Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mogen boeken die pedofilie goedpraten / aanmoedigen vrij verkocht worden?
Ja 5 29,41%
Nee 12 70,59%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 12:28   #21
Noorderlicht
Lokaal Raadslid
 
Noorderlicht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2011
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan kan je ook niet weten, of het al dan niet zal geseponeerd worden.
Toch wel. We leven nu eenmaal in België.
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 12:30   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
Dat boek staat bol van zo'n zaken. Maar het boek verbieden? Neen, daar ben ik geen voorstander van. Zulke citaten worden toch niet meer opgevolgd door Joden of ken jij Joden die 3 jarige peuters huwen? Het zou me verwonderen.
Het gaat om de vrije circulatie van zulke teksten, niet over hun toepassing
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 12:31   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
Toch wel. We leven nu eenmaal in België.
Nog niet uitgetest=> niet kunnen weten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 12:32   #24
Noorderlicht
Lokaal Raadslid
 
Noorderlicht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2011
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
So, in de Koran is de leeftijdsgrens een beetje anders gezet, en dan?

Mogen we die dan ook verbieden?
Ik heb de koran gelezen en zulke citaten ben ik niet tegengekomen. Ik ken ook geen moslims die peuters huwen. U lult dus uit je nek. Overigens, is het ook zo dat zo'n zaken nergens in de koran vermeld staan maar wel in de hadith die met een korrel zout worden genomen door de meeste moslims. De hadith spreken elkaar zelfs tegen als het gaat over de leeftijd van Aicha.

Je reactie is belachelijk. Er staat vunzige citaten in de talmud en jij komt hier even zeiken 'ja maar, de koran is ook schuldig'. Over peuters gesproken. Wat een obsessie toch niet met een mens kan doen.
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 12:43   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Noorderlicht, voor U met woorden zoals belachelijk begint te werpen.

Waar ben ik verkeerd in mijn uitspraak dat in de koran de leeftijd waarop meisjes als bedpartner mogen gezien worden anders gesteld is dan in de Talmud, en dat die ook ingaat tegen de seculiere wetten van België?

En dan spreken we nog niet eens over wat mag en niet mag met slaven, waarvoor ik U kan doorverwijzen naar het hoofdstuk "krijgsbuit" in de Koran.

En U kent geen moslims persoonlijk die met een peuter huwen.... Niet moeilijk. (komt nochtans regelmatig in de krant hoor) Die gaan dat niet aan uw neus hangen dat ze effectief tegen de lokale wetten ingaan... Ook, wat maakt het uit dat de Iman zo'n huwelijk inzegend? Dat heeft ongeveer evenveel rechtsgeldigheid als een joker uit een pak speelkaarten.

Maar kort door de bocht, van mij moet geen enkel boek verboden worden. Alleen debielen die een fictieboek letterlijk nemen, die mogen ervantussen gefilterd worden.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 12:45   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
Ik heb de koran gelezen en zulke citaten ben ik niet tegengekomen. Ik ken ook geen moslims die peuters huwen. U lult dus uit je nek. Overigens, is het ook zo dat zo'n zaken nergens in de koran vermeld staan maar wel in de hadith die met een korrel zout worden genomen door de meeste moslims. De hadith spreken elkaar zelfs tegen als het gaat over de leeftijd van Aicha.

Je reactie is belachelijk. Er staat vunzige citaten in de talmud en jij komt hier even zeiken 'ja maar, de koran is ook schuldig'. Over peuters gesproken. Wat een obsessie toch niet met een mens kan doen.
Religieuze promotie voor pedofilie moet ernstig genomen worden, zoals ook de gebeurtenissen rond de onterechte bescherming van de eigen pedofielen door de katholieke hiërarchie bewezen hebben.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 13:27   #27
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan kan je ook niet weten, of het al dan niet zal geseponeerd worden.
Hoe naïef zijt gij eigenlijk?

Niet alleen zou het met 99% zekerheid geseponeerd worden, binnenkort zal het zelfs nog een klacht opleveren tegen diegene die dit zou indienen. De EU wil dat alle lidstaten in hun wetgeving de wijziging aanbrengen dat dergelijke kritiek op een religie (die hoe dan ook wordt aanzien als een aanval gericht tegen de joden (of de islamieten)) gelijkgeschakeld wordt met rassenhaat, discriminatie op basis van afkomst,... Kortom, binnenkort is het anti-islamgezeik van partijen zoals PVV en VB ook verboden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 13:40   #28
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Ja, zulke boeken moeten kunnen. Als men zo'n boeken verbied omdat pedofilie fout is, dan moet men ook boeken waar moord, drugs, etc. in voorkomen ook verboden worden.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 14:13   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ja, zulke boeken moeten kunnen. Als men zo'n boeken verbied omdat pedofilie fout is, dan moet men ook boeken waar moord, drugs, etc. in voorkomen ook verboden worden.
Het gaat niet over fictie maar over religieuze handboeken

Ja, zulke boeken moeten voor de rechtbank kunnen gesleept worden. Ik zou ze niet verbieden, maar passages laten wraken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 14:15   #30
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ja, zulke boeken moeten kunnen. Als men zo'n boeken verbied omdat pedofilie fout is, dan moet men ook boeken waar moord, drugs, etc. in voorkomen ook verboden worden.
Het gaat hier om religieuze boeken die mensen moeten inspireren er een bepaalde levensstijl, gewoonten, hun doen en laten bij te sturen.

Een detectiveroman waarin moorden voorkomen is dat niet.

Schrijf eens een non-fictie boek waarin u stelt dat het mogelijk moet zijn mensen met een mes in de keel te steken. Omdat ze dan bijvoorbeeld het paradijs gaan verdienen. Ik beloof u te komen groeten in de rechtbank.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:23   #31
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Uiteraard niet. Burgerlijke partijstelling zou handenvol geld kosten + geen kans op slagen.
Justitie is een onderdeel van het systeem dat moet dienen om de machthebbers te beschermen. De machthebbers hebben er absoluut geen belang bij tegen de joden hun kar te rijden, wel integendeel.
Klacht, klacht, waarom niet gewoon met je vriendjes een evenement organiseren waarop je alle "ontaarde" boeken en geschriften verbrandt? Korans, Talmuds, boeken met te veel moeilijke woorden, boeken geschreven door ongewensten ... Als afterparty kun je dan de thorarollen uit een of andere synagoge gaan halen en opstoken.

Laat het geween over de Godwinpunten dan nu maar beginnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:27   #32
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Schrijf eens een non-fictie boek waarin u stelt dat het mogelijk moet zijn mensen met een mes in de keel te steken. Omdat ze dan bijvoorbeeld het paradijs gaan verdienen. Ik beloof u te komen groeten in de rechtbank.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik zie trouwens het probleem niet van bijv. een filosofisch werk waar zulke pisten onderzocht worden. Iedereen schrijft en leest wat hij wil.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:34   #33
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
Ik heb de koran gelezen en zulke citaten ben ik niet tegengekomen. Ik ken ook geen moslims die peuters huwen. U lult dus uit je nek. Overigens, is het ook zo dat zo'n zaken nergens in de koran vermeld staan maar wel in de hadith die met een korrel zout worden genomen door de meeste moslims. De hadith spreken elkaar zelfs tegen als het gaat over de leeftijd van Aicha.

Je reactie is belachelijk. Er staat vunzige citaten in de talmud en jij komt hier even zeiken 'ja maar, de koran is ook schuldig'. Over peuters gesproken. Wat een obsessie toch niet met een mens kan doen.
Leesbrilleke kopen en punt 1 lezen.

http://forum.politics.be/showthread....95#post5745995

Pedophilia_in_the_Qur'an


http://barenakedislam.wordpress.com/...iage-in-islam/

Laatst gewijzigd door Quorn : 16 oktober 2011 om 15:42.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:36   #34
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik heb het over dit boek:

De Talmud dus, geloofsboek van het jodendom.

Daarin staat letterlijk dat sex met meisjes vanaf de leeftijd van 3 jaar en 1 dag moet kunnen.
Citaat uit het boek zou ik wel interessant vinden
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:39   #35
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Noorderlicht, voor U met woorden zoals belachelijk begint te werpen.

Waar ben ik verkeerd in mijn uitspraak dat in de koran de leeftijd waarop meisjes als bedpartner mogen gezien worden anders gesteld is dan in de Talmud, en dat die ook ingaat tegen de seculiere wetten van België?

En dan spreken we nog niet eens over wat mag en niet mag met slaven, waarvoor ik U kan doorverwijzen naar het hoofdstuk "krijgsbuit" in de Koran.


En U kent geen moslims persoonlijk die met een peuter huwen.... Niet moeilijk. (komt nochtans regelmatig in de krant hoor) Die gaan dat niet aan uw neus hangen dat ze effectief tegen de lokale wetten ingaan... Ook, wat maakt het uit dat de Iman zo'n huwelijk inzegend? Dat heeft ongeveer evenveel rechtsgeldigheid als een joker uit een pak speelkaarten.

Maar kort door de bocht, van mij moet geen enkel boek verboden worden. Alleen debielen die een fictieboek letterlijk nemen, die mogen ervantussen gefilterd worden.
DEze ?

http://www.thereligionofpeace.com/Qu...s-sex-life.htm
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:40   #36
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Citaat uit het boek zou ik wel interessant vinden
http://www.angelfire.com/mt/talmud/three.html

Met wat uitleg.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:41   #37
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het gaat niet over fictie maar over religieuze handboeken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het gaat hier om religieuze boeken die mensen moeten inspireren er een bepaalde levensstijl, gewoonten, hun doen en laten bij te sturen.
In de beginpost zie ik geen vermelding dat het specifiek om religieuze boeken gaat. Religieuze boeken zijn wat mij betreft evengoed fictie. Niet omdat een hoop mensen een sprookje geloven dat het plots ook waar is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Schrijf eens een non-fictie boek waarin u stelt dat het mogelijk moet zijn mensen met een mes in de keel te steken.
The Anarchist's Cookbook bijvoorbeeld is bij mijn weten niet verbannen en de auteur is nooit vervolgd (vind er in ieder geval niets van terug). Het toepassen van veel van de "recepten" in het boek is dan weer wel illegaal. En zo hoort het wat mij betreft ook bij boeken over pedofilie.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:08   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Religieuze boeken zijn wat mij betreft evengoed fictie. Niet omdat een hoop mensen een sprookje geloven dat het plots ook waar is.
Scheefgetrokken argumentatie.
Religie wordt niet als fictie beschouwd in de boekhandel en ook niet bij het gerecht.Voor u en mij is het fictie, maar ons persoonlijke waardeoordeel doet er helemaal niet toe in de argumentatie

Citaat:

The Anarchist's Cookbook bijvoorbeeld is bij mijn weten niet verbannen en de auteur is nooit vervolgd (vind er in ieder geval niets van terug). Het toepassen van veel van de "recepten" in het boek is dan weer wel illegaal. En zo hoort het wat mij betreft ook bij boeken over pedofilie.
id.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:11   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik zie trouwens het probleem niet van bijv. een filosofisch werk waar zulke pisten onderzocht worden. Iedereen schrijft en leest wat hij wil.
Ik ken een heleboel beroemde gevallen van veroordeelde fictie.

Romanschrijvers zijn baanbrekers bij het wijzigen van moraal&ethiek.

Niet-fictie precies niet .

Nou ja: Mein Kampf

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2011 om 16:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:16   #40
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die link ontkent net de bewering ?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be