Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2010, 09:12   #3821
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Yes! Nu nog belgicisten die niet nazificeren en we kunnen beginnen......wachten op Godot...
Ik daag u uit om in mijn postings nazificaties te vinden. Zelfs persoonlijke aanvallen zal uw Godot lang zitten op wachten...

Probeer tijdens die urenlange zoektocht ook eens tegen te spreken wat ik in deze topic aankaart.
Cliffnotes:
-België is realiteit
-Vlaanderen een heel verre droom
-De politici die u de Vlaamse onafhankelijkheidsdroom voorspiegelen, werk(t)en in realiteit braafjes mee aan het voortbestaan van België
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:18   #3822
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
La Belgique "de kip met gouden eieren"? Echt!? Voor "la francophonie belge", ja. Transferts, remember...
Veel meer Vlamingen dan je denkt hebben ook rechtstreeks belang bij het voortbestaan van België.
Sommigen beseffen het niet eens zelf, daarom neem ik het niemand kwalijk dat hij zich in jeugdig enthousiasme laat meesleuren door naïeve slogans als 'wat we zelf doen, doen we beter' en meer van die nonsens.

Maar de discussie gaat niet echt over de meerwaarde van Vlaanderen vs. België. De essentie waar ik jullie hier mee om de oren sla is:
-België is realiteit
-Onafhankelijk Vlaanderen een luchtkasteel
-Van jullie flamingantische politici hoef je niks te verwachten
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:22   #3823
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Veel meer Vlamingen dan je denkt hebben ook rechtstreeks belang bij het voortbestaan van België.
Sommigen beseffen het niet eens zelf, daarom neem ik het niemand kwalijk dat hij zich in jeugdig enthousiasme laat meesleuren door naïeve slogans als 'wat we zelf doen, doen we beter' en meer van die nonsens.

Maar de discussie gaat niet echt over de meerwaarde van Vlaanderen vs. België. De essentie waar ik jullie hier mee om de oren sla is:
-België is realiteit
-Onafhankelijk Vlaanderen een luchtkasteel
-Van jullie flamingantische politici hoef je niks te verwachten
Dat gaat serieus pikken vrees ik..........
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:04   #3824
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik daag u uit om in mijn postings nazificaties te vinden. Zelfs persoonlijke aanvallen zal uw Godot lang zitten op wachten...
Hehehe, sorry maar ik kon niet nalaten van die 90% belgicisten te veralgemenen tot 100%.

Citaat:
Probeer tijdens die urenlange zoektocht ook eens tegen te spreken wat ik in deze topic aankaart.
Cliffnotes:
-België is realiteit
Dat is makkelijk scoren. Als ik nu eens zou zeggen dat er water in de zee zit en dan de medeforummers jennen -want dat is wat je hier doet- om het tegendeel te bewijzen, dan vind ik dat wel enorm flauw. België bestaat, maar of het zo'n goede staat is, is daarmee niet gezegd.

Citaat:
-Vlaanderen een heel verre droom
Een onafhankelijk Vlaanderen wel ja. En of het een droom is? Het zal een efficiëntere staat zijn dan België, maar ik ken geen enkele staat die een droom is, waarom zou Vlaanderen dat wel zijn? Is België dan zo'n droom? Bovendien is Vlaanderen geen droom maar een vaststaande realiteit, even groot als de Belgische realiteit. Dat kan je toch niet ontkennen? Net zomin als dat het Vlaamse niveau onder het Belgische valt.

Citaat:
-De politici die u de Vlaamse onafhankelijkheidsdroom voorspiegelen, werk(t)en in realiteit braafjes mee aan het voortbestaan van België
Dat is ook een realiteit. Historisch gezien heeft Hugo Schiltz de lont uit het kruitvat gehaald en de Belgische spanningen verminderd. Vindt u dat niet lovenswaardig? Ik alleszins wel, ik heb niets aan een land in puin dat uiteenvalt, ik heb liever dat de twee partners uiteengaan in voorspoed en er dan nog beter van worden. Dat zou wel eens kunnen gebeuren bij een Waals reveil, maar dat wordt ons al jaren beloofd en komt er maar niet.

Meer recent hebben sommige Vlaams-nationalitische politici zodanig wrevel opgewekt met het migrantenthema dat ze de objectieve bondgenoot werden van de belgicisten. Dat horen ze uiteraard niet graag.

En recente pogingen van Vlaams-nationalisten om tot een staatshervorming te komen zijn allemaal mislukt, maar zouden niet tot de onafhankelijkheid hebben geleid, maar tot een sterker België. Ironisch genoeg zou dat een meer gedecentraliseerd België zijn. Dus ja, je hebt ergens gelijk. Maar deze zijn wel mislukt en maken België toch wel ergens minder stabiel.

Wat mij het meest stoort aan je houding is het leedvermaak dat je hier vertoont. Je poneert een aantal stellingen die ergens waarheid zijn, maar die gaan voorbij aan waar het wel om gaat: is België wel goed? Wat met het wanrespect van de Franstaligen voor de Vlamingen? Neen, het is de bedoeling van eens goed te jennen. Dat mag, iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil, maar als ik eens iets schrijf om te jennen, reageer je meteen snibbig. Weer flauw.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:18   #3825
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Vlaanderen is rijk geworden binnen de Belgische context.
Zo slecht zal "La Belgique" nu ook niet zijn.

Nooit vergeten dat een nadelige positie kan keren in een voordelige!
Nu dat Be aan het vervlaamsen is, zou het dom zijn om dit land te splitsen.

Be is niet perfect (welk land is dat wel??) maar de kans is heel groot dat het veel meer meerwaarde biedt dan een onafhankelijk Vl zonder Brussel.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:22   #3826
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Vlaanderen is rijk geworden binnen de Belgische context.
Zo slecht zal "La Belgique" nu ook niet zijn.

Nooit vergeten dat een nadelige positie kan keren in een voordelige!
Nu dat Be aan het vervlaamsen is, zou het dom zijn om dit land te splitsen.

Be is niet perfect (welk land is dat wel??) maar de kans is heel groot dat het veel meer meerwaarde biedt dan een onafhankelijk Vl zonder Brussel.
Vlaanderen is ondanks België rijk geworden, zo kan je het ook stellen natuurlijk.

het onderwijs is onze sterkste kracht en dat is al zeer lang gesplitst hoor.

België aan het vervlaamsen? dan zal de reactie van de Franstaligen snel komen. je gelooft toch nooit dat ze dat gaan toelaten?

België moet niet gesplitst worden, de bevoegdheden moeten beter verdeeld worden met fiscale verantwoordelijkheid en de gewestgrenzen moeten dringend echt vastgelegd worden.

maar dat zal altijd tot een "non" leiden, maw België is gedoemd om te ontploffen.

maar geen schrik, dat zal pas gebeuren als Wallonië rijker is geworden dan Vlaanderen. op dat moment zullen de Franstaligen wel de stekker eruit trekken. nooit zullen ze 1 cent betalen voor die fascisten uit het Noorden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:27   #3827
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Vlaanderen is rijk geworden binnen de Belgische context.
Zo slecht zal "La Belgique" nu ook niet zijn.

Nooit vergeten dat een nadelige positie kan keren in een voordelige!
Nu dat Be aan het vervlaamsen is, zou het dom zijn om dit land te splitsen.

Be is niet perfect (welk land is dat wel??) maar de kans is heel groot dat het veel meer meerwaarde biedt dan een onafhankelijk Vl zonder Brussel.
Dat Vlaanderen rijk is geworden, heeft het te danken aan eigen inzet. Het is dus: Vlaanderen is rijk geworden ondanks België.

België heeft alles, behalve meerwaarde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:41   #3828
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat Vlaanderen rijk is geworden, heeft het te danken aan eigen inzet. Het is dus: Vlaanderen is rijk geworden ondanks België.

België heeft alles, behalve meerwaarde.
Ik spreek je niet tegen hoor.
Maar Be is niet een probleem geweest in het verleden voor de Vlamingen maar wel de Franstaligen. Be is ondertussen een voordeel (vroeger een nadeel) geworden voor Vlamingen.
Gebruik Belgie en werp het niet af
Met de kaart "Belgie" kan je veel meer berijken met de Franstaligen.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:43   #3829
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ik spreek je niet tegen hoor.
Maar Be is niet een probleem geweest in het verleden voor de Vlamingen maar wel de Franstaligen. Be is ondertussen een voordeel (vroeger een nadeel) geworden voor Vlamingen.
Gebruik Belgie en werp het niet af
Met de kaart "Belgie" kan je veel meer berijken met de Franstaligen.
maar het zijn wel de franstalige partijen die een goed bestuur van belgie onmogelijk maken.
belgie is dus gedoemd te verdwijnen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:53   #3830
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Vlaanderen is rijk geworden binnen de Belgische context.
Zo slecht zal "La Belgique" nu ook niet zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cum_hoc_ergo_propter_hoc
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:54   #3831
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ik spreek je niet tegen hoor.
Maar Be is niet een probleem geweest in het verleden voor de Vlamingen maar wel de Franstaligen. Be is ondertussen een voordeel (vroeger een nadeel) geworden voor Vlamingen.
Gebruik Belgie en werp het niet af
Met de kaart "Belgie" kan je veel meer berijken met de Franstaligen.
Ik spreek ook niets of niemand tegen, ik neem het op voor Vlaanderen. Vlaanderen en Brussel (en eventueel Wallonië en Luxemburg, maar ik sta niet te drammen wat dat betreft) hebben als meerwaarde dat de Lage Landen op de wereldkaart worden gezet. Dit geheel is een potentiële kandidaat voor de G9.

Maar blijf niet aan België hangen. Dat is zo 1830 ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:58   #3832
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat mij het meest stoort aan je houding is het leedvermaak dat je hier vertoont. Je poneert een aantal stellingen die ergens waarheid zijn, maar die gaan voorbij aan waar het wel om gaat: is België wel goed? Wat met het wanrespect van de Franstaligen voor de Vlamingen? Neen, het is de bedoeling van eens goed te jennen. Dat mag, iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil, maar als ik eens iets schrijf om te jennen, reageer je meteen snibbig. Weer flauw.
Dat is wel inherent aan veel Belgicisten hier. Velen van hen geven niet om een eerlijker en democratischer België, waar de gewestgrenzen vastliggen en gerespecteerd worden en waar de verschillende regio's meer armslag krijgen, iets waar uiteindelijk ook veel Vlamingen die niet direct voorstander zijn van Vlaamse onafhankelijkheid zich in kunnen vinden. Ze willen gewoon 'België' tout court en hoe dat eruitziet kan hen blijkbaar niet veel schelen. Of eigenlijk wel, het liefst van al willen ze dat de schreefgetrokken machtsverhoudingen en de mistoestanden van vandaag blijven bestaan, zodat er voortdurend een bron van ergernis blijft tussen Vlaanderen en Wallonië.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:03   #3833
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar het zijn wel de franstalige partijen die een goed bestuur van belgie onmogelijk maken.
belgie is dus gedoemd te verdwijnen.
Geef ze min of meer wat ze willen. (doe alsof je veel moet inleveren) zolang het maar symbolisch is zoals BHV of met de vreemdelingen.
Veel zal er niet veranderen in de feiten.
Wissel het symbolische in met echte instrumenten.
Breid bvb Brussel uit en vraag er zelfs waterloo bij ofzo tov een grondige hervorming van het BHG waar meer macht vd gemeenten naar het gewest gaat waar Vlamingen veel meer te zeggen hebben.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:05   #3834
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Geef ze min of meer wat ze willen. (doe alsof je veel moet inleveren) zolang het maar symbolisch is zoals BHV of met de vreemdelingen.
Veel zal er niet veranderen in de feiten.
Wissel het symbolische in met echte instrumenten.
Breid bvb Brussel uit en vraag er zelfs waterloo bij ofzo tov een grondige hervorming van het BHG waar meer macht vd gemeenten naar het gewest gaat waar Vlamingen veel meer te zeggen hebben.
geen toegevingen! vlaanderen heeft al genoeg toegegeven!
de eerste partij die durft toe te geven aan de franstalige partijen krijgt een ferme oplawaai bij de volgende verkiezingen. daar moogde zeker van zijn.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:07   #3835
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
geen toegevingen! vlaanderen heeft al genoeg toegegeven!
de eerste partij die durft toe te geven aan de franstalige partijen krijgt een ferme oplawaai bij de volgende verkiezingen. daar moogde zeker van zijn.
Helaas kiest Vlaanderen voor een domme houding.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:11   #3836
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Geef ze min of meer wat ze willen. (doe alsof je veel moet inleveren) zolang het maar symbolisch is zoals BHV of met de vreemdelingen.
Veel zal er niet veranderen in de feiten.
Wissel het symbolische in met echte instrumenten.
Breid bvb Brussel uit en vraag er zelfs waterloo bij ofzo tov een grondige hervorming van het BHG waar meer macht vd gemeenten naar het gewest gaat waar Vlamingen veel meer te zeggen hebben.
Helaas doen diegenen die nu steeds om uitbreuiding van het BHG vragen dat niet met de achterliggende bedoeling om de Vlamingen meer inspraak te geven in het bestuur ervan. Het is integendeel net omgekeerd: die lastposten zijn ze liever kwijt dan rijk.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:11   #3837
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Helaas kiest Vlaanderen voor een domme houding.
nogmaals een bewijs van de weinig tactische en diplomatische vaardigheden
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:17   #3838
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Helaas doen diegenen die nu steeds om uitbreuiding van het BHG vragen dat niet met de achterliggende bedoeling om de Vlamingen meer inspraak te geven in het bestuur ervan. Het is integendeel net omgekeerd: die lastposten zijn ze liever kwijt dan rijk.
De uitbreiding is een natte droom voor de Franstaligen.
Tov die uitbreiding kan je veel krijgen zenne en kan je ze daarna in hun uitgebreid Brussel een toontje lager doen zingen.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:19   #3839
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
De uitbreiding is een natte droom voor de Franstaligen.
Tov die uitbreiding kan je veel krijgen zenne en kan je ze daarna in hun uitgebreid Brussel een toontje lager doen zingen.
dat denk je!
ze gaan juist achteraf nog meer Vlaams grondgebied beginnen te eisen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:21   #3840
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat denk je!
ze gaan juist achteraf nog meer Vlaams grondgebied beginnen te eisen!
Als je slim onderhandeld maak je een verdere uitbreiding onmogelijk.

Ondertussen heb je wel veel meer macht binnen het Brussels huis en heb je onderweg Waterloo bij.

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 17 februari 2010 om 13:23.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be