Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2014, 13:26   #23221
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ook gezien.

Er zou beter opgetreden worden zoals in Australië.

Tegen al die bootvluchtelingen; "No way you can make Australia your home!"

Heb nu de link niet op m'n foon.
Australië heeft het al langer begrepen. Op TV had je de docu-reeks grenscontrole ivm de douane op de luchthaven in Australië.

Eigenlijk is die reeks gemaakt als afschrikmiddel om heel de wereld duidelijk te maken dat illegalen en fraudeurs gewoon niet binnen geraken.

En wat doet West-Europa? Reportages maken hoe je hier op de rode loper binnenrolt. Crazy.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 18:15   #23222
De Europeaan
Burger
 
De Europeaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2014
Locatie: Europa
Berichten: 188
Standaard

Goed werk van Australië.

De reportage van Rudi was intriest. Voor België en de rest van Europa dan bedoel ik.

Gelukkig is het gedaan met die Mare Nostrum zever. Frontex is veel beperkter, een stap in de goede richting. Maar de essentie blijft dat alle Europese buitengrenzen hermetisch dicht moeten voor migranten voor het te laat is.
__________________
Illegaal Schijnheilig Laaghartig Arrogant Marginaal
De Europeaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 18:15   #23223
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Iemand de schedel inslagen , in de hals steken , met meegebrachte messen en matrakken is geen poging tot moord . ????????????

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ashmoord.dhtml

Het Antwerpse hof van beroep heeft Karim B. (25) uit Antwerpen vandaag veroordeeld tot 10 jaar cel voor zijn aandeel in de zogenaamde 'carwashmoord'. De maximumstraf is dat, nadat hij in eerste aanleg 9 jaar gekregen had. Voor drie straatovervallen komt daar nog eens vijf jaar bovenop, ook de maximumstraf overigens. Mohamed E.K. (27) uit Antwerpen kreeg 30 maanden cel met uitstel.
De feiten speelden zich in de avond van 13 november 2009 af bij carwash Dibo in Wilrijk. Saïd A. (25) en Mourad E.K. waren een jointje aan het roken, toen een auto de parking kwam opgereden met daarin de twee beklaagden, Aissam M., Jamal C. en Youssef M. Ze herkenden Saïd, want hij had eerder op de dag een mes getrokken tijdens een discussie met Karim over een geldkwestie, wilden hem een lesje leren.

Jamal, Youssef en Mohamed omsingelden de twee. Karim sloeg Saïd vervolgens met een mes en Aissam mepte hem meermaals met een Spaanse matrak op het hoofd. Hij liep diverse schedelfracturen en een hersenbeschadiging op en overleed een dag later. Mourad had de benen genomen, maar werd door Karim getackeld en in de hals gestoken. Hij overleefde de aanslag echter.

De feiten werden uiteindelijk niet als 'moord' en 'moordpoging' gekwalificeerd, maar als opzettelijke slagen met ongewild de dood van een van de slachtoffers tot gevolg. De nabestaanden wilden de zaak liever voor assisen zien, maar zowel de rechters in eerste aanleg als in beroep vonden de intentie om te doden niet bewezen.

Van de vijf oorspronkelijke beklaagden waren alleen Karim en Mohamed in beroep gegaan. De anderen berusten in hun veroordeling. Aissam had vorig jaar 7 jaar cel gekregen, Jamal en Youssef ieder 30 maanden met uitstel.

HLN.be-nieuws in je facebook nieuwsfeed?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 18:41   #23224
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Iemand de schedel inslagen , in de hals steken , met meegebrachte messen en matrakken is geen poging tot moord . ????????????

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ashmoord.dhtml

Het Antwerpse hof van beroep heeft Karim B. (25) uit Antwerpen vandaag veroordeeld tot 10 jaar cel voor zijn aandeel in de zogenaamde 'carwashmoord'. De maximumstraf is dat, nadat hij in eerste aanleg 9 jaar gekregen had. Voor drie straatovervallen komt daar nog eens vijf jaar bovenop, ook de maximumstraf overigens. Mohamed E.K. (27) uit Antwerpen kreeg 30 maanden cel met uitstel.
De feiten speelden zich in de avond van 13 november 2009 af bij carwash Dibo in Wilrijk. Saïd A. (25) en Mourad E.K. waren een jointje aan het roken, toen een auto de parking kwam opgereden met daarin de twee beklaagden, Aissam M., Jamal C. en Youssef M. Ze herkenden Saïd, want hij had eerder op de dag een mes getrokken tijdens een discussie met Karim over een geldkwestie, wilden hem een lesje leren.

Jamal, Youssef en Mohamed omsingelden de twee. Karim sloeg Saïd vervolgens met een mes en Aissam mepte hem meermaals met een Spaanse matrak op het hoofd. Hij liep diverse schedelfracturen en een hersenbeschadiging op en overleed een dag later. Mourad had de benen genomen, maar werd door Karim getackeld en in de hals gestoken. Hij overleefde de aanslag echter.

De feiten werden uiteindelijk niet als 'moord' en 'moordpoging' gekwalificeerd, maar als opzettelijke slagen met ongewild de dood van een van de slachtoffers tot gevolg. De nabestaanden wilden de zaak liever voor assisen zien, maar zowel de rechters in eerste aanleg als in beroep vonden de intentie om te doden niet bewezen.

Van de vijf oorspronkelijke beklaagden waren alleen Karim en Mohamed in beroep gegaan. De anderen berusten in hun veroordeling. Aissam had vorig jaar 7 jaar cel gekregen, Jamal en Youssef ieder 30 maanden met uitstel.

HLN.be-nieuws in je facebook nieuwsfeed?
Als ze elkaar van kant maken...
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 18:59   #23225
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Als ze elkaar van kant maken...
Eindresultaat , enkele nieuwe Belgen op de ziekenkas en enkele in het "hotel".
Wat zijn we weer verrijkt .
Belangrijker is te zien hoe het gerecht hiermee omgaat .
Mochten Piet , Jan en Kris die jongens belagen met messen en matrakken , hoe zou de uitspraak dan zijn ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 22:10   #23226
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Oilsjt Ajoin en bier me schoim.

Omar A.-N., Levent Ö. en Murat Ö schopten Guy D’Haese maar liefst vijftien keer op het hoofd.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cf1553f6f27892

Wil iemand ze AFMAKEN aub?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 20:46   #23227
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Oilsjt Ajoin en bier me schoim.

Omar A.-N., Levent Ö. en Murat Ö schopten Guy D’Haese maar liefst vijftien keer op het hoofd.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cf1553f6f27892

Wil iemand ze AFMAKEN aub?
Zweeds?
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 22:29   #23228
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Zweeds?
Finnen, zonder twijfel.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 11:07   #23229
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Eindresultaat , enkele nieuwe Belgen op de ziekenkas en enkele in het "hotel".
Wat zijn we weer verrijkt .
Belangrijker is te zien hoe het gerecht hiermee omgaat .
Mochten Piet , Jan en Kris die jongens belagen met messen en matrakken , hoe zou de uitspraak dan zijn ?
Nog veel erger.
Als Jan en Piet Omar zouden lam geschopt hebben , dan is het racisme en zijn de straffen veel groter. Omgekeerd is er uiteraard nooit sprake van racisme.
Racisme bestaat maar in één richting van blank naar gekleurd. Van gekleurd naar blank , dat bestaat gewoonweg niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 12:18   #23230
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Oilsjt Ajoin en bier me schoim.

Omar A.-N., Levent Ö. en Murat Ö schopten Guy D’Haese maar liefst vijftien keer op het hoofd.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cf1553f6f27892

Wil iemand ze AFMAKEN aub?
Wat me verbaast is dat hier nergens in de pers sprake is van een racistische aanval door Turken. Het is 'zinloos' geweld wordt er gezegd. Helemaal niet, het zijn racistische turken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 12:34   #23231
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat me verbaast is dat hier nergens in de pers sprake is van een racistische aanval door Turken. Het is 'zinloos' geweld wordt er gezegd. Helemaal niet, het zijn racistische turken.
Maar neen jong , dat bestaat niet.
Zie post 23229 .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 12:48   #23232
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat me verbaast is dat hier nergens in de pers sprake is van een racistische aanval door Turken. Het is 'zinloos' geweld wordt er gezegd. Helemaal niet, het zijn racistische turken.
Dat Levent en Murat op z'n minst van Turkse origine zouden zijn, lijkt mij erg aannemelijk, maar wat Omar betreft gok ik toch op een andere origine.

Wat het 'zinloze' van het geweld betreft: er staat mij - gelukkig? helaas? - te weinig informatie ter beschikking om daarover te kunnen oordelen.

Dat het om 'racisme' zou gaan, durf ik alvast niet uit te sluiten, maar dat is het dan ook zowat.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 12:53   #23233
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Eindresultaat , enkele nieuwe Belgen op de ziekenkas en enkele in het "hotel".
Wat zijn we weer verrijkt.
Belangrijker is te zien hoe het gerecht hiermee omgaat.
Mochten Piet, Jan en Kris die jongens belagen met messen en matrakken, hoe zou de uitspraak dan zijn ?

Het gerecht, maar ook 'de media', én de 'politiek'.

De zogenaamde '4 machten', dus.

Eigenlijk is het ver gekomen dat 'het volk' ALLE VIER zéér kritisch en uiterst nauwlettend in het oog moet houden.

De "kleine man/vrouw" mag toch op z'n minst van één die vier verlangen dat die aan zijn/haar kant staat?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 13:06   #23234
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat Levent en Murat op z'n minst van Turkse origine zouden zijn, lijkt mij erg aannemelijk, maar wat Omar betreft gok ik toch op een andere origine.

Wat het 'zinloze' van het geweld betreft: er staat mij - gelukkig? helaas? - te weinig informatie ter beschikking om daarover te kunnen oordelen.

Dat het om 'racisme' zou gaan, durf ik alvast niet uit te sluiten, maar dat is het dan ook zowat.
Je kent de Turken dus niet.

Bovendien is er naar ik weet in Aalst een belangrijke Turkse aanwezigheid, vlakbij de plaats van de feiten.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 13:08   #23235
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

10 jaar... een zeer zware straf noemt men dit in de media terwijl dat wil zeggen dat ze op drie jaar vrij zijn in 't slechtste geval.
Wraakroepend en weerzinwekkend noem ik dit.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 13:30   #23236
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het gerecht, maar ook 'de media', én de 'politiek'.

De zogenaamde '4 machten', dus.

Eigenlijk is het ver gekomen dat 'het volk' ALLE VIER zéér kritisch en uiterst nauwlettend in het oog moet houden.

De "kleine man/vrouw" mag toch op z'n minst van één die vier verlangen dat die aan zijn/haar kant staat?

Als gij morgen in de problemen komt en een sociale woning nodig hebt , dan kan je rustig jaren op een wachtlijst gaan staan , tot ge van de honger omgekomen zijt of je je uit miserie verhangen hebt , maar Mo de analfabete woestijnman , die hier gisteren is toegekomen die wordt direct gehuisvest.
Weet je waarom ?
Ik wel.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 13:32   #23237
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat me verbaast is dat hier nergens in de pers sprake is van een racistische aanval door Turken. Het is 'zinloos' geweld wordt er gezegd. Helemaal niet, het zijn racistische turken.
Geweld van kleurlingen op blanken is nooit racisme.
Dat wordt steevast benoemd met de neutraal klinkende term zinloos geweld.

Geweld van blanken op kleurlingen is daarentegen altijd racistisch geweld. Zelfs al handelt de blanke louter uit zelfverdediging.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 13:36   #23238
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Je kent de Turken dus niet.

Bovendien is er naar ik weet in Aalst een belangrijke Turkse aanwezigheid, vlakbij de plaats van de feiten.
Ik ken ongeveer evenveel Turken als ik Walen ken, maar uiteraard ken ik ze niet allemaal.

Een voornaam 'Omar' en een familienaam 'A.N.' lijken mij niettemin echt niet Turks: geen één Turk die ik ken heeft de voornaam 'Omar', noch een familienaam die met 'A' begint (met B, D, G, H, K, M, O, Ö, S, T, U, Y echter wél), noch een tweeledige familienaam.

Ik ken echter wél véél families van een ándere - wonder boven wonder eveneens vaak in deze en gelijkaardige discussies voorkomende - origine waarin een de voornaam 'Omar' dragende vader of zoon rondloopt , en/of een familienaam hebben die PRECIES voldoet aan de voorwaarden 'A' én 'N'.

Op het fotootje in Het Nieuwsblad zag ik drie jonge mannetjes, met kledij die vooral bij 'gangsters' erg gebruikelijk is.


Daarom ga ik - voorlopig - voor:

"(poging tot) roofoverval gepaard gaand met buitensporig geweld dat de duidelijke & opzettelijke bedoeling had het slachtoffer te 'neutraliseren' (eufemisme voor 'machteloos maken', nvdr).

Indien uit grondig onderzoek aan de daden voorafgaand misbruik van al dan niet verboden verdovende of oppeppende middelen blijkt, moet in de strafverordening ALLESZINS rekening worden gehouden met deze verzwarende omstandigheden!"



Maar zoals reeds gezegd: zolang ik over onvoldoende informatie beschik, sluit ik racisme niet uit.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2014, 13:56   #23239
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Turken, marokkanen, wat maakt het uit. Het zijn even grote lelijkaards.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 10:14   #23240
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

RT: Muhammad tops charts as No. 1 baby name in UK.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be