Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2008, 21:04   #21
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Waarom moest trouwens zo nodig het walgelijke woord "belgen" in de titel van deze draad gebruikt worden?
Was dat nu echt nodig?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 23:08   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
terminale patienten grijpen dikwijls elke strohalm vast. Hoe zou je zelf zijn.

De meeste terminale patienten worden gevraagd om experimentele behandelingsmethoden uit te proberen, in de hoop op, en meestal tegen beter weten, toch nog genezen te worden.

Maar tot nu toe worden de claims voor DCA niet hard gemaakt. Zelfs in Mambo's link zijn de resultaten maar magertjes. Maar geen nood. De universiteit van Alberta heeft voldoende geld ingezameld om een eerste klinische studie op te starten
Betere linken had ik niet voorhanden.
Er is echter een bijzonder groot artikel in de kranten over geweest, weekend krant van 17 oktober en daar stonden waarschijnlijk betere linken in.
2 volle bladzijden maar liefst.

En laat ik toch maar eens opmerken dat dit misschien niet het middel der middelen is, maar dat duurbetaalde medicijnen van bv gedroogde taxus blaadjes (tuin-heggen) toch ook geen zoden aan de dijk brengen.
Uiteraard dat is wel met patent.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 00:32   #23
Ramon djv
Lokaal Raadslid
 
Ramon djv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 305
Standaard

Hier nog zo'n site waarop men een middel tegen kanker beweert te hebben gevonden

http://www.phyto-therapy.nl/
__________________
Focus op de steinerschool
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 08:46   #24
Walter X
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Betere linken had ik niet voorhanden.
Er is echter een bijzonder groot artikel in de kranten over geweest, weekend krant van 17 oktober en daar stonden waarschijnlijk betere linken in.
2 volle bladzijden maar liefst.

En laat ik toch maar eens opmerken dat dit misschien niet het middel der middelen is, maar dat duurbetaalde medicijnen van bv gedroogde taxus blaadjes (tuin-heggen) toch ook geen zoden aan de dijk brengen.
Uiteraard dat is wel met patent.
Deze zijn: www.depmed.ualbert.ca/dca en www.thedcasite.com

Verkoop dca via : www.buydca.com

Laatst gewijzigd door Walter X : 24 oktober 2008 om 08:49.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 12:11   #25
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Hier nog zo'n site waarop men een middel tegen kanker beweert te hebben gevonden

http://www.phyto-therapy.nl/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Daar vind je geen "wetenschappelijke literatuur."

Die vind je alleen maar hier:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...=ibekullib_fft
of hier
http://www.tripdatabase.com/index.html
of hier
http://sumsearch.uthscsa.edu/
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 12:39   #26
Walter X
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Betere linken had ik niet voorhanden.
Er is echter een bijzonder groot artikel in de kranten over geweest, weekend krant van 17 oktober en daar stonden waarschijnlijk betere linken in.
2 volle bladzijden maar liefst.

En laat ik toch maar eens opmerken dat dit misschien niet het middel der middelen is, maar dat duurbetaalde medicijnen van bv gedroogde taxus blaadjes (tuin-heggen) toch ook geen zoden aan de dijk brengen.
Uiteraard dat is wel met patent.
De betreffende artikelen heb ik in mijn bezit.
De twee Vlamingen hebben zelf hun kanker verslagen door op eigen houtje met DCA te experimenteren.

Laatst gewijzigd door Walter X : 24 oktober 2008 om 12:39.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 12:40   #27
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Belgen overwinnen kanker met dichloorazijnzuur
BRUSSEL - Twee Vlaamse kankerpatiënten claimen dat hun tumoren zijn verkleind door het slikken van dichloorazijnzuur (DCA). Dat is een op internet verkrijgbaar product dat niet officieel als medicijn tegen kanker is erkend.
De twee Vlamingen slikken de pillen al enige maanden en met goed gevolg, zo zeggen ze donderdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. Dichloorazijn wordt al wel tientallen jaren gebruikt tegen stofwisselingsziekten.
DCA is geen erkend geneesmiddel tegen kanker. Wel werd het middel aan de universiteit van Alberta (Canada) met succes uitgetest op ratten die waren besmet met menselijke kankercellen. In dat onderzoek stierven de kankercellen af zonder dat er gezonde cellen werden aangetast.
DCA is evenmin een beschermd product, wat het lastig maakt geld te vinden voor noodzakelijke onderzoek. Investeerders zullen hun geld immers niet eenvoudig terug kunnen verdienen door het later te verkopen.


Wereldwijd probeert men het middel te verzwijgen of te ontmoedigen omdat dit niet gepatenteerd is en er dus geen geld mee te verdienen valt.
Tumoren zouden binnen enkele weken al met 70% verdwenen zijn.

Of het middel nu “het middel” is laat ik in het midden, maar het schandaal dat men zelfs liever de mensen laat creperen dan een goedkoop middel voor te schrijven, of zelfs verder te onderzoeken vind ik wel schandalig.

http://www.depmed.ualberta.ca/dca/
http://en.wikipedia.org/wiki/Dichloroacetic_acid
Belgen overwinnen niet alleen kanker. Maar tevens de zwaarste stormen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 20:28   #28
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn hart is bij de wanhopige mensen (patienten en verwanten) die door zo'n berichten eerst hoop gegeven wordt, die later terug de grond ingeboord wordt
Ook al hoop ik van ganser harte dat het middel bij sommige mensen wel aanslaat.(Al klinkt iets wat chloor en azijn in zijn naam heeft niet bepaalt als iets onschuldig voor de rest van het lichaam-), toch een heel dikke 2!

Het geld dat reeds verdiend werd door wanhopige mensen iets wijs te maken zal genoeg zijn om onze economie te redden vrees ik ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 oktober 2008 om 20:29.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 20:42   #29
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Betere linken had ik niet voorhanden.
Er is echter een bijzonder groot artikel in de kranten over geweest, weekend krant van 17 oktober en daar stonden waarschijnlijk betere linken in.
2 volle bladzijden maar liefst.

En laat ik toch maar eens opmerken dat dit misschien niet het middel der middelen is, maar dat duurbetaalde medicijnen van bv gedroogde taxus blaadjes (tuin-heggen) toch ook geen zoden aan de dijk brengen.
Uiteraard dat is wel met patent.

Dat zou ik niet zomaar zeggen... je kan niet voor iedereen noch eender welk type kanker spreken en je weet nooit welke goedgelovige ziel op dit forum aanbeland, je woorden voor 100% waar aanneemt en hierdoor mogelijk een werkzame behandeling misloopt.

Ik ken heel wat mensen die zich profeten wanen en die geloven dat iemand die de vreselijke ziekte krijgt toch wel genezen zou wanneer hij of zij biologisch zou (hebben ge)eten, zuiverende kruidentheetjes drinkt, eens goed relaxeert of erger: middel x of y inneemt wat niet werd goedgekeurd door het medische establissment, waarvan totaal geen studies over verricht zijn mbt de werking, neveneffecten, ... dit kan gaan van gewone huis-tuin-en keukenmiddeltjes tot zware vergiften of sosm middeltjes die 100 000den euro's kosten...

Uiteraard moet men daarbij liefst stoppen met de reguliere therapie ...

Ongetwijfeld zullen er ooit wel eens variabelen voor gezorgd hebben dat na de inname van één van die "alternatieve middelen" of na het gebruik van de 'alternatieve therapiëen' mensen minder last hebben gekregen van hun ziekte, of dat een tumor effectief is gekrompen of zelfs verdwenen. Dat kan gekomen zijn door toeval, een effect van de chemo of andere reguliere therapie dat later kwam dan verwacht, door het placebo-effect en de hoop (psychologische variabelen hebben nl ook een - nog miskende en onderschatte- invloed op het verloop van een ziekte), door een virus wat men toevallig heeft opgelopen, misschien zelfs omdat er echt een middel is wat een beetje effect heeft maar dat nog niet werd onderzocht, ...

Maar geloof me, moest er ooit een middel gevonden worden tegen (één van de varianten van) kanker, dan wordt dat zsm onderzocht en probeert men zo snel als het kan te bewijzen dat het werkzaam is. Iedereen heeft er nl veel te veel baat bij dat zo'n middel zo snel mogelijk wordt gevonden, ook de industrie.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 oktober 2008 om 20:43.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 07:58   #30
Walter X
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat zou ik niet zomaar zeggen... je kan niet voor iedereen noch eender welk type kanker spreken en je weet nooit welke goedgelovige ziel op dit forum aanbeland, je woorden voor 100% waar aanneemt en hierdoor mogelijk een werkzame behandeling misloopt.

Ik ken heel wat mensen die zich profeten wanen en die geloven dat iemand die de vreselijke ziekte krijgt toch wel genezen zou wanneer hij of zij biologisch zou (hebben ge)eten, zuiverende kruidentheetjes drinkt, eens goed relaxeert of erger: middel x of y inneemt wat niet werd goedgekeurd door het medische establissment, waarvan totaal geen studies over verricht zijn mbt de werking, neveneffecten, ... dit kan gaan van gewone huis-tuin-en keukenmiddeltjes tot zware vergiften of sosm middeltjes die 100 000den euro's kosten...

Uiteraard moet men daarbij liefst stoppen met de reguliere therapie ...

Ongetwijfeld zullen er ooit wel eens variabelen voor gezorgd hebben dat na de inname van één van die "alternatieve middelen" of na het gebruik van de 'alternatieve therapiëen' mensen minder last hebben gekregen van hun ziekte, of dat een tumor effectief is gekrompen of zelfs verdwenen. Dat kan gekomen zijn door toeval, een effect van de chemo of andere reguliere therapie dat later kwam dan verwacht, door het placebo-effect en de hoop (psychologische variabelen hebben nl ook een - nog miskende en onderschatte- invloed op het verloop van een ziekte), door een virus wat men toevallig heeft opgelopen, misschien zelfs omdat er echt een middel is wat een beetje effect heeft maar dat nog niet werd onderzocht, ...

Maar geloof me, moest er ooit een middel gevonden worden tegen (één van de varianten van) kanker, dan wordt dat zsm onderzocht en probeert men zo snel als het kan te bewijzen dat het werkzaam is. Iedereen heeft er nl veel te veel baat bij dat zo'n middel zo snel mogelijk wordt gevonden, ook de industrie.
u bent letterlijk een groentje, want ik geloof dat niet

Laatst gewijzigd door Walter X : 25 oktober 2008 om 08:07.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 09:16   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat zou ik niet zomaar zeggen... je kan niet voor iedereen noch eender welk type kanker spreken en je weet nooit welke goedgelovige ziel op dit forum aanbeland, je woorden voor 100% waar aanneemt en hierdoor mogelijk een werkzame behandeling misloopt.

Ik ken heel wat mensen die zich profeten wanen en die geloven dat iemand die de vreselijke ziekte krijgt toch wel genezen zou wanneer hij of zij biologisch zou (hebben ge)eten, zuiverende kruidentheetjes drinkt, eens goed relaxeert of erger: middel x of y inneemt wat niet werd goedgekeurd door het medische establissment, waarvan totaal geen studies over verricht zijn mbt de werking, neveneffecten, ... dit kan gaan van gewone huis-tuin-en keukenmiddeltjes tot zware vergiften of sosm middeltjes die 100 000den euro's kosten...

Uiteraard moet men daarbij liefst stoppen met de reguliere therapie ...

Ongetwijfeld zullen er ooit wel eens variabelen voor gezorgd hebben dat na de inname van één van die "alternatieve middelen" of na het gebruik van de 'alternatieve therapiëen' mensen minder last hebben gekregen van hun ziekte, of dat een tumor effectief is gekrompen of zelfs verdwenen. Dat kan gekomen zijn door toeval, een effect van de chemo of andere reguliere therapie dat later kwam dan verwacht, door het placebo-effect en de hoop (psychologische variabelen hebben nl ook een - nog miskende en onderschatte- invloed op het verloop van een ziekte), door een virus wat men toevallig heeft opgelopen, misschien zelfs omdat er echt een middel is wat een beetje effect heeft maar dat nog niet werd onderzocht, ...

Maar geloof me, moest er ooit een middel gevonden worden tegen (één van de varianten van) kanker, dan wordt dat zsm onderzocht en probeert men zo snel als het kan te bewijzen dat het werkzaam is. Iedereen heeft er nl veel te veel baat bij dat zo'n middel zo snel mogelijk wordt gevonden, ook de industrie.
Uitgezonderd middeltjes waar niks aan te verdienen is hé?

Al een geluk dat ze in canada daar verder mee bezig zijn, want onze chauvinistische artsen geloven alleen maar in de heilige mutualiteit.

Ps; dokters bij onze zijn kwakzalvers eerste klas.

(gedroogde taxus bladeren, dat helpt allicht veel beter )
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 oktober 2008 om 09:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 13:30   #32
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uitgezonderd middeltjes waar niks aan te verdienen is hé?

Al een geluk dat ze in canada daar verder mee bezig zijn, want onze chauvinistische artsen geloven alleen maar in de heilige mutualiteit.

Ps; dokters bij onze zijn kwakzalvers eerste klas.

(gedroogde taxus bladeren, dat helpt allicht veel beter )
het is taxol, een opgezuiverd molecule uit taxus, en niet de gedroogde bladeren

ik hoop dat ge consequent zijt en geen gebruik maakt van de diensten van die kwakzalvers

het is niet aan onze dokters om te gaan experimenteren met "geneesmiddelen" wiens resultaten enkel terug te vinden is in de gazet
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 18:07   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het is taxol, een opgezuiverd molecule uit taxus, en niet de gedroogde bladeren

ik hoop dat ge consequent zijt en geen gebruik maakt van de diensten van die kwakzalvers

het is niet aan onze dokters om te gaan experimenteren met "geneesmiddelen" wiens resultaten enkel terug te vinden is in de gazet
Ik hoop dat ik geen diensten op de kwakzalvers van ons zal moeten doen, want ik ben er zeker van dat alles waar we niet vanzelf aan genezen zeker en vast zullen van doodgaan bij onze dokters.

Zal altijd onthouden dat mijn vader zaliger meer dan 50 jaar geleden operaties in amerika heeft gekregen (met groot succes) die ze op de dag van vandaag hier nog steeds niet kunnen of zelf kennen.

Maar daar gaat het niet over.

Het gaat er over dat men alle pistes moet onderzoeken en dat men de piste waar geen geld in zit expres links laat liggen. Een piste die aantoont dat het zeker nut heeft van mee verder te doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 17:04   #34
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Belgen overwinnen kanker met dichloorazijnzuur
BRUSSEL - Twee Vlaamse kankerpatiënten claimen dat hun tumoren zijn verkleind door het slikken van dichloorazijnzuur (DCA). Dat is een op internet verkrijgbaar product dat niet officieel als medicijn tegen kanker is erkend.
De twee Vlamingen slikken de pillen al enige maanden en met goed gevolg, zo zeggen ze donderdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. Dichloorazijn wordt al wel tientallen jaren gebruikt tegen stofwisselingsziekten.
DCA is geen erkend geneesmiddel tegen kanker. Wel werd het middel aan de universiteit van Alberta (Canada) met succes uitgetest op ratten die waren besmet met menselijke kankercellen. In dat onderzoek stierven de kankercellen af zonder dat er gezonde cellen werden aangetast.
DCA is evenmin een beschermd product, wat het lastig maakt geld te vinden voor noodzakelijke onderzoek. Investeerders zullen hun geld immers niet eenvoudig terug kunnen verdienen door het later te verkopen.


Wereldwijd probeert men het middel te verzwijgen of te ontmoedigen omdat dit niet gepatenteerd is en er dus geen geld mee te verdienen valt.
Tumoren zouden binnen enkele weken al met 70% verdwenen zijn.

Of het middel nu “het middel” is laat ik in het midden, maar het schandaal dat men zelfs liever de mensen laat creperen dan een goedkoop middel voor te schrijven, of zelfs verder te onderzoeken vind ik wel schandalig.

http://www.depmed.ualberta.ca/dca/
http://en.wikipedia.org/wiki/Dichloroacetic_acid

En als dat niet helpt kan je gewoon preventief elke dag je eerste safje overslaan.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 22:45   #35
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Belgen overwinnen kanker met dichloorazijnzuur
BRUSSEL - Twee Vlaamse kankerpatiënten claimen dat hun tumoren zijn verkleind door het slikken van dichloorazijnzuur (DCA). Dat is een op internet verkrijgbaar product dat niet officieel als medicijn tegen kanker is erkend.
De twee Vlamingen slikken de pillen al enige maanden en met goed gevolg, zo zeggen ze donderdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. Dichloorazijn wordt al wel tientallen jaren gebruikt tegen stofwisselingsziekten.
DCA is geen erkend geneesmiddel tegen kanker. Wel werd het middel aan de universiteit van Alberta (Canada) met succes uitgetest op ratten die waren besmet met menselijke kankercellen. In dat onderzoek stierven de kankercellen af zonder dat er gezonde cellen werden aangetast.
DCA is evenmin een beschermd product, wat het lastig maakt geld te vinden voor noodzakelijke onderzoek. Investeerders zullen hun geld immers niet eenvoudig terug kunnen verdienen door het later te verkopen.


Wereldwijd probeert men het middel te verzwijgen of te ontmoedigen omdat dit niet gepatenteerd is en er dus geen geld mee te verdienen valt.
Tumoren zouden binnen enkele weken al met 70% verdwenen zijn.

Of het middel nu “het middel” is laat ik in het midden, maar het schandaal dat men zelfs liever de mensen laat creperen dan een goedkoop middel voor te schrijven, of zelfs verder te onderzoeken vind ik wel schandalig.

http://www.depmed.ualberta.ca/dca/
http://en.wikipedia.org/wiki/Dichloroacetic_acid
Het gezegde "Als iets te goed klinkt..." is hier zeer waarschijnlijk van toepassing.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be