Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2002, 14:57   #21
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Het waren weer moslims, maar toch vind ik het gevaarlijk te veralgemenen...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 23:33   #22
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "VL
Best dat dat ironisch was....
[/size]

[size=3][/size]Uit de mond van Esceha is dat ironisch maar ik ben overtuigd dat dit ook uit de mond van vééééél Moslims zou kunnen komen en dan is het helemaal niet meer ironisch.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2002, 23:37   #23
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
oproep aan de allochtonen. Zijn er hier moslims aanwezig op het forum? Zouden zij hun mening over dit voorval kunnen geven. Zou echt wel eens willen weten of dit echt onder de allochtonen leeft? Men laat iedereen zowat aan het woord behalve de moslims en /of allochtonen zelf. En ik hoop dat zij zeggen dat dit echt wel uitzonderingen zijn.

jimmyl
Neen neen het racisme van allochtonen t.o.v. ons is zeer groot. Mag ik u attent maken op enkele pareltjes die ik zelf heb mogen opvangen toen ene Mohammed bij mij werkte:
"Die rotte Belgen zijn allemaal racisten en geven veel te weinig dop!"
"Wij Marokkanen, wij beschouwen de Belgische grieten als vuilzakken: we steken die vol en dan zetten we ze op straat!"
Dit zijn letterlijke citaten. Wat zoude pater Leman daarvan zeggen?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 18:52   #24
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Geachte Heer Wouters,

.....en wij hoeven voorts alleen maar te lezen wat de lieden van de Arabisch Europese Liga over ons op Internet schrijven.
.....en wij hoeven voorts alleen maar te luisteren wat die imam in Engeland allemaal met ons voor heeft.

En dan durft Leman en anderen die zich "politiek" correct durven te noemen vaderlandslievenden nota bene als racistisch te betitelen. Over een aantal jaren zullen zij ook zelf met de verloedering worden geconfrointeerd. Hoeveel nieuwkomers hebben zij in hun eigen woning opgenomen..........?

Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 18:57   #25
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

.....(citaat) "Binnenkort zullen ze nog vragen om een Islamitische seriemoordenaar vrij te laten omdat hij die mensen moest doden voor hun "God""

Binnenkort? Nee nu al, getuige onder meer de uitspraken van de imam in Engeland, waar ik hierboven op doel. Ik zag gisteren een reportage op de TV en werd nog angstiger dan ik al was. Dat soort figuren is door de "politiek correcten" gastvrij opgenomen. Die "politiek coorecten" moeten ZELF worden opgenomen, oren inderdaad te worden opgenomen, maar dan bedoel ik wel wat anders.....

Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 20:08   #26
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Waar zit computeringenieur als je hem nodig hebt? Al was hij misschien eerder een Turks nationalist dan een moslim-extremist...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 21:42   #27
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Waar zit computeringenieur als je hem nodig hebt? Al was hij misschien eerder een Turks nationalist dan een moslim-extremist...
Hij zit waarschijnlijk te lobbyen in Brussel bij de EU voor toetreding van zijn land .
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 16:21   #28
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Vandaag in DS (Reuters, anp) HEEL kleintjes en op pagina 6 :

AL-QAEDA recruteert in Nederland

<<Islamitische militanten die banden hebben met het Al-Qaeda netwerk slagen erin jonge mannen te recruteren in moskeeën, cafés en gevangenissen voor een 'heilige oorlog' tegen de VS. Die waarschuwing komt van de Nederlandse Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) Volgens de AIVD gaat het om een structureel probleem. Minstens een tiental mensen zouden strijders werven en enkele tientallen jongeren zijn al gerecruteerd. "Dit verschijnsel heeft wortels in de westerse samenleving gekregen, inclusief de Nederlandse" concludeet het hoofd van de AIVD. S. van Hulst, maandag tijdens de voorstelling. De recruten werden tot vorig jaar opgeleid in trainingskampen in Afghanistan. Die hebben zich inmiddels verplaatst naar het Westen. Het gaat ondermeer om schietoefeningen en fysieke trainingen. Volgens van Hulst is het niet uitgesloten dat de recruten op 'enig moment' in het Westen kunnen worden ingezet.>>
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 17:29   #29
Musti
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 40
Standaard

Een goedkoop excuus van die Marokanen, ik ben van Turkse afkomst dus ook een Moslim en ik vind dat men deze mensen hard moet aanpakken!!!
En ik vind het ook even erg dat sommige mensen hier de Islam erbij hebben gesleurd terwijl de Islam hier tegen is!!!!
Musti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 17:31   #30
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Hebben die Marokkanen het dan gedaan? Komaan, zeg, er zitten radicalen bij elke bevolkingsgroep.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 17:58   #31
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Ik beweer hier niet mee dat de Islam hier schuld aan heeft. Een pak papier heeft nooit ergens schuld aan, wel mensen die iets effectief uitvoeren met die pak papier als schaamlapje. Uiteraard kan geen zinnig mens dergelijke acties steunen, maar aan de andere kant wacht ik ook nog steeds op een massale afwijzing van de zogenaamde zwijgende meerderheid van dergelijke acties en ideologieën.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 18:02   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti
En ik vind het ook even erg dat sommige mensen hier de Islam erbij hebben gesleurd terwijl de Islam hier tegen is!!!!
Ja?

Uw profeet Mohammed bekeerde het Arabisch schiereiland te vuur en te zwaard tot de islam. Met de gewapende strijd volgen sommige moslims anno 2002 gewoon de daden van uw profeet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 19:10   #33
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Christus schopte ook keet in de tempel, terecht, mss, maar steeds maar zeggen dat het christendom zo vredevol is...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 22:28   #34
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Vandaag in DS (Reuters, anp) HEEL kleintjes en op pagina 6 :

AL-QAEDA recruteert in Nederland

<<Islamitische militanten die banden hebben met het Al-Qaeda netwerk slagen erin jonge mannen te recruteren in moskeeën, cafés en gevangenissen voor een 'heilige oorlog' tegen de VS. Die waarschuwing komt van de Nederlandse Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD.>>
De Nederlanders zijn er altijd als eerste bij om Bush achterna te lopen. Ze zien nu wat ervan komt. Omdat het verdomd moeilijk is om de VS op hun eigen grondgebied te treffen gaan de terroristen hun actieterrein naar Europa verleggen. Liep die Tunesische ex-voetballer Trabelsi ook al niet rond met plannen voor een aanslag op Kleinenbrogel?
Moeten wij allemaal dat gevaar lopen omwille van de Sadam-fixatie van Bush? Jimmy Carter heeft daar vandaag nog voor gewaarschuwd in Oslo.
Minstens 1 slimme Amerikaan dus. De Nederlandse leiders zijn véél dommer.
Het wachten is nu op de eerste aanslagen op Albert Heyn supermarkten.
Benieuwd wat de Hollanders dan gaan zeggen.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 22:31   #35
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

En die radicale imams worden niet aangeklaagd door het openbaar ministerie. Ze kunnen dus rustig verder blijven prediken. Godsdienstvrijheid heet dat. Op deze manier kan Bush zijn war on terror niet winnen. Nooit.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 22:50   #36
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Chris, draai je niet de problemen een beetje om? Tenslotte zijn het die mannen die keihard moeten aangepakt worden. Ik heb soms de indruk dat veel van die mannen (letterlijk de mannen en niet de vrouwen) van in de wieg gewoon gemaakt worden om voor alles wat verkeerd gaat de schuld bij een ander te leggen en vooral geen verantwoordelijkheid te nemen... Dus eigenlijk evengoed een opvoedingsprobleem, hoewel dit blijkbaar minder of niet geldt voor de Turkse mannen.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 22:51   #37
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

groentje, je moet leren onderscheid te maken tussen OT en NT. Verder is niet een pak papier de schuld van misdaden, maar diegenen die de misdaden uitvoeren.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 22:54   #38
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
En die radicale imams worden niet aangeklaagd door het openbaar ministerie. Ze kunnen dus rustig verder blijven prediken. Godsdienstvrijheid heet dat. Op deze manier kan Bush zijn war on terror niet winnen. Nooit.
Ik heb die formulering"war on terror"altijd pervers gevonden. Er is geen verschil tussen de twee, tenzij dat het eerste grootschaliger is. Het is typerend dat juist die terminologie door Bush en zijn kliek wordt gehanteerd.
Als we niet oppassen wordt de Israel-Palestijnse logica een wereldwijd fenomeen. Jimmy Carter heeft daar vandaag nog voor gewaarschuwd.
Bush haalt ook altijd God aan. Ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd dat de fixaties op dood, geweld, oorlog,explosies,de dreiging van Irak... bij Bush een psycho-pathologische achtergrond hebben.
Als dat idd zo is staan we er mooi voor met die altijd maar naar de mond te pra
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 23:10   #39
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Chris, draai je niet de problemen een beetje om? Tenslotte zijn het die mannen die keihard moeten aangepakt .
Natuurlijk is ieder die een gewelddaad pleegt in de eerste plaats daar persoonlijk voor verantwoordelijk, akkoord. Maar er bestaat ook zoiets als
uitlokking, dat is zelfs een juridisch begrip dat in strafzaken geldig is. Denk aan die hond die door een kind altijd maar aan zijn staart getrokken wordt, altijd maar harder. Op den duur bijt Fido het kind een hand af. Dan ligt de schuldvraag toch al iets ingewikkelder vindt ge niet?
Nu, dat is een theoretische discussie waar we niet bijster veel aan zullen hebben als we hier ook zelfmoordpiloten over ons heen krijgen.
Wat moeten we dan doen? De "war on terror"nog wat opdrijven? Dan zitten we in een mondiaal Midden-Oosten model: aanslag, vergelding,nieuwe aanslag, nog wat meer vergelding...en dan zullen we nog heimwee krijgen naar de Koude Oorlog.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 23:18   #40
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Tja, wat moeten we doen? Plooien en toegeven aan de terreur? Moesten we nu eens het hele midden-oosten bezetten en proberen op te voeden zoals ze Duitsland en Japan gedaan (geprobeerd? ) hebben...

In ene keer tabula rasa, gedaan ermee, afgelopen, iedereen in zijnen hoek en gehoorzamen. Wapeisde?

A propos, gij geeft ook nie op hé! Wa voor merk keyboard hangt er bij u aan?
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be