Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 22:39   #4221
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Wees er maar zeker van dat die Pvda-ers niet dezelfde mate van kruiperigheid en hypocrisie aan de dag leggen voor de religieuze eisen van Leonard en Danneels. Only for allah!


Allah het nieuwe kiesvee.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:40   #4222
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom hier geen woord gerept wordt over de joden. Die slachten toch ook halal/kosher?

Ja, maar de joden leuteren niet zoveel over hun koshere gewoonten en verlangen zeker niet dat niet-joden er zich aan aanpassen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:41   #4223
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik ben een vlaming. Gelieve niet uit naam van de vlamingen te spreken. vlamingen wensen geen dierenleed.
Volgens mij kan je Vlaming inwisselen door Europeaan.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:42   #4224
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hebt u enige reden om aan te nemen dat halal-geslachte koeien hun leven doorbrengen in een enorme weide bezaaid met madeliefjes?
Van schijnheiligheid gesproken ...
Hebt u eigenlijk al ooit een boerderij bezocht? Ik was deze zomer op een landbouwbedrijf waar ook vleesrunderen gekweekt worden, de dieren hadden een enorme stal, ieder apart een ruime plaats en werden zo dikwijls mogelijk in de wei gezet.
Ik geef graag toe dat er ook misbruiken bestaan, de beelden van de kistkalveren leven nog sterk bij vele mensen maar waarom zouden alleen onze dieren een slecht leven leiden en moslim-dieren niet? Gelooft u misschien in Sint-Niklaas?
Moslims zullen zich nooit aanpassen aan onze humane cultuur. Met behulp van de linkse dwaallichten. Kijk naar de koning. Vlaanderen stemt rechts en een links dwaallicht mag in de pap gaan roeren.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:44   #4225
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Volgens mij kan je Vlaming inwisselen door Europeaan.
Dat weet ik zo nog niet. In spanje met die stieren gevechten

Ik weet wel dat moslims onze humane wereld terug naar de donkere middeleeuwen sturen. Ze geven duidelijk aan dat ze niet willen integreren. Bovendien zijn ze racistisch. Alleen een moslim mag dieren op een vreselijke manier doden.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:46   #4226
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, maar de joden leuteren niet zoveel over hun koshere gewoonten en verlangen zeker niet dat niet-joden er zich aan aanpassen.
Natuurlijk niet. Joden die weten niet eens dat er hier op deze aardbol andere wezens rondlopen. Die mannen hebben hun eigen scholen, hun eigen winkels, eigen beenhouwers, die beseffen niet eens dat gij en ik hier in dit land rondlopen (ben er soms wel jaloers op).. Trouwens, dwingen de moslims u halal te eten of had u het over die linkse vlaamse directeurs?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:46   #4227
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik weet hééééél zeker dat Joden geen halalvlees eten. Moslims eten wel vlees van joden.

Paulus.
Ahzo. Dank je voor je informatie alleszins.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:47   #4228
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Joden die weten niet eens dat er hier op deze aardbol andere wezens rondlopen. Die mannen hebben hun eigen scholen, hun eigen winkels, eigen beenhouwers, die beseffen niet eens dat gij en ik hier in dit land rondlopen (ben er soms wel jaloers op).. Trouwens, dwingen de moslims u halal te eten of had u het over die linkse vlaamse directeurs?
Diezelfde linkse vlaamse directeur die jou op kosten van de belastingbetaler thuis laat tijdens islamitische feestdagen? Ja hoor die linkse dwaalichten zijn goed zot.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:47   #4229
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet. In spanje met die stieren gevechten
Naar wat ik weet zijn ze er in Catalonië tegen (zogezegd uit nationalisme, speelt mogelijk een catalyserende rol; maar het is ook oprecht hoor). Verder weet ik dat de echte aficionado's steeds ouder en ouder worden. De reden dat het nog steeds bedreven wordt is omwille van inkomsten dat het nog oplevert.

Geen idee hoe lang die traditie nog in ere zou blijven. Kan zijn dat er een herlevingsbeweging komt in de toekomst. Kan je niet voorspellen hè ?

Trouwens, die stierengevechten waren oorspronkelijk ook religieus geïnspireerd, volgens mij.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 oktober 2010 om 22:49.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:48   #4230
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Joden die weten niet eens dat er hier op deze aardbol andere wezens rondlopen. Die mannen hebben hun eigen scholen, hun eigen winkels, eigen beenhouwers, die beseffen niet eens dat gij en ik hier in dit land rondlopen (ben er soms wel jaloers op).. Trouwens, dwingen de moslims u halal te eten of had u het over die linkse vlaamse directeurs?
Het wordt steeds meer en meer door de strot van autochtone schoolkinderen geduwd. Schande!
Ga die barbaarse praktijk dan toch beleven in een achterlijk islamitisch gat als Mekka of zo.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:49   #4231
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Diezelfde linkse vlaamse directeur die jou op kosten van de belastingbetaler thuis laat tijdens islamitische feestdagen? Ja hoor die linkse dwaalichten zijn goed zot.
Is mijn directeur links dan? U weet meer dan mij.

Nu je het zegt, ik wandelde daarnet door de gang en hij kon het weer niet laten me een compliment te geven. Dat zou een rechtse nooit doen he, niet?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:49   #4232
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Joden die weten niet eens dat er hier op deze aardbol andere wezens rondlopen. Die mannen hebben hun eigen scholen, hun eigen winkels, eigen beenhouwers, die beseffen niet eens dat gij en ik hier in dit land rondlopen (ben er soms wel jaloers op).. Trouwens, dwingen de moslims u halal te eten of had u het over die linkse vlaamse directeurs?
U hoeft mij niets over joden te vertellen, 'k heb een tijdje in Israël doorgebracht. Ik heb daar overigens met lieve, Palestijnse mensen samengewerkt die raar maar waar heel wat vriendelijker waren dan de moslims die ik hier leer kennen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:51   #4233
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Naar wat ik weet zijn ze er in Catalonië tegen (zogezegd uit nationalisme, speelt mogelijk een catalyserende rol; maar het is ook oprecht hoor). Verder weet ik dat de echte aficionado's steeds ouder en ouder worden. De reden dat het nog steeds bedreven wordt is omwille van inkomsten dat het nog oplevert.

Geen idee hoe lang die traditie nog in ere zou blijven. Kan zijn dat er een herlevingsbeweging komt in de toekomst. Kan je niet voorspellen hè ?

Trouwens, die stierengevechten waren oorspronkelijk ook religieus geïnspireerd, volgens mij.
Toch gemakkelijk zulle. Al wat de mens slecht doet is omwille van een goddelijke man in de lucht.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:53   #4234
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Het wordt steeds meer en meer door de strot van autochtone schoolkinderen geduwd. Schande!
Ga die barbaarse praktijk dan toch beleven in een achterlijk islamitisch gat als Mekka of zo.
Waarom zou ik in godsnaam naar Mekka verhuizen? Ik ben hier geboren en heb hier mijn leven opgebouwd. Ik vind het werkelijk schandalig en respectloos wanneer iemand zoiets zegt. U doet alsof dit UW land is. Wees gerust Sunny, dit is ook MIJN land of u dat aanstaat interesseert mij niet.

Wat het halalvlees betreft op scholen. Kom niet tegen mij klagen maar doe uw beklag bij de vlaamse directeurs. Ik ben zelf geen voorstander van halalvoedsel op scholen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:53   #4235
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Toch gemakkelijk zulle. Al wat de mens slecht doet is omwille van een goddelijke man in de lucht.
Ach, nu heet het traditie en volksvermaak. Persoonlijk ben ik geen fanatieke dierenvriend, maar wel een hypocriet. Ik heb nooit een dier echt geslacht, maar toch eet ik vlees. Voor vermaak dieren folteren zie ik niet zitten. Uiteraard is halalslachten niet 'uit vermaak', begrijp me niet verkeerd, maar we spreken hier over stierenvechten.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 oktober 2010 om 22:54.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:53   #4236
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Is mijn directeur links dan? U weet meer dan mij.

Nu je het zegt, ik wandelde daarnet door de gang en hij kon het weer niet laten me een compliment te geven. Dat zou een rechtse nooit doen he, niet?
Ocharme je weet niet meer goed wat je schreef? Godsdienst kan de hersenen van een mens soms slecht "wassen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Joden die weten niet eens dat er hier op deze aardbol andere wezens rondlopen. Die mannen hebben hun eigen scholen, hun eigen winkels, eigen beenhouwers, die beseffen niet eens dat gij en ik hier in dit land rondlopen (ben er soms wel jaloers op).. Trouwens, dwingen de moslims u halal te eten of had u het over die linkse vlaamse directeurs?
Kreeg je een compliment van je directeur? Zag hij je een keertje zonder hoofddoek?

Laatst gewijzigd door grimbergen : 21 oktober 2010 om 23:04.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:54   #4237
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen.

Zij zorgen er enkel voor dar er geen bloed meer in het vlees zit. De wijze van slachten is westers.
U vergist zich:

Citaat:
Volgens de regels van kasjroet moeten goedgekeurde dieren onverdoofd en op rituele wijze worden geslacht, om aan de eisen van kasjroet te voldoen. Dit noemt men sjechita. Hierbij moeten de messen vlijmscherp en kaarsrecht zijn om het dier onmiddellijk te kunnen doden, waarna al het bloed, wat nog niet bij de halssnede het lichaam heeft verlaten, verwijderd wordt door het vlees veelvuldig te zouten; de consumptie van bloed is namelijk strikt verboden.

wiki


Citaat:
Het slachten van ritueel geoorloofde dieren noemt men in het Hebreeuws 'sjechieta'. Wanneer men een dier slacht, dient dat op zodanige wijze te gebeuren dat het dier géén pijn lijdt. Het doel is het geslachte dier als voedsel te gebruiken. Daarom mag het geen pijn lijden. De rituele voorschriften met betrekking tot de 'sjechieta' betreffen het te slachten dier, het instrument waarmee men slacht, de persoon die slacht, de wijze waarop en de snede in de hals.
Verder op de site Noachieten:

Citaat:
Met een bepaalde regelmaat wordt het ritueel slachten in bep. landen, en ook in Nederland, bekritiseerd en is er een zeker gevaar dat het verboden wordt.
Ook nu is onder invloed van de Partij van de dieren de discussie fors ingezet met medewerking van diverse dierenrechten-en natuurrechten organisaties en volgens mij o.a. ook Groen Links en Dhr. Wilders.

Vooral Dhr. Wilders lijkt het slachtoffer te worden van zijn eigen idealen, want hij wil bekend staan als pro-Joods/pro-Israel, maar is gemotiveerd door zijn anti-Islam houding een felle tegenstander van ritueel/onverdoofd slachten en daardoor een reele dreiging voor de Joodse gemeenschap geworden in Nederland.

Het is voor ons Joden van groot belang dat het ritueel slachten blijft toegestaan.

Ik adviseer dan ook Dhr. Wilders om uitsluitend Joods ritueel slachten nog toe te staan in Nederland, mede ook omdat een moslim prima kosher vlees kan en mag eten (andersom wij geen hallal !!).
Hierdoor vergroot de markt voor kosher geslacht vlees, waardoor het vlees weer goedkoper en betaalbaarder wordt, ook voor ons.
bron

Ze schrijven over zichzelf:

Citaat:
Het uitgangspunt van onze studies wordt bepaald door het orthodoxe jodendom. We zoeken daarbij zo veel mogelijk de samenwerking met rabbijnen en andere geleerden en nemen hun adviezen serieus.
Ik weet dat ook in Nazi-Duitsland kosher slachten verboden was. Men vond het inhumaan...
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:56   #4238
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik weet dat ook in Nazi-Duitsland kosher slachten verboden was. Men vond het inhumaan...
De Nazis, dat waren pas dierenvrienden (dierenrechten was ook een agendapunt). Nu, mensenvrienden waren ze een pak minder.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:57   #4239
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

�* Suqar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In Rotterdam (50% allochtoon - Mekka aan de Maas) krijgen alle raadsleden gedwongen Halalvlees.
Leefbaar Rotterdam nam daarom hun eigens varkenslapje mee voor de jaarlijkse BBQ.
Hiermee begon de discussie over halal-voedsel. In Rotterdam krijgen alle raadsleden gedwongen Halalvlees. Leefbaar Rotterdam nam daarom zelf varkenslapjes mee voor de BBQ.
En vindt u het dan op zijn minst niet vreemd dat in een normaal Westers land zomaar ineens voedsel wordt opgedrongen uit een heel andere cultuur? Men kan natuurlijk iets organiseren om elkaars keuken, cultuur etc te leren kennen. Maar het is altijd eenrichtingsverkeer.
Men zou een moslim-etentje, een Arabisch, Turks enzovoort etentje kunnen organiseren, zoals we vroeger ook Italiaanse, Tiroolse, Franse e.d. etentjes organiseren. Maar daar waar onze mensen zeker niet te goed zijn om op te dagen op de gelegenheden georganiseerd in het teken van andere culturen, moslim-culturen inbegrepen en er alles te proeven (persoonlijk vind ik bv Marokkaanse koekjes heerlijk), hebben we nog nooit mogen beleven dat moslims de moeite doen om onze keuken te leren waarderen. Oh nee, in geval van gemengd gezelschap moet in de eerste plaats rekening gehouden worden met de moslim-gewoonten, dat is gewoon niet normaal meer!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:57   #4240
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ach, nu heet het traditie en volksvermaak. Persoonlijk ben ik geen fanatieke dierenvriend, maar wel een hypocriet. Ik heb nooit een dier echt geslacht, maar toch eet ik vlees. Voor vermaak dieren folteren zie ik niet zitten. Uiteraard is halalslachten niet 'uit vermaak', begrijp me niet verkeerd, maar we spreken hier over stierenvechten.
Stap over naar bio vlees. Dat hebben wij ook gedaan. Het is een manier om toch ergens humaan te zijn. Tip eet alleen volwassen dieren.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be