Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2015, 15:38   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk niet dat je moet kunnen lezen om een goede schrijver te zijn.
Ja, doet wat denken aan Prins Laurent overtijd, toen hij kwam zeggen dat hij Arabisch had leren lezen zonder het te begrijpen...

^^
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 16:07   #42
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Crevits heeft groot gelijk en ik vind ook dat men moet stoppen informatici en ingenieurs lastig te vallen met wiskunde.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 16:08   #43
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik geef geen fuck om het kunstonderwijs.

Daar zit ruziemakend beroepsuitschot met de intelligentie van een zak stront.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 16:24   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik geef geen fuck om het kunstonderwijs.

Daar zit ruziemakend beroepsuitschot met de intelligentie van een zak stront.
Het aftellen naar volle maan is begonnen zie ik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 18:02   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik geef geen fuck om het kunstonderwijs.
Gebuisd in uw eerste jaar trommel?

Citaat:
Daar zit ruziemakend beroepsuitschot met de intelligentie van een zak stront.
.. en langharig werkschuw tuig dat joints rookt en bollen slikt om in tranche te geraken als ze moeten optreden voor de bomma!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 19:12   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Crevits gaat met haar enge, vieze, hebberige vingertjes aan ons kunstonderwijs zitten.

Ze vergelijkt de rockschool in Aalst met het academisch muziekonderwijs!!!!!!!
Ze wil dat men op de muziekacademies geen notenleer moet kennen om een instrument te bespelen, dus je schrijft je kind in kiest een instrument en alles is in kannen en kruiken, je kind heeft geen enkel motivatie nodig heeft om zogezegd muziekkant te worden, een blinkend instrument voila manneke hier is een partituur en speel maar.
Wat een trut die Crevits, hoe kan je in godsnaam klassieke muziek leren zonder eerst notenleer te kennen.
Pffff het is niet genoeg dat ons onderwijs aangepast is aan de zwakste leerlingen (je weet wel welke) dat nu ons kunstonderwijs moet aangepast worden aan rotverwende kindjes die eens een instrument willen leren bespelen en als het even te moeilijk wordt (met notenleer) mogen ze de boel opgeven.
Jongens toch, Crevits snapt niet dat lessen gitaar Bv maximum met 3 leerlingen per lesuur kan gegeven worden voor een goede begeleiding, je kan geen klassen met 20 man gitaarles geven, als 1 persoon speelt moet de rest muisstil zijn. Jongens toch.
Als ik het goed begrepen heb, moeten de leerlingen het eerste jaar notenleer niet gedaan hebben alvorens aan een instrument te mogen beginnen, niet dat dat ze geen notenleer meer krijgen. Ik ben meestal tegen pedagegoochel, maar volgens mij wordt notenleer net beter aangeleerd door het meteen ook praktisch toe te passen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 21:52   #47
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als ik het goed begrepen heb, moeten de leerlingen het eerste jaar notenleer niet gedaan hebben alvorens aan een instrument te mogen beginnen, niet dat dat ze geen notenleer meer krijgen. Ik ben meestal tegen pedagegoochel, maar volgens mij wordt notenleer net beter aangeleerd door het meteen ook praktisch toe te passen.
Zo had ik het ook begrepen.
Tot heden moest je minstens één jaar notenleer gevolgd hebben alvorens een instrument te leren bespelen. Voor volwassenen werd een uitzondering gemaakt.Veel kinderen stopten dan ook na dat jaar notenleer. Begrijpelijk, want dat is saai. En kinderen zien op die leeftijd het nut nog niet in.
Een aantal kinderen maakten hun muziekschool ook niet af omdat ze dat laatste (10é) jaar dikwijls hoger onderwijs volgen. Nu kan je dus 1 jaar vroeger afstuderen.
De bedoeling is dat ze samen met het bespelen van hun instrument ook de noten leren ontdekken.
Dit lijkt me dan ook een goede maatregel van minister Crevits.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 03:52   #48
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En niet vergeten, als het luid genoeg staat dan klinkt alles goed.


Bwa , misschien is dit wel het proberen waard:
Gitaar
Auto-Wahwah
Octaver
Distortion of metalzone
Harmonizer
10 delays
2 backwards delay
phaser
flanger
chorus
phaser
Versterker
in serie achtereen in die volgorde & kees is klaar
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 03:52   #49
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Er is geen plaats voor jeugd die maar eens binnenwipt om dat een instrument zo mooi blinkt, de plaatsen zijn nu al beperkt, 3 leerlingen per uur per instrument, je kan nu eenmaal geen les geven aan klassen van 20 personen (notenleer wel natuurlijk ik heb het over instrumentenleer) waarbij 1 persoon speelt en de rest muisstil moet zijn.
Nee een jaar notenleer behouden om het koren van het kaf te scheiden is prima, voor jullie op je achterste poten gaan staan, het gaat hier over Klassieke scholing voor kinderen vanaf 8 en niet over die ander toestanden.
Sommige beginnen sowieso soms al op hun 2 of 3 jaar met muziek ,
dus vooraleer ze theorie & praktijk volgen , je kan ze dan stimuleren ,
door bv als ouder meedoen tijdens de "jamsessie"
Soms zijn de ouders al muzikaal , wat een voordeel KAN zijn
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 augustus 2015 om 03:54. Reden: ouder
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 06:38   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zo had ik het ook begrepen.
Tot heden moest je minstens één jaar notenleer gevolgd hebben alvorens een instrument te leren bespelen. Voor volwassenen werd een uitzondering gemaakt.Veel kinderen stopten dan ook na dat jaar notenleer. Begrijpelijk, want dat is saai. En kinderen zien op die leeftijd het nut nog niet in.
Een aantal kinderen maakten hun muziekschool ook niet af omdat ze dat laatste (10é) jaar dikwijls hoger onderwijs volgen. Nu kan je dus 1 jaar vroeger afstuderen.
De bedoeling is dat ze samen met het bespelen van hun instrument ook de noten leren ontdekken.
Dit lijkt me dan ook een goede maatregel van minister Crevits.
Nee hoor, je studeert of voor je aan de hogere school begint, of je moest te laat begonnen zijn dat kan.
Notenleer is niet alleen noten leren lezen het is noten leren herkennen als je ze hoort, je kan nooit fatsoendelijk een instrument bespelen zonder eerst redelijk op de hoogte te zijn van notenleer.
Hoe kan je thuis oefenen als je daar een partituur voor je neus liggen hebt waar je de ballen van begrijpt?

BTW De mogelijkheid een instrument te leren zonder notenleer bestaat al hoor, ik ken een meisje en een jonge die dat doen in Turnhout op een muziekschool en ik ken er die de gewone weg volgen, wel het verschil is enorm die met 1 jaar notenleer zonder instrument zouden logischer wijze moeten instrumentaal achterlopen op die dat al een jaar langer hun instrument hebben, maar niets is minder waar, die zonder notenleer geraken slechts moeizaam vooruit om dat ze steeds weer moeten nadenken over hoe en wat ze moeten spelen, die met notenleer vliegen door die partituren.
Voila den Hoomer heeft weer eens gesproken
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 augustus 2015 om 06:43.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 06:59   #51
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
Geen besparing op onderwijs. Ook niet bij de kunst.

Notenleer is de basis. Als ik tegen volgende week een optreden heb waar Men mij vraagt een lied te spelen dat ik niet ken. Hoe oefen ik dat tijdig in zonder partituur?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 07:50   #52
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor, je studeert of voor je aan de hogere school begint, of je moest te laat begonnen zijn dat kan.
Klopt, maar dan moet alles perfect veerlopen.
Beginnen op je 8e jaar. Wie één jaar later instapt omdat hij/zij ook muziek wil leren spelen zoals een vriendje zit al in de problemen.
Er mag geen enkel jaar gedubbeld worden. Iets wat regelmatig gebeurt om allerlei redenen.
Er moet een instrument beschikbaar zijn om te huren. Als ouder gaat ge normaal gezien toch niet direct een hoop geld* steken in een hobby waarbij ge niet weet of uw kind dat op lange termijn graag zal doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Notenleer is niet alleen noten leren lezen het is noten leren herkennen als je ze hoort, je kan nooit fatsoendelijk een instrument bespelen zonder eerst redelijk op de hoogte te zijn van notenleer.
Moet je daar geen absoluut gehoor voor hebben? Dat is weinigen gegeven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe kan je thuis oefenen als je daar een partituur voor je neus liggen hebt waar je de ballen van begrijpt?
Normaal wordt in de instrumentles de nieuwe oefening doorgenomen. Om die paar noten te oefenen op je instrument, ik spreek nu van een blaasinstrument, heb je geen jaar notenleer nodig. Dat leer je al spelend.
Een muziekinstrument bespelen is vooral oefening. Alhoewel je de nodige aanleg moet hebben. Zo vroeg mogelijk beginnen lijkt me dan ook het beste.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 07:58   #53
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt, maar dan moet alles perfect veerlopen.
Beginnen op je 8e jaar. Wie één jaar later instapt omdat hij/zij ook muziek wil leren spelen zoals een vriendje zit al in de problemen.
Er mag geen enkel jaar gedubbeld worden. Iets wat regelmatig gebeurt om allerlei redenen.
Er moet een instrument beschikbaar zijn om te huren. Als ouder gaat ge normaal gezien toch niet direct een hoop geld* steken in een hobby waarbij ge niet weet of uw kind dat op lange termijn graag zal doen.

Moet je daar geen absoluut gehoor voor hebben? Dat is weinigen gegeven.

Normaal wordt in de instrumentles de nieuwe oefening doorgenomen. Om die paar noten te oefenen op je instrument, ik spreek nu van een blaasinstrument, heb je geen jaar notenleer nodig. Dat leer je al spelend.
Een muziekinstrument bespelen is vooral oefening. Alhoewel je de nodige aanleg moet hebben. Zo vroeg mogelijk beginnen lijkt me dan ook het beste.
Kijk ik weet niet of de meeste het hier al begrepen hebben maar ik heb een heel klein beetje iets te maken met muziekacademies en ik kan je wel zeggen dat het niet zo is dat je deze week de Do leert spelen en volgende week de Re. Je krijgt een leerboek met partituren en die gaan van makkelijk naar moeilijker en moeilijk tot verdomd ingewikkeld.
Het gaat niet over de noten alleen het gaat over al hetgeen er bijkomt, de solsleutel kent iedereen wel denk ik.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:15   #54
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk ik weet niet of de meeste het hier al begrepen hebben maar ik heb een heel klein beetje iets te maken met muziekacademies en ik kan je wel zeggen dat het niet zo is dat je deze week de Do leert spelen en volgende week de Re. Je krijgt een leerboek met partituren en die gaan van makkelijk naar moeilijker en moeilijk tot verdomd ingewikkeld.
Het gaat niet over de noten alleen het gaat over al hetgeen er bijkomt, de solsleutel kent iedereen wel denk ik.
Dat had ik al wel direct begrepen hoor. En ik weet ook welke meerwaarde notenleer geeft aan een muzikant.
Ik weet echter ook dat veel kinderen afhaken net omwille van het feit dat ze pas na een jaar een instrument mogen bespelen. In de plaatselijke academie hoef je als volwassene (vanaf 15 jaar) dat voorbereidend jaar notenleer niet te doen. Ik hoop dat de nieuwe maatregel van Crevits er toe zal leiden dat minder kinderen afhaken.
Als men dan nog kan promoten dat kinderen instrumenten kiezen waar ze gemakkelijker jaren plezier aan beleven zijn we een hele stap verder.

PS het zou jammer zijn als ons muziekonderwijs zou afgebouwd worden, of in kwaliteit verminderen. Dat mag niet de bedoeling zijn. Onze buurlanden benijden ons voor dit degelijke, voor elke ouder betaalbare kunstonderwijs.

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 augustus 2015 om 08:16.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:17   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik stel een vraagje, volgens mij gerechtvaardigd, namelijk:
ik zou wel eens willen weten hoeveel het ons kost, dat muziekonderwijs,

En jij reageert zo direct helemaal naar de andere hoek, met verwijzingen naar Talibantoestanden en afschaffen enz.

Vind je dat zelf niet overdreven ? Zelfs agressief, zo van 'ik zal je eens gauw de mond snoeren, gij cultuurbarbaar'.

Zit je met iets ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja ik vermoed minder dan allerlei gespuis opvangen uit Afrika.
Ik vermoed minder dan allerlei obscure VZW 's te financieren.
Ik vermoed minder dan het koningshuis te financieren enz.

Wens je dat we op taliban-niveau komen? Afschaffen die cultuurscholen dan maar.

Of is het de bedoeling dat we vanaf morgen alleen nog Willy sommers en Bart Kaël te horen krijgen?

Btw, Krijgen Chiro en scouts subsides? Ja, oei afschaffen die boel, dat is toch maar veredelde kinderopvang.

Enz.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:23   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hier slaat u de (golf)bal volledig mis hoor, als we geen kunstonderwijs meer hebben, dan zal er binnen pakweg 50 jaar geen kunst meer zijn. Voor mij is kunst kunst, op een gitaar staan rammen of zoiets is geen kunst dat kunnen de meesten onder ons, maar een echt klassiek stuk spelen is weinigen gegeven hoor, ik bezie dit niet als iemand die in zijn vrije tijd gaat paardrijden ofzo, nee ik bezie dit als een kind dat vrijwillig een deel van zijn/haar vrije tijd opoffert om in plaats van te gaan golfen te gaan pokkesaaie notenleer studeren.

Iemand die graag met blokskes speelt, moeten wij voor die man/vrouw een richting architectuur organiseren?
Als we geen kunstonderwijs meer hebben, dan zal er binnen pakweg 50 jaar geen kunst meer zijn ... ?????

Dat lijkt me een uitspraak die je toch eens zult moeten herbekijken.
Herbekijken. Nuanceren. Plaatsen in een historisch en cultureel perspectief.
Je lijkt muziekonderwijs zoals hun nu bij ons georganiseerd is, bijna als een godsdienst te beschouwen. Een begenadigde godsdienst zonder dewelke wij wellicht naar het bronzen tijdperkt gekatapulteerd zouden worden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:34   #57
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk niet dat je moet kunnen lezen om een goede schrijver te zijn.
En Stevie Wonder dan?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:35   #58
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als we geen kunstonderwijs meer hebben, dan zal er binnen pakweg 50 jaar geen kunst meer zijn ... ?????

Dat lijkt me een uitspraak die je toch eens zult moeten herbekijken.
Herbekijken. Nuanceren. Plaatsen in een historisch en cultureel perspectief.

.
Het zal moeilijk gaan, maar als ge de kwaliteit en het niveau zoudt vergelijken van vele amateurmuziekmaatschappijen (bv harmonie's en fanfares) vandaag met die 50 jaar geleden denk ik dat ge meteen weet wat het belang van het buitenschools kunstonderwijs is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:36   #59
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als we geen kunstonderwijs meer hebben, dan zal er binnen pakweg 50 jaar geen kunst meer zijn ... ?????

Dat lijkt me een uitspraak die je toch eens zult moeten herbekijken.
Herbekijken. Nuanceren. Plaatsen in een historisch en cultureel perspectief.
Je lijkt muziekonderwijs zoals hun nu bij ons georganiseerd is, bijna als een godsdienst te beschouwen. Een begenadigde godsdienst zonder dewelke wij wellicht naar het bronzen tijdperkt gekatapulteerd zouden worden.

.
Vroeger kon ik je postings goed smaken, de laatste tijd echter ben je een oud verzuurd ventje aan het worden, dat is wat ik opmaak uit je schrijfsels.
Verder geen commentaar.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 08:40   #60
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En Stevie Wonder dan?
Zet een wereldberoemde drummer die geen noten kan lezen in een symphonisch orkest, of de drummer van de plaatselijke fanfare die muziekschool af heeft, en ge zult direct weten wat het verschil is tussen muzikanten die noten kunnen lezen en topmzukanten die dat niet kunnen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be