Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2019, 22:21   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uw vergelijking klopt niet helemaal. Wie dronken is kan gewoonweg niet meer functioneren terwijl de meeste mensen net beter functioneren onder invloed van veel coke.
Ik wil graag eens twee mensen vergelijken die een bergrit per fiets maken de eerste zwaar dronken en de andere zwaar onder invloed van Coke. Ik kan me al voorstellen wie eerst zal bovenkomen.
Ook hier weer moet ik je tegenspreken net als de meeste wetenschappers die zich bezighouden met drugproblematiek.

Hun eindconclusie ;

Feit offictie?

Het is moeilijk om de twee met elkaar te vergelijken, maar als je naar het grote plaatje kijkt zorgt alcohol wel degelijk voor meer problemen dan cocaïne. Daarmee beoordelen we de stelling: "Cocaïne is minder slecht voor je dan alcohol.", als waar.

https://www.nporadio1.nl/radio-eenva...er-dan-cocaine

Grootste probleem is dat de meeste gebruikers de twee gaan combineren.
In de VS is het grootste probleem dat druggebruikers aan machines staan en schijnbaar geen probleem hebben .
Tot het moment dat ze zichzelf zeer zwaar kwetsen of dat ze gewoon in hun machine draaien of er door verpletterd worden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 22:37   #82
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ok. Maar zou die dan zoveel anders zijn zie zwaarder na een coke feestje dan na een alcohol feestje ? Zijn daar bewijzen over ?

Ik heb er nooit veel over mogen lezen. Alleszins verschiet ik daar niet van gewoonweg opdat dit veel veel te persoonsgebonden is.

Sommige mensen zijn na 4 glazen alcohol al dood ziek en aan andere zal je na 3 gram coke niets merken en zal de comedown waarschijnlijk niet erger zijn dan bij die zieke dronken mens.

Anderzijds is dat ook beetje momentgebonden. De ene keer zal een eventuele kater zwaarder zijn dan de andere keer.
Ik geloof dus ook niet in iedere keer diezelfde kater.
Daar zijn geen bewijzen van inderdaad. EN nu??

Subsidie aanvragen voor een onderzoek; met een stempel van de EU erop ¿? Gaat niet werken Fred.

Onder het tiepen bedenk ik mij dat ik naar een voorstelling van een gitarist ben geweest; Spaanse zigeunermuziek. De gitarist vertelde dat de zigeuners muzikanten af worden. Vroeger dronken ze bij de vleet maar hun hersenen konden bijleren; ook muziek. Nu zitten de zigeuners aan de dope, waaronder coke, waardoor ze niet meer kunnen dan voor hun uitstaren en moe op bed liggen. De muziektraditie gaat zo onder de zigeuners verloren. Door deze witte rommel wel te verstaan.

Ergens eigenaardig. Men heeft wel miljarden over voor de oorlog tegen drugs — maar een poepsimpel voorbeeld cq onderzoek officieel te staven is blijkbaar van een zwaarder kaliber.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 22:50.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 22:46   #83
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de VS is het grootste probleem dat druggebruikers aan machines staan en schijnbaar geen probleem hebben .
Tot het moment dat ze zichzelf zeer zwaar kwetsen of dat ze gewoon in hun machine draaien of er door verpletterd worden.

Of voor $$ schade maken achter bv een draaibank; dit door een komplete partij te verkloten.

—Met koeriersbedrijven worden het vaakst op dinsdag auto's in de prak gereden. Reden: zaterdag een XTC pil, dinsdag de bijverschijnselen waarin een koerier met zijn kop in een zwart gat terechtkomt / backlash pil en vervolgens het stuur naar bv de sloot draait.

Wederom; hier zijn geen bewijzen van. Echter koeriersbedrijven herkennen dit probleem.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 22:53.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 13:38   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de VS is het grootste probleem dat druggebruikers aan machines staan en schijnbaar geen probleem hebben .
Tot het moment dat ze zichzelf zeer zwaar kwetsen of dat ze gewoon in hun machine draaien of er door verpletterd worden.

Het doet me wat denken aan de Vlaamse bouwwerven destijds.
Daar was ook schijnbaar geen probleem behalve dan dat er al eens een muur scheef stond en er af en toe ene met zijn klikken en klakken van de ladder viel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 13:54   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar zijn geen bewijzen van inderdaad. EN nu??

Subsidie aanvragen voor een onderzoek; met een stempel van de EU erop ¿? Gaat niet werken Fred.

Onder het tiepen bedenk ik mij dat ik naar een voorstelling van een gitarist ben geweest; Spaanse zigeunermuziek. De gitarist vertelde dat de zigeuners muzikanten af worden. Vroeger dronken ze bij de vleet maar hun hersenen konden bijleren; ook muziek. Nu zitten de zigeuners aan de dope, waaronder coke, waardoor ze niet meer kunnen dan voor hun uitstaren en moe op bed liggen. De muziektraditie gaat zo onder de zigeuners verloren. Door deze witte rommel wel te verstaan.

Ergens eigenaardig. Men heeft wel miljarden over voor de oorlog tegen drugs — maar een poepsimpel voorbeeld cq onderzoek officieel te staven is blijkbaar van een zwaarder kaliber.

Ik dacht dat Coke net andersom werkte.Ik heb niet veel weet van Coke heads die moe op bed voor zich uit liggen te staren wel eerder andersom.
Heb de indruk dat die zigeuner het mis voor heeft en dat de meesten eerder de trekken vertonen van Alcoholici.
Ik heb in mijn leven genoeg te maken gehad met mensen die drinken bij de vleet......wel daar kan je niks maar dan ook niks mee aanvangen. Ik heb het dan voor alle duidelijkheid niet over mensen die vier of vijf pilsjes per dag drinken.
Ik ken daarentegen veel mensen die zich af en toe tegoed doen aan een lijntje coke of ééntje meer en dit probleemloos sinds jaar en dag.

Je kan me niet overtuigen om te gaan denken dat het één beter of slechter zou zijn dan het andere. Beiden substanties hebben hun eigen specifieke kenmerken.
Trouwens is er omzeggens geen enkel onderzoek van welke onafhankelijke instantie dan ook die dit tegenspreekt. En dit ondanks het gelobby en de invloed van de alcoholindustrie die alle andere drugs dan degene die zij dealen maar al te graag in een zo slecht mogelijk daglicht zetten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juli 2019 om 13:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 14:03   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Of voor $$ schade maken achter bv een draaibank; dit door een komplete partij te verkloten.

—Met koeriersbedrijven worden het vaakst op dinsdag auto's in de prak gereden. Reden: zaterdag een XTC pil, dinsdag de bijverschijnselen waarin een koerier met zijn kop in een zwart gat terechtkomt / backlash pil en vervolgens het stuur naar bv de sloot draait.

Wederom; hier zijn geen bewijzen van. Echter koeriersbedrijven herkennen dit probleem.
Iedere drug heeft een comedown. Nogal wiedes dat iedere euforie wat gevolgd wordt door een coming down.

Niemand heeft bewijzen. Hulpdiensten noch politiediensten hebben bewijzen.

Maar de koeriersdiensten hebben blijkbaar dan wel bewijzen ???

Nochtans wordt bij een zwaar ongeval altijd gecontroleerd op druggebruik en XTC is tot 3 dagen aantoonbaar.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo... aantoonbaar/

En hier wat men riskeert de maandagmorgen met werknemers die op zondag doorzakken en zwaar in de drank vliegen.Zeg me waar jij de verschillen ziet....ik zie er weinig.

Is het niet zo dat de meeste afwezigheden op bouwwerven en fabrieken de maandag afwezigheden zijn??

Men sprak destijds zelfs van een maandag auto als je veel pech had met uw auto.

One of the times when alcohol’s impact on mental health is the most obvious is the morning after drinking, especially if you have drunk too much the previous day, whether that has been over a long or short period.

https://www.thejournal.ie/feel-low-a...56911-Apr2017/

Tot mijn spijt.....beste vriend maar ook die zigeuner noch dat koeriersbedrijf kunnen me overtuigen. Alcohol blijft de grootste duivel in mijn ogen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juli 2019 om 14:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 17:10   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere drug heeft een comedown. Nogal wiedes dat iedere euforie wat gevolgd wordt door een coming down.

Niemand heeft bewijzen. Hulpdiensten noch politiediensten hebben bewijzen.

Maar de koeriersdiensten hebben blijkbaar dan wel bewijzen ???

Nochtans wordt bij een zwaar ongeval altijd gecontroleerd op druggebruik en XTC is tot 3 dagen aantoonbaar.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo... aantoonbaar/

En hier wat men riskeert de maandagmorgen met werknemers die op zondag doorzakken en zwaar in de drank vliegen.Zeg me waar jij de verschillen ziet....ik zie er weinig.

Is het niet zo dat de meeste afwezigheden op bouwwerven en fabrieken de maandag afwezigheden zijn??

Men sprak destijds zelfs van een maandag auto als je veel pech had met uw auto.

One of the times when alcohol’s impact on mental health is the most obvious is the morning after drinking, especially if you have drunk too much the previous day, whether that has been over a long or short period.

https://www.thejournal.ie/feel-low-a...56911-Apr2017/

Tot mijn spijt.....beste vriend maar ook die zigeuner noch dat koeriersbedrijf kunnen me overtuigen. Alcohol blijft de grootste duivel in mijn ogen
Dat is persoonlijk.
Voor mij (persoonlijk) zijn alcohol & drugs even grote problemen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 17:45   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is persoonlijk.
Voor mij (persoonlijk) zijn alcohol & drugs even grote problemen.
Natuurlijk want Alcohol is een drug onder de andere drugs.
Ik vraag me trouwens nog altijd af waarom we het hier steeds hebben over Alcohol en drugs en niet gewoon over drugs ? Dat onderscheid vind ik wat link en hypocriet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 23:39   #89
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ge snapt toch dat wat ge schrijft over zwarten grappig is in de zin dat uw posten niet behoren tot het beste van dit forum: knettergekke complottheorieen, een extreemrechtse wereldvisie, maar wel doorspekt met contradictorische communistische standpunten.
Jouw mening is anders ook wel grappig.
Citaat:
Ik veronderstel dat ge blank zijt,
Good guess.
Citaat:
maar ge zijt misschien zelf een schoolvoorbeeld van de incorrectheid van de theorie van Watson?
Geen idee of ik dat ben. Waar juist is z’n theorie incorrect ?
Citaat:
en dat zeg ik met een groot respect voor u als persoon.
Kom kom, ge moet het nu niet gaan overdrijven, eh.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be