onwaar discours over de pedofiele en alleen maar gewelddadige islam die in het westen is gegroeid naar aanleiding van negatieve beeldvorming over ghettomoslims en 9/11. Voor mij draait alles om objectiviteit en correctheid in de mate dat deze concepten bereikt kunnen worden vanuit onze gebrekkige menseijke perceptie.

Goedendag nog verder.
Stannis is offline  
Oud 25 mei 2015, 17:23   #57
Stannis
Burger
 
Geregistreerd: 8 oktober 2014
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibb&Obb Bekijk bericht
Ziet ge hier zelf niet dat ge uzelf tegenspreekt? Islam, de religie van de vvrede!
Waar ik heb dat gezegd of beweerd? U legt mij woorden in de mond. Ik heb enkel gezegd dat de stelling 'moslims mogen ongelovigen naar believen vermoorden en beroven' fout is. Er zitten inderdaad gewelddadige elementen in de islam, maar niet op de manier zoals hier veelvuldig wordt beweerd.

Of neen, ik zal wel bezig zijn met Taqiyya.
Stannis is offline  
Oud 25 mei 2015, 17:31   #58
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Europa wordt dan ook geregeerd door bureaucraten, postjes-en carrierejagers, geldwolven en marjonetten van de multinationals. Wat verwacht men anders dan een rampzalige afloop met zo'n zootje?
Hypochonder is offline  
Oud 25 mei 2015, 20:03   #59
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als "de meesten" wegens diefstal en drugshandel in de bajes zitten betekent dit dat deze moslims de regels aan hun laars lappen die hun geloof hen oplegt.

Moslims mogen stelen van "ongelovigen". Ze mogen ongelovigen de kop afhakken en kinderen verkrachten, zoals hun profeet hen dat voordeed. Ze mogen zelfs liegen dat het kraakt volgens hun geloof. (Al Taqiya)

Wie praat bijgevolg nonsens?
U want Taqiya is een Sjitisch concept geen Soenitisch. U weet toch dat er verschillende korans in omloop zijn? De Iraanse verschilt van de gebruikelijke in de VAE. Voor een schrift dat uniek zou moeten zijn ...
DucDEnghien is offline  
Oud 25 mei 2015, 20:05   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zeg het mij eens. En vertel me ook ineens hoeveel er om of door hun geloof in de gevangenis zitten?
Hun geloof houdt ze er in elk geval niet uit.
Vertel ons eens hoe dat komt.
Bobke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be