Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 20 januari 2007, 00:07   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat is nu juist wat landen als China en India ook zeggen.......baas in eigen land, wij kunnen ook zelf ons broodje bakken in de toekomst, we hebben het uwe niet meer zo broodnodig nodig. Hoe talrijker we dus worden ( zelfs met een licht zonnetintje ) hoe meer we kunnen wegen op het internationale gebeuren want u denkt toch niet dat ze gaan luisteren naar het kleine Vlaanderen.
Bovendien zijn er in Turkije zo'n 30 % Alevieten die verdraagzamer zijn dan vele Christenen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp uw redenering niet helemaal. Indien het zo belangrijk is om een zo groot mogelijk Europa te hebben, waarom laten we dan ook niet China en India zelf erbij? Of de Verenigde Staten?
Ik meen dat in Europa, dat toch sowieso in de minderheid zal blijven op wereldschaal, meer baat heeft bij kwaliteit dan bij kwantiteit om zich te laten gelden. De toetreding van Turkije zorgt voor het tegenovergestelde.

En er nu verdraagzame Alevieten in Turkije rondhuppelen of niet, het blijft een land met een niet-Europese cultuur.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 20 januari 2007 om 00:09.
Herr Oberst is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:42   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp uw redenering niet helemaal. Indien het zo belangrijk is om een zo groot mogelijk Europa te hebben, waarom laten we dan ook niet China en India zelf erbij? Of de Verenigde Staten?
Omdat de Chinezen of Indiërs zeker geen aansluiting zullen vragen en de Verenigde Staten liggen aan de overkant. Bovendien heeft Europa een eigen identiteit.

Citaat:
Ik meen dat in Europa, dat toch sowieso in de minderheid zal blijven op wereldschaal, meer baat heeft bij kwaliteit dan bij kwantiteit om zich te laten gelden. De toetreding van Turkije zorgt voor het tegenovergestelde.
Nu beledigt u Turkije, maar soit alles kan evolueren in positieve of negatieve zin.
Citaat:

En er nu verdraagzame Alevieten in Turkije rondhuppelen of niet, het blijft een land met een niet-Europese cultuur
Een land waar heel wat Vlamingen nochtans graag op vakantie gaan......
zo slecht moet het dus daar niet zijn.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:52   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Omdat de Chinezen of Indiërs zeker geen aansluiting zullen vragen en de Verenigde Staten liggen aan de overkant. Bovendien heeft Europa een eigen identiteit.
Inderdaad, de nagel op de kop. Europa heeft een eigen identiteit: een Europese. En Turkije hoort daar, althans volgens mij en de meerderheid van de bevolking, NIET bij. Heeft u hierover een andere mening?

Citaat:
Nu beledigt u Turkije, maar soit alles kan evolueren in positieve of negatieve zin.
Ik beledig helemaal niemand. Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn dat Turkije Europa wel kwantitatief zal versterken (meer "Europeanen") maar kwalitatief zal verzwakken (zwakke economie, tragere Europese besluitvorming, grotere interne verdeeldheid in Europa, ...)

Citaat:
Een land waar heel wat Vlamingen nochtans graag op vakantie gaan......
zo slecht moet het dus daar niet zijn.
Sta me toe dit argument weg te lachen. Het gaat hier niet over goed of slecht, het gaat hier over identiteit en cultuur. Nogmaals: Turkije hoort niet bij de Europese cultuur! Ik ga ook graag op vakantie naar de Dominicaanse Republiek, maar dit wil niet zeggen dat dit land lid moet worden van Europa.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 20 januari 2007 om 16:54.
Herr Oberst is offline  
Oud 20 januari 2007, 18:35   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad, de nagel op de kop. Europa heeft een eigen identiteit: een Europese. En Turkije hoort daar, althans volgens mij en de meerderheid van de bevolking, NIET bij. Heeft u hierover een andere mening?

Dan vergeet u de Europese banden die we in het verleden hadden met Turkije. De Hittieten het oudst bekende Indo-Germaanse volk, het Hellenistisch Imperium van Alexander de Grote en zelfs het Oost-Romeinse Rijk hebben in Turkije hun sporen nagelaten.
Mogen we Turkije nu eens niet vreedzaam annexeren ?
Citaat:
Ik beledig helemaal niemand. Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn dat Turkije Europa wel kwantitatief zal versterken (meer "Europeanen") maar kwalitatief zal verzwakken (zwakke economie, tragere Europese besluitvorming, grotere interne verdeeldheid in Europa, ...)
Spanje en Portugal hebben ook een positieve evolutie gekend na hun aansluiting bij de EU. Zijn Spanje en Portugal geen parels aan de Europese kroon ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 januari 2007 om 18:49.
labyrinth is offline  
Oud 20 januari 2007, 18:57   #45
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Omdat volgens mij de N-VA te uitgesproken separatistisch is.
JM Dedecker kan nog eventueel zijn mening wat bijsturen, wat ik stiekem hoop.

Dus ook jij geeft hier volmondig toe wat de échte reden voor het cordon sanitaire is. In elk geval van harte bedankt om dit te onderschrijven.[/QUOTE

@ zwart en geel: dat komt omdat de linkse media de echte vijand van belgie kent en die is in eerste instantie het VB.

veel minder schrik hebben ze van de n-va; maar van een n-va met dedecker al iets meer.

helemaal geen schrik hebebn ze van egotripper dedecker alleen; N-VA en dedecker zijn omkoopbaar. Ze draaien bij voor postjes .

je moet er eens op letten als j een interveiw met jean-marie over de VLD of n-va gaat zal hij het altijd iover postjes hebben. gemiste postjes, beloofde postjes en de postjes van anderen.

JMDD is de nuttige idioot. En nu zit hij daar waar de linkse media hem wil hebben. Enkel nog een gevaar voor de rechtse en vlaamse eenheid.

mocht hij een egvaar voor belgie betekenen dan zou de media geen sec aandacht aan dedecker besteden en hoorde we nooit nog van hem.
ilfalco is offline  
Oud 20 januari 2007, 20:06   #46
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

[quote=labyrinth;2355321]
Citaat:


Dan vergeet u de Europese banden die we in het verleden hadden met Turkije. De Hittieten het oudst bekende Indo-Germaanse volk, het Hellenistisch Imperium van Alexander de Grote en zelfs het Oost-Romeinse Rijk hebben in Turkije hun sporen nagelaten.
Mogen we Turkije nu eens niet vreedzaam annexeren ?

Spanje en Portugal hebben ook een positieve evolutie gekend na hun aansluiting bij de EU. Zijn Spanje en Portugal geen parels aan de Europese kroon ?
Ik ga hier niet eeuwig over blijven doordrammen aangezien dit minder en minder met het onderwerp, nl. Jean-Marie Dedecker, te maken heeft. Toch nog deze dingen: in het verleden mag Turkije dan onder invloed gestaan hebben van Europa, maar na de Ottomaanse invasies is er daar toch niet veel van overgebleven. Het is een feit dat Turkije vandaag qua godsdienst, gewoontes en cultuur totaal verschillend is van Europa. Ik zeg u: een toetreding van Turkije maakt Europa voorgoed kapot. En ik ben niet de enige met die mening. Meer woorden ga ik hier niet aan vuilmaken.
Herr Oberst is offline  
Oud 20 januari 2007, 22:04   #47
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dan vergeet u de Europese banden die we in het verleden hadden met Turkije. De Hittieten het oudst bekende Indo-Germaanse volk, het Hellenistisch Imperium van Alexander de Grote en zelfs het Oost-Romeinse Rijk hebben in Turkije hun sporen nagelaten.
Mogen we Turkije nu eens niet vreedzaam annexeren ?
U hebt wel een heel eigen visie op de geschiedenis. De Europese banden met het Hellenistisch Imperium, het Byzantijnse Rijk, etc... zijn Europese banden met de volkeren van Asia Minor. Toen die banden bestonden, zaten de Turken nog in de oostelijke steppes nomadische vetes uit te vechten.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 20 januari 2007 om 22:04.
Metternich is offline  
Oud 20 januari 2007, 22:20   #48
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Als De Decker voor de aansluiting van Turkije is, kan hij de (dadel)boom in.
Klare taal
Maja door de recente gebeurtenissen zal die toetreding weer een extra knauw hebben gekregen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 20 januari 2007, 22:22   #49
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de VB-top (u dus niet, mijnheer deman ) maakt zich toch nerveus om de partij van dedecker.
er zouden wel eens wat percentjes van het VB afgepitst kunnen worden.
het worden hoe dan ook spannende verkiezingen.
Die waren het sowieso al... nu alleen nog een verlorengelopen Kelt en het circus van 2007 wordt helemaal lachen...alleen zal ik dan (alweer) in de examens zitten en zal ik eens minder lachen op die zondag...maja hoewel ik misschien liberale principes heb, komt het niet eens op in mijn hoofd ooit voor de VLD van Verhofstadt te stemmen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 20 januari 2007, 23:05   #50
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
U hebt wel een heel eigen visie op de geschiedenis. De Europese banden met het Hellenistisch Imperium, het Byzantijnse Rijk, etc... zijn Europese banden met de volkeren van Asia Minor. Toen die banden bestonden, zaten de Turken nog in de oostelijke steppes nomadische vetes uit te vechten.
Zegt u nu dat de bewoners van Turkije ( Asia Minor ) toen bijna Europeanen waren ?

Gedeeltelijk moet dat wel kloppen anders hadden ze niet de zijde gekozen van Duitsland en Oostenrijk tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Klein-Azië lag inderdaad op vele handelsroutes wellicht verklaart dat de grote verscheidenheid aan volkeren in dat gebied.
In Klein-Azië of Turkije zijn talrijke overblijfselen van verschillende beschavingen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 januari 2007 om 23:25.
labyrinth is offline  
Oud 20 januari 2007, 23:39   #51
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Zegt u nu dat de bewoners van Turkije ( Asia Minor ) toen bijna Europeanen waren ?
De bewoners van Asia Minor ten tijde van het Hellenistische Rijk waren Hellenen. Van Europeanen was toen nog totaal geen sprake. Toen werd nog gesproken over het Germaanse ras, het Griekse ras, het Keltische ras, etc...De "Grieken" (beter gezegd: de inwoners van Hellas) ten tijde van Alexander de Grote waren ook een ander volk dan de Grieken nu. Toen was er nog geen culturele en biologische vermenging geweest met de Romeinen, Germaanse stammen, etc...
Citaat:
Gedeeltelijk moet dat wel kloppen anders hadden ze niet de zijde gekozen van Duitsland en Oostenrijk tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Dat het Ottomaanse Rijk de zijde koos van Duitsland en Oostenrijk-Hongarije had alles te maken met geopolitiek en niets met inschrijven in de Europese traditie.
__________________


Metternich is offline  
Oud 20 januari 2007, 23:58   #52
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
de VB-top (u dus niet, mijnheer deman ) maakt zich toch nerveus om de partij van dedecker.
er zouden wel eens wat percentjes van het VB afgepitst kunnen worden.
het worden hoe dan ook spannende verkiezingen.
de linkiwinkies zijn dan ook de grootste supporters van dedecker... Dat heb ik al lang door. Zie maar dat het niet te opvallend wordt neitwaar...

Dedecker heeft paars geholpen door 7 jaar langs paars te stemmen en zal paars helpen door ook buiten paars in functie van paars te ageren;

Die eindigt nog als baron.
ilfalco is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:23   #53
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dedecker heeft ooit gezegd dat indien hij met het Vlaams Belang in zee zou gaan het dan zou zijn om het Vlaams Belang te kelderen.....
Gezien het verleden van de Heer Dedecker is er geen enkele reden waarom hij zijn woord niet zou houden. Is hij immers niet recht voor de raap en heeft hij de VLD geen rake klappen gegeven ?
Overigens heeft hij het Vlaams Belang niet nodig om de partij enkele stemmetjes af te snoepen en dat weten ze maar al te best.
Dedecker binnen de partij is een risico, Dedecker buiten de partij is een risico.
Het mooiste zou zijn dat Lijst De Decker op 10 juni 4,5% van de Vlaamse stemmen haalt (net te weinig om in het parlement te geraken) en het kartel VB-Vlott met de 13,5 % overige extreemrechtse stemmen blijft zitten. (Want ik heb genoteerd dat 18% de score is die een voorzichtig geworden FDW voor extreemrechts verwacht. Een toontje lager zingen, noemt men dat.)
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:29   #54
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik zou hem liever zien als een 'verantwoord' links alternatief ( een sterke Jean-Marie die strijdt voor de zwakkeren, de sterken lieten hem toch maar mooi vallen ) maar ja dat blijft de keuze van mijnheer Dedecker. Waarom niet bij N-VA en CD&V .....gewoon omdat hij daar totaal ongeloofwaardig overkomt. Jean-Marie naast G.Bourgeois, naast Y.Leterme op de foto staat volgens mij niet echt fotogeniek.
Iemand die een boek schrijft dat "rechts voor de raap" heet zal moeilijk uitgroeien tot een links boegbeeld.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:35   #55
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Iemand die een boek schrijft dat "rechts voor de raap" heet zal moeilijk uitgroeien tot een links boegbeeld.
De titel is dan ook niet representatief voor alle ideeën van JMDD. Zijn etische standpunten zijn allesbehalve rechts-conservatief...Hij had zijn boek beter de naam "Mijn Liberalisme" gegeven, dat zou al véél eerlijker zijn geweest.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 21 januari 2007 om 02:35.
Metternich is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:35   #56
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp uw redenering niet helemaal. Indien het zo belangrijk is om een zo groot mogelijk Europa te hebben, waarom laten we dan ook niet China en India zelf erbij? Of de Verenigde Staten?
Ik meen dat in Europa, dat toch sowieso in de minderheid zal blijven op wereldschaal, meer baat heeft bij kwaliteit dan bij kwantiteit om zich te laten gelden. De toetreding van Turkije zorgt voor het tegenovergestelde.

En er nu verdraagzame Alevieten in Turkije rondhuppelen of niet, het blijft een land met een niet-Europese cultuur.
Persoonlijk ben ik tegen de toetreding van de rechtse NATO-macht Turkije bij de EU omdat zulks te zeer de Amerikaanse militaire belangen op wereldvlak in de kaart zou spelen.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:36   #57
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De titel is dan ook niet representatief voor alle ideeën van JMDD. Zijn etische standpunten zijn allesbehalve rechts-conservatief...Hij had zijn boek beter de naam "Mijn Liberalisme" gegeven, dat zou al véél eerlijker zijn geweest.
Gelukkig maar. Er is al veel te veel rechts in Vlaanderen.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 21 januari 2007 om 02:42.
Salmon L.A. is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:40   #58
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Gelukkig maar. Er is al teveel rechts in Vlaanderen.
De Vlaamse partijpolitiek wordt gedomineerd door de "sociaal-liberalen". "Echt Rechts" is er niet genoeg in Vlaanderen, net zoals "Echt Links" ook maar magertjes vertegenwoordigd is.
__________________


Metternich is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:49   #59
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De Vlaamse partijpolitiek wordt gedomineerd door de "sociaal-liberalen". "Echt Rechts" is er niet genoeg in Vlaanderen, net zoals "Echt Links" ook maar magertjes vertegenwoordigd is.
Ik vrees dat er veel meer rechtsen dan sociaal-liberalen in Vlaanderen rondlopen. En het klopt inderdaad dat "echt links" nauwelijks het potentieel heeft om de kiesdrempel te halen - helaas.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:59   #60
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik vrees dat er veel meer rechtsen dan sociaal-liberalen in Vlaanderen rondlopen.
Dat hangt van de definitie rechts af. Ik zal de term "rechts" veel "rechtsers" op de politieke as plaatsen dan jij. Net zoals een PVDA'er de term "links" veel "linkser" zal plaatsen dan een SP.a'er.
Citaat:
En het klopt inderdaad dat "echt links" nauwelijks het potentieel heeft om de kiesdrempel te halen - helaas.
Het kiezerspotentieel voor "echt links" is er, alleen slaagt radikaal-links (want dat is wat ik eigenlijk bedoel met "echt links") er niet in deze kiezers te overtuigen voor een groot links project (een radikaal-links Vlaams-nationalistisch project daarentegen zou mijn inziens wel meer kansen hebben).
__________________


Metternich is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be