Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2018, 15:58   #61
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Heeft u een ogenblikje tijd beste forumleden?

Dan is volgende een echte aanrader om er eens even op na te lezen op dat 'stille' moment.

De wet uitgelegd aan techneuten, en techniek aan juristen.

Met deze wens ik u met zen allen veel leesgenot.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 16:49   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Stel dat het in extremis om CD-rot zou gegaan hebben dan nog ...

Bestanden van een door CD-rot beschadigde CD te herstellen

'cd-rot' in Google zetten misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 17:17   #63
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De betrokken personen dienen uit hun ambt ontzet te worden vervolgd te worden wegens afleggen van valse verklaringen. De DVD's bleken helemaal niet onleesbaar. Dat was een malafide valse verklaring om hun incompetentie te verhullen.
Het zou ook kunnen dat er enkele dikke enveloppen met cash van eigenaar verwisseld zijn, om de 'onleesbaarheid' van de bewuste Dvd's te verklaren.

Als ge weet dat markeurs of kraanmannen in de haven tot 100.000 euro krijgen aangeboden, om dié container op dié vrachtwagen te laden, dan zou ik er ook niet van verschieten dat in de catacomben van het gerecht zo'n zaken plaatsvinden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 17:30   #64
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat er enkele dikke enveloppen met cash van eigenaar verwisseld zijn, om de 'onleesbaarheid' van de bewuste Dvd's te verklaren.

Als ge weet dat markeurs of kraanmannen in de haven tot 100.000 euro krijgen aangeboden, om dié container op dié vrachtwagen te laden, dan zou ik er ook niet van verschieten dat in de catacomben van het gerecht zo'n zaken plaatsvinden.
Het zal wel zo iets 'duister' geweest zijn inderdaad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 20:32   #65
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het zal wel zo iets 'duister' geweest zijn inderdaad.
'k Denk dat ook.
In het krantenartikel van de OP bleek die bende al tonnen drugs te hebben ingevoerd/verkocht, dus de omzet van dat handeltje loopt in de 10-tallen miljoenen.
Een fractie van 'n procent daarvan dient dan om links en rechts wat te 'smeren', zodat de doorvoer ervan gemakkelijker gaat.

In het geval van 'n rechtszaak is het dan ook 'n kleine moeite om tips te bekomen, die dan leiden naar de 'juiste' persoon binnen justitie, die dan de betreffende dvd's zgz 'onleesbaar' verklaart.
Al bij al zijn de belangen/winsten in deze sector groot, héél groot:

Politie waarschuwt voor infiltratie drugsmaffia in Antwerpse douane en politie

"De drugsmaffia in Antwerpen probeert te infiltreren in de politiediensten, douane, justitie en de bedrijfswereld. Daarvoor waarschuwt de federale gerechtelijke politie van Antwerpen."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...antwerpse-dou/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 20:42   #66
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Een DVD is toch iets prehistorisch? Wat zit het gerecht en de politie daar nog met te knoeien?

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 januari 2018 om 20:46.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 21:35   #67
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft u een ogenblikje tijd beste forumleden?

Dan is volgende een echte aanrader om er eens even op na te lezen op dat 'stille' moment.

De wet uitgelegd aan techneuten, en techniek aan juristen.

Met deze wens ik u met zen allen veel leesgenot.
Is er eigenlijk geen advocaat die advocaten kan aanklagen voor wanpraktijken? Dat zal waarschijnlijk teveel problemen met zich meebrengen omdat juristen dan verdrinken in de boetes van hun eigen wanpraktijken. Maar op zich zou deze advocaat een gouden business hebben gevonden; wees daar maar 100% zeker van.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 07:34   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Blijkbaar is de regering ver gevorderd in verband met een wetsaanpassing waardoor procedurefouten niet meer kunnen leiden tot vrijspraak.

Dat zou al een kleine revolutie zijn in ons gerechtelijk systeem,en een wapen uit handen genomen van de advokaatjes ...

Kelt gaat er,door de verregaande professionalisering van de politie en de opsporingsdiensten namelijk gerust van uit dat in Belgie niemand meer "per hazard" voor een rechter gesleept wordt.....Bijgevolg heeft niemand recht op "spelletjes" op mijn kosten,maar iedereen recht op een proces en een overeenkomstige sanctie......of vrijspraak....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2018 om 07:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 14:01   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Blijkbaar is de regering ver gevorderd in verband met een wetsaanpassing waardoor procedurefouten niet meer kunnen leiden tot vrijspraak.

Dat zou al een kleine revolutie zijn in ons gerechtelijk systeem,en een wapen uit handen genomen van de advokaatjes ...

Kelt gaat er,door de verregaande professionalisering van de politie en de opsporingsdiensten namelijk gerust van uit dat in Belgie niemand meer "per hazard" voor een rechter gesleept wordt.....Bijgevolg heeft niemand recht op "spelletjes" op mijn kosten,maar iedereen recht op een proces en een overeenkomstige sanctie......of vrijspraak....
Ik begrijp het niet helemaal. De procedure is er net gekomen om willekeur te verhinderen.

Nu gaat de staat dus niet alleen terug zorgen voor de totale willekeur, ze gaan hem zelfs instellen als normale procedure?

Ik veronderstel dat Cassatie wordt afgeschaft want niet meer nodig, vermits procedurefouten de regel worden.

Ik meen dat uw vertrouwen enigszins misplaatst is, dat horen we al uit uw "dat in Belgie niemand meer "per hazard" voor een rechter gesleept wordt".

Stel nu dat je geen rechter te zien krijgt, stel dat men u in voorarrest opsluit en vergeet van u voor de raadkamer te laten verschijnen. Nu is dit een procedurefout en wordt u vrijgelaten uit voorarrest, maar u wil dit afgeschaft zien?

Hoe lang wil u dan onschuldig blijven zitten in de gevangenis zonder dat u ooit een rechter ziet? Ik hoor u al verontwaardigd roepen, dit is een procedurefout!
Neen, antwoord de chef in de gevangenis, procedurefouten tellen niet meer mee, je blijft opgesloten...
Maar ik ben onschuldig!
*Gelach van de cipiers en gevangenen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be