Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2005, 18:21   #1
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard Defilé of ....

Gentse feesten ?

www.hln.be

Defilé trekt 100.000 'kijklustigen', de Gentse feesten woensdag 250.000 man... Sorry sire, uw 8,7 miljoen echte belgen hadden blijkbaar wat beters te doen.




Verhofstadt heeft Albert flink bij de neus... Maar niet getreurd, Boudewijn zaliger houdt een oogje in het zeil.
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:30   #2
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Gentse feesten ?

www.hln.be

Defilé trekt 100.000 'kijklustigen', de Gentse feesten woensdag 250.000 man... Sorry sire, uw 8,7 miljoen echte belgen hadden blijkbaar wat beters te doen.


Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:32   #3
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.
opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn

Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by rodeo on 21-07-2005 at 19:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.
opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn

Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.
opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rodeo : 21 juli 2005 om 18:33.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:36   #4
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn

Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)
Woensdag was inderdaad voor velen een werkdag.
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:39   #5
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
opnieuw: was u er?
Ik heb nog steeds niet dement. Dus, nee.
Citaat:
Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)
De VRT heeft enkele mooi overzichtshots gemaakt waarin je duidelijk kan zien dat de tribunes rechts voor het paleis leeg waren.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:43   #6
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik heb nog steeds niet dement. Dus, nee.

De VRT heeft enkele mooi overzichtshots gemaakt waarin je duidelijk kan zien dat de tribunes rechts voor het paleis leeg waren.
Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), een lege tribune past daar niet echt[size=1]


doet me aan de belangrijkste vraag voor brononderzoek denken: Was die man er??
[/size]
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:45   #7
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik heb nog steeds niet dement. Dus, nee.

De VRT heeft enkele mooi overzichtshots gemaakt waarin je duidelijk kan zien dat de tribunes rechts voor het paleis leeg waren.
Dat is misschien opzetelijk gedaan, anders vind Bertje zijne weg misschien niet terug naar huis.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:52   #8
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

[quote=rodeo]Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), QUOTE]

dat moet dan een heel groot vensterbankje geweest zijn.
maar 8 rijen mensen is ook niet zo spectaculair he, 8 man op een rijtje...
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:55   #9
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

[quote=phoebe]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), QUOTE]

dat moet dan een heel groot vensterbankje geweest zijn.
maar 8 rijen mensen is ook niet zo spectaculair he, 8 man op een rijtje...


deze site steekt me hier wel tegen ze, als men al ne keer niet kan tóegeven dat er veel volk was.... zijn alle door VB-ers aangedragen argumenten even pertinent onwaar?
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:58   #10
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Locatie: ver weg
Berichten: 785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), een lege tribune past daar niet echt[size=1]


doet me aan de belangrijkste vraag voor brononderzoek denken: Was die man er??[/size]
Dan moeten da wel heel erg dunne mensen geweest zijn als er acht op een rij op een vensterbankse kunnen, ofwel was het een heel er dik vensterbankske, ofwel waren alle peuter- & kleuter-tuinen weer paraat met een vlagske in hun pollen gestopt.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:01   #11
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Dan moeten da wel heel erg dunne mensen geweest zijn als er acht op een rij op een vensterbankse kunnen, ofwel was het een heel er dik vensterbankske, ofwel waren alle peuter- & kleuter-tuinen weer paraat met een vlagske in hun pollen gestopt.
Deze bewering komt van een persoon die NIET aanwezig was. Er worden vragen gesteld omtrent de subjectiviteit van deze bron.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:01   #12
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Laat er veel volk geweest zijn: ieder diertje zijn pleziertje, en zeker in Broekzele, want daar wonen ongetwijfeld de laatste Belzen. Ik stel alleen maar vast, vanaf mijn standplaats, ergens diep in het Vlaamse binnenland, dat ik langs de weg nog geen één Belzieke vod heb gezien (en ik vond nota bene reeds dat er slechts weinig Vlaamse vaandels uithingen op 11 juli).
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:05   #13
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Laat er veel volk geweest zijn: ieder diertje zijn pleziertje, en zeker in Broekzele, want daar wonen ongetwijfeld de laatste Belzen. Ik stel alleen maar vast, vanaf mijn standplaats, ergens diep in het Vlaamse binnenland, dat ik langs de weg nog geen één Belzieke vod heb gezien (en ik vond nota bene reeds dat er slechts weinig Vlaamse vaandels uithingen op 11 juli).
Merk alvast het toonverschil met de posts hierboven op; mijn snelcursus psychologie komt hier boven:

first: fase of denial
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:08   #14
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Deze bewering komt van een persoon die NIET aanwezig was. Er worden vragen gesteld omtrent de subjectiviteit van deze bron.
Laat ons dan ook toe te twijfelen aan de waarachtigheid van een bron zoals een studentje dat kickt op Pokémon en militaire parades.
Maar inderdaad, ieder diertje zijn pleziertje. In Noord-Korea trekken zulke festiviteiten ook veel volk.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:12   #15
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Merk alvast het toonverschil met de posts hierboven op; mijn snelcursus psychologie komt hier boven:

first: fase of denial
U zit er recht op: volgens mij en veel Vlaamsgezinden zitten de belgicisten momenteel in volop in die fase. Hoedanook, ik ga hier niet ontkennen dat 100000 man naar de normen van een belzieke feestdag enorm veel volk is.
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:13   #16
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Merk alvast het toonverschil met de posts hierboven op; mijn snelcursus psychologie komt hier boven:

first: fase of denial
Alles is relatief natuurlijk. Maar 10.000 man bijeen op een vrije dag in Brussel, vind ik niet zo veel. Zeker als je wet dat die stoet zelf al een paar duizend man telt (om dan nog maar van de toeristen te zwijgen)
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:22   #17
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Laat ons dan ook toe te twijfelen aan de waarachtigheid van een bron zoals een studentje dat kickt op Pokémon en militaire parades.
Maar inderdaad, ieder diertje zijn pleziertje. In Noord-Korea trekken zulke festiviteiten ook veel volk.
touché (moet dringen die avatar wijzigen, die bedreigt mijn geloofwaardigheid)

soit, vind liever argumenten "waarom er zoveel volk kan zijn voor iets belgicistisch"
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 20:16   #18
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
first: fase of denial
Mag ik U er (opnieuw) op wijzen dat woensdag een werkdag was en vandaag (donderdag) een vrije dag?

Inderdaad, U (en U niet alleen) zit in de ontkenningsfase...

Nu we het toch over argumenten hebben. Kan jij mij een paar argumenten geven waarom op een doordeweekse dag bijna drie keer meer volk opdaagt in Gent (of all places) dan op een feestdag (en dan nog een speciale - 175 jaar) in Brussel (in aanwezigheid van de vorst) ?

(Merk op dat ik op het einde waarschijnlijk zelf al het beste argument gegeven heb...)
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 20:30   #19
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Laat er veel volk geweest zijn: ieder diertje zijn pleziertje, en zeker in Broekzele, want daar wonen ongetwijfeld de laatste Belzen. Ik stel alleen maar vast, vanaf mijn standplaats, ergens diep in het Vlaamse binnenland, dat ik langs de weg nog geen één Belzieke vod heb gezien (en ik vond nota bene reeds dat er slechts weinig Vlaamse vaandels uithingen op 11 juli).
Mensen die achter een vlag lopen zijn diegene die nog maar pas hun neanthertaler periode achter zich hebben gelaten.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 21:48   #20
rodeo
Gouverneur
 
rodeo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Kan jij mij een paar argumenten geven waarom op een doordeweekse dag bijna drie keer meer volk opdaagt in Gent (of all places) dan op een feestdag (en dan nog een speciale - 175 jaar) in Brussel (in aanwezigheid van de vorst) ? )
Clouseau?
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be