Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2017, 09:52   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Oostenrijk verzet zich tegen quota voor opvang vluchtelingen

Oostenrijk verzet zich tegen quota voor opvang vluchtelingen

Citaat:
De verdeling van migranten binnen de Europese Unie via vaste quota, is niet de juiste manier, zo oordeelt de Oostenrijkse kanselier Sebastian Kurz. ‘Landen tot opname van vluchtelingen dwingen, brengt Europa niet verder’, aldus de 31-jarige in de krant Bild am Sonntag.
De 'pril' jonge kanselier heeft gelijk.

Ik stel mij nog steeds de vraag hoe dat allemaal zo in een stroomversnelling geraakt is dat er zovelen zijn die met graagte met het 'Paard van Troje' de wereld willen gaan rondreizen?

Dat er altijd vluchtelingen geweest zijn, de hele geschiedenis door, dat is een feit maar de laatste jaren is dat, tot vervelens toe, best zwaar in stijgende lijn gegaan.

Iemand die daar een boodschap aan heeft dat de EU blijft volstromen?

Ik denk het niet of misschien deze uit het volgende artikel wel:

Kardinaal Jozef De Kesel die ziet het dan weer even anders.

‘Migranten moeten in hun waardigheid erkend worden’

Op de lange duur zou je die jongens van het IS nog gaan optrommelen en zeggen: zeg we hebben daar wat problemen met de katholieken wat doen we daar best aan?

Ok, dat laatste was ver gezocht, wreed ver ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:42   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oostenrijk verzet zich tegen quota voor opvang vluchtelingen



De 'pril' jonge kanselier heeft gelijk.

Ik stel mij nog steeds de vraag hoe dat allemaal zo in een stroomversnelling geraakt is dat er zovelen zijn die met graagte met het 'Paard van Troje' de wereld willen gaan rondreizen?

Dat er altijd vluchtelingen geweest zijn, de hele geschiedenis door, dat is een feit maar de laatste jaren is dat, tot vervelens toe, best zwaar in stijgende lijn gegaan.

Iemand die daar een boodschap aan heeft dat de EU blijft volstromen?

Ik denk het niet of misschien deze uit het volgende artikel wel:

Kardinaal Jozef De Kesel die ziet het dan weer even anders.

‘Migranten moeten in hun waardigheid erkend worden’

Op de lange duur zou je die jongens van het IS nog gaan optrommelen en zeggen: zeg we hebben daar wat problemen met de katholieken wat doen we daar best aan?

Ok, dat laatste was ver gezocht, wreed ver ...
Om dat toch maar even in te pikken op wat de kardinaal wist te 'vertellen'

Laten we dat onder de noemer 'mooie woorden' plaatsen?

Citaat:
“Niemand zou het gevoel mogen hebben dat hij geen plaats heeft op deze aarde”
Dat is zo maar wij moeten ook geen plaats ruimen voor al wat hier aangespoeld komt dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:48   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Je citeert in de openingspost enkel de negatieve beslissingen.

Ik juich zijn analyse tot positieve beslissingen toe. Het lijkt afgeschreven te zijn van de visie van de nva.

Citaat:
gaat het erom mensen in hun land van herkomst te helpen. Is dat niet mogelijk, dan in de buurlanden. ‘Als ook dat niet mogelijk is, dan op hun continent in veilige gebieden. De EU moet die ondersteunen, misschien ook organiseren en militair beveiligen.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 14:42   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je citeert in de openingspost enkel de negatieve beslissingen.

Ik juich zijn analyse tot positieve beslissingen toe. Het lijkt afgeschreven te zijn van de visie van de nva.
De nagel op de kop en de enige juiste manier. Dit in plaats van hele volksverhuizingen en leegloop van bepaalde landen te organiseren onder het mom van onze morele, menselijke en christelijke plicht waarbij al de rest plotseling niet meer van tel is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 14:47   #5
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het lijkt afgeschreven te zijn van de visie van de nva.
Hopelijk blijft het niet enkel bij woorden, zoals bij de nva.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 16:25   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hopelijk blijft het niet enkel bij woorden, zoals bij de nva.
Wat betreft die "zoals bij de nva", ontken je manifest dat de nva maar kan doen wat de kiezer haar als mandaat meegegeven heeft.
Als de kiezer zegt dat de tsjeven met hun vakboungdsvleugel mee mogen spelen, dan weet je hoe laat het is. Namelijk het uur dat je mag kiezen: een half glas Duvel of een vol glas Di Rupo-maagzuur.

Je verholen verwijt wordt bijgevolg niet gewaardeerd. Maar wel onthouden. Weet je wat ? Steek je hand nog eens uit om samen te werken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 16:46   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om dat toch maar even in te pikken op wat de kardinaal wist te 'vertellen'



Laten we dat onder de noemer 'mooie woorden' plaatsen?



Dat is zo maar wij moeten ook geen plaats ruimen voor al wat hier aangespoeld komt dacht ik.
De Kesel heeft wel gezegd "plaats op deze aarde", en niet plaats in België voor de ganse aarde...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 16:49   #8
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hopelijk blijft het niet enkel bij woorden, zoals bij de nva.
"Zoals bij de NVA" ? Mocht de NVA nu niets te zeggen hebben en de macht weer in handen van onze groene en rode onnozelaars liggen zouden we nog wat anders meemaken, denk je niet? "Stem voor ons..." !
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 15:54   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
"Zoals bij de NVA" ? Mocht de NVA nu niets te zeggen hebben en de macht weer in handen van onze groene en rode onnozelaars liggen zouden we nog wat anders meemaken, denk je niet? "Stem voor ons..." !
U vergat: Al wie niet springt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 01:36   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Scheiße , al die kotszeikende vieze eikels met hun opgelegde verplichtingen ,
dat ze eerst de eigen problemen oplossen !! Maar ja , Europa MOET blijkbaar kapot !!
Ik hoop dat die opleggers een keer goed in hun dampende diarreet worden genomen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 01:53   #11
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je citeert in de openingspost enkel de negatieve beslissingen.

Ik juich zijn analyse tot positieve beslissingen toe. Het lijkt afgeschreven te zijn van de visie van de nva.


Citaat:
Het gaat het erom mensen in hun land van herkomst te helpen. Is dat niet mogelijk, dan in de buurlanden. ‘Als ook dat niet mogelijk is, dan op hun continent in veilige gebieden. De EU moet die ondersteunen, misschien ook organiseren en militair beveiligen.
Je moet wel alles van belang quoten van belang hé.

Citaat:
Pas als laatste stap kan ter plaatse gekozen worden wie naar Europa mag komen, aldus Kurz. ‘Maar we kunnen niet langer iedereen opnemen, die met behulp van een smokkelaar illegaal in de EU geraakt.’
Dus wat je wil zeggen is dat de NVA vindt dat er geen enkele plaats in heel Afrika en Azie veilig is.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 03:33   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De Kesel heeft wel gezegd "plaats op deze aarde", en niet plaats in België voor de ganse aarde...
De Kesel deed er ook een uitspraak die moest Francken of De Winter die gedaan hebben wél zou opgemerkt zijn door de media én Unia met de nodige tamtam maar nu zwijgen ze als vermoord.

Er moet plaats zijn voor alle vluchtelingen/asielzoekers maar we moeten ook denken aan onze veiligheid zei hij.

Waarmee hij dus eigenlijk toegaf dat vluchtelingen/asielzoekers een bedreiging zijn voor de veiligheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 09:44   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Kesel deed er ook een uitspraak die moest Francken of De Winter die gedaan hebben wél zou opgemerkt zijn door de media én Unia met de nodige tamtam maar nu zwijgen ze als vermoord.

Er moet plaats zijn voor alle vluchtelingen/asielzoekers maar we moeten ook denken aan onze veiligheid zei hij.

Waarmee hij dus eigenlijk toegaf dat vluchtelingen/asielzoekers een bedreiging zijn voor de veiligheid.
Natuurlijk zijn die een zware bedreiging.

Met onze eigen mensen hun veiligheid daar houden ze al laaaaaaang geen rekening meer mee.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 11:12   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Natuurlijk zijn die een zware bedreiging.

Met onze eigen mensen hun veiligheid daar houden ze al laaaaaaang geen rekening meer mee.
Het is echt zo; het is alsof alles kapot moet... Welke zware lijken liggen er in de kast die heel die bende politieke profiteurs de moed doet onbreken om voor hun verleden uit te komen dat ze liever de hele boel opblazen, hopend dat zijzelf met hun entourage en profiterend van al hun corrumperende winsten uit het verleden het wel zullen redden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 12:04   #15
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is echt zo; het is alsof alles kapot moet... Welke zware lijken liggen er in de kast die heel die bende politieke profiteurs de moed doet onbreken om voor hun verleden uit te komen dat ze liever de hele boel opblazen, hopend dat zijzelf met hun entourage en profiterend van al hun corrumperende winsten uit het verleden het wel zullen redden...
Tja...hebzucht. Ze proberen hun wonden te verdoezelen. Moeten we er af en toe wat zout in strooien of niet?

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 16:52   #16
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je citeert in de openingspost enkel de negatieve beslissingen.

Ik juich zijn analyse tot positieve beslissingen toe. Het lijkt afgeschreven te zijn van de visie van de nva.
Dat stelde het VB al voor, voordat De Wever zijn pamper ontgroeid was.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 december 2017 om 16:53.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 17:01   #17
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat betreft die "zoals bij de nva", ontken je manifest dat de nva maar kan doen wat de kiezer haar als mandaat meegegeven heeft.
Als de kiezer zegt dat de tsjeven met hun vakboungdsvleugel mee mogen spelen, dan weet je hoe laat het is. Namelijk het uur dat je mag kiezen: een half glas Duvel of een vol glas Di Rupo-maagzuur.

Je verholen verwijt wordt bijgevolg niet gewaardeerd. Maar wel onthouden. Weet je wat ? Steek je hand nog eens uit om samen te werken.
Nog veel succes dan met de backstabbers van de CD&V. Of misschien eens proberen met de volksverraders van SPa en groen?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 december 2017 om 17:01.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 18:34   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat stelde het VB al voor, voordat De Wever zijn pamper ontgroeid was.
Niet de eerste keer dat N-VA een idee van het VB overpakt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be