Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 12 februari 2009, 19:14   #41
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Hier is best wel een interessant artikel van Shlomo Sand. Volgens hem heeft de grote diaspora nooit plaatsgevonden en is het een mythe.

http://mondediplo.com/2008/09/07israel
mambo123 is offline  
Oud 12 februari 2009, 19:37   #42
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Hier is best wel een interessant artikel van Shlomo Sand. Volgens hem heeft de grote diaspora nooit plaatsgevonden en is het een mythe.

http://mondediplo.com/2008/09/07israel
'Le Monde Diplomatique ' is dus een extreem links krantje.
Ilan Pappe die ook tot die school behoort heeft ronduit gezegd dat 'de geschiedenis' mag aangepast worden aan het te bereiken doel. LOL.
Francientje is offline  
Oud 12 februari 2009, 19:47   #43
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

En wat heeft Ilan Pappe te maken met dit artikel?
mambo123 is offline  
Oud 12 februari 2009, 20:29   #44
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Overigens kan je niet rond een aantal feitelijkheden die Ilan Pappe aanhaalt.

De interpretatie die hij aan die feiten geeft is gekleurd, zoals elke interpretatie terzake.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 12 februari 2009, 20:34   #45
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Nogmaals wat heeft Ilan Pappe te maken met dit artikel?
mambo123 is offline  
Oud 24 februari 2009, 21:30   #46
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
heb ik van een artikel van de vif/express. (heb alleen artikel, ken datum dus niet..) heb het vertaald.

Israël is onafgebroken, al 3300 jaar bewoond door joden.
Israël is een land (natie)geworden, 1312 jaar voor Christus, dus 2000 jaar voor het ontstaan van de Islam.
dus ze hebben Israël gekozen, in 1948, niet alleen omwille van het religieuze criteria maar ook omwille van het historisch criteria van duizenden jaren.


over de palestijnen. voor 1967 et de zesdagen oorlog, leefden de palestijnen onder de egyptische of jordaanse vlag (Souveraineté), en hebben nooit gedacht over een eigen identiteit of eigen staat.


De stichting van Israël (1948) is verworven door een historische stemming van de VN, gesteund door de VS en de URSS en niet door een soort kruistocht.


De naam Jerusalem is niet vermeld in de Koran, maar wel 700 keer in de bijbel

In de geschiedenis is Jerusalem nooit de hoofdstad geweest van enig welk arabische of moslim staat.

Dit klopt en het is een feit dat onze media erg éénzijdig en subjectief berichten (een vastelling nadat ik zelf Israël en Palestina heb bezocht) over de situatie in Israël en Palestina, waar het christendom is ontstaan. De meeste christenen hebben intussen Palestina verlaten onder druk van het moslimfundamentalisme. In Gaza werd een bijbelwinkel van een Nederlandse NGO platgebrand. De fascisten van Hamas dulden geen andere religies en ook geen atheïsten. De situatie van de Palestijnse vrouwen in Gaza is belabberd en ze worden onderdrukt door het ultra extreemrechtse Hamas, dat de Palestijnse zaak eerder hypothekeert en er een eigen agenda op nahoudt.

Voor een interview met meneer Rantisi (de inmiddels vermoorde Hamas-woordvoerder) moesten de vrouwen zich volledig bedekken en verbergen en kregen geen hand (de enige man in het gezelschap wél) van Ranstisi en zijn twee kompanen. Daarmee letterlijk de woorden van de profeet toepassend: “Het is beter voor iemand om door een naald in zijn hoofd te worden geprikt, dan een vrouw aan te raken die voor hem haram is.” (Uit de authentieke hadith, boek Tabaram, waaruit een strikte interpretatie volgt van de reinheidsvoorschriften: fysisch contact kan rituele onreinheid veroorzaken.)
Een dag later zei een Palestijn én moslim in Nazareth mij dat 'die van Hamas beter zouden stoppen met die zelfmoordaanslagen en dat ze beter eerst hun vrouwen zouden bevrijden'.

Palestina is geen éénduidig geheel. De situatie, evenals de situatie van de vrouw, is verschillend in de Westbank en elders. Waar je ook gaat: Bethlehem, Jeruzalem, Hebron, Haifa, Jericho, Tel Aviv…, telkens is de werkelijkheid iets anders. Er zijn trouwens ook Palestijnen die christen zijn of een andere levensbeschouwing aanhangen. Jood ben je van geboorte: eenieder die geboren is uit een joodse vrouw. Een joodse vrouw kan ultra-orthodox haar geloof aanhangen of gewoon liberaal, vrijdenkend, vrijzinnig of atheïst zijn. Ook al eens gehoord van de Palestijns-Israëlische vredesbeweging of van de refusniks (Israëlische piloten en soldaten die weigeren om aanvallen uit te voeren op Palestijns grondgebied en daarvoor gevangenisstraf oplopen)? In de zomer van 2005 ontmoette ik in Bishkek (Kirgizië) een Israëlisch soldaat, per fiets op wereldreis. Hij stond in voor de beveiliging van de joodse kolonies in Gaza en vond het een goede zaak dat deze werden ontruimd. In Israël (waar vrouwen geëmancipeerd zijn), is legerdienst verplicht, twee jaar, voor jongens én meisjes.
marjan is offline  
Oud 24 februari 2009, 22:08   #47
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Nogmaals wat heeft Ilan Pappe te maken met dit artikel?
Sorry, ik zie je vraag nu pas.
Net zo min als Pappe is Le Monde Diplomatique een betrouwbare bron. Dat was mijn punt. Ik heb om je plezier te doen, dat artikel gelezen. Het vermengt
een beetje waarheid met tien kilo onzin die dus als enig doel heeft de
Palestijnse zaak te steunen.
Enne...Wat denk jij van dit artikel?
http://www.ledevoir.com/2009/02/21/235159.html
Francientje is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:12   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Dit klopt en het is een feit dat onze media erg éénzijdig en subjectief berichten (een vastelling nadat ik zelf Israël en Palestina heb bezocht) over de situatie in Israël en Palestina, waar het christendom is ontstaan. De meeste christenen hebben intussen Palestina verlaten onder druk van het moslimfundamentalisme. In Gaza werd een bijbelwinkel van een Nederlandse NGO platgebrand. De fascisten van Hamas dulden geen andere religies en ook geen atheïsten. De situatie van de Palestijnse vrouwen in Gaza is belabberd en ze worden onderdrukt door het ultra extreemrechtse Hamas, dat de Palestijnse zaak eerder hypothekeert en er een eigen agenda op nahoudt.
Je vraagt je af wat Israël bezielde, toen ze besloten om Hamas financiëel te ondersteunen...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:56   #49
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
'Le Monde Diplomatique ' is dus een extreem links krantje.
Ilan Pappe die ook tot die school behoort heeft ronduit gezegd dat 'de geschiedenis' mag aangepast worden aan het te bereiken doel. LOL.


Wordt het niet stilaan tijd ons mee te delen welk merk absinth u precies drinkt?
abou Anis is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:05   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Het is raar dat er geen bevolkingsgroepen rondlopen die er prat op gaan dat ze Kelten zijn, of Gothen, of Assyriërs, of Inca's, en wensen dat hun oude rijk hersteld wordt. Nochtans lopen hun nakomelingen hier wel rond, maar ze hebben zich geïntegreerd in de moderne naties, en de dingen van millennia geleden achter zich gelaten.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 27 februari 2009 om 00:08.
Flippend Rund is offline  
Oud 27 februari 2009, 12:46   #51
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht


Wordt het niet stilaan tijd ons mee te delen welk merk absinth u precies drinkt?
Pappe heeft dat dus wel dégelijk gezegd (nadat hij op een paar onwaarheden
werd betrapt). Het doel heiligt de middelen, weet je wel.
Ik drink coca cola zero , noir sublime van Maison du café en groene thee van
Tetley. Voor de rest: water van de kraan.
En jij?
Francientje is offline  
Oud 27 februari 2009, 13:58   #52
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Pappe heeft dat dus wel dégelijk gezegd (nadat hij op een paar onwaarheden
werd betrapt). Het doel heiligt de middelen, weet je wel.
Ik drink coca cola zero , noir sublime van Maison du café en groene thee van
Tetley. Voor de rest: water van de kraan.
En jij?
Ik weet wat u bedoelt met 'het doel heiligt de middelen'. U demonstreert het bijna dagelijks op dit forum.

Mijn vraag over geestverruiming sloeg echter niet op Pappe, maar op uw dijenkletser over Le Monde Diplomatique. Maar dat wist u al.
abou Anis is offline  
Oud 27 februari 2009, 14:31   #53
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik weet wat u bedoelt met 'het doel heiligt de middelen'. U demonstreert het bijna dagelijks op dit forum.

Mijn vraag over geestverruiming sloeg echter niet op Pappe, maar op uw dijenkletser over Le Monde Diplomatique. Maar dat wist u al.
Le Monde Diplomatique (NIET LE MONDE) is dus (net als jij vermoed ik) extreem links. En absoluut onbetrouwbaar voor iedereen die op zoek is naar serieuze informatie.
Ik herhaal het.
Le Monde (je bent toch niet bezig de twee door elkaar te halen?)daarentegen was een algemeen gerespecteerde krant tot in de
jaren zeventig. Daarna ging hij een beetje met alle winden draaien. Hij
wordt nu eerder beschouwd als de stem van de aan het bewind zijnde partijen dan als wat anders.
Le Figaro is gematigd rechts en een klein bitteke oubollig.
Voila, dat weet je nu ook weeral.
Ik lees of beter ik las voornamelijk The International Herald Tribune omdat die zich ergens toch een beetje boven het lawaai verheven hield.
Francientje is offline  
Oud 27 februari 2009, 14:53   #54
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Het grootste probleem van de geschreven pers trouwens , of ze nu links, rechts of
gewoon in het midden zit, is de constante gekleurdheid van haar berichtgeving. Om een
mysterieuze reden hebben negenennegentig procent van de journalisten vergeten
waarvoor ze betaald worden: het nieuws te brengen.
Ze verkiezen hun mening te verspreiden.
Ja, sorry, maar daar wil geen mens eigenlijk voor betalen.
Francientje is offline  
Oud 3 maart 2009, 13:35   #55
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
heb ik van een artikel van de vif/express. (heb alleen artikel, ken datum dus niet..) heb het vertaald.

Israël is onafgebroken, al 3300 jaar bewoond door joden.
Israël is een land (natie)geworden, 1312 jaar voor Christus, dus 2000 jaar voor het ontstaan van de Islam.
dus ze hebben Israël gekozen, in 1948, niet alleen omwille van het religieuze criteria maar ook omwille van het historisch criteria van duizenden jaren.


over de palestijnen. voor 1967 et de zesdagen oorlog, leefden de palestijnen onder de egyptische of jordaanse vlag (Souveraineté), en hebben nooit gedacht over een eigen identiteit of eigen staat.


De stichting van Israël (1948) is verworven door een historische stemming van de VN, gesteund door de VS en de URSS en niet door een soort kruistocht.


De naam Jerusalem is niet vermeld in de Koran, maar wel 700 keer in de bijbel

In de geschiedenis is Jerusalem nooit de hoofdstad geweest van enig welk arabische of moslim staat.
je zal toch met een te verifiëren bron moeten afkomen om serieus genomen te worden.
Zoek hem toch.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 3 maart 2009, 13:39   #56
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Doet het CV van Lieberman terzake ?

Als die kerel democratisch verkozen wordt zie ik geen probleem.
Hitler was ook democratisch verkozen.....
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 3 maart 2009, 13:42   #57
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Belachelijke onzin. Die opsomming van Nobel-Prijs winnaars, dat is toch gewoon de waarheid ? En zeggen dat als de moslims wereldwijd de wapens neerleggen, minstens 8/10 de van het huidige oorlogsgeweld op aarde verdwijnt toch ook ? En dat als morgen Israël ontwapent, ze overmorgen allen de zee ingedreven zijn toch ook ? Waarom dan weer met ongelukkige woorden beginnen rond zwieren ? " zionist " , " ûbermensch "... Steeds opnieuw herhaalde stopwoorden, eindeloos herhaald als een duivelse mantra, auto-hypnotisch gezwam van pro-arabische fanatieken .
Islam is een godsdienst; Judaïsme is een godsdienst en niet meer.
Palestijnen vormen een volk.
Joodse volk: slechts voor een minieme minderheid kan men stellen dat ze een genetische band hebben met het MO; al de andere joodse mensen hebben enkel de godsdienst gemeen, een geloofsovertuiging;
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 3 maart 2009, 13:43   #58
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hitler was ook democratisch verkozen.....
Nee, niet helemaal.
Francientje is offline  
Oud 3 maart 2009, 13:45   #59
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Geef mij één voorbeeld van een land, gelijk het welk, dat sinds 8 jaar door raketten bestookt word, en dat daar niets tegen gedaan heeft ?
jij wenst echt niet te beseffen dat de Palestijnen berooft zijn van hun land.
net als de indianen uit amerika.
Btw: ik vind dat je misbruikt maakt van de indianen, door een foto van een indiaan in jouw avatar te gebruiken, want uitgaande van jouw standpunten kan niet stellen dat jij een voorstander van indianen, de oorspronkelijke mensen van amerika, kan zijn. Doe tenminste die foto weg: indianen hebben niets aan jouw steun.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 3 maart 2009 om 13:46.
goodwill is offline  
Oud 3 maart 2009, 13:48   #60
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Islam is een godsdienst; Judaïsme is een godsdienst en niet meer.
Palestijnen vormen een volk.
Joodse volk: slechts voor een minieme minderheid kan men stellen dat ze een genetische band hebben met het MO; al de andere joodse mensen hebben enkel de godsdienst gemeen, een geloofsovertuiging;
PALESTIJNEN VORMEN EEN VOLK? Volgens hoe de wind waait zijn ze Arabieren,afstammelingen van Filistijnen of god helpe me, afstammelingen van
Joden die zich tot de Islam hebben bekeerd.
EN JODEN ,HET OUDSTE OVERLEVENDE
VOLK OP DEZE AARDBODEM DUS NIET?Goed, ik ga verder nadat ik uitge-lachen ben.

Laatst gewijzigd door Francientje : 3 maart 2009 om 13:49.
Francientje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be