Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2018, 18:51   #1441
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een beetje realistisch blijven om een paar duizend raketten te maken of binnen te brengen en te installeren en te lanceren heb je duizenden mensen nodig en tijd. Mossad is één van de beste geheime diensten ter wereld en Palestina krioelt van informanten. Op de kortste keren wordt dat ontmanteld. Dit is geen raket afschieten in het geniep met een half dozijn man.

Trouwens waarom gaat ge daar zelf geen verzet organiseren als ge zo anti Israel zijt.
???
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 18:57   #1442
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maddox is dat helemaal niet hoor. Hij lacht gewoon met de inefficiëntie van dat inteelt volk in Gaza die zichzelf al sinds 2005 zonder onderbreking in de eigen voet zitten te schieten met alle munitie die ze maar kunnen krijgen van hun sponsors uit o.a. Quatar.
Verkeerd begrepen dan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 21:42   #1443
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.788
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Verkeerd begrepen dan.
Nogal.

Zoals Pandareus gevat opmerkt, ik vind het bijna vermakelijk hoe de partijen in dat gezever zo inefficiënt te werk gaan.
Gazoenen schieten een €650 suikerraket af in de hoop dat Allah die maar enigzins richting Israël laat vliegen om een paar joden tot bloederige spijs te blazen.
En als de dikke vuurpijl per ongeluk de juiste richting uit vliegt, schieten de Israëli dat stukje gesponsorde uit de lucht met een wolk kogels van €6500 of een afweerraket van €100 000.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 22:34   #1444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De legitimiteit komt voor uit het standpunt van de winnaar.
U kan perfect vinden dat het IRA en de Gazoense vrijheidsstrijders gelijk hebben.
Maar tot nader order is Noord Ierland Brits, en Gaza een konijnenkot met snelkwekende suikerraketafstekende Gazoenen.
En?

En wat wilt u nu eigenlijk aanbrengen?

Het Koerdisch gebied in Turkije is ook nog steeds Turks, maar dat belet niemand van de Koerden om aan een eigen staat of verregaande autonomie te denken (en zelfs te strijden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 22:37   #1445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alstublieft! Kunt gij niet googlen? Voor de Joden waren er meerdere andere volkeren in dat gebied. Het OT is een mythe!
Euh, het staat juist in het OT dat er al andere volkeren woonden voor Abraham daar toekwam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 23:30   #1446
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hmm, nog even en Europa kleurt ook groen. Ze hebben al bijna heel Afrika en Azië.
https://www.youtube.com/watch?v=lRgHSxWnhqk
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 23:34   #1447
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?

En wat wilt u nu eigenlijk aanbrengen?

Het Koerdisch gebied in Turkije is ook nog steeds Turks, maar dat belet niemand van de Koerden om aan een eigen staat of verregaande autonomie te denken (en zelfs te strijden).
Dat je vergelijkingen compleet geschift zijn.
Nee, ik ga er geen tekening bij maken.
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 23:44   #1448
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Dat je vergelijkingen compleet geschift zijn.
Nee, ik ga er geen tekening bij maken.
Dan is uw uitspraak waardeloos. Geen argumenten, geen geloofwaardigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 23:47   #1449
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vermits Hamas door de EU (terecht) echter als terroristische organisatie wordt beschouwd en Hamas meer dan 50% van de stemmen haalt bij verkiezingen, is de kans echter heel groot dat men het huis treft van aanhangers van een terroristische organisatie.

In dat geval heb ik weinig medelijden.
Ik wel, waarbij ik mij aansluit bij de volgende bewoordingen door Jan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moet dat dan? Als volksnationalist schaar ik me vanzelfsprekend achter de Palestijnen. Dat is bijna een vanzelfsprekendheid. Ik weet niet goed wat dit te maken heeft met de asiel- en migratieproblematiek waarmee wij in Europa te maken krijgen. Maar goed, u legt het mij waarschijnlijk wel eventjes uit.
Ik snap ook niet dat men het Palestijns-Israelische konfikt ziet in het kader van de spanningen tussen de Islamitische en de westerse wereld.
Voor een volksnationalist zijn niet de PLO, de PKK, de ETA en de IRA terroristische organisaties maar wel de staten Israel, Turkije, Spanje en Engeland die terreur uitoefenen tegen volkeren die opkomen voor hun zelfbeschikkingsrecht. Volkomen begrijpelijk dat die onderdrukte volkeren dan hun heil zoeken in bevrijdingsorganisaties.
Dat Palestijnen toevallig moslims zijn is binnen de polartiteit volksnationalisme-staatsnationalisme van geen enkel belang.

Ik snap evenmin dat Grootnederlanders dat anders zien. Merkwaardig, maar het zij zo...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 januari 2018 om 00:17.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 23:49   #1450
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

/
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 januari 2018 om 23:50.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 00:53   #1451
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.788
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?

En wat wilt u nu eigenlijk aanbrengen?

Het Koerdisch gebied in Turkije is ook nog steeds Turks, maar dat belet niemand van de Koerden om aan een eigen staat of verregaande autonomie te denken (en zelfs te strijden).
Zeveren over een onafhankelijk Koerdistan mag u in een andere draad.

Wat mij betreft mogen Koerden en Turken nog lang elkaar opblazen/afschieten/bevruchten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 januari 2018 om 00:54.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 12:44   #1452
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eén doelstelling : eigen veiligheid. Als die doelstelling niet in gevaar komt, zijn er meerdere opties.
Ze hebben opties laten liggen zoals die in 2014 toen de VS en de EU het samen gaan van Abbas met Hamas toe wilde staan. Hamas had ingestemd met de voorwaarden .

En het bouwen van nieuwe nederzettingen heeft met de eigen veiligheid niets te maken , maar het is al heel lang een rode draad in het beleid , een ander doel dus
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 12:50   #1453
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is ook voor uw zo geliefde Palestijntjes het geval. Ze kunnen stoppen met de agressor uit te hangen tov Israël.
Dus dan stopt ook de bouw van nieuwe nederzettingen en de bezetting ?
Zeer zeker niet . Palestijnen hebben geen opties.

Hoe veel Israeli zijn er gedood door de Hamas rockets in de afgelopen 5 jaar ?
Want dat hetgeen waar de zogenaamde dreiging op gebaseerd is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 27 januari 2018 om 12:50.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 13:01   #1454
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus dan stopt ook de bouw van nieuwe nederzettingen en de bezetting ?
Zeer zeker niet . Palestijnen hebben geen opties.

Hoe veel Israeli zijn er gedood door de Hamas rockets in de afgelopen 5 jaar ?
Want dat hetgeen waar de zogenaamde dreiging op gebaseerd is.
De zaken niet omdraaien hé?
Het "Iron Dome" concept werkt vrij goed om raketaanvallen,zelfs zonder waarschuwing en van op relatief korte afstand, nihil te maken....

En met een ijzeren vuist wordt de lokatie van waaraf een projectiel afgevuurd werd binnen de enkele minuten "bestraft"....


Het goede nieuws voor de Israeli's is dat ze deze kostbare technologie (merkelijk kostbaarder dan die palestijnse projectielen en de nutteloze jonge mannetjeslevens om ze te bedienen) wel wereldwijd kunnen vermarkten.....Israel is "the place to be" voor het aanschaffen van snelle respons oorlogsmateriaal en bijhorende spullen en software voor monitoring en management.....

Tijdens de 6-daagse oorlog van 1967 weren de Egyptenaren waarschijnlijk zelfs BLIJ dat ze die f*cking Gaza-strook kwijtgespeeld hebben,en eerlijk gezegd zijn de Israeli's er ook nooit erg blij mee geweest....Israel en Egypte hebben nu eigenlijk een gezamelijk "embargo" tegen dat hellegat.....

Hamas mag daar rustig doen alsof ze iets besturen hoor,en de bevolking kan voor "dummy" (letterlijk) spelen voor de Israelische wapen-industrie en voor de Egyptische veiligheidsdiensten....


Hamas..bende loozers...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2018 om 13:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 13:08   #1455
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe in de geschiedenis kijken. Joodse opstanden.
Ver verleden.

Een stuk of 10 tegen de Romeinen, meestal wegens absurd hoge belastingen en religieuze vereisten die tegen de basis van het judaïsme ingingen.

Stukje korterbij. De opstand in Warschau 1943.

Hoeveel progroms in 3000 jaar? 40 geregistreerde progroms tegen joden met doden.


Gaza is momenteel een konijnenkot, een kweekparadijs voor haatbaarden. Een staat, zelfs al zouden ze daar miljarden oliedollars op de rekening staan hebben, is het op zijn best een kleptotheocratie.

Peut. Gaza is het resultaat van aanvallen op de Israëli gebieden (toegekend door de VN aan de Joodse terreurgroepen in 1948) door de buurlanden

U bent in geen leugen getrapt. Het is, kort door de bocht, een broederstammoordpartij. De slimsten volgen de ene monotheïstische debiliteit, de anderen een veel jongere, veel achterlijke religie op dezelfde leest geschoeid.
Gaza wordt al 10 jaar via lucht land en zee door Israel in een wurggreep gehouden. Dat betekend simpelweg remote control bezetting .
Een bezetter is verantwoordelijk voor de gene die ze bezetten in het internationaal recht. Het Gaza van nu is de Israelische kweekvijver voor terroristen, het resultaat van hun optreden.
Al die gebeurtenissen van lang geleden zijn niet van belang bij het bepalen van de legitimiteit van het Israëlische optreden in het heden.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 13:31   #1456
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De zaken niet omdraaien hé?
Het "Iron Dome" concept werkt vrij goed om raketaanvallen,zelfs zonder waarschuwing en van op relatief korte afstand, nihil te maken....

En met een ijzeren vuist wordt de lokatie van waaraf een projectiel afgevuurd werd binnen de enkele minuten "bestraft"....


Het goede nieuws voor de Israeli's is dat ze deze kostbare technologie (merkelijk kostbaarder dan die palestijnse projectielen en de nutteloze jonge mannetjeslevens om ze te bedienen) wel wereldwijd kunnen vermarkten.....Israel is "the place to be" voor het aanschaffen van snelle respons oorlogsmateriaal en bijhorende spullen en software voor monitoring en management.....

Tijdens de 6-daagse oorlog van 1967 weren de Egyptenaren waarschijnlijk zelfs BLIJ dat ze die f*cking Gaza-strook kwijtgespeeld hebben,en eerlijk gezegd zijn de Israeli's er ook nooit erg blij mee geweest....Israel en Egypte hebben nu eigenlijk een gezamelijk "embargo" tegen dat hellegat.....

Hamas mag daar rustig doen alsof ze iets besturen hoor,en de bevolking kan voor "dummy" (letterlijk) spelen voor de Israelische wapen-industrie en voor de Egyptische veiligheidsdiensten....


Hamas..bende loozers...
En u vind dat wel een goede zaak ?
Aha , daar hebben we de Iron Dome mythe weer.
Nu de realiteit over iron dome , mortal shells , hamas rockets
Norman Finkelstein analyse : https://youtu.be/XdD-h1Q8E5g?t=218
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 13:31   #1457
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.788
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Gaza wordt al 10 jaar via lucht land en zee door Israel in een wurggreep gehouden. Dat betekend simpelweg remote control bezetting .
En weeral vergeet ge Egypte als "medebezetter".
Citaat:
Een bezetter is verantwoordelijk voor de gene die ze bezetten in het internationaal recht.
Een bezetter heeft het "land" ingenomen. Hetgeen Israël met Gaza doet is meer vergelijkbaar met belegeren.
Citaat:
Het Gaza van nu is de Israelische kweekvijver voor terroristen, het resultaat van hun optreden.
Een kweekvijver vol ineffectieve terroristjes.
Zo zie ik ze liever dan ontploffend in de metro.
Citaat:
Al die gebeurtenissen van lang geleden zijn niet van belang bij het bepalen van de legitimiteit van het Israëlische optreden in het heden.
Awel, doe er dan iets aan, roep Israël op eens te luisteren naar uw versie van legitimiteit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 13:37   #1458
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.788
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En u vind dat wel een goede zaak?
Helaas is oorlog en miserie een zeer goede drijfveer om creatief en inventief te zijn. Dus ja, ik vind dat conflict een goeie zaak.
Citaat:
Aha , daar hebben we de Iron Dome mythe weer.
Oh, Iron Dome bestaat niet ofzo?
Citaat:
Nu de realiteit over iron dome , mortal shells , hamas rockets
Norman Finkelstein analyse.
En wat is het nu, lanceren Gazoenen geen suikerraketten richting Israël, vuren ze geen mortieren af, proberen ze geen zelfmoordaanslagen te plegen, vermoorden ze geen onschuldigen in Israël of Egypte?

Het feit dat al die pogingen tot aanvallen even nuttig zijn als een scrotum als snor is veelzeggend over de ingesteldheid van de Gazoenen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 17:07   #1459
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En weeral vergeet ge Egypte als "medebezetter".
de rol van egypte is zeer klein vergeleken die van israel.
Citaat:
Een bezetter heeft het "land" ingenomen. Hetgeen Israël met Gaza doet is meer vergelijkbaar met belegeren.
best mogelijk maar ik hanteer de officiele benaming
Citaat:
Een kweekvijver vol ineffectieve terroristjes.
nonse, de vijandigheid
Richting israel is logisch.

Citaat:
Awel, doe er dan iets aan, roep Israël op eens te luisteren naar uw versie van legitimiteit.
Ik doe er al iets aan
Mijn versie ? Welnee die visie van de overgrote meerderheid
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 17:22   #1460
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus dan stopt ook de bouw van nieuwe nederzettingen en de bezetting ?
Zeer zeker niet . Palestijnen hebben geen opties.

Hoe veel Israeli zijn er gedood door de Hamas rockets in de afgelopen 5 jaar ?
Want dat hetgeen waar de zogenaamde dreiging op gebaseerd is
.
Wat is dan de zin van het afschieten van dergelijke Gazaanse voetzoekers?
Is het dan gewoon een soort "nem!!!" roepen, of iets in de aard van "hou me tegen of..."? Kortom, lachwekkend Arabisch kloppen op de borst.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be