Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2013, 01:48   #1
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard Als niet Europeaan sterven in Europa kan je familie rijk maken.

Belgische staat betaalt 40.000 euro aan familie overleden Armeense asielzoeker

Citaat:
De Belgische staat heeft 40.000 euro schadevergoeding betaald aan de familie van een Armeense asielzoeker, die vorig jaar in ons land is overleden. Dat staat in een arrest van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM), meldt Radio 1 donderdagavond.

De man was vorig jaar naar België gekomen voor een levertransplantatie, maar kreeg geen verblijfsvergunning. In juni 2012 had het EHRM België daarvoor veroordeeld en eiste het dat de man medische verzorging zou krijgen. Bijna een maand later overleed hij echter. Uit het arrest van begin juni dit jaar blijkt nu dat de Belgische staat een financiële compensatie aan zijn familie betaalde.

‘Hij kreeg de nodige medische zorgen niet en dat tegen het bevel van het Europees Hof in’, stelt Ivo Flachet van advocatencollectief Progress Lawyers Network Brussel in een persbericht. Door een dading te sluiten met de familie erkent de Belgische regering de artikels van het EHRM over het recht op leven en het verbod op onmenselijke behandeling geschonden te hebben, aldus Flachet.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131129_00862707

Of hoe asiel aanvragen en een weigering toch nog winstgevend kan zijn. Ik vraag me toch eerlijk af waar dit alles naartoe gaat met dit Europa ? Laten we hopen dat de Belgische staat het enige doet wat ze nog kunnen: in beroep gaan tegen deze uitspraak. Straks komen ze hier nog allemaal binnen van buiten Europa met de eerste de beste niet haalbare asielaanvraag en eisen gratis medische kosten.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 11:16   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Een familielid van mij kreeg geen nieuwe lever omdat hij te oud was en men deze transplantatie enkel wou uitvoeren op jongere mensen.

Men weet dat er een wachtlijst is om een lever te bekomen.

Wil dit voorvalletje nu zeggen dat mijnheer de Armeen (is er oorlog in Armenie dat de mens asiel moest krijgen?) VOORRANG moet krijgen op de Belgische patienten omdat anders Europa boos wordt?????

Hij kwam vorig jaar (2012) naar hier, en EHVRM werkte zeer snel en kon al in juni 2012 vertellen dat hij per onmiddellijk en stante pede moest worden geopereerd? in juli overleed hij (was er geen lever beschikbaar?) en daarvoor moet de staat 40.000 betalen;

Wat als het over dat familielid van mij ging, die ondertussen ook is overleden? Krijgen de nabestaanden dan ook 40.000 euro, of heet dat dan gewoon " hij was vlaming" en had er geen recht op?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 november 2013 om 11:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 11:36   #3
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Het komt nog zover dat de vreemdelingen hier vooraan op de lijst dienen gezet te worden om te vermijden dat ze zouden kunnen overlijden in afwachting van hun regularisatie. En Belgie heeft dit voorvalletje maar snel betaald zonder in beroep te gaan. Het is toch op uw en mijn kosten.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 11:55   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het komt nog zover dat de vreemdelingen hier vooraan op de lijst dienen gezet te worden om te vermijden dat ze zouden kunnen overlijden in afwachting van hun regularisatie. En Belgie heeft dit voorvalletje maar snel betaald zonder in beroep te gaan. Het is toch op uw en mijn kosten.
blijkbaar is dat wat gebeurd is : ergens in 2012 even asiel komen vragen (op basis van wat?), en in juni 2012 reeds een uitspraak van EHVRM? Zo snel worden de levertransplantaties hier ook niet uitgevoerd.

Dus: volgens Europa moeten asielzoekers (gegrond of niet gegrond) voorrang krijgen op Belgische patienten.

Dit lijkt me wel duidelijk.

----------

ps. ik denk niet dat dit hier zo'n azielig zoekertje zal geweest zijn, maar een duidelijk vooropgezet scenario, met op voorhand al de nodige advokaten ter beschikking zodat onmiddellijk het Europees Hof kon worden ingeschakeld. Klasse-justitie met andere woorden;

en den vlaming hij betaalde verder.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 november 2013 om 11:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 14:21   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Die onnozelaars blijven onze maatschappij zo inrichten dat het voor de niet-Europeanen heel duidelijk is:

naar Europa vluchten is meer kans hebben op de grote pot, dan meedoen aan de Lotto.

En d�*t moet ons beleid voorstellen.

Ondertussen kan een zesjarig kindje dat wees is maar hier geboren en al jaren opgevangen door een pleeggezin, niet eens een paspoort krijgen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 14:43   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die onnozelaars blijven onze maatschappij zo inrichten dat het voor de niet-Europeanen heel duidelijk is:

naar Europa vluchten is meer kans hebben op de grote pot, dan meedoen aan de Lotto.

En d�*t moet ons beleid voorstellen.

Ondertussen kan een zesjarig kindje dat wees is maar hier geboren en al jaren opgevangen door een pleeggezin, niet eens een paspoort krijgen.

.
D�*t is pas erg. Maar ja, dat kind is besmet met de "vlaamvirus"waarschijnlijk. De oikofobie heeft gezegevierd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 23:29   #7
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
blijkbaar is dat wat gebeurd is : ergens in 2012 even asiel komen vragen (op basis van wat?), en in juni 2012 reeds een uitspraak van EHVRM? Zo snel worden de levertransplantaties hier ook niet uitgevoerd.

Dus: volgens Europa moeten asielzoekers (gegrond of niet gegrond) voorrang krijgen op Belgische patienten.

Dit lijkt me wel duidelijk.

----------

ps. ik denk niet dat dit hier zo'n azielig zoekertje zal geweest zijn, maar een duidelijk vooropgezet scenario, met op voorhand al de nodige advokaten ter beschikking zodat onmiddellijk het Europees Hof kon worden ingeschakeld. Klasse-justitie met andere woorden;

en den vlaming hij betaalde verder.
Klopt circe.

Laatst nog een congres ivm europees recht op gezondheidszorg ihk van de vrije verkeerswetten bijgewoond.

Je kan alles gedaan krijgen, als je geld hebt ... De arme die het echt nodig heeft, zal nooit een zaak kunnen aanspannen tegen Europese rechtbanken...
(Indien dat wel kon, dan spande ik er onmiddellijk in zaak aan aangezien ik ook heel wat rechten niet heb gekregen, als Vlaams witsmoeltje, werkelijk kansarm dit keer).
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 23:34   #8
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Klopt circe.

Laatst nog een congres ivm europees recht op gezondheidszorg ihk van de vrije verkeerswetten bijgewoond.

Je kan alles gedaan krijgen, als je geld hebt ... De arme die het echt nodig heeft, zal nooit een zaak kunnen aanspannen tegen Europese rechtbanken...
(Indien dat wel kon, dan spande ik er onmiddellijk in zaak aan aangezien ik ook heel wat rechten niet heb gekregen, als Vlaams witsmoeltje, werkelijk kansarm dit keer).
En wat heb jij eigenlijk gedaan voor de maatschappij, dat jij die kansen verdiende? Of is blank zijn en hier geboren worden je voorrecht?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 00:02   #9
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
En wat heb jij eigenlijk gedaan voor de maatschappij, dat jij die kansen verdiende? Of is blank zijn en hier geboren worden je voorrecht?
Waar heb jij het over?

Dat schrijf ik toch niet?

Ik schrijf dat ik als legaal inwoner van België en Europa, met een Belgisch paspoort alsook hier geboren, bepaalde rechten heb. Net als jij. Ook jij mag die gebruiken, met of zonder verdienste. Deze zijn daar niet van afhankelijk.

België slaagt er echter niet in de eigen rechten die het toekent aan zijn onderdanen (dus de mensen die al onderdaan zijn), noch de rechten die deze mensen krijgen dankzij het EHRM te laten uitvoeren. Daardoor ben ook ik geconfronteerd met een wraakroepende onrechtvaardige behandeling.

Tegelijkertijd weet ik dat vele mensen die "niet het voorrecht hebben" hier geboren te zijn en een bleke kleur te hebben, al deze rechten nochtans probleemloos in de schoot geworpen krijgen... Kleurling zijn, hoofddoekdragend of een andere nationaliteit of herkomst hebben maken je blijkbaar een ereburger in dit land die alle rechten ook echt mag gebruiken.
In het andere geval geldt dat niet. Dan moet je kennelijk iets bewijzen. Ik weet niet wat. Ik heb al heel veel bewezen en meer kan ik eigenlijk niet bewijzen... Bovendien zijn die rechten nogmaals niet voorwaardelijk (behalve dan Belgisch of Europees staatsburger zijn).
Kleurling zijn, hier niet geboren zijn of een vreemde nationaliteit hebben geeft kennelijk bijzondere voorkeursrechten.

En ik ben geen alleenstaand geval.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 december 2013 om 00:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 00:04   #10
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Waar heb jij het over?

Dat schrijf ik toch niet?

Ik schrijf dat ik als legaal inwoner van België en Europa, met een Belgisch paspoort alsook hier geboren, bepaalde rechten heb. Net als jij. Ook jij mag die gebruiken, met of zonder verdienste. Deze zijn daar niet van afhankelijk.

België slaagt er echter niet in de eigen rechten die het toekent aan zijn onderdanen (dus de mensen die al onderdaan zijn), noch de rechten die deze mensen krijgen dankzij het EHRM te laten uitvoeren. Daardoor ben ook ik geconfronteerd met een wraakroepende onrechtvaardige behandeling.
Kan je een beetje nauwkeuriger vertellen wat het precies was?

Dat de medische hulp hier niet altijd even correct verloopt, is waar.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2013, 00:35   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
(is er oorlog in Armenie dat de mens asiel moest krijgen?)
Er is zeer zeker oorlog in Armenië. Onlangs waren er nog vredesgesprekken in Wenen.

Je bent niet echt mee met de internationale politiek hé?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 1 december 2013 om 00:35.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be