Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: welke soort coalitie in de volgende regering?
rechts-rechts 1 1,20%
links-links 5 6,02%
sp-a-CD&V 2 2,41%
sp-a-vld 13 15,66%
sp-a-vlaams blok 0 0%
CD&V-agalev 0 0%
CD&V-vld 9 10,84%
CD&V- vlaams blok 5 6,02%
agalev-vld 0 0%
agalev-vlaams blok 1 1,20%
mijn partij mag absoluut niet samen gaan met een andere partij!! 5 6,02%
n-va - links 2 2,41%
een vlaams radicale meerderheid ( n-va - vlaams blok ) 24 28,92%
n-va - CD&V 12 14,46%
CD&V - leefbaar vlaanderen - vlaams blok 3 3,61%
leefbaar vlaanderen - vlaams blok - vld 1 1,20%
leefbaar vlaanderen - vlaams blok - sp.a 0 0%
andere! Ik wil gewoon een andere! dus ik zet ze op het prikbord! 0 0%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2002, 19:53   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
PELGRIM
Oeijejoei, jij vraagt mij de betekenis van ‘op de linkse toer te gaan’. Gaan we weer die toer op ja? Eindeloos discussiëren over wat links en rechts is. Wel dit forum staat bol van discussies aangaande dat onderwerp en ik heb geen zin om hierover verder te lullen.
Dikke boeken worden vol geschreven over dit inderdaad niet exact te omlijnen begrip, en dat door zéééér geleerde heren. En nu vraag jij mij om dat effe te komen expliceren, foei, foei. Straks mogen we soortgelijke niet precies te omschrijven woorden als: waarheid, goed, kwaad enzovoort, niet meer gebruiken zonder er een sluitende definitie bij te geven. Zeg, vraag het anders eens aan onze tegenstanders die ons als rechts-extremisten bestempelen? Maar dan stelt er zich geen probleem zeker, of niet soms?
En toch wil ik over dat links-rechts gedoe iets kwijt. Toen Verhofstadt aantrad zei hij op een zelfgenoegzaam toontje: “In de toekomst spreken we niet meer van links en rechts.” Jaa, wadde? Het is ferm tegen zijn… linker- en rechter bovenste snijtand. Verhofstadt, de man die niet alleen een spleet tussen zijn twee voortanden heeft, maar ook in zijn tong.
Het zou hem goed uitgekomen zijn, moesten de woorden links en rechts niet langer gebezigd worden. Niemand die hem dan nog zou kunnen verwijten dat zijn schuivend beleid zo links is geworden als de bakboordzijde van een (zinkend) schip.
De wens om een vervelend woord te zien verdwijnen, doet me denken aan die dictators welke de woorden ‘nederlaag’ of ‘hongerlijden’ gewoonweg afvoerden of taboe verklaarden. Zo heeft het Duitsland van Hitler nooit één veldslag verloren en heeft onder Mao nooit één Chinees de hongerdood moeten sterven. Je ziet wat een wonder een woord kan verrichten.
Ook Bourgeois hoopt dat genant links-rechts begrip de wereld uit te helpen. En niet omdat hij zoals Verhofstadt wil schuiven, neen, keurige mensen als Bourgeois schuiven niet, noch naar links, noch naar rechts. En als ze al schuiven, is het rechtvooruit en wel op een bananenschil van die stoute Blokkers.
Neen, ook voor Bourgeois geen onderscheid in woorden als: links, rechts, koud en warm, hij wil immers met niets of niemand vergeleken of afgemeten worden. Recht door zee is de leuze, alleen op kruistocht, de windmolens tegemoet.
Tja Duympje, ik kan daar maar alleen uit afleiden dat die man (Bourgeois) idd met niemand in zee wil gaan: niet met het Vlaams Blok en ook niet met de CD&V. Komt wat hoogmoedig over ja, en niemand zal mij dan ook horen zeggen dat hij voldoende voeling heeft met zijn euh....voetvolk. Het is dus niet zijn selectieve rechtlijnigheid die als hinderlijk wordt ervaren maar eerder zijn even selectieve "wereldvreemdheid".

Je hebt dat allemaal goed opgemerkt en met veel humor, maar ook met veel bitterheid, neergepoot. Toch moet je in gedachten houden dat hij in een wel zeer moeilijk parket zit. Het is al een wonder dat hij opnieuw 10.000 leden heeft bijeen gegaard. Door het cordon te doorbreken als piepklein partijtje zou hij meteen hari kiri plegen en met de CD&V in zee gaan is ook moordend omdat die partij niet alleen een ietsie pietsie ongeloofwaardig is geworden na een halve eeuw machtsvertoon maar ook omdat ze nog altijd op haar retour is en bovendien België in stand wil houden via het confederalisme, iets wat niet strookt met het eerste, en dus belangrijkste, punt van de agenda van de N-VA. Ook niet vergeten dat één van de kopstukken uit het splitsingsavontuur van de ex.VU al in de CD&v zit. De lont naar nieuw vuurwerk ligt dus al op voorhand te roken...

Wachten tot na de volgende verkiezingen dus met valse verwachtingen, vluchtige voorspellingen en banale beschuldigingen. Heel misschien zal de kiezer toch eens voor één keertje de kaarten helemaal anders schudden dan euhum... algemeen verwacht wordt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2002, 20:43   #42
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Volgens teletekst van zowel vrt als vtm hebben er zo’n 3000 mensen betoogd tegen paarsgroen, wat naar mijn mening een flagrante onderschatting is.
Geen woord echter over het Vlaams Blok (en eerlijkheidshalve over de NVA). Met deze laat ik u weten dat 2/3 van de betogers Vlaams Blokkers waren die opstapten achter een spandoek met de niet mis te verstane eis: Vlaanderen Onafhankelijk.
KNUPPELTJE met alle respect voor jouw mooi en intelligent snuitje, maar is er bij jou nu toch niet een beetje twijfel gerezen over de bewering als zou onze partij de Vlaamse Onafhankelijkheid niet meer als een prioriteit zien?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2002, 21:44   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Volgens teletekst van zowel vrt als vtm hebben er zo’n 3000 mensen betoogd tegen paarsgroen, wat naar mijn mening een flagrante onderschatting is.
Geen woord echter over het Vlaams Blok (en eerlijkheidshalve over de NVA). Met deze laat ik u weten dat 2/3 van de betogers Vlaams Blokkers waren die opstapten achter een spandoek met de niet mis te verstane eis: Vlaanderen Onafhankelijk.
KNUPPELTJE met alle respect voor jouw mooi en intelligent snuitje, maar is er bij jou nu toch niet een beetje twijfel gerezen over de bewering als zou onze partij de Vlaamse Onafhankelijkheid niet meer als een prioriteit zien?
Ik las een jaar lang jullie partijblad, ik zag De Winter op tv ....en ik ken wat... insiders.
Neen dus, sorry.
Laat mensen zoals Annemans op het voorplan treden inplaats van De Winter en ik zeg ja.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2002, 15:24   #44
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Hopelijk krijgen we een coalitie zonder Agalev en NVA. Waarom, omdat beide partijen één onderwerpspartijen zijn en dus in se niet kunnen regeren (ze kunnen wel een regering vormen, maar ze zullen sowieso een slecht beleid voeren, omdat ze maar van één onderwerp iets afweten en meestal ook nog niet al te veel). Dat agalev niet kan regeren is onderhand toch al bewezen niet. Het Vlaams Blok mag van mij best regeren, omdat er zoveel mensen op stemmen en omdat het zeker geen één onderwerpspartij is (wat sommige "mestkevers" ook mogen beweren).
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2002, 18:57   #45
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Zeg Moi,

Leg die laatste twee zinnen eens uit a.u.b.?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2002, 19:09   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Hopelijk krijgen we een coalitie zonder Agalev en NVA. Waarom, omdat beide partijen één onderwerpspartijen zijn en dus in se niet kunnen regeren (ze kunnen wel een regering vormen, maar ze zullen sowieso een slecht beleid voeren, omdat ze maar van één onderwerp iets afweten en meestal ook nog niet al te veel). Dat agalev niet kan regeren is onderhand toch al bewezen niet. Het Vlaams Blok mag van mij best regeren, omdat er zoveel mensen op stemmen en omdat het zeker geen één onderwerpspartij is (wat sommige "mestkevers" ook mogen beweren).
Ik wil ook graag wat uitleg van Moi. Niet dat ik de bedoeling heb om de N-VA te verdedigen maar is dat een one issue partij omdat het eerste punt in haar programma de Vlaamse onafhankelijkheid is?
Van het Vlaams Blok kan dat inderdaad niet gezegd worden Moi. Die heeft ook nog haar vreemdelingenstandpunten. Goed gezien.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2002, 19:25   #47
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ooit gehoord over de uitspraken van De Gucht (over "mestkevers" en zo)? Ooit gehoord van Dewael (over de nazi's van het Blok). Enzovoort. Enzovoort.
Juist Jan,
Geef ze van Jetje
"Ratten," hoorde ik ook reeds vaak als verwijt klinken.
Of zegden ze daar niet linkse ratten bij
"Linkse ratten, rolt uw matten", doet dat geen belletje rinkelen?
Tiens, nu ik het zo 'hoor', begin ik toch te twijfelen uit welke hoek deze koosnaam kwam.
En gelijk hebben ze!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2002, 19:39   #48
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Zet deze er eens bij thomas :


Leefbaar - Vlaams Blok - CD&V

Leefbaar - Vlaams Blok - VLD

Leefbaar - Vlaams Blok - SP.a


Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 11:22   #49
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Natuurlijk is de NVA een one issue partij. Hun enige standpunt is de Vlaamse onafhankelijkheid en al hun andere standpunten zijn daarop gebaseerd. Daarenboven komen ze altijd terug op dat standpunt in elke discussie. Zo is de wapenlevering aan Nepal volgens de NVA alleen slecht omdat FN een Waalse fabriek is, was het een Vlaamse dan steunden ze het gewoon. Een partij met maar één standpunt regeert per definitie slecht.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 11:25   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Natuurlijk is de NVA een one issue partij. Hun enige standpunt is de Vlaamse onafhankelijkheid en al hun andere standpunten zijn daarop gebaseerd. Daarenboven komen ze altijd terug op dat standpunt in elke discussie. Zo is de wapenlevering aan Nepal volgens de NVA alleen slecht omdat FN een Waalse fabriek is, was het een Vlaamse dan steunden ze het gewoon. Een partij met maar één standpunt regeert per definitie slecht.
Tja, tegen helderzienden staat een mens machteloos....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 13:31   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Een één onderwerp partij is best mogelijk, kort geleden werd er hier één voorgesteld met als enige punt op het partijprogramma het invoeren van referenda. Die partij heeft maar één programmapunt nodig.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 15:32   #52
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

En zal dus ook niet kunnen regeren, want hun standpunt is dat ze het niet kunnen en de bevolking het in hun plaats moet doen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 16:30   #53
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Het spijt me Moi, van jouw uitleg begrijp ik nooit veel, al bestaat deze slechts uit enkele zinnen. Het zal wel aan mij liggen, maar toch, ik ben blijkbaar niet de enige die soms om een nadere uitleg vraagt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 17:09   #54
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Zet deze er eens bij thomas :


Leefbaar - Vlaams Blok - CD&V

Leefbaar - Vlaams Blok - VLD

Leefbaar - Vlaams Blok - SP.a


Geen probleem, moest leefbaar vlaanderen het halen ik zou een coalitie met leefbaar vlaanderen en CD&V wel zien zitten, desnoods met n-va of vlaams blok!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 11:51   #55
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Duym,

Het is toch duidelijk: een partij met als enige partijstandpunt het invoeren van referenda, zal niet regeren: want de bevolking doet het in haar plaats.

Dit was gewoon als grapje bedoelt
Ik vind het wel een goed standpunt
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 12:09   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Revolutionair! Politiekers die hun eigen macht zouden afstaan. Dat zou dan het einde van politiek betekenen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 12:38   #57
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Duym,

Het is toch duidelijk: een partij met als enige partijstandpunt het invoeren van referenda, zal niet regeren: want de bevolking doet het in haar plaats.

Dit was gewoon als grapje bedoelt
Ik vind het wel een goed standpunt

Begrepen, maar zeg, 'k heb al beter moppen gehoord.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 12:47   #58
Gilles
Vreemdeling
 
Gilles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2002
Locatie: Sint-Job in 't Goor
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Gilles
Standaard

Waarom spreekt er niemand van een coalitie NVA-VLD, ik weet dat dat niet realistisch is maar het zou goed werken denk ik.
__________________
L'Europe sera libre ou elle ne sera pas !!!
Gilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 12:55   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles
Waarom spreekt er niemand van een coalitie NVA-VLD, ik weet dat dat niet realistisch is maar het zou goed werken denk ik.
NV-A is (gematigd?)
  • anti-monarchie
    anti-belgisch
    anti-allochtoon
    ............

De VLD dan ook?

Enfin, liever om het even wat, als géén van beiden maar niet in de smalle kont van de tsjeven kruipt.
Dan braak ik!
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 16:31   #60
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Beste,

Superstaaf n-va is een van de beste partijen en snelstgroeiende dus een beetje respect!
Beste vld'er zou de CD&V erbij mogen?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be