Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2012, 23:04   #1
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard Hoezo? Mensenrassen bestaan toch niet?

Universiteiten in Brazilië mogen bij aanmeldingen onderscheid maken naar ras, heeft het Braziliaanse Hooggerechtshof geoordeeld.
Bron: De Morgen: Rassenquotum mag op universiteiten in Brazilië

En volgens de heersende ideologie van het "vrije" Westen bestaan er geen meerdere menselijke rassen. We moeten met z'n allen (lees: de blanken) geloven dat er slechts 1 mensenras bestaat. En zie, wanneer het in het nadeel van de blanken kan gebruikt worden, bestaan er plots wel meerdere.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 00:03   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

50 % van de bevolking is zwart en twintig procent wordt er gereserveerd op de universiteit voor zwarten. Ik zou me daar als blanke toch niet gediscrimineerd door voelen eerlijk gezegd.

Dat wil niet zeggen dat positieve discriminatie geen delicaat en uiteindelijk discriminerend middel is.

Het onderscheid tussen rassen is niet zo essentieel als het onderscheid tussen culturen m.i. Voedt een 'zwarte' en een 'witte' op dezelfde wijze op en de huidskleur wordt een detail.

Ik zie hier dagelijks mensen van verschillende kleur en lichaamsbouw. Het 'enigste' dat echter uitmaakt of je met iemand een communicatie kan hebben is de opvoeding die beide genoten hebben. Na verloop van tijd zie je niet eens meer of iemand blank of bruin is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 00:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 00:15   #3
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
50 % van de bevolking is zwart en twintig procent wordt er gereserveerd op de universiteit voor zwarten. Ik zou me daar als blanke toch niet gediscrimineerd door voelen eerlijk gezegd.

Dat wil niet zeggen dat positieve discriminatie geen delicaat en uiteindelijk discriminerend middel is.

Het onderscheid tussen rassen is niet zo essentieel als het onderscheid tussen culturen m.i. Voedt een 'zwarte' en een 'witte' op dezelfde wijze op en de huidskleur wordt een detail.

Ik zie hier dagelijks mensen van verschillende kleur en lichaamsbouw. Het 'enigste' dat echter uitmaakt of je met iemand een communicatie kan hebben is de opvoeding die beide genoten hebben. Na verloop van tijd zie je niet eens meer of iemand blank of bruin is.
Daar zit iets in en dat is zeer positief, maar of je dat doel ( resultaat ) kan bereiken in een generatie , dat betwijfel ik . Roots en geruiken zitten diep ingebakken
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 00:44   #4
Schuppezot
Schepen
 
Schuppezot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Locatie: De Kempen, Vlaanderen
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Universiteiten in Brazilië mogen bij aanmeldingen onderscheid maken naar ras, heeft het Braziliaanse Hooggerechtshof geoordeeld.
Bron: De Morgen: Rassenquotum mag op universiteiten in Brazilië

En volgens de heersende ideologie van het "vrije" Westen bestaan er geen meerdere menselijke rassen. We moeten met z'n allen (lees: de blanken) geloven dat er slechts 1 mensenras bestaat. En zie, wanneer het in het nadeel van de blanken kan gebruikt worden, bestaan er plots wel meerdere.
Ik heb nooit begrepen waarom al die nazi-kaalkopjes enerzijds en al die multiculti-politiekcorrecten anderzijds er een punt van maken om aan te tonen dat rassen respectievelijk wel of niet bestaan. 99% van deze mensen hebben totaal niet de kennis over het wetenschapsveld van de biologie om daar over te oordelen en gedragen zich dus pedant. Alsof het bestaan van rassen in biologische zin onderdeel kan zijn van een zuiver politieke discussie waarbij de winnaar van de discussie gelijk heeft. Dit is een zuiver wetenschappelijk vraagstuk.

Het enige dat relevant is in een politieke discussie, is dat het uiterlijke verschil tussen blanken, zwarten, aziaten, ... bestaat en dat in de context van een samenleving het denken en handelen van mensen soms gedetermineerd wordt door die verschillen. Men moet dat onderscheid nu eenmaal een benaming geven. En bij gebrek aan een synoniem - blijkbaar ook in het Portugees - noemen we het dan maar 'ras'.
__________________
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 29 april 2012 om 01:08.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 08:36   #5
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom al die nazi-kaalkopjes enerzijds en al die multiculti-politiekcorrecten anderzijds er een punt van maken om aan te tonen dat rassen respectievelijk wel of niet bestaan. 99% van deze mensen hebben totaal niet de kennis over het wetenschapsveld van de biologie om daar over te oordelen en gedragen zich dus pedant. Alsof het bestaan van rassen in biologische zin onderdeel kan zijn van een zuiver politieke discussie waarbij de winnaar van de discussie gelijk heeft. Dit is een zuiver wetenschappelijk vraagstuk.

Het enige dat relevant is in een politieke discussie, is dat het uiterlijke verschil tussen blanken, zwarten, aziaten, ... bestaat en dat in de context van een samenleving het denken en handelen van mensen soms gedetermineerd wordt door die verschillen. Men moet dat onderscheid nu eenmaal een benaming geven. En bij gebrek aan een synoniem - blijkbaar ook in het Portugees - noemen we het dan maar 'ras'.
Zeer juist opgemerkt.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 09:29   #6
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
.

Het enige dat relevant is in een politieke discussie, is dat het uiterlijke verschil tussen blanken, zwarten, aziaten, ... bestaat en dat in de context van een samenleving het denken en handelen van mensen soms gedetermineerd wordt door die verschillen. Men moet dat onderscheid nu eenmaal een benaming geven. En bij gebrek aan een synoniem - blijkbaar ook in het Portugees - noemen we het dan maar 'ras'.
volledig akkoord.
Daarom vraag ik me ook af waarom "diversiteit" zo'n na te streven doel moet zijn. Men kan diversiteit enkel bekomen door specifiek naar de diverse verschillen te kijken: zoveel% blondines, brunettes, rosharigen, kroesharigen etc...
blijkbaar is dat voor de linkiewinkie politiek correctelingen hét criterium waarop moet worden getriëerd.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 14:01   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Daar zit iets in en dat is zeer positief, maar of je dat doel ( resultaat ) kan bereiken in een generatie , dat betwijfel ik . Roots en geruiken zitten diep ingebakken
Vergelijk met families die kinderen adopteren, van over heel de wereld. Doen die kinderen het slechter op school omwille van hun afkomst? Ik dacht van niet. Je gebruiken zitten niet in je genen, en ook qua capaciteiten zijn we genetisch goed vergelijkbaar.

Of gaat men beweren dat Aziaten een superieur 'ras' zijn aan de 'blanken' op basis van hun superieure resultaten in intelligentietesten. Een tweesnijdend zwaard hé.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 14:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 14:11   #8
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vergelijk met families die kinderen adopteren, van over heel de wereld. Doen die kinderen het slechter op school omwille van hun afkomst? Ik dacht van niet. Je gebruiken zitten niet in je genen, en ook qua capaciteiten zijn we genetisch goed vergelijkbaar.

Of gaat men beweren dat Aziaten een superieur 'ras' zijn aan de 'blanken' op basis van hun superieure resultaten in intelligentietesten. Een tweesnijdend zwaard hé.
sommigen (ik ga de haarkleur hier niet vermelden wegens eventuele aanklacht bij cgkr) hebben duidelijk minder kansen omwille van hun genetische samenstelling dan anderen. Ook al worden die totaal opgevoed bij... heu? over welke adoptieffamilies heb je het? toch niet de beter ontwikkelden?

De wetenschappelijke studies hierover kan je googelen.
(en ja, de aziatische adoptiekinderen blinken extra uit).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 april 2012 om 14:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 14:24   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
sommigen (ik ga de haarkleur hier niet vermelden wegens eventuele aanklacht bij cgkr) hebben duidelijk minder kansen omwille van hun genetische samenstelling dan anderen. Ook al worden die totaal opgevoed bij... heu? over welke adoptieffamilies heb je het? toch niet de beter ontwikkelden?

De wetenschappelijke studies hierover kan je googelen.
(en ja, de aziatische adoptiekinderen blinken extra uit).
Ook in het geval van adoptiekinderen is er een milieucomponent die meespeelt. Ik kan me voorstellen dat in Europa bijvoorbeeld Aziaten minder problemen hebben op gemende scholen dan bruin uitziende kinderen. Ook Latinos lijden onder de vooroordelen van de Europeanen ten opzichte van bepaalde uiterlijkheden.

Ik vind het een jammere evolutie die zich nu afspeelt in Europa, die fixatie op uiterlijkheden. In vind dat u dat niet dient te stimuleren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:25   #10
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
volledig akkoord.
Daarom vraag ik me ook af waarom "diversiteit" zo'n na te streven doel moet zijn.
Het doel van zo'n beleid is dan ook niet om diversiteit op zich na te streven. Anders zouden we inderdaad quota voor bepaalde haarkleuren kunnen invoeren.

Een positief discriminatiebeleid heeft als achterliggende gedachte dat mensen nog al te vaak nadenken in termen van rassen, ethnieën, enz. Het feit dat mensen zo nadenken uit zich natuurlijk op allerhande vlakken, bv. discriminatie op de arbeidsmarkt. Dit kan dan op zijn beurt weer leiden tot conflicten tussen de diverse maatschappelijke groepen.

Het echte doel van zo'n beleid bestaat er dan ook in om de maatschappelijke vrede te bewaren. Diversificatie is een gevolg van zo'n beleid, maar het mag nooit het doel op zich zijn.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 07:46   #11
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ook in het geval van adoptiekinderen is er een milieucomponent die meespeelt. Ik kan me voorstellen dat in Europa bijvoorbeeld Aziaten minder problemen hebben op gemende scholen dan bruin uitziende kinderen. Ook Latinos lijden onder de vooroordelen van de Europeanen ten opzichte van bepaalde uiterlijkheden.

Ik vind het een jammere evolutie die zich nu afspeelt in Europa, die fixatie op uiterlijkheden. In vind dat u dat niet dient te stimuleren.
ha! het ligt dus aan de witte fascistische kinderen dat de gele kinderen betere resultaten halen? hoe flink?
Ik neem aan dat jij groen met witte bollekes bent en de primus van de klas zijt?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 07:49   #12
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Het doel van zo'n beleid is dan ook niet om diversiteit op zich na te streven. Anders zouden we inderdaad quota voor bepaalde haarkleuren kunnen invoeren.

Een positief discriminatiebeleid heeft als achterliggende gedachte dat mensen nog al te vaak nadenken in termen van rassen, ethnieën, enz. Het feit dat mensen zo nadenken uit zich natuurlijk op allerhande vlakken, bv. discriminatie op de arbeidsmarkt. Dit kan dan op zijn beurt weer leiden tot conflicten tussen de diverse maatschappelijke groepen.

Het echte doel van zo'n beleid bestaat er dan ook in om de maatschappelijke vrede te bewaren. Diversificatie is een gevolg van zo'n beleid, maar het mag nooit het doel op zich zijn.
ik heb het hier niet over positieve discriminatie, maar over het feit dat mensen zoals Artisjok liggen te kwelen dat diversiteit o zooo verrijkend is.

Als het dient om maatschappelijke vrede te bewaren, waarom heeft man dan in eerste instantie (ongevraagd, geen stemming, geen referendum) gestreefd naar een "moeltiekoeltie" maatschappij? dat was toch ook zo verrijkend? en het was toch enkel de bange blanke xenofoob die daar een probleem mee had?
Waarom MOET de werkvloer een afspiegeling van de stad zijn (in Tutterwuttere moeten ze hun 10% allochtonen invoeren omdat ze anders geen subsidies van de turnclub meer krijgen van Anciaux), terwijl het geimporteerde kiesvee er alles aan doet om vooral géén aanpassingen te doen zodat ze kunnen integreren in de bestaande maatschappij?



Wat is er zo broodnodig aan dat de helft van de collega's elkaar nog amper begrijpen en hun conversatie moeten beperken tot een soort van basic nederlands omdat collega "iek bien verrijkend" er anders niks van begrijpt?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 april 2012 om 07:52.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 10:35   #13
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ook in het geval van adoptiekinderen is er een milieucomponent die meespeelt. Ik kan me voorstellen dat in Europa bijvoorbeeld Aziaten minder problemen hebben op gemende scholen dan bruin uitziende kinderen. Ook Latinos lijden onder de vooroordelen van de Europeanen ten opzichte van bepaalde uiterlijkheden.

Ik vind het een jammere evolutie die zich nu afspeelt in Europa, die fixatie op uiterlijkheden. In vind dat u dat niet dient te stimuleren.
Persoonlijk ben ik wit, en ik zou graag willen dat Europa ook min of meer wit blijft. Toch niks fout aan ?
Moeten wij nu écht allemaal halve negers worden ? Leg mij uit waar dat goed zou voor zijn ? Ik ben pro-biodiversiteit, zowel in de natuur als bij de mensheid. Géén monokleurige eenheidsworst voor mij, danku.
En dan ook nog allemaal dezelfde vodden dragen zeker, en dezelfde rommel in ons kloten slagen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 10:40   #14
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Het doel van zo'n beleid is dan ook niet om diversiteit op zich na te streven. Anders zouden we inderdaad quota voor bepaalde haarkleuren kunnen invoeren.

Een positief discriminatiebeleid heeft als achterliggende gedachte dat mensen nog al te vaak nadenken in termen van rassen, ethnieën, enz. Het feit dat mensen zo nadenken uit zich natuurlijk op allerhande vlakken, bv. discriminatie op de arbeidsmarkt. Dit kan dan op zijn beurt weer leiden tot conflicten tussen de diverse maatschappelijke groepen.

Het echte doel van zo'n beleid bestaat er dan ook in om de maatschappelijke vrede te bewaren. Diversificatie is een gevolg van zo'n beleid, maar het mag nooit het doel op zich zijn.
Als ik weet heb van een vacante job, of woning, of gelijk welk interressant zaakje, ga ik daar eerst over spreken met mijn ( witte ) familie, en mijn ( witte ) vrienden. Toch normaal ? Iedereen doet dat zo, hoor, de witten, maar ook de bruinen, zwarten, gelen en wat er nog meer rondloopt bij ons van genetische variaties.
Als er al één universele gedachte is, die wij mensen allemaal gemeen hebben, dan is het wel deze : " Eigen Volk Eerst ".
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 14:36   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom al die nazi-kaalkopjes enerzijds en al die multiculti-politiekcorrecten anderzijds er een punt van maken om aan te tonen dat rassen respectievelijk wel of niet bestaan. 99% van deze mensen hebben totaal niet de kennis over het wetenschapsveld van de biologie om daar over te oordelen en gedragen zich dus pedant. Alsof het bestaan van rassen in biologische zin onderdeel kan zijn van een zuiver politieke discussie waarbij de winnaar van de discussie gelijk heeft. Dit is een zuiver wetenschappelijk vraagstuk.

Het enige dat relevant is in een politieke discussie, is dat het uiterlijke verschil tussen blanken, zwarten, aziaten, ... bestaat en dat in de context van een samenleving het denken en handelen van mensen soms gedetermineerd wordt door die verschillen. Men moet dat onderscheid nu eenmaal een benaming geven. En bij gebrek aan een synoniem - blijkbaar ook in het Portugees - noemen we het dan maar 'ras'.
Precies, de rassenpolitiek van de Belgische staat is verwerpelijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 14:57   #16
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Het is puur toeval dat de eerste voet op de maan een blanke voet was.
Dat weet toch iedereen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 17:26   #17
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb het hier niet over positieve discriminatie, maar over het feit dat mensen zoals Artisjok liggen te kwelen dat diversiteit o zooo verrijkend is.

Als het dient om maatschappelijke vrede te bewaren, waarom heeft man dan in eerste instantie (ongevraagd, geen stemming, geen referendum) gestreefd naar een "moeltiekoeltie" maatschappij? dat was toch ook zo verrijkend? en het was toch enkel de bange blanke xenofoob die daar een probleem mee had?
Ik had het daar dus wel over. Dat van maatschappelijke vrede sloeg niet op diversiteit op zich.

Laatst gewijzigd door captain jack : 30 april 2012 om 17:26.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 17:57   #18
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ha! het ligt dus aan de witte fascistische kinderen dat de gele kinderen betere resultaten halen? hoe flink?
Dat is al dikwijls aangetoond, ja.

Het experiment van Jane Elliot bv:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 17:59   #19
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik wit, en ik zou graag willen dat Europa ook min of meer wit blijft. Toch niks fout aan ?
Buiten het feit dat het racistisch is en verwerpelijk, nee.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:44   #20
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
volledig akkoord.
Daarom vraag ik me ook af waarom "diversiteit" zo'n na te streven doel moet zijn. Men kan diversiteit enkel bekomen door specifiek naar de diverse verschillen te kijken: zoveel% blondines, brunettes, rosharigen, kroesharigen etc...
blijkbaar is dat voor de linkiewinkie politiek correctelingen hét criterium waarop moet worden getriëerd.
Links en kleinburgerlijk-rechts wensen helemaal geen diversiteit! Integendeel, ze zijn de belangrijkste herauten van gelijkheid.
Diversiteit verdedigen betekent opkomen tegen kapitalisme én tegen multicul, tegen migratiestromen, opkomen voor etnische diversiteit, voor gescheiden ontwikkeling, aparte onderwijsnetten-sociale zekerheidsstelsel, pro terugkeerbeleid voor vreemdelingen in Europa naar de landen van oorsprong (tot halverwege de 20ste eeuw), voor nationale staten met een eigen onafhankelijk beleid, enz...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be