Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2020, 00:16   #9021
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.810
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Destijds op de schietbaan in Leopoldsburg schoot ik -met de FAL op 100 en 200 meter-, op elk van de schijven en in 't midden 5 kogels op een handoppervlak van elkaar.
Idem met de GP 9 mm op 30 meter.

Dus ja, mikken op de ledematen én raken zit er wel in.
Ik ga er geen pint op verwedden dat een "doorsnee huisvader met vuurwapen" in een stresssituatie kan kiezen waar ie iemand raakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:27   #9022
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik barricadeer mezelf met mijn gezin en zal enkel dat wapen gebruiken als ze mijn gezin en mezelf bedreigen.
Maar dat impliceert dat je een wapen in huis zou hebben, wat dus uit principe niét het geval is, omdat je op de flikken rekent, die trouwens op dat moment en op andere plaatsen looting katten te geselen hebben.
Jij en je gezin zijn dus op zo'n moment een vogel voor de kat...

Citaat:
Die winkel is verzekerd.
Ja, en hoe:

"Ook de elektronicawinkel naast de apotheek werd geplunderd. “Ik werd verwittigd door het alarm en ben direct naar de zaak gegaan. Toen ik daar een halfuur later aankwam, was mijn hele winkel al geplunderd en vernield. Heel wat gsm's en laptops zijn verdwenen”, zegt eigenaar Hassan Zenague. “Het is een barslecht begin van het nieuwe jaar. Ik ben verzekerd, maar zulke zaken afhandelen duurt een tijd. Ik zal de eerste maanden moeten zien te overleven.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190102_04073430

Ja, laat de looters hun gang maar gaan, wachtend op de flikken die niet (kunnen) komen en ondertussen nadenken hoe je de komende maanden de rekeningen gaat kunnen blijven betalen.
Wat een goede rechtsstaat...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:29   #9023
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat veranderd de criminelen compleet?

Maar u past uw uitspraak al aan. Van broodje aap verhaal -oftewel, u noemt me een leugenaar- , heeft een rijkswachter me die raad wel gegeven...
Heel slechte raad alvast.

Zoals ik zei: je komt daar niet mee weg. Als er een dooie ligt in verdachte omstandigheden wordt nu altijd een onderzoek gedaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:31   #9024
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ga er geen pint op verwedden dat een "doorsnee huisvader met vuurwapen" in een stresssituatie kan kiezen waar ie iemand raakt.
Klopt, maar een doorgedreven training in een schietclub kan al veel helpen, maar helaas, het afkeurend pocogedoe op het bezit/gebruik van vuurwapens, maakt dat een gedegen wapenopleiding foei is en waarvoor je al nazi-sympathieën moet hebben, om je gezin terdege te kunnen beschermen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:35   #9025
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klopt, maar een doorgedreven training in een schietclub kan al veel helpen, maar helaas, het afkeurend pocogedoe op het bezit/gebruik van vuurwapens, maakt dat een gedegen wapenopleiding foei is en waarvoor je al nazi-sympathieën moet hebben, om je gezin terdege te kunnen beschermen.
statistisch gezien is de kans veel groter dat dat wapen wordt gebruikt om een dierbare mee af te schieten, of uzelf, dan een inbreker.

De overheid moet wetten maken gebaseerd op die statistieken.

Nota: voordat ik weer als leugenaar wordt bestempeld, ik geloof best dat u goed overweg kan met een wapen. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:51   #9026
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.810
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel slechte raad alvast.

Zoals ik zei: je komt daar niet mee weg. Als er een dooie ligt in verdachte omstandigheden wordt nu altijd een onderzoek gedaan.
Bij gebrek aan vuurwapens in huize chaos heb ik toch maar alvast mijn metaalbewerkingskennis ingezet om de staatzijde van de woning zombie-proof te maken.

En onderzoek, de doorgedrevenheid daarvan is puur situatiegebonden.
Gekend geweldsmisdrijfsplegertje ligt dood in de woning van een wetvrezende burger.
Denkt u nu echt dat daar veel moeite aan gespendeerd gaat worden?

Indien zo, dan heeft Patrick VE weer eens gelijk met zijn theorie dat wetsvrezende burgers meer te vrezen hebben van de "wet" dan criminelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:55   #9027
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bij gebrek aan vuurwapens in huize chaos heb ik toch maar alvast mijn metaalbewerkingskennis ingezet om de staatzijde van de woning zombie-proof te maken.

En onderzoek, de doorgedrevenheid daarvan is puur situatiegebonden.
Gekend geweldsmisdrijfsplegertje ligt dood in de woning van een wetvrezende burger.
Denkt u nu echt dat daar veel moeite aan gespendeerd gaat worden?

Indien zo, dan heeft Patrick VE weer eens gelijk met zijn theorie dat wetsvrezende burgers meer te vrezen hebben van de "wet" dan criminelen.
Standaardprocedure als iemand omgekomen is door geweld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:57   #9028
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.810
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
statistisch gezien is de kans veel groter dat dat wapen wordt gebruikt om een dierbare mee af te schieten, of uzelf, dan een inbreker.
De kans dat iemand die iemand dood wil, een wapen gebruikt is redelijk groot, zelfs al is dat wapen een kei.
Citaat:
De overheid moet wetten maken gebaseerd op die statistieken.
Gaat de overheid wetten maken gebaseerd op, bijvoorbeeld, de statistieken van de gevangenisbevolking. Dat wil ik wel eens zien. Gaat hilarisch zijn, hoeveel advocaten gaan smullen van de grondwettelijke inbreuken.
(PS, de Blegische overheid is al 190 jaar bezig wetten te maken, en het blijft gewoon een opeenstapeling van Kafkaiaanse waanzin)
Citaat:
Nota: voordat ik weer als leugenaar wordt bestempeld
broodje aap, vers geserveerd. Wil u het met mosterd of mayonaise?
Citaat:
Ik geloof best dat u goed overweg kan met een wapen. Maar dat geldt niet voor iedereen.
En wat als ik nu niet geloof dat Diego Raga een goede vuurwapengebruiker is? Gaat dat een verschil maken?

Het bewijs zal in de resultaten zitten nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 00:58   #9029
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.810
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Standaardprocedure als iemand omgekomen is door geweld.
Yep, en dan? Denkt u dat agenten robotten zijn die totaal blind zijn voor "een situatie"?

Indien zo, dan heeft Patrick VE gelijk, en worden we bestuurd door een wezen met de naam Cuthulu.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2020 om 00:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 01:17   #9030
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

De plunderaars gaan natuurlijk braafkes wachten op meneer agent tot hij komt opdagen om hen te laten inrekenen.

Als je al de kans krijgt om meneer agent te bellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, en die inbreker zal ondertussen de gazet lezen, zeker ?
Iemand die bij mij een slot forceert en binnen breekt, vraag of waarschuw ik helemaal niks en knal hem overhoop (als ik de kans krijg). Een commissaris heeft mij trouwens ooit gezegd "als je een inbreker neerschiet, schiet hem dan zo dood mogelijk, en nooit in de rug"
Dat bedoelde ik dus ook.

Laatst gewijzigd door SDX : 28 september 2020 om 01:19.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 01:19   #9031
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Kijk, hier in de VS –maar dit had ook in België kunnen plaatsvinden- wordt netjes de wet op 'zelfverdediging volgens Belgo-recht’ toegepast -, maar tevergeefs, de winkelier en vooral z’n madam krijgen hier het pak van hun leven:


https://www.dailymail.co.uk/news/art...roy-store.html


Die Belgo-wet luidt als volgt:

- Er moet een onrechtmatige aanval zijn. Check
- De aanval moet onafwendbaar zijn. Check
- De aanval moet tegen personen gericht zijn. Check
- De reactie moet proportioneel zijn. Check

In de video zijn aan alle vier aspecten van die wet voldaan, vooral aan de laatste…
In dit geval had een doorgeladen vuurwapen – dat ze dus niét hadden- dat koppel voor erger gevolgen kunnen behoeden.
Wat jij, Tavek ?
Of had dat koppel eerst de flikken moeten bellen en wachten tot die er waren, voor enige actie te mogen ondernemen ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 28 september 2020 om 01:20.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 02:38   #9032
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, en die inbreker zal ondertussen de gazet lezen, zeker ?
Iemand die bij mij een slot forceert en binnen breekt, vraag of waarschuw ik helemaal niks en knal hem overhoop (als ik de kans krijg). Een commissaris heeft mij trouwens ooit gezegd "als je een inbreker neerschiet, schiet hem dan zo dood mogelijk, en nooit in de rug"
Wettelijk gezien kan je dat alleen maar als die inbreker zelf een vuurwapen heeft anders ga je zelf zwaar in de fout. (De reactie moet proportioneel zijn)
Dat je hem dan beter morsdood schiet, daar heeft die commisaris wel voor een groot stuk een punt of je hebt nog een ellenlange gerechterlijke procedureslag voor de boeg.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 september 2020 om 02:41.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 07:47   #9033
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.810
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wettelijk gezien kan je dat alleen maar als die inbreker zelf een vuurwapen heeft anders ga je zelf zwaar in de fout. (De reactie moet proportioneel zijn)
Dat je hem dan beter morsdood schiet, daar heeft die commisaris wel voor een groot stuk een punt of je hebt nog een ellenlange gerechterlijke procedureslag voor de boeg.
Wettelijk gezien is het een ambigue situatie, helemaal afhankelijk hoe de desbetreffende ordediensten en magistraten hun klak staat.
Citaat:
Jamaar meneer de polies, ik dacht echt dat ie een vuurwapen vast had.
Dan is het aan de (onderzoeks)rechter om te beslissen dat de vuurwapengevaarlijke huisvader liegt of niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 08:05   #9034
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wettelijk gezien kan je dat alleen maar als die inbreker zelf een vuurwapen heeft anders ga je zelf zwaar in de fout. (De reactie moet proportioneel zijn)
Dat je hem dan beter morsdood schiet, daar heeft die commisaris wel voor een groot stuk een punt of je hebt nog een ellenlange gerechterlijke procedureslag voor de boeg.
Waarom zou een reactie proportioneel moeten zijn? Als mijnheer de inbreker een mes vast heeft mag je ook enkel met een mes reageren? Goe zot. Wie ongevraagd binnensluipt met kwade bedoelingen riskeert in een plastieken zak buiten te gaan.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 08:19   #9035
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou een reactie proportioneel moeten zijn? Als mijnheer de inbreker een mes vast heeft mag je ook enkel met een mes reageren? Goe zot. Wie ongevraagd binnensluipt met kwade bedoelingen riskeert in een plastieken zak buiten te gaan.
Omdat dat de wet is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 09:31   #9036
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In Vilvoorde, waar de Grote Leider Hans Bonte al eens is mogen gaan lopen van zijn troetels.
Waar agenten in elkaar geklopt mogen worden door een kickboxend bontkraagje. het hyperagressieve bontkraagje was sneller terug op't straat dan
de agenten verzorgd waren, want de jeugdrechter had "voorwaarden gesteld", het schoffie mocht alleen naar school en de sportclub...

Vilvoorde waar Sikhs zwaar beboet worden omdat ze eigen mensen zonder papieren willen huisvesten en helpen... De tempel gesloten werdt daarvoor...

Maar meneer Bontes troetels, die krijgen met gemak een vergunning om een historisch industrieel pand af te breken tot onder de grond, en er een nieuwe moskee met wooneenheden erboven op neer te poten.

Welkom in Belgistan.
Vilvoorde is een stad in Vlaanderen mijn beste. Ge weet wel, dat is de regio waar Jan Jambon baas is.

En verder:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200927_96991761

Citaat:
Europees Parlementslid Assita Kanko (N-VA) verhuist van Brussel naar Vilvoorde. Dat doet ze naar eigen zeggen om persoonlijke redenen. “Ik ben met mijn gezin verliefd geworden op deze stad”, zegt ze. “Tijdens de lockdown zijn we, zoals zoveel mensen, de dingen in vraag beginnen te stellen. Mijn dochter is intussen 13 jaar en we waren op zoek naar meer ruimte. Toen we in Vilvoorde kwamen, hebben we een klik gevoeld.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 09:55   #9037
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vilvoorde is een stad in Vlaanderen mijn beste. Ge weet wel, dat is de regio waar Jan Jambon baas is.

En verder:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200927_96991761
Geografisch? Wellicht. Demografisch schurkt het meer aan bij Casablanca, Rabat of Marrakesh.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 10:06   #9038
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geografisch? Wellicht. Demografisch schurkt het meer aan bij Casablanca, Rabat of Marrakesh.
Een Marokkaan vertelde me ooit eens dat als je op zoek was naar homocontacten je in Tanger moest zijn. Doch dit geheel ter zijde.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 10:10   #9039
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een Marokkaan vertelde me ooit eens dat als je op zoek was naar homocontacten je in Tanger moest zijn. Doch dit geheel ter zijde.
Reden te meer om daar weg te blijven dus. Mij zie je niet in een islamitisch land.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 10:18   #9040
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

https://twitter.com/alexandradarch/s...49604055797761

Inhoudsloos, zoals de doorsnee liberaal.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be